انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: راهنمایی برای تعمیر سلاح
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2011-06-30 01:21 PM)farzin122 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
وقتی انگشتمو میزارم روی سوراخ سیلندری که باد خارج میشه و لول رو بالا و پایین میکنم احساس میشه که باد در میره حتی صداشم میاد ولی حالا که تفنگ و باز کردم واشر سر پیستون به نظرم سالم میاد فقط یه ذره اندازه نوک سوزن خراب شده که به نظرم نمیتونه زیاد مشکل ساز باشه ولی بادش بد جوری در میره... مشکل نمیتونه از جای دیگه ای باشه؟؟؟؟؟؟ یا از همین سر پیستونه ؟؟؟Khansariha (290)Khansariha (290)
فرزین جان اگر امکان داره از کارهای که انجام میدی یک گزارش و عکسی هم تهیه کنید (برای انتقال تجربه به دیگران) Khansariha (8)
در خصوص واشر سر پیستون اگر با فشار و کیپی خوبی حرکت میکنه یعنی واشر هنوز ضعیف و یا باریک نگشته چون این واشرها ممکنه بر اثر کار لاغر شوند و یا فشرده بشه که در اینصورت حرکت داخل سیلندرش روان خواهد بود (بسهولت و شلی انجام بشه)که نشانه ضعیف شدن واشر پکینگ هست .
اگر میتونی عکسی از واشر با پیستون بزار تا دیده شود که لبه هاش چقدر هنوز گوشت داره و از بدنه پیستون بیشتره Khansariha (214)
علی آقا شما اگه بخای واشر سر پیستون 54 را تست کنی ،چی کار میکنی؟
(2011-06-30 02:46 PM)aghajoon نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی آقا شما اگه بخای واشر سر پیستون 54 را تست کنی ،چی کار میکنی؟
البته اقاجون این 54 را که هنوز بازش نکردم که ببینم چطور خواهد شد ولی اون نوریکا را تا دلت بخواد خخخخخخخ
خوب من اگر بودم اینطور امتحان میکردم اول پیستون رو میکشیدم عقب و سپس با یک جسم پلاستیکی و نرم شبیه ته خودکار بیک یا مثل پستانکهای دهن عروسکها (البته چنین حالتی داشته باشه ) یا یک تیکه از واشرهای گوشتی و نرم را یک برش درست میدادم برای اینکار و میگذاشتم داخل روزنه خروج باد سیلندر حتی اگر میشد کمی هم با فشار یک جسم دیگه مثل همان انگشت دست نگهش میداشتم سپس بوسیله فنر از ته سیلندر به پیستون حرکت میدادم مانند تلمبه دوچرخه اگر احساس کردم هیچ حالت پمپی و فشاری ایجاد نکرده میفهمیدم خروج باد و درزی وجود داره و واشر مرخص است.
واگر احساس میکردم تحت فشار هوا ازش درز نکرده و پیستون تا اخر جلو نمیرود و به عقب هم بر میگرده متوجه میشدم واشر سالمه و خوب کار میده .
چند بار امتحان کنید تا مطمئن شوید . البته موقع برگشت هم ممکنه تا روزنه را باز نکنید پیستون به عقب نیاد که اینم نشانه خوبیه Khansariha (214)
علی آقا ممنون از راهنماییتونKhansariha (8) احتمالا حق با شماست شاید واشر لاغر شده البته هنوز کیپ میره ولی من ندیدم واشر نو تا چه حد سفت هستش اگه تونستم عکسم میزارم ( یو اس بی کامپیوترم خراب شده نمیتونم گوشی و دوربینو وصل کنم به کامپیوتر حالا اگه درس شد حتما عکسم میزارم) یه مشکل دیگه هم هست اینکه چه جوری میتونم واشرو از سر پیستون جدا کنم واشر از نوع پلاستیکه
Khansariha (8)
بله،ولی اگه درست متوجه شده باشم توی این روش که شما گفتید باید تفنگ باز بشه،حالا من هم یه تجربه واسه تست واشر سر لوله توی کمر شکن ها دارم که مینویسم:
تفنگو کوک کنید و ساچمه گذاری کنید و یه ذره آب و کف بمالید دور واشر و تفنگو ببندید، اگه بعد از شلیک از دورش کف زد برون یعنی از دور واشر سر لوله نشتی دارید.
منظورم باز کردم این پیچه؟؟؟ این پیچو چه جوری باید باز کنیم؟؟؟
(2011-06-30 04:26 PM)farzin122 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منظورم باز کردم این پیچه؟؟؟ این پیچو چه جوری باید باز کنیم؟؟؟
فرزین جان شما مطمئنی پیچی هست؟ اخه بعضی مدلهای جدید اصلا بنظر پیچی نیست و یکتیکه هست .
برای 48 توی یک سایتی من دیده بودم که با فشار پیچ گوشتی در پشت واشر اونرا در آورد Khansariha (214)
علی آقا تو اون عکسی که شما زحمت کشیدید گذاشتید به نظر پیچی میاد پیستون 35 منم این اونی هست که شما عسشو تو صفحه قبل گذاشتیدKhansariha (214)Khansariha (8)
(2011-06-30 08:31 PM)farzin122 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی آقا تو اون عکسی که شما زحمت کشیدید گذاشتید به نظر پیچی میاد پیستون 35 منم این اونی هست که شما عسشو تو صفحه قبل گذاشتیدKhansariha (214)Khansariha (8)
فرزین جان من مطمئن نیستم پیستون 35 اینطوری باشه .
اون عکس فقط تبدیل یک سر پیستون قدیمی بوسیله اون پیچ به یک سر پیستون جدید هست و بنظرم این جدیدا پیچی نیستند .
البته من خیلی از سایتها را نگاه کردم اکثرا طریقه خارج کردن واشر را بوسیله یک پیچ گوشتی انجام میدهند . طریقه گذاشتنش هم در عکس اولی(قبلی) توضیح دادم و در عکس هم معلومه که نیاز به یک بوش زیر واشر برای فشار دادن و جا انداختن داره
این دو نمونه را دقت کنید که واشر را بوسیله پیچ گوشتی در آورده
[تصویر: 49_polished_piston_top.jpg]
[تصویر: screenshotscx4.jpg]
بهر صورت باز میگم بنظر نمیاد این جدیدا پیچی باشند البته دوستانی که این جدیدا را دیدن بهتر میتونند نظر بدهند Khansariha (214)

این عکس هم هست
[تصویر: index.php?action=dlattach;topic=2217.0;a...3167;image]
دوستان دیانا مدل جدیدا سر پیستونشون پیچی نیست و باید برای عوض کردن واشر سر پیستون با وسیله ای مثل پیچ گوشتی واشر رو خارج کرد و با فشار دست واشر جدید رو جایگذینش کرد
لینک مرجع