انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: دوربین در سلاح بادی و گلوله زن
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2013-01-12 04:33 PM)فرهود نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با تشکر از شما میشه مشخصات دقیق این چندتا دوربینی که نام بردید روبدید و بگید کدوم بهتره؟ ممنون

دوست عزیز مشخصات خاصی ندارند .فقط میزان حداقل - حداکثر زوم و قطر عدسی جلویی که رو میدان دید تاثیر داره و البته وزن دوربین

وقتی مثلا میگیم 3-9-32 یعنی حداقل زوم 3 و حداکثر 9 و قطر عدسی جلویی هم 32 هست

هرچه قطر عدسی جلویی بیشتر باشه میدان دید بازتر هست ولی وزن تفنگ هم بیشتر میشه .

بنظر من وزن دوربین یک عامل مهم در انتخاب هست چون وقتی دوربین سنگین میشه این یعنی وزن تفنک هم بیشتر میشه و تیراندازی سر دست با تفنگ سخت تر میشه .

در مورد قیمت هم :
سنترپوینت 3-9-32 قیمت در بازار 320
سنترپوینت 4-16-40 قیمت در بازار حدود 380 اگر اشتباه نکنم
لیپرز 3-9-40 قیمت در سایت 250 و در بازار هم بالای 300 هست
لیپرز 4-16-50 هم قیمتش 440 هست

مثلا من خودم اول لیپرز 4-16-50 گرفتم ولی دیدم برا من کمی سنگین هست و بعد سنترپوینت 3-9-32 گرفتم که سبکترین هست .
دوربینهای لیپرز دارای زیرو لاک هستند و وقتی تفنگ شما صفر بشه میتونید با آچار آلن اون صفر را قفل کنید البته من در سنترپوسنتها هم ندیدم صفر بعد از تنظیم به هم بخوره .

دوربینهای 4-16 دارای حلقه تنظیم پارالکس در لنز جلویی هستند و با توجه با فاصله میتوان تصویر را شفاف کرد و دوربینهای 3-9 این مورد را ندارند و به همین دلیل هم سبکتر هستند البته بنظر من برای فاصله ای که ما با تفنگهای بادی فنزی تیر میندازیم این مورد زیاد مهم نیست و دوربینهای 3-9 هم راحت جواب میدهند .

در مورد تفنگهای بادی و این دوربینها که دارای رتیکل در فوکال دوم هستند (به اصطلاح SFP) ارزش میل دات برای هز روم متغیر هست و برای همین دوستان معمولا دوربین را برای یک زوم تنظیم میکنند و همیشه یا بیشتر اوقات با همون زوم کار میکنند .

بعضی دوستان بیشتر تمایل به تیراندازی در فواصل بالا دارند و برای همین روی زوم بالا دوربینشون را تنظیم میکنند ولی بنظر من که فاصله نزدیک و تا 40 50 متر تیر میندازم زوم 9 یا حداکثر 12 کافی هست .

زوم 9 بنظرم برای فاصله 20 متر هم بنظرم زیاد هست و زوم مثلا 7 بهتر جواب میده .

اگر سوال دیگه ای هم بود بپرسید اگر بتونم جواب میدم البته سایر دوستان و اساتید هم هستند و میتونند بهتر راهنمایی کنند .
ممنون از راه نمایی دوستان یک سوال دیگر اینکه آیا با دوربین3-9 فاصله 60 یا 70 متر رو کاملا شفاف نشون میده یا نه؟ بزرگنمایی این دوربین در چه حدی است؟
(2013-01-13 03:05 PM)فرهود نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ممنون از راه نمایی دوستان یک سوال دیگر اینکه آیا با دوربین3-9 فاصله 60 یا 70 متر رو کاملا شفاف نشون میده یا نه؟ بزرگنمایی این دوربین در چه حدی است؟

ببین دوست عزیز در مورد میزان زوم که بین 3 تا 9 هست ولی دیگه اینکه یه کبوتر مثلا در زوم 3 تا 9 چطور دیده میشه این دیگه تجربی هست .
در مورد شفاف نشون دادن مثلا دوربین 3-9-32 دارای پارالکس از قبل تنظیم شده روی 50 یارد هست و معمولا در اون فاصله مورد نظر شما هم مناسب هست .دوربینهای بزرگتر و سنگینتر مثل 4-16-50 یا 4-16-40 دارای حلقه تنظیم پارالکس هستند که امکان تنظیم کامل شفافیت در اونا وجود داره ولی وزن بالاتر و قیمت بالاتر دارند .
سلام دوستان
نظرتوم در مورد دوربین zos3-9*50 چیه ؟ ممنون
سلام آقایون یه دوربین zos خریدم که زیر طبلک های اون یه پیچ هست که با یه برچسب پوشونده شده و روش نوشته nitrogen gaz . به نظر شما این چه پیچی هست و کارش چیه ؟
اون را دست نزن .احتمالا محل تخلیه هوا و تزریق نیتروژن به دوربین هست
سلام یک .....
(2013-01-21 04:55 PM)فرهود نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام یک .....

دوست عزیز کجای تاپیک نوشته "فروش دوربین"؟؟
اگه قصد فروش چیزی دارید باید با مدیر قسمت فروش آقا سهیل هماهنگ کنید تا تاپیک ایجاد بشه.لطفا رعایت کنید
.
درود به همه دوستان تفنگچی! دو تا سوال دارم:1-چرا دوربین ساده بهتره؟ 2-رتیکل دوربین گامو من چرخیده هیچ راهی هست خودم درستش کنم؟
سلام
اکر منظورتون از دوربین ساده دوربین با زوم ثابت هست باید بگم هم وزنش کمتر هست و هم عدسی ها در جای خودشون کاملا FIX هستند و در اثر ضربه و لگد تفنگ امکان جابجایی ندارند .
در مورد دوربین گامو شما هم تاپیک تعمییر دوربین در سایت هست ولی امکان داره در آینده دوباره دچار مشکل بشید چون معلومه که تفنگ شما ارتعاش و لگد زیادی داره .
لینک مرجع