انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: راهنمایی برای تعمیر سلاح
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
خیلی عالی بود علی آقا
متشکرم
واشر من مثل همون تصویر کار کرده هستش و اما من اون پیچ رو سفت نکرده بودم اون پیچ دائما شل میشد که من خیلی کم و بدون فشار (اینو مطمئنم )سفت کردم اما حالا باز نمیشه جنسشم نرم بود و راحت آچار رد کرد
خودش بعد از چند وقت کار کردن باز میشه
فکر کنم هنوز کار کنه چون با این روشی که دوستمون گفت تست کردم اما باد نمیده
ممنونم Khansariha (214)Khansariha (8)
يه سوال در رابطه با ماشه
من متاسفانه بخاطر فشار زياد به ماشه اون فلز 8 شكل شكست اسمش چيه و چطوري ميشه درستش كرد حوصله اين همه راه به تعميير كار بردن رو ندارم.
ممنون
(2011-09-27 03:03 PM)ALIANA-54-T06 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واشر کوچیک لوله که داخل سیلندر هست اولش که سالمه مثل شکل زیر هست
[تصویر: default.jpeg]
وبعد که کمی کارکرد مثل شکل زیر دارای فرورفتگی میشود (اثر لوله روی واشر) با یک تیکه آینه کوچیک که بتوانی از سر سیلندر سوراخ را نگاه کنی معلومه البته اینطوری اگر بود هنوز جای کار دارد و نیازی به تعویض ندارد فقط باید دسته رگلاژ باشه تا سیلندر به لوله خوب بچسبد Khansariha (256)
[تصویر: Diana_Laufdichtung_48_52_54_T05_1.jpg]

واقعا واشر نو اين شكليه؟
به نظر من تصوير اول كه به عنوان واشر نو گذاشته شده تصوير پشت واشره و تصوير دوم تصوير همون واشر از جلو هست چون با اون جنس سختي كه من از واشر ديدم غير ممكنه كه در اثر فشار تا اين حد فرو رفتگي درش ايجاد بشه
aloneboy جان بله واقعا واشر نو و فابریکش هیچ فرو رفتگی نداره من خودم دو عدد نو و فابریکش را یدکی خریدم و اونهای که کارکرده اثر لوله را روی خودش میگیره و گودی روش میافته
این کارکرده هست
[تصویر: diana_54_mang.jpg]
این واشر کوچیکه فینگلیش ( Laufdichtung) بیان میشه و برای مدلهای ( Diana (Laufdichtung 48 52 54 میباشد
این عکس واشرهای اورجینال یدکی خودم هست که هردو روشون یکی هست به رنگ مشکی و بنام واشر سه گل هستند
[تصویر: DSC00006.jpg]
البته هیچ بعید نیست بعضی مدلهاش که طراحی شده اصلا شکلش اینطوری باشه (با فرو رفتگی) مثل عکس پست قبل که فلش اثر فرو رفتگی براش کشیدم ولی بهر صورت اینهای که صاف از هر دو طرف هستند بعد از مدتی گودی و اثر لوله رویش میافته درست مثل عکسی که الان گذاشتم .
منم با جناب aloneboy موافقم.کاتالوگ دیانا 54 رو نگاه کنید.دو قطعه پشت سر هم قرار میگیره(19 , 19a)
شماره 19a هر دو طرفش صافه ولی شماره 19 داخلش گوده و در اثر فشار لوله اون طوری نشده و از اول اون گودی رو داره.Khansariha (8)
(2011-10-02 01:41 AM)faraz_diana نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شماره 19a هر دو طرفش صافه ولی شماره 19 داخلش گوده و در اثر فشار لوله اون طوری نشده و از اول اون گودی رو داره.Khansariha (8)

یعنی دوتا واشر اونجا هست؟
اما من فقط یه واشر با یک سمت گود اونجا دیدم
راستش چند وقت پیش چون واشر آک نتونستم پیدا کنم واشر کارکرده تفنگ خودمو معکوس کردم و با تفلن ساختمش و انصافا هم خوب جواب داده اما خداییش در آوردن اون گودی با اون زاویه و انحنا با دستگاه تراش خیلی وقت گیر و پرزحمت بود حالا اگه بشه دوطرف واشر رو صاف و بدون گودی ساخت و لوله تفنگ خودش رو واشر جا باز بکنه ساختنش خیلی راحت تر خواهد شد
(2011-10-02 12:27 AM)faraz_diana نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منم با جناب aloneboy موافقم.کاتالوگ دیانا 54 رو نگاه کنید.دو قطعه پشت سر هم قرار میگیره(19 , 19a)
درسته توی نقشه دو عدد پشت سر هم هست و احتمالا اولی صاف و دومی گود هست . ممنون که دقت کردید Khansariha (256)
این قطعه 19و 19a
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

جالبه فروشنده ها فقط به یک واشر اشاره میکنند فکر کنم اونها هم ندودنند که دو واشر داره خخخخ عجب ؟!
دارم میگردم دنبال یک عکس کامل از هردو واشر دهانه سیلندر 52 یا 54 ببینم چی پیدا میشه Khansariha (214)
اگر درست باشه حتما دو عدد یدکی میخرم اونم من که حساسم خخخخخخ Khansariha (214)
ولي من اون زمان كه واشر تفنگم خراب شده بود و در مورد ساخت واشر جديد با آقا مسيح مشورت كردم فقط از يك واشر صحبت كردن و وقتي هم تفنگ رو براي تعويض واشر باز كردم همون يك واشر با قطر 10.5 ميليمتر و ضخامت 4 ميليمتر وبا يك سمت گود و يك سمت تخت داخلش بود كه با واشر ساخت خودم عوضش كردم
از دوستان ديگه هم لطفا اگه در اين مورد تجربه اي دارن بيان كنن تا قضيه روشن بشه
(2011-10-02 01:53 PM)aloneboy نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ولي من اون زمان كه واشر تفنگم خراب شده بود و در مورد ساخت واشر جديد با آقا مسيح مشورت كردم فقط از يك واشر صحبت كردن و وقتي هم تفنگ رو براي تعويض واشر باز كردم همون يك واشر با قطر 10.5 ميليمتر و ضخامت 4 ميليمتر وبا يك سمت گود و يك سمت تخت داخلش بود كه با واشر ساخت خودم عوضش كردم
از دوستان ديگه هم لطفا اگه در اين مورد تجربه اي دارن بيان كنن تا قضيه روشن بشه
aloneboy جان من الان 3 ساعته تمام سایتهای این خارجکیها را زیرو رو کردم تنها یک واشر داره و نه دو واشر منم کمی گیج شدم Khansariha (214)
یک احتمال
تمام این سایتها برای مدل T05 قدیمی اعم از 48 و 52 و 54 این واشر گود (جای نشستن محل انتهائی لوله را دارد) را معرفی کردند
چند نمونه از سایتهای مربوطه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اما برای 56 و 54 مدل T06 واشر سه گل (همان دو طرف تخت) از جنس خشک تفلون من یکجا دیدم که سایتشم متاسفانه پیلتر هست . حالا نمیدونم آیا مربوط به مدلهای جدید هست یا نه ؟
بهر صورت هرچی گشتم دو واشره برای تعویض ندیدم همه تیونها یک واشر بودند و البته چون ماشه همه T05 بود از واشرهای گود استفاده کرده بودند .
خسته شدم تا بعد ببینیم ماجرا دقیقا چیه . فعلا
لینک مرجع