انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: دوربینهای شکاری
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام خدمت اساتید گرامی
اول از همه من درباره دوربینهای شکاری و قیمتشون چیز زیادی نمی دونم . (پس اگه حرفم خیلی پرت بود نخندید)
امروز پسر خاله امد پیشم ودرباره دوربین اطلاعات می خواست
برای پسرش یه دوربین می خواد
1. که زومش زیاد باشه حدود 20برابر
2. قیمتش زیر 100 هزار باشه ( البته من گفتم فکر نمی کنم با این قیمت چیزی باشه)
3. کیفیتش خیلی بد نباشه (بیشتر برای سرگرمی پسرش می خواد)
چیزی با این مشخصات وجود داره همانطور که گفتم نوع برند مهم نیست واگه کیفت بالای هم نداشته باشه اشکالی نداره
اگه چیزی با این مشخصات نیست. با قیمت زیر 100 هزار شما چه چیزی پیشنهاد می دهید.
سلام دوستان دوربین8*20زایس وست جرمن قیمتش چنده؟
دوست عزیز chekelدوربینهای صا ایران برای دوستتون خوبه زوم10در 70 در 70 قیمتش 130 هس کیفیتش هم بدک نیس
اسم سایتش هم دید اسمان هست
(2013-03-14 09:15 PM)ilamfalconry نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان دوربین8*20زایس وست جرمن قیمتش چنده؟

با سلام
این دوربین از آنجایی که ساخت آلمان غربی است قدیمی است و سخت میشود داخل کشور پیدا کرد
سلام دوستان

عددهای زیر در دوربین های شکاری چه معنایی دارن؟

برای مثال 50*10 و 60*40-20


ممنون.
سلام
50×10 عدد 10 يعني بزرگنمايي و عدد 50 هم اندازه دهانه دوربين كه به ميليمتر مي باشد.
60×40×20 هم يعني بزرگنمايي از 20× تا 40× قابل تغيير و عدد 60 هم كه عنوان كردم اندازه دهانه دوربين Khansariha (8)
(2013-04-24 12:31 PM)arash1324 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
50×10 عدد 10 يعني بزرگنمايي و عدد 50 هم اندازه دهانه دوربين كه به ميليمتر مي باشد.
60×40×20 هم يعني بزرگنمايي از 20× تا 40× قابل تغيير و عدد 60 هم كه عنوان كردم اندازه دهانه دوربين Khansariha (8)

از لطفتون ممنونم دوست عزیز.

دلیل اینکه قدرت بزرگنمایی رو در بعضی از دوربین ها 20 الی 40 یا 60 الی 80 می نویسن چیه؟ چرا مثل بقیه نمی نویسن 40 یا 80؟
سلام
20 الی 40 الی 80 که دیگه میشه تلسکوپ !!!!! در کل این به معنی اینه که بزرگنمایی دوربین قابل تنظیم هست مثلا 50*15 - 7بمعنی اینکه بزرگنمایی از 7 تا 15 برابر قابل تنظیمه چند خط زیر رو هم قبلا نوشتم که به اینجا کپی کردمش .

با توجه به نوشته هاي دوستان وادار شدم در مورد رنجهاي مختلف دوربينهاي دوچشمي چند نكته رو بنويسم. بنظر من انتخاب دوربين مناسب شايد اگر اغراق نكنم از مهمترين مسايلي هست كه در شهر گريزي بايد به ان توجه كرد كه اگر در دشت ودمن ديد بهتري نسبت به طبيعت داشته باشي زيبايي آن ملموس تر خواهد بود.
در ابتدا بايد مشخص كنيم كه از دوربين دو چشمي چه انتظاري داريم وبراي جه كاري به ان احتياج داريم چون با آن ميتوان ستاره شناسي كرد يا طبيعت نگري و يا پيدا كردن يك هدف كوچك در فاصله اي بعيد . اگر به اعداد حك شده بر روي دوربين دقت كنيم درك كلمات شفافيت بزرگنمايي و وضوح تصوير بهتر ميشود . يك دوربين حد اقل از دو مجموعه عدسي بنام چشمي و شييي داخل يك لوله استوانه اي تشكيل شده كه دو سري از ان يك دوربين دوچشمي ميسازد عدسي جلو دوربين شييي و انكه بر روي چشم قرار ميگيرد عدسي چشمي و اعداد حك شده بر دوربين مربوط به اين دو عدسي ميباشد مثلا (30*8 يا 50*7 يا 10* 50 ويا60*20) كه عدد كوچكتر مربوط به بزرگنمايي و عدد بزرگتر مربوط به قطر عدسي شييي ميباشد . و اما ارتباط آنها با هم و مردمك چشم و دوعدد ديگرfield و محور چرخش و زاويه حركت لوله هاي دوربين.
چون ديد ما با جمع اوري مستقيم نور از هدف ارتباط دارد و هر چه عدسي شييي بزرگتر باشد ميزان جمع اوري نور بيشتر و وضوح تصوير بالاتر است .و هر چه بزرگنمايي بيشتر شود وضوح كاهش مي يابد.

