انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اخبار مرتبط با شکار و تیراندازی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2014-06-13 12:56 AM)kingzax نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام خدمت همه دوستان عزیز.
امیدوارم از حرفم کسی ناراحت نشه , منظورم دوستانی نیست که اصولی شکار میکنند.Khansariha (8)

تاکنون هر جا رفتم دیدم مردم بومی هر منطقه بیشتر از یه شکارچی غریبه به حیاط وحش صدمه میزنند. یه شکارچی برای گوشت و ماهی شکار نمیکنه , برای نزدیک شدن به طبیعت میره شکار. هزینه فشنگ و اسلحه را بده کلی گوشت بهش میدن. ولی مردم بومی برای گوشت شکار میکنند. بارها دیدم که نسل یه موجود و ورانداختن. با کلر و برق ماهی میگیرن. تله میگذارن. شب همه با یه چراغ قوه لای درختها هستن و ...
من همراه یه تیم حمایت محیط زیست یکبار فقط برای این رفتیم در بخش حفاظت شده تالاب انزلی چون بدلیل گران شدن فشنگ افراد بومی منطقه اردک و مرغابی و خودکا نمیزدند , بجاش قو میزدند چون 15 تا 17 کیلو گوشت داره.

به نظر من بجای مقابله با شکارچیها باید ازشون بخوان که برای مردم بومی کلاس بذارند تا اصول و مرام نامه شکار و بهشون یاد بدن.
تا تو این کشور با شکارچی بجنگن , شکارکش زیاد میشه و محیط زیست هم بدبخت تر میشه.
به امید روزهای روشن.

سلام دوست عزیز
من با نظر شما کاملا موافقم اگه واقعا این طرحهای ممنوعیت جواب گو بود باید تو فارس الان شکار فراوون بود
ولی بعد پنج سال جمعیت شکار خیلی کم شده باید حفاظت به شکارچی ها و افراد وارد واگذار بشه
من هم با آقا شهریار موافقم
یه روز ساعت 5.30 صبح با یکی از دوستان رفتیم کوه داشتیم پای ماشین وسایلمونو جمع و جور میکریدم که دو سه نفر اومدن و بند کردن که شما اومدین کبک های کوه ما رو بزنین و از این حرفا
ما هم محلشون نزاشتیم و رفتیم حتی تهدیدمون کردن که اگر برید با برنو بهتون شلیک میکنیم ( جوون الاف بودن )
ما هم بیخیال این موضوع رفتیم وآخر سر که اومدیم دیدیم دو تا چاقو زدن تو یکی از لاستیک های ماشینمون Khansariha (367)( باز هم خدا خیرش بده تو دوتا لاستیک نزدن خخخخخخخ )

حرف من اینه که بگو مرد حسابی اول از همه کی اومده برا شکار دوم هم اینکه مگه کبک باباته که میگی کبک کوه ما ( یاد فیلم های آمریکایی افتادم که گانگستره میگه از ملک خصوصی من برو بیرون / حالا هرچی پشت سرش نگاه میکنی فقط کوه و بیابون میبینی خخخخخخخخ )

به هر حال هدف اون بنده خدا حفظ محیط زیست نیست بلکه اول به عنوان یه جوون الاف و بیکار فقط میخواد دعوا راه بندازه و هم اینکه قصد داره خودش کبک شکار کنه نه یه غریبه
یه جور خودش رو مالک همه ی اون منطقه میدونه Khansariha (367)
شکارچیان؛ محیط بانان "دیل"را به تیر بستند/ تکرار قصه مظلومیت محیط بانان درگچساران
گچساران – خبرگزاری مهر: شکارچیان در گرمای بالای 40درجه تابستان گچساران هم دست از جان حیات وحش مناطق حفاظت شده و حافظان طبیعت برنداشتند و بازهم در اقدامی وحشیانه محیط بانان کهگیلویه و بویراحمدی را به تیر بستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از 11درصد مساحت کهگیلویه و بویراحمد را مناطق حفاظت شده تشکیل داده و در مجموع 250 هزار و 500 هکتار منطقه حفاظت شده در استان وجود دارد اما این مناطق همیشه مورد طمع شکارچیان بومی و غیر بومی بوده و در هر فرصتی محیط زیست و گونه های نادر جانوری و گیاهی این منطقه را مورد تعرض قرار می دهند.

