انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اخبار مرتبط با شکار و تیراندازی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دختر ۱۳ ساله‌ای که با عقاب شکار می‌کند
به گزارش بولتن نیوز ، یک عکاس، تصاویر تنها دختر جهان که با یک عقاب طلایی در مغولستان به شکار می پردازد را ثبت کرده است. عکس ها از آشر اسوینسکی/آژانس خبری کیترز

به گفته آشر اسوینسکی، عکاس این مجموعه، پسران قزاق در غرب مغولستان، در ۱۳ سالگی یاد می گیرند که با استفاده از عقاب طلایی، روباه و خرگوش صحرایی شکار کنند.

قزاق های کوه‌های آلتای در غرب مغلوستان، تنها کسانی هستند که با عقاب طلایی شکار می کنند. امروزه تنها ۴۰۰ عقاب‌باز فعال در جهان وجود دارد. آشول-پن دختر ۱۳ ساله، فرزند یک شکارچی مشهور است. او شاید تنها شکارچی زن مغلوستان هم باشد.

این شکارچیان در زمستان که دما ممکن است تا منفی ۴۰ درجه پایین برود، به شکار می پردازند.

عقاب ها در سن پایین از لانه هایشان جدا می شوند. عقاب های ماده به دلیل بزرگی شان برای شکار انتخاب می شوند.

عکاس این مجموعه، این شکارچی را دختری خندان، ملیح و در عین حال خجالتی توصیف می کند. کاری که او می کند در ۲۰۰۰ سال گذشته فعالیتی ویژه مردان بوده است.
[تصویر: 248579_331.jpg]
[تصویر: 248577_650.jpg]
[تصویر: 248576_771.jpg]
[تصویر: 248574_223.jpg]
[تصویر: 248575_731.jpg]
[تصویر: 248578_742.jpg]

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

ثبت ماجرایی حیرت انگیز توسط عکاسان حیات وحش نشنال جئوگرافیک
۲۹ فروردین ۱۳۹۳


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در تاریخ ۳ April (چهاردهم فروردین ۱۳۹۳) زمانیکه “ایوان شیلر” و “لیزا هولزراث” عکاسان حیات وحش نشنال جئوگرافیک در بوتساوانا مشغول عکاسی بودند با صحنه خارق العاده ای در طبیعت مواجه شده و تصاویر بی نظیری را به ثبت رساندند.

ماجرا از آنجا آغاز می شود که دسته ای از بابون ها با صروصدای بسیار زیاد مشغول فرار از لابلای بوته ها و بالا رفتن از درختان بوده اند.

پس از مدتی مشخص می شود که دلیل ترس بابون ها دو شیر ماده هستند که به قصد شکار به بابون ها حمله کرده اند. در این میان یکی از شیرها یک بابون ماده را که سعی در فرار داشت به دندان گرفته او خفه میکند.

در حالی که بابون ماده در آرواره های شیر جان می دهد یک بچه بابون کمتر از یک ماهه که مادر خود را در آغوش گرفته کم کم از بغل مادر به روی زمین می افتد.

بچه بابون کوچک بر اساس غریزه به سمت درخت حرکت کرده، سعی می کند از درخت بالا رفته و فرار کند اما توان جسمی و قدرت بالا رفتن از درخت را ندارد. این صحنه توجه شیر را بخود جلب می کند.

بچه بابون نمی تواند از درخت بالا برود و ماده شیر او را به دندان میگیرد. در این لحظه عکاس که تحمل دیدن خورده شدن بچه بابون توسط شیر را ندارد دوربین خود را خاموش می کند.

اما در کمال ناباوری پس از مدتی شیر بچه بابون را به زمین گذاشته و آنرا درمیان دستان خود می گیرد.

بچه بابون کوچک سعی می کند سینه های شیر را گاز بزند.

و با او بازی می کند…

در این حین شیر نری از راه می رسد اما یکی از ماده ها بچه بابون را در حمایت خود داشته و ماده شیر دیگر با خشونت اجازه نزدیک شدن به شیر نر را نمی دهند.

جدال شیر نر و ماده ها به خشونت کشیده می شود و بابون پدر که در تمام این مدت بر روی درخت مجاور نظاره گر فرزندش بود از فرصت استفاده کرده، با شجاعت از درخت پایین می آید و بچه بابون را از میان شیرها به دندان گرفته و به بالای درخت منتقل می کند.

