انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اخبار مرتبط با شکار و تیراندازی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
نتيجه سوال پيامكي چي بوده ؟
تو مناظره که به نفع جناب مهندس بود................. Khansariha (399)
(2014-03-07 08:42 PM)Vicxtor نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-03-07 08:24 PM)shekari نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان. یعنی در سال 93 مجوز شکار به شکارچیان داده میشه؟

دوست عزیز فعلا تصمیم نهایی گرفته نشده... باید منتظر بود... Khansariha (8)

به نظر من شکار تا سه سال دیگه ممنوع میشه ، مگه چند سال پیش به بهانه آنفلانزای مرغی سه سال شکار رو تعطیل نکردن ؟ اونموقع هم همینقد موضوع رو بزرگ کردن در حالی که تو کشوری مث کانادا با اینکه چندین مرغداری تلفات داد ولی هیچوقت شکار تعطیل نشد یادمه یه جشن تو تالاب بوجاق بندر کیاشهر تو همون زمان برگزار کرده بودن به عنوان دوستی شکار با شکارچی چند تا تفنگ آوردن توش گل گذاشتن آقای اینانلو هم اومده بود آخر هم چند تا خوتکای مادر مرده رو که از دست شکارچی زنده گیری شده بود(شایدم خودشون گرفته بودن خخخ ) با بالهای بسته آوردن یکی رو دادن دست رییس محیط زیست که پروازش بده بره تو آغوش طبیعت همین که آقای رییس خوتکا رو پرت کرد به سمت بالا ( حیوان بدبخت بالاش به خاطر اینکه مدت زیاد بسته بود خشک شده بود) مث سنگ از اون بالا افتاد زمینو گردنش شکست محیط بانا دیدن که انجوریه اون دوتای دیگه رو یه کم ماساژ دادن بعد پرواز دادن که اونا هم یه چند متری پریدن و تو آب افتادن حالا اگه شب نسیب شغالها نشن بعد، هم مراسم بادبادک بازی و کلی زباله به جا موند آخر هم دو کیسه گندم ریختن تو آب این شد حفاظت از محیط زیست البته با یه کشته خخخخخخ
اینجا اگه بخوان یه کاری رو انجام بدن بزرگش میکنن رسانه ای میکنن بعد انجامش میدن حالا اگه این مشکل با شکار نکردن حل بشه درست، ولی چشم من آب نمیخوره که محیط زیست بعد از سه سال نفس بکشه، اینا دیواری کوتاه تر از شکارچی قانونی پیدا نکردن خودشونم اعتراف میکنن که بیشتر شکار کشی توسط شکارچی غیر مجاز صورت میگیره اونا رو میخوان چیکار کنن بعد اینکه تو ایران حفاظت از محیط زیست مساوی شده با کشتن شکارچی یعنی محیط زیست تو شکار خلاصه میشه آلودگی هوا آلودگی صوتی فاضلاب و ... محیط زیست نیست که ما انسانها رو داره منقرض میکنه تو رشت دو تا رودخونه داره که همین چند وقت پیش توش ماهی سفید میگرفتن الان وظیفشون اینه که فاضلاب شهر رو جمع کنن و وارد تالاب انزلی کنه من یادمه وقتی ابتدایی بودیم تو رودخونه بقل خونمون چقدر کپور میگرفتیم الان قورباغه هم به زور پیدا میشه، حشمت رود آستانه اشرفیه که آب شالیزارها رو تامین میکنه وقتی آبش کم میشه تازه معلوم میشه چقد فاضلآب توش میریزه همین آب وارد شالیزار میشه و برنج رو آلوده میکنه چرا اینقد سرطان زیاده؟ قدیمیا میگن زمان ما اینقد مرگ و میر نبود، به خاطر همین چیزاست حالا اینا برن شکار رو ممنوع کنن و صورت مساله رو پاک کننKhansariha (8)
اگه بیان پروانه شکار ندن یا شکار رو ممنوع کنن فقط شکارچی های قانونمند رو حذف کردن و شکارچی های غیر قانونی (شکارکش ها ) همچنان باقی هستند تازه تعدادشون هم هر روز زیادتر میشه
شکارچی غیر قانونی مثل منو شما نمیاد که تو شکارگاه مجاز با تعداد مجاز شکار کنن میرن اونجایی که حیون باشه و تا میتونن و تیر دارن میزنن بعدش هم بار وانت میکنن میبرند اینها رو من با چشم خودم دیدم که میگم اونقدر هم پر رو هستند که میگند محیطبان جرات نداره پاشو اینجا بذاره میریم خونش رو آتیش میزنیم نیروی محترم انتظامی هم که میگه ما نمیتونیم که بخاطر چندتا بز کوهی تو منطقه تشنج ایجاد کنیم
میارن موتور برق میندازن گونی گونی ماهی پر میکنند میبرن محیط زیست هم کاملاً اطلاع داره که تو کدوم مناطقه ولی اصلاً پیگیر نیست
به اسم معدن کاری میارن توی آب بمب میندازن و همه ماهی هارو یکجا میکشن و محیط زیست هم میگه ما نمیتونیم با اونا کاری داشته باشیم اونا مجوز معدن کاری دارن
حالا شما نگاه نکنید میان توی اینترنت و تلویزیون رسانه ای میکنن که با تلاش محیطبانان یک شکارچی متخلف دستگیر و از او یک قطعه چنگر و یک قطعه کبوتر شکار شده کشف و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد .
حالا خیلیها از خلاف های این محیطبان نما ها میدونن ولی ... ( البته خیلی از محیطبانان هم واقعاً دلسوز هستند ولی متاسفانه همیشه مشت نمونه خرواره و تر هم به آتیش خشک میسوزه )
کلاً اینا تا چیزی باعث پرشدن جیبشون نشه کاری بهش ندارن شما فکر میکنید اینا بفکر محیط زیست هستند ؟
با سلام
قبل از هر چیز بگم شاید 10 ساله شکار نمی کنم و الان 5 سال هست فقط آفت زنی دارم. هیچ فرقی هم برام نداره که شکار آزاد بشه یا ممنوع

