انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: احكام شرعي شكار
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دوست عزیز شما وقتی پرنده ای رو نمیدونی حلاله یا حروم باید دنبال نشانه ها بگردی تا بفهمی.
حالا کلاغها همه چیز خارند یا نه؟این یه علت نخوردن کلاغ.شما مرده موش تا تخم پرنده و لاشه و پنیر و سبزیجات بهش بده میخوره!گوشتی که از لاشه موش تشکیل بشه لایقه خوردنه؟حالا اون کلاغ نوک قرمز پا قرمز که پرنده فورشیا هم میفروشنش و تر و تمیزه طبق گفته مراجع بنا به احتیاط واجب کل خوانواده کلاغها حرام گوشتند!شما دیدی مرجعی بگه کلاغ حلاله؟خالا شما دوست داری بخور تجربتم به ما بگو...من یکی دوست دارم بدونم کلاغ بخوری چی میشه!یه شکارچی هست کلیپهاشو میبینم همه چیز میخوره کفتر گنجشک خرگوش سنجاب و کلاغ!!!!!به به چه چه هم میکنه...شما هم دوست داری اینجوری باش ولی من یکی کلاغ نمیخورم چون با عقل من جور درنمیاد!توی مشهد بعضی جاها هست مرغ رو گشنه نگه میدارند و من خودم دیدم جلوی چشمم مرغه یه موش پیدا کرد تیکه تیکه کردند و خوردند!!!حالا اون مرغ رو بخوری به نظرت مرض نمیگیری؟پس از نظر عقلانی اون مرغ هم مشکل داره و شرعا هم باید مشکلدار باشه.متاسفانه خیلی جاها ما دینمون رو از عقل و علم جدا فرض کردیم درحالیکه تمام قوانین شرعیمون عقلانی و علمی هستند ولی ما درک نمیکنیم....
با این حساب اون نشانه های پرنده حلال گوشت و ندیده باید گرفت و رفت سراغ نحوه و کیفیت غذای پرنده
همه میدونیم که پرندگان آبزی مثل غاز اردک و مرغابی هرچی رو تو آب یا کنار اب پیدا کنند میخورند از موش و سوسک انواع کرم گرفته تا لجن و لارو هزار کثافات دیگه ولی حلاله و همه یا اکثرا مثل باقلوا میخورنش
درسته نوع و بوی غذا رو گوشت جانور تاثیر میذاره ولی غذا در دستگاه گوارش تجزیه میشه و تبدیل به گوشت حیوان میشه یسره و قلمبه که به گوشتش نمیچسبه
ما به گیاهان و سبزیجات انواع کودهای حیوانی مرغی و شیمیایی میدیم و جاندار اونو به میوه و برگ تبدیل میکنه و ما میخوریم
در مورد کلاغ من تعصبی روش ندارم ولی با وجود علائم حلالیت چرا حرامه با توجه به اینکه من در رساله بعد از ذکر این علائم هیچ ارجاعی به غذای پرنده حلال گوشت ندیدم .
به هر حال علما بهتر از ما میفهمند این طور نیست؟
حرف اسد منطقی تر به نظر میاد. در مورد فلسفه ی احکام نمیشه با دید اولیه نظر داد.در مورد احکام فقط مسائل علمی و طبی در نظر گرفته نشده.یه سری مسائل معنوی و ملکوتی هست که ما ازشون بی خبریم.نفس دین هم همین ایمان و عمل به غیبه. و الا گربه هم گوشت فاسد رو نمی خوره
کلاغ سیاه با نوک و پای قرمز تغذیه ای مثل کبوتر داره و مثل بقیه کلاغ ها آشغالخور نیست .
عده ای از مراجع به صورت کلی مصرف گوشت کلاغ رو حروم اعلام کردن ولی بقیه علما این نوع کلاغ رو از بقیه جدا کردن ولی به طور صریح حلال بودن اون رو اعلام نکردن و حکم احتیاط واجب براش دادن .
پس همه کلاغ ها (به جز کلاغ نوک قرمز) حرام گوشتند حتی اگه نشانه های حلال گوشتی رو داشته باشن . در مورد کلاغ نوک قرمز هم که توضیح دادم حالا دوستان خودشون میدونن ولی کسانی توی همین فروم از گوشتش مصرف کردن و اونو با کبک !!!! مقایسه کردن . از قیافش هم معلومه که آشغالخور نیست و پرنده تمیزیه . در هر صورت من اگه به این پرنده برخورد کنم حتما شکارش میکنم تا گوشتشو امتحان کنم .Khansariha (219)
اینم عکسش :
[تصویر: Chough.jpg]
سلام
نشانه ها موارد کلی را بیان میکنند ومراجع بر اساس درجه اجتهاد که رسیدن به احکام از طریق منابع به ترتیب (قرآن -سنت-اجماع وعقل) است آنها را صادر می کنند و در برخی موارد حرمت برخی جانوران در روایات به صراحت و به شکل اختصاصی ذکر شده و این موارد حکم تبصره را پیدا می کند در نشانه های کلی ، وانگهی همان نشانه های کلی نیز از طریق مراجع به ما رسیده و ما نمی توانیم بخشی را بپذیریم و در بخشی از آن تشکیک کنیم. نهایتا اینکه اظهار نظر در هر علمی مستلزم آگاهی از آن علم می باشد.
البته دوست عزیز کسی در احکام هیچ شکی نداره ولی همه مراجع حکم هاشون مثل هم نیست که اگه بود پس چه نیازی به مراجع متعدد بود Khansariha (8)
صلاح مملکت خویش خسروان دانند!!