بابون پدر فرزندش به جایی امن در بالای درخت برده و او را در آغوش میگیرد.

تصاویر فوق العاده زیبا و کم نظیر هستند اما این رفتار خاص ماده شیرها در مراقبت از بچه بابون و اقدام بابون پدر در این ماجرا است که این داستان را منحصر بفرد و حیرت انگیز می کند[تصویر: 13979280715.jpg][تصویر: 13979280712.jpg][تصویر: 13979280235.jpg][تصویر: 13979280235.jpg][تصویر: 13979280711.jpg][تصویر: 13979280713.jpg][تصویر: 13979280232.jpg][تصویر: 13979280231.jpg]

یک شکارچی با واکنش قوچ زخمی به عمق دره سقوط کرد و کشته شد
۳۰ فروردین ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز پنجشنبه ۹۳/۱/۲۸ دو نفر شکارچی به قصد انجام شکار غیرمجاز وارد منطقه شکار ممنوع بزمان در استان سیستان و بلوچستان می شوند.

شکارچیان در محدوده ای کوهستانی و صعب العبور به نام دره آهو یک قوچ وحشی را در ارتفاعات هدف گلوله قرار داده و حیوان را زخمی می کنند.

رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر در این باره گفت: پس از آن یکی از شکارچیان خود را به قوچ زخمی رسانده و زمانیکه قصد بریدن سر حیوان را داشته با واکنش تهاجمی قوچ زخمی مواجه شده و پس از برخورد با دیواره های سنگی به عمق حدودا ۵۰ متری دره سقوط می کند.

محمدانور هاشمزهی افزود: پیکر بی جان این شکارچی پس از حدود ۱۰ ساعت تلاش با کمک مردم محلی از انتهای دره به بالا کشیده شده و به شهر بزمان منتقل شده است.

حم
له خرس قهوه ای در فارس دو نفر را مجروح و روانه بیمارستان کرد
۳۰ فروردین ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز گذشته (جمعه ۱۳۹۳/۱/۲۹) ساعت ۱۰ صبح حمله خرس به یک خانواده از اهالی مرودشت که به منظور تفریح به منطقه تنگه خرسی واقع در پاسارگاد رفته بودند منجر به مجروح شدن دو تن از اعضا این خانواده شد.

خرس ها به احتمال فراوان یک مادر و توله هایش بوده اند و خرس مادر به منظور حمایت از توله ها به این خانواده حمله ور شده است.

مجروحان این حادثه با حضور به موقع نیروهای هلال احمر شهرستان پاسارگاد به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) پاسارگاد منتقل شدند.

آقای مهدی روشنگر شخصی در اثر آسیب خرس مجروح شده است در بیمارستان به خبرنگار طنین پاسارگاد گفت: به منظور تفریح به تنگه خرسی رفته بودیم که ناگهان متوجه حضور چهار خرس در کنارمان شدیم.

به محض مشاهده خرس ها به همراه خواهرم قصد فرار داشتیم که یکی از خرس ها به من حمله کرد و پس از زخمی نمودن من به سمت خواهرم نیز حمله کرد ولی پس از آن خرس ها متواری شدند و ماهم توانستیم از این مهلکه جان سالم به در ببریم.

پزشک معالج آقای روشنگر اظهار داشت: در جریان حمله خرس بیمار از ناحیه سینه و دست دچار آسیب دیدگی شده و بازوی دست چپ وی دچار شکستگی شده است. خواهر وی نیز دچار کوفتگی و جراحت هایی سطحی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس ضمن تایید این خبر گفت: حال عمومی مجروحین مناسب گزارش شده است البته قرار است یکی از آنها به بیمارستانی در شیراز منتقل شود.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: خرس از جمله حیواناتی است که به طور معمول به انسان حمله نمی کند مگر اینکه خود یا توله هایش را در خطر ببیند یا از ناحیه انسان مورد مخاطره قرار گیرد.

وی گفت: خانواده ها نیز باید مراقبت کرده و قبل از حضور در طبیعت اطلاعات کاملی از منطقه های مورد نظر خود داشته باشند و در صورت وجود حیوانات وحشی از حضور در آن مناطق پرهیز کنند.[تصویر: 13979292581.jpg][تصویر: 13979292582.jpg][تصویر: 13979292583.jpg]
(2014-04-20 06:57 AM)آذرخش نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-04-19 09:28 PM)hamedbehzadi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آکار دولول 7800 ... فروشگاه شکار اهواز .
( گفت پی سی پی اصلا تو ایران مجاز نیست و نداریم )
سهمیه 93 هم گفت فعلا خبری نیست .