و چون خودم با مشکل مشابهی سالهاست درگیرم خوب درک میکنم و از این میسوزم که همه چیز افتاده گردن فقط شکارچی
بعضی از دوستان دیدم که در مورد قانون و لازم الاجرا بودنش صحبت میکنند, در اینکه قانون لازم الجراست شکی نیست ولی دوستان عزیز اگر قانون وضع میشد و همه اجراش می کردند که دیگه قوه مجریه و قضاییه در کار نبود. مشکل اصلی عدم اجرای قانون توسط برخی از افراد هست. حالا اون شکارچی که شکار قانونی انجام میده خودش مقید به اجرای قانون بوده هست و خواهد بود. بجای طرفداری ازش دارن تو سرش هم میزنند
فقط امیدوارم برنامه های دیگه هم داشته باشند. وگرنه اوضاع بهتر که نمیشه هیچ بدتر هم میشه

در مورد محیط زیست و اینکه بعضی دوستان تصور میکنند وضع این گونه قوانین به تنهایی حلال مشکلات هست براتون مثالی میزنم
از سال 78 در یک بخشنامه و در سال 86 در اختاریه نسبت به همون قانون برداشت ماسه و شن و سنگ و مخلوط از رودخانه های شمال کشور از منطقه رامسر تا نمک آبرود بدلیل پایین رفتن سطح آب چاهها و تخریب رودخانه ممنوع شده و همونطور که میدانید رودخانه مایملک دولت هست
در رودخانه کاظم رود نه تنها ممنوع نیست بلکه برداشت بغیر از تراکتور با بیل و لودر هم انجام میشه. بارها و بارها شکایت کردیم و هیچ کسی به داد ما نرسید
به اینجا رسیدیم که مقدار زیادی از باغ کشاورزی هم توسط این دزدان برداشت شد و الان جزیی از رودخانه و زمین دولت بحساب میاد که باز هم شکایات ماراهی به جایی نبرد و علاوه بر کلی تهدیدات اهالی بومی منطقه برخی از ارگانها در جواب شکایات بما می گویند که ما نمی توانیم مردم و را از نان خوردن بیندازیم

