انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: احكام شرعي شكار
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام Khansariha (8)
يه سوال كاملا شرعي!
اين قمري ها از آدم نمي ترسن آيا زدنشون مشكل داره يا نه؟؟؟(قمري شهري مياد بغل آدم ميشينهKhansariha (399))
من تو روستا ديدم كه كفتر چاهي ها با كفتر هاي اهلي ميگردن و بعضي وقتها ميان لونه ي اون و باهاشون هم غذا ميشا!زدن اونا هم مشكل داره؟؟؟؟چون زيادن و آدم ني تونه بگه اهلي شدن يا نه؟
خو یهو بگین شکار برا ما حرامه دیگه!!!!


یعنی چی اخه ؟

مگه ما برا خوش گذرونی حیوون رو میکشیم؟؟؟؟

ما میریم شکار چون مرغ پر از هورمون شده!خیلی هم گرون شده!

یعنی نریم؟

نماز چه ربطی به شکار داره اخه؟Khansariha (226)
داداش اين مرغ رو خوب اومدي Khansariha (8) ايولKhansariha (48)
خوب پس شما از شكم سيري و الافي شكار نميكني ، ميخواي استفاده كني و دليل عقلايي داري
(2012-08-21 02:08 PM)bycal نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2012-08-07 07:00 PM)esijoon نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2012-08-07 04:54 PM)alijan نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2012-08-04 11:39 AM)esijoon نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی جان خیلی ممنون...ولی آخری رو به معنای واقعی کلمه پیچونده.....
آخرش هم ما نفهمیدیم شکار با ساچمه کرد حلاله یا حرام؟

آخرش نفهمیدم امسال ثبت نام بکنم برا اسلحه ساچمه زنی یا نه؟
یکی بیاد یه جواب قاطع بده
بگذریم...یا علی

ایت ا...مکارم
2 شکار با تفنگ ساچمه ای [شکار با اسلحه]
لطفا در خصوص حلیت و حکم شکار با تفنگ شکاری که ساچمه های گرد و ریز دارد به طور کامل ارشاد فرمایید.
هرگاه بدن حیوان را سوراخ کند و خون از آن بیاید حلال است ولی اگر موقعی به شکار برسند که نمرده باید آن را سر ببرند.