بخورینش ، بزنید به رگ!!

ولی قبلش! حتما توی روغن 140 درجه حداقل به مدت 30 دقیقه باید نگهش دارید! در شمال اروپا توی یه جشنواره که همین کلاغ ها رو شکار می کنن و می خورن . که اونها برای از بین بردن باکتری های گوشت کلاغ همین کا رو می کنن!
اسد جان داشتن انگشت پشت پا ملاک نیست . داشتن ناخن پشت پاست که نشانه حلال بودن گوشت پرندست . انگشت پشت پا رو که تقریبا همه پرنده ها دارن . ناخن پشت پا اکثرا در قرقاول سانان دیده میشه . در اصطلاح عامیانه بهش سیخک پشت پا هم میگن . همون که در خروس زیاد رشد میکنه .
(این پست رو اینجا هم میذارم چون به اینجا هم مربوطه)
آقا من دو تا ایمیل میذارم که یکیشو قبلا گذاشتم:

1-استفتا از نمایندگی آیت الله سیستانی از طریق سایت،کد استفتا 133097814207
سوال:
میخاستم بدونم گاهی بعضی حیوانات مثل کلاغ اونقدر زیاد میشند که دردسر ساز میشند و محیط زیست اعلام میکنه که باید کنترل جمعیت بشه و شکار بشه.توی کل جهان الان اعلام خطر شده چون هم گونه های پرندگان حلال گوشت رو از بین میبره و هم آفت مزارع شده.جدیدا بخاطر کثرت تعدادشون یه نوع ویروس خاص هم پدید آورده که 500 نفر رو تو دنیا کشته!میخاستم بدونم اگه فقط تا حد کنترل و به نیت کنترل جمعیت و تا حد معقول شکار بشه مشکلی داره؟
جواب:
بسمه تعالى اشکال ندارد موفق باشید دفتر حضرت آيت الله العظمى سيستانى (دام ظله) - بخش استفتائات

2-استفتا از نماینگی آبت الله مکارم شیرازی از طریق سایت،کد استفتا 90-12-03-061
سوال:
میخاستم بدون گاهی بعضی حیوانات مثل کلاغ اونقدر زیاد میشند که دردسر ساز میشند و محیط زیست اعلام میکنه که باید کنترل جمعیت بشه و شکار بشه.توی کل جهان الان اعلام خطر شده چون هم گونه های پرندگان حلال گوشت رو از بین میبره و هم آفت مزارع شده.میخاستم بدونم اگه فقط تا حد کنترل و به نیت کنترل جمعیت و تا حد معقول شکار بشه مشکلی داره؟
جواب:
بسم الله الرحمن الرحيم:: با اهداء سلام و تحيت؛اگر واقعا حیوانات موذی هستند اشکالی ندارد.همیشه موفق باشید دفتر آيت الله العظمی مکارم شيرازی / بخش استفتاءات
==========================================
دیگه اگه بازم یکم صورت سوال رو بد مطرح کردم ببخشید دیگه...ولی این برای کلاغهای منطقه خودمون و اطراف زمینهای کشاورزی بس بود!
سلام دوستان کی میدونه هدهد حلال هست یا حرام ؟؟؟؟Khansariha (226)
دوست ما یه هدهد زده حالا نمیدونه گوشتش حلاله یا حرام Khansariha (290)
اینم لینک عکساش
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک مرجع