این زمینی که مشخص کردم 10 هکتار هست حالا خودتون مقایسه کنید با وسعت رودخانه
[تصویر: 08_14139428132902732.jpg]
[تصویر: 08_14139428132893171.jpg]
فقط اینو ببینید دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Khansariha (8)
عاملین قتل عام حیات وحش موته از اتهامات وارده تبرئه شدند
۱۱ اسفند ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: ۳ نفر شکارچی شرور و سابقه دار که بوسیله موتورسیکلت های قاچاق و اسلحه غیرمجاز طی یک سال گذشته دست به کشتار صدها آهو، کل وبز، قوچ و میش، گرگ، کفتار و گراز در پناهگاه حیات وحش موته زده و با مشقت فراوان توسط محیط بانان دستگیر شده بودند، در کمال ناباوری در دادگاه تجدید نظر از بسیاری از اتهامات خود تبرئه شدند.
رئیس اداره محیط زیست گلپایگان گفت: تنها بر اساس مستندات بدست آمده توسط محیط زیست، کشتار بیش از ۹۰ آهو توسط این ۳ متخلف اثبات میگردد.
مرتضی جمشیدیان افزود: این متخلفین شرور با استفاده از موتورسیکلت های قاچاق اماراتی که ورود آنها به کشور به دلیل سرعت بسیار زیاد و قدرت مانور بالا ممنوع است با روش های ناجوانمردانه آهوان را آنقدر تعقیب می کنند تا حیوان از نفس افتاده و سپس با استفاده از اسلحه غیرمجاز یا چاقو حیوان را از پای درمی آورند.
این افراد بارها توسط محیط بانان تعقیب شده اند اما هربار به سمت مامورین شلیک کرده و بوسیله موتورسیکلت های تندرو موفق به فرار میشدند.
این شکارچیان شرور به غیر از تخلف شکار، با تخریب دیوار انبار پاسگاه محیط زیست یک دستگاه موتورسیکلت که از دیگر متخلفین ضبط گردیده بود را از پاسگاه محیط بانی موته سرقت نموده اند.
جمشیدیان گفت: نهایتا در آبانماه سال گذشته ۲ نفر از شکارچیان متخلف را هنگامی که شبانه مشغول پروژکتور کشی و شکار آهو بودند مشاهده و با خودرو به تعقیب آنها پرداختیم.
متخلفین بوسیله موتورسیکلت خود با سرعت زیاد اقدام به فرار کرده و پس از مدتی تعقیب و گریز تعادل خود را از داده و از روی موتورسیکلت به زمین خوردند. این دو شکارچی پس از زمین خوردن از جای خود برخاسته و با پای پیاده مشغول فرار به سمت ارتفاعات شدند اما با توجه به دشتی بودن منطقه متخلفین را با اتومبیل تعقیب و قبل از رسیدن به ارتفاعات دستگیر نمودیم.
در زمان دستگیری، از این دو شکارچی غیرمجاز لاشه ۴ آهو، یک قبضه اسلحه غیرمجاز و یک موتوسیکلت قاچاق کشف و ضبط گردید.
پس از بازداشت متخلفین، با حکم قضایی وارد مخفیگاه مهتمین شده و در بررسی از آن مکان در داخل یک چاه آب بقایای لاشه ۱۱ راس آهو و تعداد زیادی عکس و فیلم از صحنه های شکار غیرمجاز آهو، قوچ و میش، کل و بز، گراز، گرگ و کفتار توسط شکارچیان بدست آمده و متهمین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
بررسی تصاویر بدست آمده نشان دهنده کشتار بیش از ۹۰ راس آهو و سایر جانوران وحشی توسط متهمین بود اما متخلفین در جریان بازجویی های صورت گرفته توسط نیروی انتظامی و همچنین در جلسه دادگاه بدوی به کشتار ۵۴ راس آهو، یک گراز، یک گرگ و یک کفتار اعتراف نموده و باقی تخلفات خود را نپذیرفتند و حتی منکر حضور خود در برخی از عکس ها شدند.