هرگاه قطر عدسي شييي را به بزرگنمايي تقسم كنيم عددي به دست مي ايد كه به ان نسبت كانوني گفته ميشود و هر چه اختلاف اين عدد به گشادي مردمك جشم كه در حدود 7ميليمتر است كمتر باشد وضوح و ديد اجسام بهتر خواهد بود. كه ميتوان نتيجه گرفت كه معمولترين دوربين براي ديدن همان 50*7 هست.
در كنار اعداد گفته شده بالا عددي ديگر ديده ميشود كه همان زاويه ديد دوربين در مسافت معين معمولا 1000 متري(ميدان ديد).
عدد حك شده روي محور حركت دوربين ميزان زاوي چرخش هر لوله دوربين به محور مركزي نمايش ميدهدبراي بهتر قرار گرفتن روي صورتهاي كشيده ويا پهنتر.
در تنظيم دوربين بايد دقت كنيم كه بر روي دوربين دو پيچ تنظيم وجود دارد يكي روي محور مركزي ويكي روي يكي از عدسيهاي چشمي در ابتدا چشمي را كه بر روي عدسي چشمي متحرك قرار گرفته بسته و با پيچ روي محور وسط بر رو هدف فوكوس ميكنيم سپس چشم ديگر را ميبنديم و با عدسي چشمي متحرك ديد چشم اولي را تنظيم ميكنيم.
دقت كنيم كه روي عدسيهاي دوربين معمولا با ماده اي بنفش رنگ پوشيده ميشود كه بر شكست نور در كنارهاي عدسي اثر دارد واگر نباشد در كنارهاي تصوير تجزيه نور داريم و هاله هاي رنگي خودم هر وقت ميخواهم اين مورد را امتحان كنم در شب تقريبا تاريك به قرص ما نگاه ميكنم. راستي با دوربين 50*7 حفره هاي داخل قرص ماه بايد كاملا قابل روييت باشند.
بايد دقت كنيم در دوربينهاي با بزرگنمايي بالاتر از 15 چو ن زاويه ديد پايين و ميدان ديد كم ميشود اثرات لرزش دست محسوس و هدفگيري مشكل شده و حتما بايد از سه پايه استفاده كرد.

در نهايت گاهي اوقات لازم ميشود يكي دو دوربين با سايزهاي مختلف را باهم داشت . (راستي اعتياد به دوربين چه عكاسي و چه چشمي بسيار زياد است.
نقل قول :20 الی 40 الی 80 که دیگه میشه تلسکوپ !!!!!

ممنونم دوست عزیز. توضیحات کامل و بسیار مفیدی بود.

فقط سوالات دیگری برام پیش اومد. شما اشاره کردید که با افزایش بزرگنمایی وضوح کاهش می یابد. شرکت های بسیار معتبر در حال حاضر دوربین های شکاری با زوم 125 و حتی در برخی موارد بالاتر از این هم ارائه می کنند. یعنی این دوربین ها از وضوح قابل قبولی برخوردار نیستند؟ و اینکه وقتی با یک دوربین برای مثال با قدرت زوم 10 در 1000 متری به یک هدف نگاه می کنیم مثل اینه که هدف در 100 متری ماست؟ یعنی فاصله با هدف 10 برابر کاهش پیدا می کنه؟

یکی از دوربین هایی که عرض کردم SkyMaster 25-125x80 Zoom Binocular هست. قدرت زوم این دوربین 25 الی 125 برابر هست.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
دوست عزیز باید به این نکته نیز دقت کرد که دوربین رو برای چه کاری لازم داریم منظور من از وضوح تصویر اینه که در زومهای بالا با توچه به اینکه زاویه و میدان دید خیلی کم میشه و بهمین دلیل لرزشهای دست تقریبا استفاده از دوربین را بسیار مشکل میکند و حتما باید از سه پایه استفاده کرد و در ضمن هرچه این اعداد بزرگتر باشند دوربین حجیم تر و ستگینتر خواهد شد وگر نه با یه تلسکوپ خوب میتونیم مریخی ها رو هم واضح ببینیم . باتوجه به اسم دوربین (skymaster) بدرد ستاره شناسی و نیروی دریای و برجکهای دیدبانی میخورد.
راستی ابعاد دوربینی رو که معرفی کردید میدونید.؟
لینک مرجع