انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اخبار مرتبط با شکار و تیراندازی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
آتش سوزي 40 هکتار جنگل در شهربابک به علت بي احتياطي شکارچيان
خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1392/04/27 شماره انتشار 18456
بيش از 40 هکتار از جنگلهاي شهربابک به علت بي احتياطي شکارچيان طعمه حريق شد. رئيسي مسئول منابع طبيعي شهربابک گفت : شکارچيان با روشن کردن آتش و بي احتياطي در خاموش کردن آن سبب آتش سوزي بيش از 40 هکتار از منابع جنگلي اين شهرستان شامل درختان بنه،بادام کوهي،ارژن وبوته زارهاي گون ودرمنه به ارزش بيش از يک ونيم ميليارد تومان شدند. به گزارش واحد مرکزي خبر از ابتداي امسال اين دوازدهمين آتش سوزي درمراتع،جنگلهاو باغات شهرستان شهربابک است که بر اثر بي احتياطي شکارچيان 85هکتار از اراضي جنگلي ومرتعي و16/5هکتار از باغات مردم را طعمه حريق مي کند.
سلام دوستانKhansariha (8)
سنندج/
کشف 16 رأس آهو و 30 قطعه طوطي قاچاق در کردستان
فرمانده انتظامي شهرستان کامياران از انهدام دو باند بزرگ قاچاق و کشف 16راس آهو و 30قطعه طوطي خبر داد
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سرهنگ رفيعي کيا گفت: ماموران انتظامي شهرستان کامياران در پي انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي خود،دو دستگاه خودروي مزداباري و رونيز حامل آهو به صورت غيرمجاز و قاچاق را شناسايي و توقیف شدند.
وي افزود:ماموران انتظامي شهرستان کامياران در بازرسي دقيق از داخل خودروهاي توقيفي 16راس آهوي وحشي که 5راس آنها به علت گرماي زياد و نبود اکسيژن در فضايي محدود تلف شده بودند،را کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان کامياران اضافه کرد: ماموران انتظامي شهرستان کاميارن در اين ماموريت 5نفر قاچاقچي حيوانات وحشي که به صورت باندي با هم کار مي کردند را دستگير و روانه مراجع قضايي کردند.
سرهنگ رفيعي کيا در پایان گفت:قاچاقچيان اين حيوانات را در يکي از شهرستان هاي استان کرمانشاه شکار و به مقصد سنندج قاچاق مي کردند.
همچنین در شهرستان دیواندره ماموران انتظامي این شهرستاندر پي مبارزه با پديده شوم قاچاق کالا کنترل خودروهاي عبوري را در يکي از محورهاي اصلي حوزه استحفاظي در دستور کار خود قرار دادند. ماموران انتظامي شهرستان ديواندره در بازرسي دقيق از داخل خودروي توقيفي 720عدد انواع لوازم آرايش و 30قطعه طوطي قاچاق را کشف و در اين رابطه يک قاچاقچي حرفه اي کالا و حيوانات را دستگير کردند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اردبیل /
صیادان پرندگان وحشی در خلخال دستگیر شدند
رئیس اداره محیط زیست شهرستان خلخال از دستگیری دو صیاد پرندگان زینتی در خلخال و رها سازی پرندگان کشف شده به دامن طبیعت خبر داد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محمد فرهودی افزود: این صیادان اقدام به صید غیر مجاز پرندگان زینتی و آواز خوان خلخال کرده بودند.
وی گفت: از این افراد 29 قطعه بلبل از نوع سهره طلایی به همراه ادوات صید زنده گیری پرندگان کشف شد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان خلخال افزود: صیادان دستگیر شده غیر بومی و از اهالی استان گیلان هستند که در این فصل به دلیل وجود پرندگان زینتی در شهرستان خلخال حضور یافته و اقدام به صید و زنده گیری پرندگان و فروش آنها به قیمت بالا در بازار می کنند.
