انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: احكام شرعي شكار
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
بله دوست عزیز میشه شکار کرد فقط قبلش یه بسم الله بگین
Khansariha (8)
مطمئنی دوست عزیز گناه نیست
من شنیدم تو ماه های حرام شکار نباید کرد.با توجه به اینکه اکثر ما به شکار به عنوان تفریح نگاه میکنیم خودش حرامه.خوم هم همینطورمKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (256)
شما طبق قانون(وجدان و دانش خودتون) بزن و لذتشم ببر،؛ ان شاالله که موردی نداره و خیالتم راحت.
من همین مورد شکار در محرم رو پرسیدم و در جواب گفتند می توانید شکار کنید ولی روز اشورای حسینی و تاسوا رو شکار نکنید بهتر است .ولی نگفت حرام است . جایز ندانستند
با سلام
دوستان حالا ما به نیت تفریح به شکار می رویم و دو سه تا میزنیم باخانواده ودوستان دور هم باشیم به شکار رفتن با نیت تفریح حرام است حالا ما باید چه کار کنیم شکارو بزاریم کنار دوستان نظر شما چیه
تو صفحات قبلی این بحث زیاد تکرار شده .شما اگر به نیت استفاده از گوشت شکار بخاطر خواص درمایش و کلا خاصیتش به شکار برید حلاله و مشکلی نداره حالا چه پولدار باشی چه فقیر دیگه فرقی نداره.
(2016-03-03 09:21 PM)dadmehr نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جام نیوز: امام صادق(ع) روایت کردند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: از کشتن زنبور عسل، مورچه، قورباغه، گنجشک، شانه به سر و پرستو بپرهیزید.

زنبور عسل را به این سبب که پاکیزه می‌خورد و پاکیزه پس می‌دهد، حیوانی است که خدای ارجمند به او وحی کرد و حیوانی است نه از جن و نه در شمار انسان.

مورچه به این دلیل که مردم در روزگار حضرت سلیمان‌ بن‌ داوود(ع) به قحطی گرفتار شدند، پس هنگامی که به سوی نماز باران خواهی می‌رفتند، مورچه‌ای را دیدند که روی دو پای خود ایستاده دست‌هایش را به سوی آسمان بلند کرده و می‌گوید: "خدایا، ما آفریده‌ای از آفریدگان تو هستیم و از فضل تو بی‌نیاز نیستیم، ما را از نزد خود روزی ده و ما را به گناهان کم‌خردان آدمی زادگان بازخواست منما."

پس سلیمان به مردم گفت: به خانه‌هایتان برگردید که همانا خدای فرازمند بر اثر دعای دیگران به شما آب داد.

قورباغه بدین رو بود که چون بر ابراهیم(ع) آتش برافروختند، همه جانداران زمین به خدای بزرگ و ارجمند شکایت کردند و از او خواهش کردند که بر آتش آب بریزند، خدا به هیچ یک از آنان اجازه نداد مگر قورباغه که دو سوم پیکر قورباغه در انجام این کار سوخت و تنها یک سوم از پیکرش سالم ماند.

شانه به سر (هدهد) به این دلیل بود که او راهنمای سلیمان(ع) به کشور بلقیس بود.

گنجشک به این دلیل که یک ماه راهنمای حضرت آدم(ع) از سرزمین سراندیب به سرزمین جده بود.


و اما پرستو به این سبب که گردش او در آسمان به دلیل اندوه خوردن بر ستم‌هایی است که روا داشتند و عبادت او خواندن «سوره حمد» است و آیا نمی‌بینید که او می‌گوید: «ولااضالین».


آقا جان میگه گنجشک نزن

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

ما که نمیزنیم ولی از همه حیوانات و پرندگان مظلوم تر و خنگ تر همین یا کریم هست که همه به اتفاق نظر میگن نباید بزنیدش حکم اون چیه!؟
باسلام
دوستان گوشت پرنده باکلان حلال است یانه؟
(2017-02-16 08:57 PM)mohammadfaragi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باسلام
دوستان گوشت پرنده باکلان حلال است یانه؟
سلامKhansariha (8)
طرفای مامثل نقل ونبات میخورنشKhansariha (219)Khansariha (219)Khansariha (219)Khansariha (219)
لینک مرجع