ممنونم علی جان ولی مرجع من سفت و سخت وایساده میگه باید حتما بدن پاره بشه....فقط خون آمدن کافی نیست....البته حرف آقا جلال برام تامل برانگیز بود
اس جان خداي نكرده بعضي دوستان براشون شبهه ايجاد نشه كه ياز داريم تفسير به راي ميكنيم به هيج وجه اما من فكر ميكنم هر دو مورد يكي هست هم سوراخ شدن هم پاره شدن چون در هيچ كدام طبق تفسير فوق حرفي از جسم نوك تيز يا .... برده نشده و معمولا ذهن وقتي ميگيم سوراخ يك جاي گرد رو تصور ميكنه ولي در پاره گي گرد بودن تداعي نميشه در حالي كه در هر دو مورد پوششي به نام پوست از حات عادي كه دارد خارج شده و دسترسي ان جسم حالا ساچمه يا ...رو به نسوج پشت خود فراهم ميكنه اينه كه بايد در تفاوت دو كلمه سوراخ شدن يك جسم با پاره گي يك جسم(به نام بدن شكار )سوال بشود
اسي جان ميشه بگين مرجعي كه ميگه بايد پاره بشه منظورش با جسم نو ك تيز هست كه شما مشكل دارين كه ساچمه تيز نيست يا همون تفاوت پاره گي با سوراخ چون با جسم نوك گرد هم ميشه پاره گي ايجاد بشه چون با علم امروز كه بريدن و پاره كردن فلزات با اب انجام ميشه پاره گي با جسم بدون نوك تيز كه ديگه خيلي سهل و اسونه(اونم گوشت و پوست )
من هم اين سوال رو از دفتر رهبري پرسيدم، بنده خدا رفت تو هنگ و بعد از كلي سوال و جواب نتيجه بر اين شد كه بايد با شدت فرو بره نه فشار. با توجه به سرعت تير بالا كلا فكر نمي كنم بافشار رفتن موضوعيت داشته باشه
آقایون یک سوال :درمسافرتی که برای تفریح وخوشگذرانی باشه ؛نمازهم کامل هست یا فقط برای شکار تفریحی هستش؟و درمورد لهو که باعث دور ماندن از امر مهم میشه میتونید یک چندتامثال بزنید که امر مهم چه اعمالی است .ممنون میشم شاید جای این سوال اینجا نبود و باید ببخشید.Khansariha (226)
مثلا خوندن شعري (شاهنامه) كه انسان رو از بهره بردن از تعاليم قرآن باز بداره
مثال كم نبايد باشه ولي اين مستنده
¤و من الناس من يشتري "لهو" الحديث ........¤
سلام دوستان
شکار تفریحی حرام است و هر سفری که برای حرام انجام میشود نماز کامل است و نه شکسته .
گوشت قمری حلال است و شکار و مصرف آن اشکالی ندارد . دیگه با خودتونه که دلتون میاد شکارش کنین یا نه من که همیشه شکار میکنم .
شکار کفتر چاهی هایی که برای تغذیه با کفتر های دیگه همراه میشن هیچ اشکالی نداره چون باز هم وحشی اند و اهلی نشدن اما کبوتر های اهلی که معمولا برای تغذیه با کفترهای چاهی همراه میشوند اما وحشی نشده اند را نباید شکار کرد و در صورت شکار حرام میشود . تنها در صورتی که کبوتر اهلی برای مدت زیادی با کفتر چاهی ها بپرد و دیگر خوی اهلی خود را از دست داده و مانند کفتر چاهی ها کاملا وحشی شود شکار آن ایراد ندارد . (کلا هر حیوون اهلی که وحشی بشه رو میشه مثل حیوانات وحشی شکار کرد ).
در رابطه با شکار با ساچمه های گرد و شرطی که مبنی بر تیز بودن جسمی که با آن شکار میشود منظور نفوذ و پاره کردن گوشت و ایجاد خونریزی است . در صورتی که جسم در بدن حیوان فرو نرفته و با ایجاد شوک و ضربه شدیدی که باعث خونریزی داخلی و خون مردگی در حیوان شود حیوان بمیرد گوشتش حرام میشود (مثل گوشت گنجشک هایی که بچه ها با تیر کمون سنگی -به قول مشهدی ها "پلخمون یا پلخبون{palakhmoon}"- شکار میکنن و حیوان بیچاره از شدت درد به زمین میفته و با دست !!!! سر حیوون رو جدا میکنن )
این جواب ها حاصل تحقیقات بنده در رساله ها و... بود
چرا شکار تفریحی حرام است ؟؟؟ شکار تفریحی حیوانات حرام گوشت حرام است .
علت : هیچ کدوم از ما شکارچیان محتاج به گوشت شکار نیستیم . و در صورت بیکاری یکی دوتا شکار میکنیم همین و بس . شغلمان که شکارچی نیست و گرسنه نیستیم که شکار کنیم Khansariha (8)
درسته گوشت قمری حلاله ولی نباید شکار بشه . من به عقیده ی شما احترام میزارم ولی به نظر من شما هم اشتباه میکنید که میزنین ون در این چند سالی که تفنگ دارم فقط یک بار زدم که بعدم پشیمون شدم .
نه ديگه نشد، هدف شكار محض به قصد تفريح نيست و گرنه ايستك ميزديم،من ميرم شكار تا رزق بهتري نسبت به مرغ هورموني به دست بيارم! به حيوان حرام گوشت هم شليك نمي كنم چون گوشتشو مي خوام،نه به هر روشي
يه نكته اي هم هست در مورد شكار گنجشك سانان در "الروضه في الشرح المعه" كه با آوردن تعدادي حديث مذموم شمرده شده و در نهايت شهيد گفته كه به كراهت رسيديم با استناد به اين ها و نه حرمت
الان دسترسي ندارم به كتاب ولي تا چند روز ديگه عينش رو ميذارم
(خدا رحم كنه چشام 2 نمره بالا ميره)
راستي دليل عمده عنوان شده كثير الذكر بودن اينهاست
اهلی بودن حیوان که ربطی به خوردنش نداره کلا حیوانات حلال گوشت دو دسته هستند یا اهلی هستند مثل مرغ و گوسفند یا وحشی هستند مثل کبک و قمری و کفتر - فقط نکته ای که هست اینه که حیوانات اهلی برای خوردن نیازی به شکار ندارند مثل مرغ که شما راحت از تو قفس بیرون میارید و سرش رو میبرید و میخورید و حیوانات وحشی چون نمیتونید بهشون نزدیک بشید باید اول شکارشون کنید تا بتونید بخوریدشون - در ضمن کبک را که یک پرنده وحشی است را در خیلی از جاها دارن به صورت اهلی پرورش میدن و این دلیل نمیشه که چون کبک حیوان وحشی بوده وحالا اهلیش کردن پس گوشتش حروم باشه
لینک مرجع