با این وجود، متهمین بر اساس مستندات موجود و اعترافات صریح، از بابت شکار غیرمجاز ۵۴ راس آهو، یک گراز، یک گرگ و یک کفتار، حمل و استفاده از اسلحه عیرمجاز و سرقت یک موتورسیکلت از پاسگاه محیط زیست در دادگاه عمومی بخش میمه و شاهین شهر محاکمه شده و احکامی بشرح زیر برای مجرمین صادر شد:
متهم ردیف اول پرونده به نام ح-ج :
- دو سال حبس تعزیری بابت شکار غیرمجاز
- ۶ ماه حبس تعزیری بابت سرقت یک دستگاه موتورسیکلت از پاسگاه محیط زیست
- تحمل ۸۰ ضربه شلاق بابت سرقت یک دستگاه موتورسیکلت از پاسگاه محیط زیست
- مصادره یک دستگاه موتورسیکلت و یک قبضه اسلحه غیرمجاز کشف شده به نفع دولت
- پرداخت مبلغ یکصدو ده میلیون تومان جریمه نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز ۵۰ راس آهو، یک گرگ، یک کفتار و یک گراز
متهم ردیف دوم پرونده :
- چهار ماه حبس تعزیری بابت سرقت یک دستگاه موتورسیکلت از پاسگاه محیط زیست
- مصادره یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف شده به نفع دولت
- یکصد و پنجاه هزار تومان جریمه نقدی بابت مشارکت در شکار غیرمجاز
متهم ردیف سوم پرونده :
- ۱ میلیون تومان جزای نقدی بابت شکار غیرمجاز ۴ راس آهو
- پرداخت مبلغ ۳ میلیون و هشتصد هزار تومان جریمه نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز
رئیس اداره محیط زیست گلپایگان گفت: با اعتراض متهمین به احکام صادره در دادگاه بدوی، پرونده در بهمن ماه سال جاری به دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان ارسال و مورد بررسی قرار گرفته است.
مرتضی جمشیدیان افزود: متاسفانه دادگاه تجدید نظر بدون دعوت از نماینده محیط زیست، تنها با حضور متخلفین تشکیل جلسه داده و با وجود اقرار صریح متخلفان در دادگاه بدوی و مدارک و مستندات موجود در پرونده (عکس ها، فیلم ها و اظهارات متخلفین در جریان بازجویی ها)، متهمین را از بخش عمده ای از اتهامات وارده تبرئه نموده است.
بر اساس احکام صادره در دادگاه تجدیدنظر متهم ردیف اول از جرم شکار غیرمجاز ۳۹ راس آهو، یک گرگ، یک کفتار و یک گراز تبرئه و فقط از بابت شکار یازده راس آهو (که بقایای لاشه آنها از مخفیگاه وی کشف شده) مجرم شناخته شده است.
متهم ردیف اول از بابت جرم سرقت موتورسیکلت از پاسگاه محیط بانی نیز تبرئه شده است و بنابراین مجازات ۶ ماه حبس و ۸۰ ضربه شلاق بابت سرقت نیز لغو گردیده است. همچنین دادگاه تجدیدنظر رای به استرداد موتورسیکلت قاچاق وی داده است.
بنابراین مجازات متهم ردیف اول بشرح زیر کاهش یافته است:
- دو سال حبس تعزیری بابت شکار غیرمجاز
- پرداخت مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یازده راس آهو
همچنین طبق رای دادگاه تجدیدنظر، موتورسیکلت قاچاق متهم ردیف دوم نیز می بایست به وی بازگردانده شود و صرفا رای بدوی صادره برای متهم ردیف سوم در دادگاه تجدیدنظر بدون تغییر مورد تایید واقع شده است.
مرتضی جمشیدیان رئیس اداره محیط زیست گلپایگان گفت: در نظر داریم مراتب را به مقامات بالاتر گزارش داده و بر اساس ماده ۱۸ قانون مجازات اسلامی از ریاست قوه قضائیه خواستار پیگیری مجدد این پرونده هستیم.
پناهگاه حیات وحش موته بهترین زیستگاه آهو در کشور به شمار می رود اما در صورت عدم برخورد قاطع قضایی با شکارچیان شرور، اکوسیستم منطقه رو به نابودی رفته و جمعیت آهو و سایر وحوش آن به زودی از بین خواهد رفت.