فرهودی گفت: این شکارچیان در اقدامی حرفه ای با استفاده از سیستم های صوتی مناسب ، صدای پرندگان را از طریق ضبط صوت در محیط های باغی و طبیعت پخش و با دام گذاری اقدام به زنده گیری آنها می کردند.
وی اظهار کرد: پرندگان شکار شده پس از جمع آوری به مراکز فروش پرندگان زینتی در استان های همجوار انتقال یافته و به قیمت گزافی در اختیار مشتریان قرار می گیرد
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

زاهدان/
دستگير۱۲ شكارچي غير مجاز در سیستان وبلوچستان
رييس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان ايرانشهر از دستگيري و محكوميت ۱۲ شكارچي غير مجاز در اين شهرستان جنوبي سيستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، محمد انور هاشم زهي افزود: اين شكارچيان متخلف كه با ۱۰ اسلحه غيرمجاز اقدام به شكار حيوانات و پرندگان مختلف مي كردند از سوي مرجع قضايي به پرداخت ۲۳ ميليون و ۱۲۰ هزار ريال جريمه نقدي محكوم شدند.
وي گفت: از شكارچيان متخلف دستگير شده ۴۰ قطعه كبوتر چاهي، ۱۰ قطعه قمري، ۱۳ قطعه طوطي كاسكو، ۲ قطعه باقرقره، ۶ قطعه كبك، يك قطعه هوبره و يك راس ميش وحشي كشف و ضبط شده است.
وي با بيان اينكه مطابق مصوبه اخير شوراي عالي از حفاظت محيط زيست كشور جريمه شكارچيان متخلف دوبرابر شده است، گفت: شكارچيان غيرمجاز علاوه بر جريمه نقدي به جزاي حبس نيز محكوم مي شوند.
رييس اداره حفاظت محيط زيست ايرانشهر با تصريح بر اينكه حفظ طبيعت و حيات وحش بدون حمايت مردم امكان پذير نيست، خاطرنشان كرد: دوست داران محيط زيست در اين شهرستان با مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به شماره تلفن ۲۲۲۵۴۱۷ اطلاع دهند./س
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دستگیری ۲ نفر متخلف شکار غیر مجاز دراج در دزفول
در گشت و کنترل زیستگاههای دراج توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز ۲ نفر متخلف دستگیر و از متخلفین ۴ قطعه پرنده حمایت شده و در خطر انقراض دراج کشف و متخلفین به مرجع قضایی معرفی شدند. و در جریان دستگیری متخلفین یک قبضه اسلحه شکاری نیز کشف گردید. و جهت وصول خسارت وارده به حیات وحش به مبلغ ۱۶۰۰۰۰۰۰ ریال ( شانزده میلیون ریال) پیگیری در حال انجام است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

شکار پرندگان نادر و فروش آن برای قوش بازی به خوش نشینان عرب کشورهای دیگر هر از چندگاهی شکارچیان و افراد سودجو را نیز از استانهای جنوبی به دشتهای گلستان می کشاند.
شکار پرندگان نادر و فروش آن برای قوش بازی به خوش نشینان عرب کشورهای دیگر هر از چندگاهی شکارچیان و افراد سودجو را نیز از استانهای جنوبی به دشتهای گلستان می کشاند.
به گزارش «پیغام »؛ مهر نوشت: شکار ناجوانمردانه پرندگان نادر و در معرض انقراض برای خروج آنان از زیستگاهشان و تجارت به کشورهای عربی سبب کوچ و سفر برخی سودجویان به مناطق زیستگاهی گلستان شده است. بالابان، بحری، لاچین و شاهین از جمله گونه های کمیاب و در معرض حمایت، همزمان با فصل گرما بیشتر مورد توجه سودجویان و شکارچیان متخلف قرار گرفته است و تعدادی از آنها را از فرسنگها راه به گلستان کشانده است.
