انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: نخجیر 3
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
چش من در خدمتم سعید جان .باید با این مدل فشنگ یه گروپ عالی از 270بگیری.

فرستاده شده از SM-G530Hِ من با Tapatalk
فشنگا چی هستن استاد ؟ 150 سیلر ؟ قیمت؟
دارم کم کم میرم تو کارش...
بله، نیمروز جان،قیمت دو سری خریدم ،تعداد زیاد 35تعداد کم 39.

فرستاده شده از SM-G530Hِ من با Tapatalk
مبارک باشه استاد ،به خوشی استفاده کنین
سلام
دوستان عزیز ، یکی از آشنایان ما افسر بازنشسته ژاندارمریه که سال 60 هم بازنشسته شده ! خاطرات و تجربیات خیلی زیادی از کپ و گلنگدن ماوزر 98 داره و بقول خودش صرف نظر از کالیبر سلاح ، حرفهای زیادی در مورد سیستم بولت اکشن این سلاح داره.
من بواسطه نخجیر3 و صد البته کمبود منابع اطلاعاتی در مورد این سلاح ، خیلی از بانک تجربیات ایشون استفاده کردم. خاطرات ایشون در بخش بیان نقاط قوت و ضعف این سیستم واقعا شنیدنیه.
یکی از دوستان عزیز در بخش معرفی اسلحه برنو ، کلیپی در خصوص رفع یکی از عیوب مهم ماوزر 98 گذاشت که هم جای تقدیر داره و هم بهانه ای شد تا من هم در این تاپیک نکاتی در خصوص خاطرات اون افسر بازنشسته رو نقل کنم. ایشون در خصوص نحوه و نکات آموزش کاربری برنو در ارتش و ژاندارمری می فرماید:
1- از همان روز اول به ما گفتند که برنو عیب و ایراد نداره، قلق داره ، پس ناواردی خودتون رو به حساب اشکال در تفنگ نزارین!!
2- اگه حس میکنین برنو به دست و بدنتون نمیاد و باهاش راحت نیستین ، اشکال در ارگونومی سلاح نیست ، بدنتون قناصی داره!!
3- هیچوقت روی فشنگ آخر حساب نکنین!! فشنگ آخر حتما گیر خواهد کرد. موقع کشیدن آخرین گلن خیلی آروم عمل کنین و اگر مشکلی بود از دست استفاده کنین!!
4- برای هر نوع سلاح ، فقط یک نوع فشنگ ساخته شده که همون فشنگ جنگیه که در کنار اسلحه به شما تحویل داده میشه!!
5-.....
.
.
.
ایشون خودش سالها این تفنگ رو در دست داشته و باهاش خدمت کرده و هنوز هم یکی رو در منزل داره. از مجموع اظهارات ایشون اینطوری برآورد کردم که ارتش و ژاندارمری ، اشکالات این تفنگ قدیمی رو به حساب ویژگی های اون گذاشته بودند و هیچ برنامه و یا حتی باوری برای ایجاد اصلاحات در اون براشون قابل تصور نبوده.
حالا هم که قنداق جنگی این سلاحها در انبارهای نظامی پوسیده شده ، با یه قنداق جدید شکاری و تغییر کالیبر لول به 270 ، در واقع دارن سعی میکنن موجودی انبارهاشون رو به جای فرستادن به کوره ذوب ، با ارزش افزوده بالا تبدیل به پول کنن. البته کاملا هم واضحه که کمافی السابق باوری بر لزوم اصلاح عیوب ذاتی این سلاح ندارن و انجام هر اصلاحی رو با شرط عدم تغییر سیستم و کالیبر ، به جیب خریدار واگذار کرده اند.
در خاتمه با دعوت از همه دوستان و دارندگان نخجیر 3 ، استدعا دارم که از تفنگشون حتما استفاده کنن ، خیلی هم استفاده کنن تا عیب و ایرادهاش معلوم بشه و حتما دنبال رفعش هم برن. اصلاحاتی که در عملکرد و ایمنی موثره در اولویت بزارن. اصلاح ایرادات ثانویه یا سلیقه ای هم در مرحله بعد حتما در بهتر شدن سلاح کمک میکنه.
سلام دوست عزیز،به نظر من باید اینطور شروع میکردید خاطرات یک افسر بازنشسته طی دوران خدمت با اسلحه برنو،چون از این چهار موردی که اشاره کردین،فقط گزینه سوم اشاره ای به عملکرد کپ وگلن داشته،در مورد گیر فشنگ اخر ،که اونم خیلی خیلی به ندرت اتفاق میوفته و تحت شرایطی که شاید برای هر اسلحه ای اتفاق بیوفته، در کل ، عملکرد کپ وگلن موزر یا برنو یکی از بهترین ها بوده،که در اسلحه های مدرن امروزی هم ساختش با اندک تغییری ادامه داره.اتفاقا تولیدات قدیمی برنو در ایران بالاترین کیفیت رو داشته ،هر چی نقص و اشکاله از تولیدات جدید یا مونتاژ اونهاست و عدم مسولیت سازندگان نخجیر سه که بفرمایش شما خیلی از اصلاحات رو انداختن گردن خریدار، ممنون از خاطره ای که تعریف کردین جالب بود.

فرستاده شده از SM-G530Hِ من با Tapatalk
دوستان عزیز سلام
یکی از دوستان که نخجیر 3 داره پیچ نگهدارنده شکاف درجش رو گم کرده
همون که آلن میخوره و شکاف درجه رو در جای خودش محکم میکنه
حالا همه جارو گشته و تمام پیچ و مهره فروش هارو زیر و رو کرده اما پیدا نکرده
(آلن خور هست و مغزیش آلن میخوره )
راهنمایی کنید که از کجا میتونه پیدا کنه و مشابهش رو کجا میشه پیدا کرد
ممنون
Khansariha (8)[تصویر: 99.jpg]
در عکس جای خالیش معلومه
عقب شکاف درجه
دوست عزیز بده براش تراشکار بتراشه

فرستاده شده از SM-G530Hِ من با Tapatalk
ممنون جناب حقیقی
یعنی فابریکش پیدا نمیشه ؟
و تراشکار میتونه مغزی آلن خورش رو هم بتراشه ؟
در ضمن میدونید سایز این پیچ چند در چند هست ؟
ممنون Khansariha (8)
لینک مرجع