شکارچیان نه تنها آرامش را از حیات وحش کم نظیر این دیار ربوده اند بلکه در اغلب مواقع و در هنگام رویارویی با محیط بانان بر روی آنها اسلحه می کشند تا از چنگ قانون فرار کنند.

در سال گذشته محیط بانان این استان چندین بار مورد حمله مسلحانه قرار گرفته و یا مضروب شده اند."علی افشار"،"وحید ترحمی"،"محمد فصیح مفرد" و چندین و چند محیط بان دیگر در سال گذشته مجروح و مضروب شدند و بارها جان این پاسداران طبیعت در درگیری مسلحانه با شکارچیان به خطر افتاد.

در سال جاری نیز یک سرباز محیط زیست توسط شکارچیان به وسیله ماشین در منطقه حفاظت شده دنا زیر گرفته شد که در پی این حادثه پای این سرباز محیط بان شکست.

تکرار قصه مظلومیت محیط بانان در دیل

اما طی روزهای اخیر نیز منطقه حفاظت شده "دیل" در 25 کیلومتری شمال غرب شهر گچساران شاهد درگیری مسلحانه شکارچیان با محیط بانان بود. در این درگیری اگرچه آسیبی به محیط بانان نرسید اما تکرار قصه مظلومیت محیط بانان بود.

منطقه حفاظت شده دیل وسعت ۱۰۳۷۴هکتار متشکل از ارتفاعات و دره های عمیق و صخره های سخت و صعب العبور بوده که دارای جمعیت جانوری گرگ، روباه، شغال، خرگوش، قوچ، میش، کفتار، کبک معمولی، تیهو، بحری، دلیجه و... است.



رئیس محیط زیست شهرستان گچساران در خصوص این حادثه به خبرنگار مهر گفت: چند شب پیش و پس از اطلاع از ورود یک گروه شکارچی به منطقه حفاظت شده دیل، دو محیط بان به منطقه اعزام شدند.

عبدال دیانتی افزود: این دو محیط بان راه را بر شکارچیان بستند و سعی در دستگیری آنها داشتند اما شکارچیان اقدام به تیراندازی به سوی محیط بانان کردند.

دستگیری یک شکارچی و راننده

وی تعداد این شکارچیان را چهار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: آنان پس از شلیک به سمت محیط بانان فرار کردند اما محیط بانان توانستند خودروی این شکارچیان را توقیف و راننده آن را دستگیر کنند.

دیانتی بیان داشت: یکی از شکارچیان که اقدام به تیر اندازی کرده بود نیز شناسایی و روز گذشته با همکاری نیروی انتظامی دستگیر و روانه زندان شد.

وی عنوان کرد: در کف خودروی توقیف شده خون زیادی مشاهده شده بود که نشان می دهد شکارچیان اقدام به شکار کرده بودند.

دستگیری دو شکارچی در کوه خامی

رئیس محیط زیست شهرستان گچساران همچنین از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده کوه خامی خبرداد.



دیانتی افزود: از این دو شکارچی دو اسلحه ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: این شکارچیان اقدام به شکار پنج کبوتر کوهی کرده بودند که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج شکارچی غیرمجاز در مناطق حفاظت شده گچساران دستگیر شدند و پنج اسلحه نیز ضبط شده است.

اگر چه محیط بانان مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد با خطرات و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند اما هیچ گاه از تلاش برای حفاظت از عرصه های طبیعی خسته نمی شوند.

تعداد محیط بانان کمتر از استاندارد جهانی

مدیرکل محیط زیست استان تعداد محیط بانان مناطق حفاظت شده در کهگیلویه و بویراحمد را کمتر از استاندارد جهانی دانست و گفت: کمبود محیط بان یکی از مهمترین مشکلات محیط زیست استان است.

وی بیان کرد: هم اکنون مناطق حفاظت شده این استان تنها یک چهارم استاندارد جهانی محیط بان دارند.



