ممنون aloneboy جان
منظور خود ماشه نیست بلکه احتمال دادم مال سریهای هست که ماشه t06 را داره چون چندجا دیدم که اون واشر گود را مخصوص t05 اعلام کرده البته یک احتمال ضعیف دادم و الان بنظرم موضوع روشن شده و اون مورد ممکنه ردباشه
نه قطعا مال کمر شکنها نیست مال اونها کمی گرد (اورینگی مانند) هست
یک یادآوری بدوستان
اورینگها کاربردشان بستن یا حائل شدن فضای بین دو استوانه هست که در قطعاتی مانند پمپها بیشتر بچشم می آیند
مانند شکلهای زیر
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا
ثبت نام کنید یا
وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و واشرها بعنوان واسط بین دو شیئ هستند .
خب بگذریم
اینم بگم که احتمال دو واشر داشتن سیلندر هم زیاده بخاطر این بررسی
اول ببینید واشر اولی یا جلوئی که نمیتونه تخت باشه چون لوله دیانا (سیلندر متحرکها) ابتدای لوله که جان لوله هم نام داره کمی نوک تیز و کونیک شده هستند
این نمونه را دقت کنید
نمونه یک لوله با سطح صاف و واشر صاف (وایرخ 97 هست )
حتما باید واشر بشکل گود یا حالت جا گرفتن لوله را داشته باشه و نه تخت
یک نمونه لوله دیانا مدل 52
در تمام عکسها و توضیحات شکل واشر گود را نشان داده
و اما واشر تخت (سه گل) و مورد مناقشه ما خخخخخ
دوم به احتمال زیاد برای جلوگیری از ضربه لوله به انتهای سیلندر(این خیلی مهمه چون لوله نوک تیز هست ) در صورت خرابی واشر جلوئی برای احتیاط نیاز هست یک واشر تخت هم در زیر واشر گود باشه اما از جنس دیگری که کمتر در معرض دید و تعویض قرار میگیرد چون جنسش هم کاملا از تفلون خشک هست (همونی که الان تو بازار هست و من هم دو عدد ازش خریدم ) .
این سایت حیف که پیلتر بود چون هم واشر تخت درش هست و هم واشر گود البته توی عکس اشاره ای به مدلهای 470 و 48 کرده شاید معما راحت حل میشد و مطمئن تر نظر میدادیم . فعلا
فکر کنم ماجرا کمی حل شده و دوستانی که حدس زدند دو عدد واشر درکاره بنظرم منطقی میاد و درست گفتند .
البته طرحهای زیادی را دیدم که میتواند تداعی بهتر شکل و جایگزین مناسبی در صورت گیر نیاوردن واشر اصلی هم باشند منظور برای معاوضه یا ساخت هست
این شکلها
]