انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اخبار مرتبط با شکار و تیراندازی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
به نظر من درسته که این افراد دارن به کل صورت مسئله رو پاک میکنن با این روششون اما یه جورایی بهشون حق میدم که کلا با شکار از هر نوعی مخالف باشن.بلاخره خودمونو که نمیتونیم گول بزنیم وضعیت جانوری کشور رو به نابودی هست و عامل اصلیش شکار و از بین رفتن محیط زیست هست.
زادگاه من جایی تو استان فارس هست که قدیما قدم به قدم میشد توش گرگ و پلنگ و کبک و چهارپا دید.پدر من تعریف میکنه میگه بالای 20-30 قلاده پلنگ توی کوهستانهای اونجا زندگی میکرده و چهارپا و.. که دیگه نگو.اما همین محیط مستعد و بکر به یمن عزیزان شکارچی تبدیل شده به بیابون برهوت چهارپا که هیچی دیگه توش کبوتر هم پیدا نمیشه.الان هر کسی که میبینی یه دولول گذاشته رو دوشش و توی کوه و کمر داره بقایای این موجودات هم از صفحه روزگار پاک میکنه.
وقتی شرایط زیستی این موجودات اینقدر وخیم هست دیگه شکار مجاز و غیر مجاز معنی نداره.طبیعت ایران نیاز به یه تنفس چندین ساله داره تا بتونه خودشو بازیابی کنه.Khansariha (8)
(2014-01-25 02:49 PM)Don Corleone نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.اما همین محیط مستعد و بکر به یمن عزیزان شکارچی تبدیل شده به بیابون برهوت چهارپا که هیچی دیگه توش کبوتر هم پیدا نمیشه.الان هر کسی که میبینی یه دولول گذاشته رو دوشش و توی کوه و کمر داره بقایای این موجودات هم از صفحه روزگار پاک میکنه.
.

دوست عزیز این حرفتونو قبول دارم ولی هرکسی که تفنگ گذاشت رو دوشش که نمیشه شکارچی به نظر من باید یه واژه دیگه برا این افراد استفاده کرد ( واژه رو دوستان نظر بدن )
به نظر من شکارچی های واقعی خیلی با مرام هستن و تو همین انجمن تو تاپیک مرامنامه شکارچیان چیزهایی رو میخونین که نشون میده چقدر بامرام هستند
به نظر من باید از طریق صدا و سیما فرهنگ سازی شه ولی متاسفانه تو صدا و سیما فقط میبینیم که اعلام میکنند فلان حیوان رو اینجوری دارن از بین میبرن و غیره
و در ضمن نباید همین جوری به هرکسی جواز و اسلحه داده شه بلکه باید حداقل 10-20 ساعت کلاس رو طی کنه حداقل بفهمه اسلحه دست گرفتن اول معرفت و مرام میخواد بعد فشنگ و ...
خروج حیوانات وحشی از مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری/ پناه آوردن به مردم از شدت سرما وگرسنگی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به نقل از خبرگزاری ایسنا:
باخت ملی در مسابقه اتلاف منابع آبی!
استاد ایرانی امپریال کالج لندن:سازمان حفاظت محیط زیست به گزارشگر وقایع تلخ تنزل یافته است
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تمام پستانداران جزایر دریاچه ارومیه وقتی از شدت گرسنگی و تشنگی مجبور شدن جزایر رو ترک کنن تو راه گرفتار نمک و ... شدن و از بین رفتن. گونه هایی که فقط تو این جزیره موجود بودن. مسئول اینها هم شکارچی بود؟؟؟ مردم هم فقط نظاره گر بودن یعنی کاری از دست کسی بر نمی اومد چون اگه موقع آب دادن یا مداوای این حیوانات هم مامور محیط زیست سر می رسید شخص مورد نظر مسئول بود و باید می رفت دادگاه و بقیه اش رو که خودتون بهتر می دونید ... جریمه و سوء سابقه و حتی زندان و ... کجا بود سازمان محیط زیست؟؟؟
دوستان تو شهرستان ما که هرچی جاده سازی و تخریب مراتع میشه انگار که نه انگار که محیط زیستی وجود داره اما اگه یه شکارچی رو گرفتن کاری میکنن که انگار قاتل حرفه ای گرفتن از طرف دیگه این خط لوله انتقال نفت که از سروستان به زرقان کشیده شده از وسط پارک ملی بمو رد شده برا چی محیط زیست به این کارا گیر نمیدن و شعارشون شده مبارزه با شکار و شکارچی والا در مقابل این همه جاده هایی که هرساله از وسط کوه و بیابون کشیده میشه و مراتع زیادی رو خراب میکنه نقش شکارچی هیچ هست.دوستان شرمنده یادم رفت بگم من در شهرستان سروستان استان فارس زندگی میکنم
سلام
همه کوههای ماکو روخراب کردن واسه استخراج سنگ بیشتر از 50 تا معدن سنگ هست از هر کوهی بالا میری میبینی رسیدم به معدن
دستور ابتکار به معاونت محیط طبیعی برای پیگیری افزایش جرائم شکار و صید

۹ بهمن ۱۳۹۲


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست از آغاز بررسی افزایش جرایم شکار و صید در دفتر حفاظت این معاونت با حضور متخصصان حقوقی و طبیعی خبر داد.