فقط میشه گفت که جای تاسف داره................ Khansariha (226)Khansariha (226)Khansariha (226)
با سلام.دوستان اصلان غصه نخورین تقاص این کار شکارکش هارو شکارچی بدبخت باید پس بده همون طور که در خبر خوندیم این شکارکش ها که تبرئه شدند بجاش میان پروانه شکارو از شکارچی های مجاز میگیرند همیشه همینطور بوده و خواهد بود
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


۱۵ شکارچی کهنه کار کردستانی تفنگ و شکار را برای همیشه کنار گذاشتند!!

متن بیانیه ۱۵ شکارچی باسابقه کردستان بشرح زیر می باشد:
“مژده باد ای طبیعت، ای کل های زیبا، ای کبک ها، ای پرندگان، ای رودخانه ها، از امروز به بعد ما اولین نگهبانان شما خواهیم بود و با کاشتن نهال ها، رها کردن پرندگان از قفس و سوزاندن قفس ها، در پیشگاه خدا ندامت و پشیمانی خود را از شکارچی بودن ابراز می کنیم و از این پس هرگز دست به شکار هیچ حیوان و جانداری در طبیعت نخواهیم زد. خداوند پشتیبان ما باشد”

این مراسم در تپه شهدای گمنام شهرستان مریوان و با حضور تعداد زیادی از دوستداران محیط زیست، انجمن های محیط زیستی استان کردستان و نمایندگان ادارت مختلف این شهرستان و با هدف دستیابی به استانی پاک و عاری از هرگونه شکار و تخلف برگزار شد.

مدیرکل محیط زیست کردستان در این مراسم گفت: استان کردستان در طول تاریخ نشان داده است همیشه افراد بزرگی دارد که اقدام معلم مریوانی در تراشیدن موهای سرش برای همدردی و همراهی با شاگرد سرطانیش، ندامت شکارچی مریوانی از شکار و شکستن اسلحه به به خاطر دخترش، ایثار و از خود گذشتن معلم کامیارانی برای نجات جان شاگردش و اقدام تاثیرگذار این ۱۵ شکارچی در این مکان تنها گوشه ای از نام بلند مردان پر افتخار استان کردستان است.

ناصح قادری گفت: این اقدام شکارچیان شهرستان کامیاران می تواند حرکتی نو و تاثیرگذار نه در کردستان بلکه در کشور باشد. امیدواریم روزی فرا رسد که هیچ اسلحه ای قلب تپنده هیچ حیوانی را نشانه نرود.

در حاشیه این مراسم ضمن قدردانی از این اقدام شکارچیان با اهداء لوح سپاس و شاخه گل، ادوات و قفس های چوبی زنده گیری پرندگان متلق به شکارچیان توسط حضار سوزانده شد و ۱۵ کبک وحشی به صورت نمادین توسط ۱۵ نفر شکارچی نادم این شهرستان در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

در این مراسم شکارچیان با قرائت قسم نامه ای کنار گذاشتن شکار و تفنگ را جشن گرفته و از سوی حضار مورد استقبال فراوان قرار گرفتند.

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران
یکی از این شکارچی ها تو مصاحبه با رادیو گفت که من یه حیوونیو زدم وقتی بالا سرش رفتم داشت جون میداد اون شب خواب اون حیوونو دیده و دیده که اون حیوون در حال جون دادن داره گریه میکنه و هر شب این خواب رو میدید تا این که شکار رو کنار گذاشت.یکیشونم میگفت بعد از این که شکارو کنار گذاشته 200تا کبکو ازاد کردهKhansariha (219)
لینک مرجع