پورشیرزاد ادامه داد: هم اکنون برای هر سه هزار هکتار از مناطق حفاظت شده استان یک نیرو وجود دارد و این در حالی است که طبق استانداردهای بین المللی برای هر دو تا سه هزار هکتار یک محیط بان باید مشغول فعالیت باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون حفاظت از مناطق حفاظت شده در دنیا به سمت حفاظت الکترونیک می رود، بیان کرد: در این نوع حفاظت افرادی که وارد یک منطقه حفاظت شده می شوند ردیابی شده و تا خروج از منطقه تحت کنترل هستند.

پورشیرزاد با بیان اینکه توسعه حفاظت الکترونیک نیاز به اعتبار دارد، بیان داشت: اعتبارات محیط زیست بسیار کم است و سالانه نیز کاهش می یابد و این در حالی است که سال به سال انتظارات از محیط زیست افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، به نظر می رسد طمع شکارچیان به مناطق حفاظت شده پایانی ندارد و قصه مظلومیت محیط بانان همیشه باقی است اما محیط زیست سرمایه یک ملت و متعلق به همه نسل هاست و حفاظت از آن جز با مشارکت مردم و حمایت مسئولین امکان پذیر نیست.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
20 هزار مورد صید غیر مجاز/ کل و بز، اولویت شکارچیان غیر مجاز

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-07-21 11:02 AM)cholpe نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
20 هزار مورد صید غیر مجاز/ کل و بز، اولویت شکارچیان غیر مجاز

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

با سلام
دوستان ببخشید اما من خیلی از نقل قول های داخل این سایت دردم گرفت .Khansariha (290)
چرا همه دنبال مجازات کردن شکارچیان هستند
چرا به دنبال حل مشکل نیستند ، چرا دنبال ایجاد رابطه دوستانه بین شکارچی و شکاربان نیستند و...
همه پشت پرده رو نمیبینند من که حرف خودمو داخل اون سایت زدم فقط امیدوارم پیاممو قرار بدن .
این کم لطفی هست که همیشه آدما یک طرفه قضاوت کنند من قبول دارم که بعضی شکارچیان کارهای ناشایستی انجام میدن
اما این درست نیست که گریبان گیر همه بشه . البته باید در نظر گرفت که این پیشامد ها ناشی از چه مواردی هست .
یا علی Khansariha (8)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آزار دردناک حیوانات در سیرک قشم +تصاویر
دوستان این خبرها رو حتما ببینید تا متوجه بشید فقط وقتی پای شکارچی درمیون باشه صدای همه رسانه ها در میاد و گرنه محیط زیست هیچ عکس العملی نشون نمیده. چرا؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
چند روز پیش چند تا آدمِ... در جنگلهای شهر چوبر شهرستان تالش استان گیلان یه پلنگ رو به قتل رسوندند.Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367) چون گاواشونو میخورده! بعدشم کلی عکس یادگاری و مدال افتخار و...Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)
بعدش هم محیط زیست دستگیرشون میکنه (سه نفر بودن) و شش سال زندان میده واسشون,حالا برن حالشو ببرن.Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)

با شنیدن این خبر واقعا شکه شدم چون نمی دونستم که تو جنگلهای منطقه ما هنوز هم پلنگ هست. (فاصله شهر چوبر تا لوندویل و آستارا حدودا 20 30 کیلومتر میشه و جنگلهاش با هم ارتباط دارن) فک کنم آخرین چیزی که در مورد پلنگ منطقه خودمون شنیدم مال چند سال پیش هست و وجود پلنگ تو این منطقه برای من مثل یجور افسانه بود.