سلام: بخشنامه ای به تمامی اسلحه فروشان مجاز ابلاغ شده مبنی بر ممنوعیت فروش پی سی پی
البته تقریبا تمام پی سی پی های موجود در بازار بطور قانونی وارد کشور میشوند. و معلوم نیست چرا چنین بخشنامه ای صادر شده.قیمت دولول آکار هم همین حدود است و هنوز هم برای فروش سلاح دولتی زمانی مشخص نشده.

سال 92 درخواست عدم تولید سلاح شکاری
سال 93 درخواست ممنوعیت پی سی پی
احتمالا سال 94 ممنوعیت بادی فنری
احتمالا سال 95 ممنوعیت تفنگ ترقه ایی
احتمالا سال 96 .... نه دیگه انتخاباته ایران نگو لاس و گاس
احتمالا سال 97 تغییر نام تفنگ به " اسمشو نبر " توسط فرهنگستان زبان
احتمالا سال 98 با خاک یکسان شدن میدان فردوسی و تبدیل آن به موزه حیات وحش
احتمالا سال 99 ممنوعیت حضور در طبیعت به علت آب شدن قند در دل کلاغها
احتمالا سال 1400 .... بازم انتخابات و همون موضوع لاس و گاس
احتمالا سال 1401 بیان احادیث در باب یادگیری تیراندازی و شکار
.
.
to be continued
دوستان سلام.کسی اطلاع داره که آیا ممنوع شدن شکار تا 3 سال توسط سازمان حفاظت محیط زیست کاملا تصویب و قطعی شد یا خیر؟
سلام
روز همه بخير
لطفا دوستان يه سر به اين لينك بزنند و تمام نظرات رو تا اخر بخونند
واقعا تاسف باره،داريم به كجا ها ميريم،نميدونم چي بايد بگمKhansariha (367)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پلنگ ایرانی در حال تعقیب بز وحشی شکار دوربین شد
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر گفت: تصاویر یک قلاده پلنگ ایرانی که در حال تعقیب یک راس بز وحشی است توسط دوربین‌های مدار بسته منطقه حفاظت شده پرور فیلمبرداری و ثبت و ضبط شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، عباس زارع با اعلام این خبر افزود: تصاویر این پلنگ برای چندمین بار است که توسط دوربین‌های مداربسته منطقه حفاظت شده پرور ثبت و ضبط شده است و محیط بانان این شهرستان طی ماه‌های گذشته چندین بار موفق به رویت پلنگ ایرانی در این منطقه شده بودند، ولی در این مورد پلنگ در حال تعقیب یک بز وحشی مشاهده و فیلمبرداری شده است.
وی افزود: سخت‌کوشی محیط بانان و درک و فهم همراه با مسئولیت‌پذیری اهالی این منطقه باعث شده است حیات وحش منطقه حفاظت شده پرور احساس امنیت بالایی کنند، که مصداق آن مشاهده مکرر گونه‌های مختلف جانوری در مسیرهای رفت و آمد مردم است.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر ادامه داد: فیلمبرداری از پلنگ در طبیعت به خاطر تراکم پایین و رفتار مخفی‌کارانه این جانور بسیار دشوار است و مطابق آخرین ارزیابی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در سال 2008، پلنگ در فهرست سرخ و به عنوان گونه در خطر انقراض قرار دارد که کاهش طعمه به دلیل شکار غیرمجاز، تغییر زیستگاه‌ها به دلیل فعالیت‌های جاده‌سازی و معادن، آتش‌سوزی، چرای دام‌های اهلی و شکار این گونه توسط شکارچیان به خاطر پوست آن از عوامل در معرض خطر انقراض قرار گرفتن این گونه است.
زارع اضافه کرد: خوشبختانه ایران از مهمترین پناهگاه‌های جمعیت پلنگ در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.
چوپان فداکار لرستانی خسارت دامهایش را وقف محیط زیست کرد/ نوروز حیدری باز هم به داد حیات وحش رسید
مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: پس از گذشت حدود 6 ماه از انتشار خبر تلف شدن 44 راس بز اهلی متعلق به یک چوپان لرستانی توسط پلنگ و خودداری چوپان جوان از آسیب رساندن به پلنگ، روز گذشته سازمان محیط زیست نسبت به پرداخت خسارت این چوپان اقدام کرد اما او خسارت را نپذیرفت و از مسئولان خواست این خسارت را صرف احداث پاسگاه محیط بانی در زادگاهش کنند.