سودجویان با تطمیع برخی اهالی بومی گلستان و پرداخت مبالغ ناچیزی اقدام به صید و خرید پرندگان شکاری و نادر و خروج آن از مرزهای کشور می کنند. کشف سه بهله پرنده نادر شاهین از یک باند در هفته گذشته در گلستان هر چند آخرین خبر از این دست نیست بلکه، داستان تکراری شکار غیرمجاز پرندگان نادر برای تجارت را بازگو می کند.
رئیس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان در این زمینه می گوید: مامورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست ترکمن در منطقه دشتی، دیشب پس از گشت و کنترل نامحسوس موفق به دستگیری یک نفر صیاد غیرمجاز پرندگان شکاری به نام "رمضان.ر" اهل و ساکن استان بوشهر شدند.
مرتضوی اظهار داشت: از این متخلف تعداد سه بهله پرنده کمیاب و در معرض خطر انقراض شاهین، آلات و ادوات صید پرندگان شکاری و یک دستگاه خودرو پژو 405 کشف و ضبط شد. وی گفت: پرونده به همراه موارد ضبط شده و صورتجلسه تنظيمي تحويل مقامات قضايي شهرستان ترکمن شد و ماموران محیط زیست با کشف این باند، مانع از خروج پرنده در معرض حمایت شاهین از زادگاهش شدند.
شکار باندی پرندگان نادر
وی اظهار داشت: متخلفان این پرنده های نادر معمولا از استانهای حاشیه جنوبی کشور هستند که در قالب باندهای منظمی عمل می کنند در این فصل به گلستان و شمال می آیند و با تطمیع و اغفال افراد بومی منطقه اقدام به صید و قاچاق کنند و پرندگان نادر را به سمت کشورهای خلیج فارس و عربی برده و به فروش رسانند.
وی در پاسخ به اینکه مبلغ خرید و فروش پرندگان نادر چقدر است، گفت: مبالغی را سودجویان برای خرید پرندگان نادر می دهند بسیار ناچیز و بین یک تا دو میلیون تومان است ولی این پرندگان را در استانهای جنوبی و از طریق واسطه ها بین 30 تا 40 میلیون تومان بفروش می رسانند.
وی یادآور شد: همچنین در سالهای گذشته مواردی از فروش 70 تا 80 میلیون تومانی هر بهله پرنده نادر نیز در مناطق جنوبی کشور شنیده شده است. مرتضوی، درباره جریمه شکار پرندگان نادر نیز گفت: جریمه هر یک از گونه ها نادر مانند پرندگان شاهین، لاچین و ... متفاوت بوده و حدود 20 میلیون تومان به ازای هر بهله است.
رئیس محیط زیست بندرترکمن از به کاربردن شیوه های ناجوانمردانه برای شکار و انتقال پرندگان نادر توسط سودجویان خبر داد و گفت: سودجویان برای اینکه پرنده نادر در حین انتقال از محل شکار تا فروش حالت آرامی داشته باشد چشمهای پرنده را می بندند و یا اینکه پلکهایش را از دو طرف با نخ می دوزند.
بر اساس کنوانسیون بین المللی حفاظت از پرندگان شکاری که ایران نیز جزء این کنوانسیون است، کشور ما به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان شکاری، متعهد شده که از صید و قاچاق پرندگان جلوگیری کرده و در حفاظت آنها بکوشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چوله کشی یک تفریح شده است !
[تصویر: 13744179781-300x207.jpg]
تبدیل شکار «چوله» به یکی از تفریحات شبانه شکارچیان غیرمجاز در شب های تابستان و زمستان، نسل این حیوان را با خطر انقراض مواجه ساخته است.
با وجود اینکه خوردن گوشت چوله حرام است و شکار این جانور از نظر محیط زیست کلا ممنوع است، اما نظارت چندانی در این بخش صورت نگرفته و شکار بی رویه آن همچنان ادامه دارد.
چوله یا «تشی» یا «گربه تیغی» با نام علمی (Rodentia‎‏) از گروه پستانداران، راسته جوندگان و خانواده ‏‎Hystricidae)‎‏) است که با نام های محلی چوله، «سیخور» ، «کرپی» ، «کول تیغتیغه» نیز خوانده می شود.