حالا یه سوال: اگه پلنگی خرسی چیزی به دامداری خسارت زد کسی یا اداره ای خسارتشو نمیده؟
سلام
داداش همون موقع با اداره محيط زيست منطقه تماس ميگيري ميان بازديد و براورد خسارت ميكنن بعدش ديگه يكم دوندگى داره و زمان ميبره،اگه رسانه اي بشه زودتر به نتيجه ميرسه در غير اين صورت ....
ولي كلا واسه حيوانات در حال انقراض مثل پلنگ زودتر خسارت رو ميدن كه موجب كشتن حيوان به دست مال باخته نشهKhansariha (8)
افزایش جرایم شکار و صید در شورای عالی محیط زیست/ رایزنی برای راه‌اندازی شعب ویژه محیط زیست در شورای عالی قضایی
رئیس سازمان محیط زیست از آمادگی افزایش جرایم شکار و صید بر اساس قیمت های روز در جلسه آینده شورای عالی محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر معصومه ابتکار در مراسم صبحانه کاری که پیش از ظهر یکشنبه در پارک پردیسان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: سازمان محیط زیست به معضلات حیات وحش از زوایای مختلف در دوره جدید پرداخته و سعی دارد مهمترین مشکل این بخش را که تخریب زیستگاه ها است، در اولویت قرار دهد.

به گفته وی، همچنین در جلسات کارشناسی برای افزایش بازدارندگی قوانین و جرایم شکار و صید اقدامات مختلفی انجام شده و در جلسه آینده شورای عالی محیط زیست سعی می کنیم با بررسی مجدد این جرایم بر اساس قیمت های روز افزایش بازدارندگی آنها را تصویب کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اتفاقات خوبی که از نظر فرهنگ‌سازی در این حوزه اتفاق افتاده، یادآور شد: با کمپینی که با هدایت سازمان محیط زیست و همکاری سازمان های مردم نهاد از کردستان آغاز شد روز به روز شکارچیان بیشتری در سراسر کشور با اسلحه های شکاری خود خداحافظی کرده و برای همیشه دست از شکار می کشند.

هنوز هم در بسیاری مناطق کشور شکار اعتبار افراد است

ابتکار با بیان اینکه البته در این حوزه همچنان بایستی فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی انجام شود، اظهار داشت: هنوز در برخی مناطق کشور افراد شکار را جزو افتخارات خود می دانند و حتی در اعلامیه های ترحیمشان حتما سلاح شکاری آنها نقش می بندد.

به گفته وی، اما خوشبختانه در سال های اخیر و به ویژه در سال 93 روشنگری های خوبی در این حوزه اتفاق افتاد و طی آخرین اخبار در مازندران نیز اخیرا 40 شکارچی برای همیشه دست از شکار کشیده اند.

آغاز اجرای مطالعات مناطق چهارگانه محیط زیست

رئیس سازمان محیط زیست از آغاز روند اجرایی شدن طرح های مطالعات مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط زیست خبر داد و افزود: این طرح‌ها در سال های 79 تا 84 با اعتبارات بسیار خوبی در 74 منطقه مطالعه و طرح های جامع و تصویبی آنها تدوین شد.

به گفته ابتکار، اما از سال 84 این مطالعات متوقف شد که خوشبختانه در سال جاری مجددا اجرای آنها کلید خورد.

لزوم ورود استاندارها در حفاظت از مناطق زیست محیطی

وی تصریح کرد: برای اجرایی شدن این طرح ها یکی از مهمترین مسائل کم‌کاری استانداران استان های مختلف با سازمان محیط زیست است؛ چراکه به عنوان مثال جلوگیری از تردد در میان‌گذر پارک ملی گلستان مورد تایید سازمان محیط زیست و تمام متخصصان و کارشناسان زیست محیطی است، اما تا زمانی که استاندار در این زمینه همکاری نکند نمی تواند آن را عملیاتی کرد.

رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: سازمان محیط زیست به تنهایی نمی تواند در مقابل هجمه فرهنگی که در بسیاری از مناطق جا افتاده و موافق با شکار و صید و یا دیگر اقدامات مخرب زیست محیطی هستند، مقابله کند. لذا فرهنگسازی و همکاری همه دستگاه ها در این زمینه ضروری است.