کیوان هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس نظریه کارشناسان خسارت وارده به مبلغ 110 میلیون ریال تعیین و این مبلغ به منظور پرداخت به چوپان زیان دیده در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان قرار گرفت.

به گفته وی، روز گذشته (1393/2/7) نوروز حیدری جهت دریافت مبلغ فوق به اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان دعوت شد اما در کمال ناباوری پس از حضور در این اداره از دریافت چک مربوطه خودداری و این مبلغ را با هدف کمک به احداث پاسگاه محیط بانی در منطقه هشتادپهلو به سازمان محیط زیست بازگرداند.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران اظهار داشت: نوروز حیدری اعلام کرد هیچ خسارتی از دولت نخواهد گرفت و تنها خواسته وی از مسئولان ایجاد امکانات حفاظتی و احداث یک پاسگاه محیط بانی جهت حفاظت از طبیعت زادگاهش است.

نوروز حیدری چوپان فداکار لرستانی گفته است: در طبیعت منطقه زندگی ما حیوانات کمیابی از جمله سمندرلرستانی، ماهی کور، پلنگ و کاراکال زندگی می کنند ولی حتی یک پاسگاه محیط بانی هم نداشته و این منطقه بهخوبی حفاظت نمی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در این باره گفت: سازمان محیط زیست با تایید کارشناس مبلغ یازده میلیون تومان بابت خسارت وارده به نوروز حیدری را تامین و به اداره کل محیط زیست لرستان ابلاغ کرد.

محمدحسین بازگیر افزود: روز گذشته نیز با نوروز حیدری تماس گرفتیم تا جهت دریافت مبلغ مذکور در ادره کل محیط زیست حاضر شده و مبلغ مربوطه را دریافت کند.

به گفته وی، درحالی که سند پرداخت و چک مربوطه آماده شده بود نوروز حیدری اعلام کرد که من هیچ خسارتی از دولت نخواهم گرفت.

بازگیر تصریح کرد: نوروز حیدری خواست پیامش به گوش رئیس جمهور و خانم ابتکار برسانیم و گفت: من فقط درخواست می کنم در هشتاد پهلو پاسگاه و امکانات حفاظتی ایجاد کنید تا طبیعت زادگاه ما حفظ شود.

مدیرکل محیط زیست لرستان اظهار داشت: من به عنوان مدیرکل محیط زیست لرستان دغدغه های نوروز را با جدیت پیگیری خواهم کرد و امیدوارم با حمایت دولت اولین پاسگاه محیط بانی منطقه هشتادپهلو را در سال 1393 احداث کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: از مدتی قبل برای ارتقا سطح منطقه شکار ممنوع هشتادپهلو به منطقه حفاظت شده تمام مقدمات لازم انجام و پرونده مربوطه پس از تکمیل جهت بررسی در شورای عالی محیط زیست به سازمان ارسال شده است.

بازگیر اظهار داشت: امیدواریم با مساعدت اعضا شورای عالی محیط زیست ارتقاء سطح این منطقه در نخستین جلسه این شورا مطرح و تصویب شود.

وی افزود: هشتادپهلو منطقه ای بکر، کاملا بلامعارض و دارای تنوع گیاهی و جانوری کم نظیری است و یکی از ذخایر ارزشمند طبیعی در استان لرستان به شمار می رود.

بازگیر از پیشنهاد نامگذاری نخستین پاسگاه محیط بانی منطقه هشتادپهلو پس از احداث به نام "پاسگاه محیط بانی نوروز حیدری" استقبال کرد و گفت: نوروز حیدری نماد عشق به طبیعت در عین سادگی و بی ریایی است و در صورت موافقت سازمان محیط زیست نخستین پاسگاه این منطقه به نام محیط بانی نوروز نامگذاری خواهد شد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دمش گرم چه دل بزرگی داشته Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
ممكن است داراي صحنه نامناسب باشد ! +18 خخخ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام اگه من بخوام موقع خرید بنجامین نیترو دوربین سنتر خودش رو برداره بجاش یک لیپزر یا سنترپوینت ۴در ۱۶ بذاره چقدر میگیریه؟ممنون
لینک مرجع