انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: احكام شرعي شكار
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دم جنبانک حرامه؟با گنجشک چه فرقی داره؟تا جائی که من میدونم حلاله
(2012-11-09 10:16 PM)alinozad نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دم جنبانک حرامه؟با گنجشک چه فرقی داره؟تا جائی که من میدونم حلاله
سلام دوست عزیزKhansariha (8)
با اجازه اساتید مخترم
این شنیده ای شفاهی از قدماست(پدر بزرگ هامون) و هیچ مدرک مستندی براش ندارم ولی بازهم بیان میکنم که میگفتند پرنده ایکه هنگام پرواز در هوا اوج میگیرد حرام گوشت میباشد وتفاوت دم جنبانک با گنجشک در همین است که گنجشک هیچگاه در هوا اوج نمیکیرد وهمیشه بال میزند ولی دم جنبانک پس از چند بال زدن مسافت زیادی را بطریق اوج گرفتن پرواز مینماید و دانه چین نیز چیز نمیباشد وحشره خوار بوده و ان را بلع مینمایدKhansariha (8)Khansariha (256).
تند بال زدن یکی از دلائل حلالیت هست.
دقیقا جمله ای که نوشته این معنی رو میده توی رساله آیت الله سیستانی:
برای حلالیت،بیشتر از زمانی که بالهاش ثابته ، باید بال بزنه!یعنی اگر 5 ثانیه بال میزنه و 4 ثانیه بال نمیزنه حلال گوشته ولی مثلا پرنده های شکاری میبینی 2 ثانیه بال میزنن ولی 10 ثانیه بال نمیزنن این میشه حرام گوشت.
دم جنبانکهای ما که مثل چی بال بال میزنن موقع پرواز!!!!!!!منتها خیلی گوشت کمی داره و من که تا حالا بیشتر از 2-3 تا نزدم...
خب اگه اینجوری باشه کلکاپیس هم حلاله دیگه ؟

اصلا از قیافه حیوانات حلال یا حرام مشخصه
ما هم كوچيك كه بوديم مي گفتند حرام هست . البته ما بهشون مي گيم سوسلينگ كه وقتي ميشينند دمشون رو بالا و پايين مي كنند .
راستي چغوك زرد حلال هست يا حرام ؟ چون اون رو هم به ما مي گفتند حرام هست . !
سلام داش ارش
چغوک زرد هم حرام هست تا جایی که من می دونم
(2012-11-09 10:16 PM)alinozad نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دم جنبانک حرامه؟با گنجشک چه فرقی داره؟تا جائی که من میدونم حلاله

علی جان راستش ما هم از بزرگتر ها شنیدیم...یکی هم بهم گفت چون با فاصله ی کم از زمین پرواز می کنه حرامه...Khansariha (226)
(2012-10-17 10:35 PM)mster نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
من کلاغ رو شکار میکنم میدم به سگ بخوره
آخه نون خشک هم گرون شده سگها گرسنه میمونن
شما نظرتون چیه در باره این کار
علما نظرشون چیه
به نظر خودم که کار خوبیه هم من لذت میبرم از شکار هم سگه گرسنه نمونده هم گوشت کلاغه حروم نشده و ازش استفاده شده
دوست عزیز من این سوال رو درمورد کبوتر و گنجشک به این صورت از دفتر ایت الله مکارم شیرازی پرسیدم و این پاسخ رو دریافت کردم.:
سوال:اگرپرنده ای مانند گنجشک را باتفنگ بادی شکارکنیم و گوشت انرا خودمان مصرف نکنیم و به گربه یا سگ که گرسنه هستند بدهیم تا شکمشان سیر شود چه حکمی دارد؟
پاسخ:سلام علیکم.شکارکردن برای تفریح جایز نیست.باید به صورت جدی از این کار خودداری کنید
درضمن دوست عزیز شما میتونی این سوال رو در مورد کلاغ بپرسی چون حلال گوشت مثل گنجشک نیست و به طبیعت ضرر هم میزنه.میتونید از طریق اس ام اس (پیامک)سوال خود را با تلفن10000100 از دفتر این مرجع عالیقدر بپرسید و تا 24 ساعت بعد پاسختون رو دریافت کنید و همینجا اعلام کنید.1بار که بفرستید پاسخ میدن طی 24 ساعت
(2012-10-23 02:08 PM)mster نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دوستان ایا تصویری که توی لینک بالا هست حلاله یا حرام
اسمش چیه؟
دورو بر آبگیر از این پرنده نوک دراز خیلی هست
سلام و درود به دوستان عزیز
البته در حلال بودن پرنده با توجه به قراین و نشانه ها شکی نیست ولی این پرنده ابیا نیست ولی بسیار شبیه به آن است چون هم خانواده هستند این پرنده به احتمال قوی پاشلک است.
با توجه به ورود به ماه محرم و صفر طبق استعلام از مرجع عالیقدر ایت الله مکارم شیرازی شکار در این ماهها حتی در روز عاشورا و تاسوعا اگربرای تفریح نباشد جایزاست
لینک مرجع