رایزنی با قوه قضاییه برای راه اندازی شعب ویژه محیط زیست

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شعب قضایی ویژه محیط زیست تصریح کرد: قوه قضائیه در دوره قبلی نیز قول مساعدت برای راه‌اندازی شعب محیط زیست داده بود که متاسفانه هنوز عملیاتی نشده، اما ما در این دوره نیز تمام تلاش خود را برای راه اندازی این شعب خواهیم داشت و به زودی با قوه قضائیه در این خصوص جلساتی خواهیم داشت که نتایج آن در شورای عالی قضایی بررسی خواهد شد.

به گفته وی، شعب قضایی ویژه محیط زیست علاوه بر اینکه در بحث جلوگیری از تصرفات غیرقانونی بسیار موثر خواهد بود، در سایر زمینه های زیست محیطی از جمله شکار و صید، قاچاق حیات وحش، قاچاق چوب، جلوگیری از آلودگی هوا و صنایع آلاینده نقش به سزایی خواهد داشت.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص علت جابجایی مدیرکل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری که به زعم بسیاری از کارشناسان یکی از مدیران کارآمد و دلسوز محیط زیست است، گفت: این جابجایی از سوی کمیته نیروی انسانی و ارزیابی عملکرد سازمان انجام شده و براساس جمع بندی عملکردها و جوانب مختلف انجام شده و تغییر، تحولات و جابجایی یک مسئول در سازمان محیط زیست به معنای کنار گذاشتن آن نیست و ممکن است در سمت جدید کارآیی بهتری داشته باشد.

ابتکار در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت رسانه ها در زمینه محیط زیست یکی از مهمترین ویژگی های دولت یازدهم را فضای انتقادپذیری آزادانه آن توصیف کرد و افزود: سعی می کنیم در سازمان محیط زیست نیز چنین رویکردی را دنبال کنیم، اگرچه معتقدیم تا فضای مطلوب فاصله زیاد است، اما هدف ما گام برداشتن به این سمت است.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت و خط مشی های زیست محیطی دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور تاکید کرد: اگرچه اقدامات بسیار خوبی در این دولت در زمینه محیط زیست تا امروز که حدود یکسال از آغاز فعالیت دولت می گذرد، از جمله کارگروه نجات دریاچه ارومیه، لایحه هوای پاک و... انجام شده، اما بسیاری از این اقدامات دیر شروع شده و زمان بیشتری برای جبران مافات گذشته نیاز داریم که همین موضوع مسئولیت ما را سنگین تر، دشوارتر و پیچیده تر می کند که امیدواریم با همکاری و اطلاع‌رسانی دقیق رسانه ها بتوانیم از عهده این رسالت برآییم.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به نقش رسانه ها در ارتباط بین دستگاه های مختلف و ارتباط بین مسئولان و مردم یادآور شد: رسانه ها بازوی توانمند ما هستند که امیدواریم بتوانند با اطلاع رسانی دقیق اخبار و اطلاعات سازمان محیط زیست از یک سو و انتقال زوایای پنهان تخریبات زیست محیطی به سازمان محیط زیست از سوی دیگر فضای مناسبی را برای ارتقاء وضعیت زیست محیطی کشور فراهم کنند.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ارتقاء جایگاه ساختاری سازمان محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه بایستی در اصلاح نظامات، حکمروایی محیط زیست ارتقاء یابد و در کشور مدیریت کلان زیست محیطی داشته باشیم، اما همین حالا نیز اگر بتوانیم از جایگاه معاونت رئیس جمهور ظرفیت‌سازی کرده و وضعیت ساختاری، اعتباری و پرسنلی سازمان محیط زیست را با وظایف و تکالیف آن که در حال حاضر به هیچ عنوان تناسب ندارند، هماهنگ کنیم، گام بلندی برداشته ایم.

رئیس سازمان محیط زیست به ضرورت همکاری مجلس با سازمان محیط زیست برای استفاده از تمام ظرفیت های جایگاهی محیط زیست اشاره کرد و افزود: البته اقدامات خوبی طی یک سال گذشته در راستای اصلاح بودجه و معیشت محیط بانان انجام شده، اما هنوز تا حداقل استانداردها فاصله زیادی داریم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ببخشید سوالمو اینجا میپرسم
میخاستم بدونم این قضیه ممنوعیت شکار تا 5 سال قضیش چیه
لینک مرجع