انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: احكام شرعي شكار
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
تمام ماجرای شکار همین لذت بردن هست و بس. وگر نه این نیم کیلو گوشت خیلی ارزانتر و راحتر میشه خرید(بحث سلامت غذا باشه بعدا) من از شکار و دنبال کردن شکار بیشتر از هر چیزی لذت میبرم ؛البته هر لذتی باید در چهار چوب عقل و شرع باشه نه بیشتر چون بیشترش میشه خلاف و حماقت. تعداد مناسب و در محل مناسب و با روش مناسب و زمان مناسب ؛ هیچ اشکالی نداره که هیچ باعث لذت اهل فنشم هست. البته عمل به این مناسبها هیچ کاری نداره. حالا هستن کسایی که نظروشون اینه که کشتن برای خوردن درست نیست البته اگر جلو کبابی نباشن. Khansariha (219)Khansariha (219)
منظور شکار فقط به قصد لذت بود نه اینکه شکار لذت نداره
بنده هم بی دست وپا تر از اونی هستم که حلال خدارو حرام کنم خوشبختانه اما هر چیزی حد و حدودی داره
سلام به دوستان گلKhansariha (8)
در تکمیل صحبت دوستمون sajadm باید عرض کنم که .. شکاری که فقط به قصد لذت باشه یعنی شکارچی حتی گوشت شکارش رو مصرف نکنه !! مثل جناب ناصرالدین شاه قاجار و سلاطین دیگه که به تنهایی دهها قلاده پلنگ ایرانی رو به فنا دادن و یا آهو و گوزن و.... که فقط به عنوان سیبل ازش استفاده میکردن! که باعث حرمت گوشت شکار میشده. یعنی انگیزه اصلی شکار تعیین کننده ستKhansariha (8)
اما امروزه در خطر انقراض بودن جانوران حلال گوشت هم جدای از حلال بودن شکار ،مزید بر علت شده که در این موارد بیشتر دست به عصا بشیم(جنبه اخلاقی و قانونی شکار)
امان از افراط در شکار در سالهای گذشته ،که سبب شده ،حالا ما از شکار حلال محروم بشیمKhansariha (290)
سرور گرامی جناب sajadmبنده که در پست قبلی کامل در مورد غیر شرعی بودن شکار برای لذت صرف از کشتن یا مثلا تاکسیدرمی توضیح دادم و بعد هم عرض کردم اگر کسی با در نظر گرفتن قانون الهی و قانون زمینی مثلا بخواهد گهگاهی یک کبوتر وحشی شکار کند و از گوشت آن استفاده کند و اگر از شکارش مثل یک گربه که از شکار موش لذت میبرد...لذت ببرد این لذت غیر عادی و عملی نکوهیده و موجب شرمساری او نیست.

در طول تاریخ در اکثر موارد انسانها حتی انسانهای اولیه شکار را برای ایجاد تنوع غذایی انجام می دادند.و درصد کمی به خاطر زنده ماندن و اینکه هیچ غذایی جز گوشت شکار برای خوردن نداشتند.

حالا این روزها بعضی می گویند فقط وقتی شکار درست هست که فرد اگر شکار نکند از گرسنگی می میرد.در صورتی که در طول تاریخ بشر بیشترین شکاری که شده برای ایجاد تنوع غذایی بوده.باز هم عرض میکنم حتی در زمان انسانهای اولیه.

اول قانون خدا و قانون زمینی و دهم و بیستم و صدم هم قانون ولی شکارچی باید بتواند در زیر چتر قانون شکار اصولی کند در هر اقلیم و شرایط آب و هوایی و یا در هر جای دنیا
درسته دوست عزیز اما شما به شرایط نگاه کنن شکار حلال و شکارچی هم موجود و لذت شکار هم درست اما ببین شرایط شکار و شکارگاهها چطوره مگه شکا ر اصولی هم مونده همه شکار ها الان در خطر انقراضن حالا که وقت شکارچی غیر مجاز از شکار حلال گرفته تا غیر حلال رو تارومار میکنه حرف من اینکه ما که نیاز نداریم به شکار و محتاج اون برای گذاران زندگی نیستیم چرا بیایم با صرف هزینه بیشتر و سختی بیشتر دامن بزنیم به این شکار گاههای آشفته و کاری کنیم که چن سال بعد تنها موجودات زنده در جنگلها و دشتها فقط گاهی اوقات انسانها باشن ما یا باید به پای شکار چیان غیر مجاز بسوزیم یا به پای اجنبی های مجاز دیروز یه فیلم دیدم که یه بنده خدایی با دوستاش رفته بودن شکار که یه خرگوش زدن و قتی سرشو بریدن از خونش خوردن میگفتن که برای دندان خوبه خخخخخخخخخخ بگذریم امثال اونا هستن که باعث این وضعیتن البته بیشتر از این بود ولی اصلا حوصله ندارم وارد جزییات بشم اما این قضیه مال چن روز پیش هس
استفتاء رهبری:شکار کردن به قصد تفریح و خوش‌گذرانی جایز نیست(برای رفع سوء تفاهم)
آقا ما از بحث دوستان چیزی نفهمیدیم بالاخره شکار با رعایت اصول اخلاقی قانونی اگه برای لذت باشه خوبه یا نه حلال یا حرام تفسیر نکنید مستقیم بگین یعنی شکار برای کسانی خوبه که محتاج مصرف گوشت هستند؟

فرستاده شده از SM-G530Hِ من با Tapatalk
فتوای مراجع اینکه کار خلاف قانون جایز نیست و در پست قبل هم گفتم که استفتاء رهبری عینا در پستم کپی شده بود :شکار کردن به قصد تفریح و خوشگذارنی جایز نیست
این را خودم در سایت leader.ir پرسیدم
حالا دیگه هرجور که میخواید برداشت کنیدKhansariha (256)
سلام به دوستان گلKhansariha (8)
ممکنه فردی محتاج ومضطر به خوردن گوشت نباشه ولی از گوشت شکارش بعنوان خوراک استفاده کنه که در این صورت اشکالی ندارهKhansariha (8) اما یکی شکار میکنه که از موفقیت در تیراندازیش لذت ببره!! Khansariha (172) که سبب حرام شدن گوشت شکار میشه! نیت و انگیزه! علیکم بالمتون لا بالحواشی... ارادت . سیدKhansariha (8)
توی این دوره زمونه هر کی میره شکار تجهیزات واسلحه اش کمتر از ده میلیون نیست هیچ شکارچی محتاح گوشت نیست وهر کسی توانایی خرید گوشت رو داره و هیچ کسی رو پیدا نمی کنید که از موفقیت در شکار لذت نبرده و شاد نشه پس نتیجه میگیریم شکار به کل حرامه

فرستاده شده از SM-G530Hِ من با Tapatalk
به این میگی نتیجه گیری؟
کی گفته که اگه کسی چیزی داره بفروشه تا گرسنه نمونه بعد به اون نمیگن محتاج؟ جواب درست رو جناب کورنت دادن
البته قانون هم باید در نظر گرفت

کلا وقتی در هر کاری موفق میشی حس لذت در انسان بوجود میاد
لینک مرجع