انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: دوربین در سلاح بادی و گلوله زن
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
معمولا چپ و راستی هم یه فنر داره
گفتی دوربین دیاناست؟از دیانا همه چی برمیاد خخخخ
چندتا عکس بذار تا دوستان راهنماییت کنن
راستی تفنگت با مگسک خال میزنه؟
آره بابا با مگسک خال میزنه نمیتونم عکس بزارم فعلا رم ریدر ندارم . بچه ها باید بدونن کدوم فنر رو میگم نیاز به عکس نباید باشه.
(2012-12-23 01:16 AM)adelrenjer نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آره بابا با مگسک خال میزنه نمیتونم عکس بزارم فعلا رم ریدر ندارم . بچه ها باید بدونن کدوم فنر رو میگم نیاز به عکس نباید باشه.

این پست رو در حالی میزنم که حدود نیم ساعت از ارسال قبلی گذشته ومن کرم تو مخم ول میخوره Khansariha (226)نمی دونم چرا ولی اگه دست به کاری زدم در کمترین زمان باید درستش کنم وگرنه این مغز تا صبح تو خواب فکر میکنه شب خواب میبینم دارم یه حرکت رو دوربین میزنم Khansariha (367)پس........ دوباره رفتم سراغ دوربین و یه فنر مثل همون فنر که برای طبلک عمودی بود ساختم و دقیقا در 90 درجه اون طبلک قرار دادم وبا زور سر نیزه اونرو دقیقا در 90 درجه درست رو در روبروی طبلک چپ وراست جا زدم آخه به نظر من داشتن یک طبلک کاری مسخره است فردا صفرش میکنم امیدوارم خوب بشه در ضمن از اساتید اگر کسی نظری دیگه داره بگه تا امتحان کنم ...Khansariha (8)
(2012-12-22 01:12 AM)adelrenjer نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام من یه دوربین دیانا 3*9*40AO دارم خیلی بد قلق شده همش قلق عوض میکنه هی با زحمت سینه خیز تو سرما تو دشت میرم جلو کبوتر بزنم بیشرف نمیزنهمیزنه به کاشون منو آسی کرده زمانی که من مگنوم 1000 خریدم به واسطه تجربه دوستان تا کم شدن لگد تفنگ دوربین رو کار نزدم اوایل خوب بود. الان این طور شده یعنی خراب شده آخه در هر جهت قلق عوض میکنه راستی موقع تنظیم مثلا ارتفاع تنظیم شد میخوام چپ راستی رو تنظیم کنم تنظیم ارتفاع هم به هم میخوره . راهنمایی کنید ؟Khansariha (290)



سلام . من هم همین مشکلرو با دوربین نورکونیا و تفنگ وایرخ 80 داشتم . پیچ های دوربین و تفنگ رو که سفت کردم درست شد . اگه این کارو نکردی امتحان کنی بد نیست
سلام . نظرتمن در مورد دوربین نورکونیا 40*9-3 روی وایرخ 80 چیه ؟Khansariha (214)
سلام داداش
این دوربین نورکونیا به نظرم برای 80 مناسب نیست
من روی 80 استفاده کردم و بعد از 10-20 شلیک بهم میریزه
روی 54 که اصلا صفر نمیشه
به نظر من کسی که تفنگ 1 میلیونی میخره باید یه دوربین خیلی بهتر از این بندازه روی تفنگشKhansariha (8)
داداش پیچ هاش سفته . فعلا با اون کاری که کردم دوربینم خوب شده شما هم امتحان کن یه فنر دیگه برای طبلک چپ وراستی بزارKhansariha (172). الان دارم رو تیونینگ تفنگم کار میکنم چه از لحاظ قدرت چه از لحاظ زیبایی تازه یه دو پایه اسناپری تاشو براش ساختم که زیر قنداق نصب میشه. خدا نگهدارتون و شب خوشKhansariha (8)
با سلام خدمت دوستان من این سوالو قبلا پرسیدم ولی با توجه به اینکه نتیجه آزمایشات متفاوت با شنیده ها بود نیازمند راهنمیی هستم ،شدیدا نیازمند یه دوربین خوب و یه پایه خوب برای مگنوم 350
البته اگه قسمت شد میخوام از بچه های همین سایت یه لیپرز بگیرمKhansariha (8)
آیا برای طولانی مدت روی 350 جواب میده ه ه ه ؟
دیگه بهتر از لیپرز نداریم اخوی...
همین لیپرز های 3-9*40 یا حتی سنتر های 3-9*32 باب کار شما هستند...
تنظیم دوربین تفنگ گلوله زنی

در این مقاله مراد آن نیست که مراحل مختلف تنظیم دوربین مطرح شود چه این موضوع در کتاب اینجانب به تفصیل آورده شده است. در اینجا آنچه مورد نظر است، تعیین نقطه صفر دوربین است که بستگی به چند موضوع دارد. یک نکته مهم بالستیک سلاح است. هر چه سلاحی از بالستیک بهتری برخوردار باشد. افت گلوله کمتر خواهد بود. به عنوان مثال افت گلوله سلاح خفیف در فاصله 200 متری به مراتب بیشتر از سلاح گلوله زنی کالیبر 06-30 خواهد بود. این نکته باعث می شود تا نقطه صفر دوربین برای این دو سلاح به طور متفاوت تنظیم شود. مثلا اگر سلاح خفیف در فاصله 200 متری صفر شود ، اوج (بالا کشیدن ) گلوله در فاصله 100 متری ممکن است دهها سانتی متر باشد که با توجه به کاربری این سلاح که عمدتاً شکار حیوانات کوچک است ، به معنی از دست دادن قطعی شکار خواهد بود.