سلام دوستان.امروز از یکی از دوستان اسلحه فروش شنیدم که دیگه برای گرفتن سهمیه سالانه فشنگ نیاز به اون برگه سبز رنگ کارت سهمیه سالانه فشنگ نیست و کلا حذف شده.فقط با در دست داشتن مجوز حمل سلاح یعنی همون کارت میشه رفت فشنگ سهمیه مشخص شده رو گرفت گرفت.
فکر نکنم بعد از کجا میفهمند که چه کسی سهمیه گرفته چه کسی نگرفته اینطوری خیلی بدتر میشه یکی که آشنا داره چندبار درطول سال فشنگ بانرخ دولتی دریافت میکنه یکی هم که کسیو نداره سرش بی کلاه میمونه و دستش به هیچ کجا نمیرسه
من با اسلحه مهمات استان هم تماس گرفتم واسه اینکه ببینم این خبر راسته یا نه.چون من کارت سهمیه فشنگم رو گم کرده بودم و درخواست داده بودم واسه دوباره گرفتنش .اونا هم راست بودن این خبر رو تایید کردن . گفتن که دیگه نیازیبه اون برگه نیست واسه گرفتن فشنگ و فقط مجوز حمل کافیه.حالا دیگه چجوری میفهمن که طرف تا حالا فشنگ گرفته یا نه خدا میدونه.به زودی معلوم میشه.Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
(2013-08-01 03:53 PM)gorjimahalle نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
من با اسلحه مهمات استان هم تماس گرفتم واسه اینکه ببینم این خبر راسته یا نه.چون من کارت سهمیه فشنگم رو گم کرده بودم و درخواست داده بودم واسه دوباره گرفتنش .اونا هم راست بودن این خبر رو تایید کردن . گفتن که دیگه نیازیبه اون برگه نیست واسه گرفتن فشنگ و فقط مجوز حمل کافیه.حالا دیگه چجوری میفهمن که طرف تا حالا فشنگ گرفته یا نه خدا میدونه.به زودی معلوم میشه.Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)

سلام
احتمالا باید به صورت آنلاین از روی کد ملی میفهمن مثل انتخابات
(2013-08-01 03:53 PM)gorjimahalle نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
من با اسلحه مهمات استان هم تماس گرفتم واسه اینکه ببینم این خبر راسته یا نه.چون من کارت سهمیه فشنگم رو گم کرده بودم و درخواست داده بودم واسه دوباره گرفتنش .اونا هم راست بودن این خبر رو تایید کردن . گفتن که دیگه نیازیبه اون برگه نیست واسه گرفتن فشنگ و فقط مجوز حمل کافیه.حالا دیگه چجوری میفهمن که طرف تا حالا فشنگ گرفته یا نه خدا میدونه.به زودی معلوم میشه.Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
سهمیه 92 رو که دارن باهمان کارت سبز باروت و فشنگ میدن نگفتن از چه زمانی قرار هست این کار رو انجام بدن چون من خودم برای اسلحه ای که جدید گرفتم منتظر جواز اصلی و کارت باروتم یعنی برای ما دیگه کارت باروت صادر نمیشهKhansariha (226)
احتمالأ به صورت اینترنتی و آنلاین باشه ولی با این کار دست دلال بازتر میشه حالا باید منتظر عواقبش یاخوب یا بد بود
خیلی زودتر از اینها باید این کار رو میکردن . از کاغذ بازی جلوگیری میشه . به اینصورت که وقتی شما تشریف می برید فشنگ دولتی بگیرید با شماره جواز اسلحه به شما فشنگ میدن و یه پرینت از سایت گرفته میشه برای تحویل دادن به اسلحه مهمات . اگر یه بار دیگه شماره جواز شما برای دریافت سهمیه تو سایت زده بشه پیغام میده که سهمیه فشنگ سال 92 به تعداد 100 تا از فلان اسلحه فروش در تاریخ فلان دریافت شده و تایید نمیده . به همین سادگی . Khansariha (256)
لینک مرجع