انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: راهنمایی برای تعمیر سلاح
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
آره هست من پارسال از فروشگاه اقالو 15 خریدم
سلام دوستان
اگه عکسی از سیلندر و واشر سیلندر 52 کسی داره ممنون میشم قرار بده میخوام دقیقا واشر و محل قرار گرفتن اونو بدونم
ضمنا روش تشخیص معیوب بودن این واشر و نحوه تعویضش رو هم توضیح بدین
ممنونم از همکاری شماKhansariha (8)Khansariha (214)
(2011-09-25 07:53 PM)MEHDI نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان
اگه عکسی از سیلندر و واشر سیلندر 52 کسی داره ممنون میشم قرار بده میخوام دقیقا واشر و محل قرار گرفتن اونو بدونم
ضمنا روش تشخیص معیوب بودن این واشر و نحوه تعویضش رو هم توضیح بدین
ممنونم از همکاری شماKhansariha (8)Khansariha (214)

فکرکنم داداش مسیح بدونند اگه جواب بدن منم ممنون میشم
مهدی جان برای تست وشر بعد از باز کردن پیستون
از نظر ظاهری بررسیش کن
در صورتی که مشکلی نداشت
رو سوراخهای سیلندر
که شامل 3 سوراخ هست
اول سوراخ خروج هوا که میاد پشت لوه و بسته میشه
و دوم سوراخ محلی که دسته کوک اسلحه داخلش میشه و با الن بسته میشه
این سوراخها رو با چسب برق خوب بپوشون
بعد با دست پیستون رو از داخل سیلندر عقب بکش
در صورتیکه واشر سالم باشه به علت مکش هوا و ایجاد خلا داخل سیلندر این کشش بسایر به سختی انجام میشه و به محض اینکه پیستون رو رها کنی با شدت به جای اولش برمیگرده
در مورد عکس هم
الان خستهام
اما تو تاپیک 54 داش علی عکسهاش رو گذاشته بود که عینا با 52 یکی هست
تشکر از سهیل عزیز مهدی جان اقا سهیل دقیق و کامل جوابتون رو دادن در خصوص عکس هم برروی چشم Khansariha (8)
ممنونم آقا مسیح و مهندس جون
من یه مشکل دیگه هم دارم اون پیچ ریز آلنی که دسته کوکینگ رو به سیلندر نگه میداره زیاد سفت شده جوری که اصلا باز نمیشه یک بار هم آچار رد کرد میترسم کلا گل پیچ خراب بشه اگه ممکنه همینطوری و بدون باز کردن و خارج کردن سیلندر روش تست اونو بگین
من که با چراق قوه نگاه کردم و با نوک یه پیچ گوشتی نازک به آرومی همون محل خروج باد رویه سیلندر رو کشیدم اما زیاد معلوم نمیشه که واشر چجوریه
من فکر کنم واشر سلاح من یا خیلی سوخته و قطرش کم شده و یا افتاده چون چیز زیادی از واشر معلوم نمیشه
اگه عکسی باشه و بتونم محل و قطر واشر رو متوجه بشم بهتر میتونم نظر بدم
ضمنا اگه اون پیچ آلنی بازنشه چکار کنم ؟چطور باز کنم چون با آچار آلنش دیگه باز نمیشه؟؟
یدک این پیچ گیر میاد؟؟؟
مهدی جان پیچ النش گیر میاد دادا تو پیچ و مهره فروشیا هست
وایسه اینکه مطمعن بشی نشتی داره بهتره تفنگ رو در حالت عادی توی لولش فوت کنی اگه نشتی نداشته باشه هوا از لوله رد نمیشه ولی اگه نشتی داشته باشه متوجح میشی که هوا داره عبور میکنه .
ممنونم آخه اون پیچه یه جور خواصه و ممکنه فقط همین جا استفاده بشه
شما این مدل پیچ رو که من منظورمه جایه دیگه دیدین
با این روش امتحان کردم یعنی پیستون رو داخل سیلندر قرار دادم و سیلندر رو هم به محل لوله چسبوندم و نشتی ندیدم اما یه سوال اگه خراب باشه نشتی اونقدر زیاده که با این روش فهمیده میشه؟؟؟؟؟؟
دادا مهدی من خودم 52 دارم و با همین روش فهمیدو که واشر خرابه اگه باد نده بعید میدونم واشر مشکل داشته باشه اون پیچم دیدم تو مغازه اگرم پیدا نکردین تو تعمیرگاه تفنگ بادی موجوده داداش Khansariha (48)Khansariha (8)
مهدی جان واشر سر پیستون که خیلی راحت قابل تشخیص هست یا اینکه جمع شده و هم قطر پیستون شده (سایش زیاد) یعنی لبه هاش دیگه باز نیستند تا به بدنه سیلندر کیپ بشه و یا مثل عکس زیر لب پریدگی داره که در هر دو صورت باید عوض بشه
[تصویر: 06_28_11_01_RWS_Diana_34P_breakbarrel_ai...seal_1.jpg]

واشر کوچیک لوله که داخل سیلندر هست اولش که سالمه مثل شکل زیر هست
[تصویر: default.jpeg]
وبعد که کمی کارکرد مثل شکل زیر دارای فرورفتگی میشود (اثر لوله روی واشر) با یک تیکه آینه کوچیک که بتوانی از سر سیلندر سوراخ را نگاه کنی معلومه البته اینطوری اگر بود هنوز جای کار دارد و نیازی به تعویض ندارد فقط باید دسته رگلاژ باشه تا سیلندر به لوله خوب بچسبد Khansariha (256)
[تصویر: Diana_Laufdichtung_48_52_54_T05_1.jpg]
برای پیچ آلنی بازوی دسته هم فکر کنم گیر بیاد باید تعمیرکاران داشته باشند (کاشکی انقدر سفتش نمیکردی و یا لااقل کمی روغن بهش میزدی) ولی خب کاریست که شده اگر بتونی بازش کنی میشه پیچ را تعمیر کرد والا ممکنه حالا حالا ها باهاش سر کنی Khansariha (214)
[تصویر: cocking_pin_retention.jpg]
لینک مرجع