نکته دیگر ، همانطور که اشاره شد ، کاربری سلاح است . سلاح 223 رمینگتون برای صید شکار هایی به کار می رود که به مراتب کوچکتر از دامنه عمل سلاح 500 نیترو اکسپرس است ، بنابراین تنظیم دوربین نیز متفاوت خواهد بود.

اکانر همیشه شکار در فواصل منطقی را مطرح می کرد و محور این اندیشه وی اخلاق گرایی در شکار بود. به این معنی که وی معتقد بود اگر شخصی از نظر توانایی خود ، توانایی سلاح و فاصله غیر منطقی کمترین احتمال زخمی کردن شکار را در ذهن دارد ، نباید به شکار شلیک کند. برای تنظیم سلاح شخص باید با دو عدد آشنایی داشته باشد. یکی ((خط سیر فاصله میانه= mid range trajectory)) که عبارت است از حداکثر اوج گلوله نسبت به خط دید دوربین. مثلاً اگر سلاحی در فاصله ی 300 متر صفر شود ، در نقطه ای بین 0 تا 300 متر ممکن است 30 سانتی متر بالا بزند . حداکثر این بالا زدن را خط سیر فاصله ی میانه می گویند.

منبع : پیج شکارچی

عدد دیگر عبارت است از (( حداکثر برد سفید = maximum point blank range )) و آن حداکثر فاصله ایست که گلوله نباید نسبت به خط دید دوربین بیشتر از 3 اینچ (5/7 سانتی متر) افت داشته باشد. این عدد (3 اینچ ) برای سلاح های گلوله زنی مخصوص big game است و منطق آن این است که کوچکترین شکار این گروه آهو است که سطح منطقه کشنده (killing zone ) یعنی ناحیه حساس شکار( شامل قلب و ریه این حیوان) دایره ای به قطر 6 اینچ است که گلوله با سر کشیدن یا افت 3 اینچ باز هم شکار را خواهد کشت بنابر این حداکثر اوج گلوله ( خط سیر میانه ) این سلاح ها نیز نباید بیشتر از 3 اینچ باشد چون گلوله حتی در صورت اصابت به شکار ، باز هم در نقطه ای بالاتر از منقطه حساس شکار برخورد خواهد کرد. برای توضیح مطلب مثالی مطرح میکنم. فرض کنید دوربین سلاح 57*8 را در فاصله 300 متری صفر کنیم . این سلاح در نقطه ای از مسیر ( مثلاً فاصله 180 متری ) تقریباً 30 سانتی متر بالا می کشد و این عدد کاملاً کافی است که شکار را از دست بدهید یا زخمی کنید ، ولو اینکه دلتان خوش باشد که سلاح شما تا فاصله 350 متر هم افت کمی دارد. حال اگر همین سلاح را در فاصله 180 متری صفر کنید ، سلاح شما در فاصله 130 متری تقریباً 7 سانتی متر بالا می زند و در فاصله 220 متری 7 سانتی متر پایین می زند ، بنابراین شما می توانید تا 220 متر به راحتی به شکار تیر بزنید. (اعداد تقریبی هستند و بسته به ارتفاع پایه دوربین و شارژ فشنگ ممکن است متفاوت باشد) برای این تفنگ حداکثر برد سفید 220 متر خواهد بود یعنی تا 220 متر بدون بالا گرفتن (Hold Over ) سلاح می توانید شکار بزنید . حال اگر دوربین شما مدرج باشد ( رتیکل ساده نباشد ) می توانید در فواصل بیشتر هم اقدام به تیراندازی کنید ( البته برای این کار آشنایی کامل با بالستیک سلاح و مخصوصاً فشنگ مصرفی و میزان افت گلوله ضروری و مهم است ) . به یاد داشته باشید که تیراندزی در فواصل بیشتر از 350 متر به شکار از عهده هیچ کسی و هیچ سلاحی ساخته نیست که دلیل آن مسائل پیچیده ای از جمله وزش باد و مسائل فیزیکی خطای سلاح و گلوله است که مطلقاً صفر نیست . بنابراین یک شکارچی ورزیده با سلاح و مهمات مطمئن و تحت شرایط ایده آل جوی حق دارد حداکثر در فاصله 350 متری به شکار تیر بیندازد .

بنا به مطالب فوق و به عنوان ختم کلام ، توصیه می کنم سلاح های معمول برای شکار در ایران در فاصله 180 تا 200 متر ( بسته به بالستیک سلاح ) تنظیم شوند و با داشتن یک فاصله یاب مناسب ، با دوربینهای با شبکه ساده حداکثر در فاصله 250 متر شلیک کنید . تنظیم در فواصل کمتر یا بیشتر از این رقم و با وجود فاصله یاب هر چند غیر عملی نیست ، اما محاسبات شما را مشکل تر می کند.
سلام آقایون . نظرتون در مورد دورین بشنل 40*12-3 روی وایرخ چیه ؟
لینک مرجع