دکتر احمدعلی کیخا در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به روند افزایشی کشتار و شکار غیرمجاز حیات وحش در کشور، در دفتر حفاظت و شکار و صید سازمان محیط زیست بررسی چگونگی افزایش جرایم آغاز شده است.

به گفته وی، دکتر ابتکار نیز در این رابطه دستور داده اند که افزایش جرایم با جدیت پیگیری شود. اما اگر بخواهیم کاری علمی و کارشناسی انجام دهیم که همه جوانب در نظر گرفته شود این پروسه زمانبر است.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست تصریح کرد: بررسیهای کارشناسانه مشخص خواهد کرد که به عنوان مثال برای کشتار غیرمجاز گونه ای ارزشمند مانند پلنگ ۵ میلیون تومان و یا ۵۰ میلیون تومان جریمه با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و اجتماعی مناسب است.

وی افزود: همچنین در این بررسی ها نوع جرائم ازجمله مادی و یا تعزیری بودن جرایم برای شکار و صید گونه های مختلف تعیین می شود.

کیخا در پاسخ به اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس به ویژه اعضای فراکسیون محیط زیست با افزایش جرایم شکار و صید موافق هستند و حتی از کم بودن میزان آن انتقاد می کنند بنابراین سازمان محیط زیست سریعتر می تواند افزایش جرایم را پیگیری کند گفت: اینکه تعدادی از نمایندگان موضوعی را مطرح می کنند دلیل بر موافقت مجلس نیست. از سوی دیگر اگر نمایندگان بر این باورند حتما لازم نیست دولت لایحه دهد که تصویب کنند بلکه آنها خود می توانند طرح افزایش جرایم شکار و صید را به هیات رییسه ارائه دهند تا در مورد آن تصمیم گیری کنند
با زیاد کردن جریمه که فرهنگ سازی نمیشه تا فرهنگ سازی هم نشه همون آش و همون کاسه .
تلویزیون خودش نشون میده روزانه چقدرپرنده تو شمال شکار غیر مجاز میشه تو بازارهاشون فروش میره ولی صدای ابتکار مبتکار درنمیاد اما برید سایت محیط زیست یا تو اخبار شکارچی متخلف دستگیر شد خب حالا چیکار کرده ، کشف لاشه یک کبوتر و ضبط یک تفنگ بادی چینی و یک بسته ساچمه بیژن و شکارچی با تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل شد .
جناب kuzey خودشون بچه ماکو هستن واطلاع دارن تا چندسال پیش از ترکیه بعنوان توریست شکارچی برای شکار بزکوهی میومدن ولی الان چی اونقدر واسه این معدن کاری انفجار شده همشون فرار کردن رفتن آرارات اون سالها که برف زیاد میومد اونقدر بز کوهی زیاد بود که میومدن داخل شهر ماکو ولی الان پر از سگ ولگرد شده حتی دیگه خرگوش هم پیدا نمیشه .
سلام و احترامKhansariha (8)
شکارچیان غیرمجاز دست رییس اداره محیط زیست بندر ترکمن را شکستند
۱۰ بهمن ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن ساعاتی قبل (عصر امروز پنج شنبه ۹۲/۱۱/۱۰) در جریان عملیاتی مشترک همراه با یگان حفاظت شیلات، در غالب چهار گروه عملیاتی بصورت پیاده و به وسیله شناور برای دستگیری شکارچیان غیرمجاز پرندگان مهاجر در منطقه شکار ممنوع تالاب گمیشان، چپاقلی و شرق پناهگاه حیات وحش میانکاله وارد عمل شدند.
به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گلستان، در جریان این عملیات ۱۱ نفر شکارچی غیرمجاز به همراه ۱۰ قبضه اسلحه شکاری تک لول و دولول دستگیر و از متخلفین لاشه ۷۸ قطعه پرنده از انوع اردک سرسبز، اردک سرحنایی، اردک سرسیاه و چنگر کشف و ضبط گردید.
در خلال این عملیات یک دستگاه قایق موتوری که سرنشینان آن مشغول تیراندازی به سمت پرندگان بودند از سوی مامورین تعقیب و متوقف می گردد. در این زمان متخلفین به سمت مامورین حمله ور شده، دو نفر از آنان مورد ضرب و شتم قرار داده و متواری می شوند.
متخلفین با پاروی ۲ متری ضربات مرگباری را به دو نفر از مامورین وارد کرده که متاسفانه بر اثر برخورد ضربات پارو، آقای رشید آزاد از نیروهای یگان شیلات دچار شکافتگی در ناحیه سر و آقای رمضان مرتضوی رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر ترکمن از ناحیه مچ دست راست دچار آسیب دیدگی می شوند.
مامورین آسیب دیده توسط سایر نیروها به مراکز درمانی شهرستان بندر ترکمن و گرگان منتقل شده و هم اکنون تحت مراقبت های پزشکی می باشند. شکاف سر آقای رشید آزاد توسط ۱۶ بخیه دوخته شده و دست راست آقای مرتضوی نیز از ناحیه مچ دچار شکستگی شده است.
پس از این حادثه با هماهنگی دادستان شهرستان بندر ترکمن تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عوامل ضرب شتم مامورین در جریان است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک مرجع