انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اخبار مرتبط با شکار و تیراندازی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
عرض ادبKhansariha (8)
دستگیری باند قاچاقچیان زنده گیری پرندگان در بازار بزرگ خرم آباد/ کشف ۶۰ عدد جوجه سهره
دیده بان حقوق حیوانات: باند قاچاقچیان زنده گیری پرندگان در بازار بزرگ خرم آباد شناسایی و متلاشی شد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان لرستان ، با تلاش یگان اجرایی اداره کل و با اخذ مجوز از مقام عالی قضایی، باند قاچاقچیان زنده گیری پرندگان که در بازار بزرگ خرم آباد اقدام به فروش پرندگان میکردند متلاشی شدند.
که از ایشان ۶۰ عدد جوجه سهره کشف و ضبط گردید که با تلاش عزیزان محیط بان در دامان طبیعت رها سازی شدند. همچنین متخلفان طبق قانون جدید شکار و صید جریمه و جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند
[تصویر: 13759497411.jpg]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Animal-Rights-Watch-ARW-Arrest
دیده بان حقوق حیوانات: فعالیت های یگان حفاظت محیط زیست استان فارس در هفته گذشته تشریح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، در یک هفته گذشته لاشه ۳۴ عدد پرنده ، ۱۸ عدد پرنده زنده ،یک عدد شاه بوف،یک عدد دلیجه ، لاشه یک عدد خرگوش ،۵۲ عدد ماهی و ۸۰۰۰ متر تور ماهیگیری غیرمجاز از متخلفین شکار و صید کشف و ضبط شد.مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در این رابطه گفت با تلاش و کوشش نیروهای یگان این اداره کل طی هفته گذشته تعداد۲۸ نفر متخلف و شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
حسینعلی ابراهیمی تصریح کرد: از این متخلفین لاشه ۳۶ عدد پرنده کبک ،تیهو،کبوتر وحشی، ۱۸ عدد پرنده زنده سهره،یک عدد شاه بوف،یک عدد دلیجه ، یک عدد خرگوش و از یک دستگاه خودرو ۱۲۰ کیلو گرم زغال غیر مجاز کشف و ضبط شد.
گفتنی است، این عملیات ها به همت نیروهای یگان اداره کل و محیط بانان ادارات شهرستان های شیراز،سروستان،قیر ،فراشبند،استهبان،اقلید،بوانات،جهرم ،فیروزآباد،بختگان،مرودشت،داراب،لار،خنج و مله گاله صورت پذیرفت و از این متخلفین تعداد ۲۰ قبضه اسلحه که ۵ قبضه آن غیرمجاز اعلام شده ،کشف و ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: همچنین ۴ نفر متخلف که اقدام به از بین بردن ۴۰۰۰ بوته آنغوزه در منطقه پناهگاه حیات وحش بختگان کرده بودند نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
گیاه آنغوزه از جمله گیاهان دارویی گرانقیمت می باشد که متخلفین با شیوه های نادرست جهت استحصال شیره آن موجبات تخریب و نابودی آن را فراهم می کنند.
کامران اسلاملو همچنین خبر از کشف ۵۲ عدد ماهی و ۸۰۰۰ متر تور ماهیگیری غیرمجاز داد.
وی افزود : ماهیان رودخانه ای نقش مهمی در اکوسیستم های آبی به جهت حفظ تنوع زیستی رودخانه ها دارند و استفاده از روشهای غیر مجاز همچنین صید در فصول غیرمجاز سبب بروز اختلال اکولوژیکی در رودخانه ها می شود
.....................................................................
اسلحه شکاری باز هم بانی قتل شد/ آیا سلامت روانی مالکان سلاح شکاری مورد تایید است؟!
دیده بان حقوق حیوانات: زن ۶۲ ساله ای در منزل مسکونی اش با شلیک گلوله از سلاح شکاری جان سپرد و بدین ترتیب همسر این زن بازداشت شد.
به گزارش خراسان، ساعت ۸:۲۰ صبح روز گذشته، ماموران کلانتری جهاد در تماس با قاضی ویژه قتل عمد، از مرگ مشکوک زنی در منطقه کوهسنگی مشهد خبر دادند.در پی دریافت این خبر، قاضی موحدی راد به همراه کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی به محل کشف جسد عزیمت کرد. بررسی ها نشان می داد گلوله از سلاح شکاری به سر زن ۶۲ ساله شلیک شده است و سلاح نیز در دستان متوفی قرار دارد.همسر این زن در بازجویی ها گفت: ساعت ۲ بامداد صدای گلوله را شنیدم و دیدم همسرم دراز کشیده و مغزش متلاشی شده است اما به هیچ کس اطلاع ندادم. بعد از آن هم دوش گرفتم و خوابیدم .وی درباره خون های ریخته شده روی لباس هایش گفت: رفتم نبض همسرم را بگیرم که لباس هایم خونی شد. وی در پاسخ به قاضی موحدی راد که پرسید وقتی سر همسرت این گونه متلاشی شده بود آیا او نبضی هم داشت؟ گفت: من به وظیفه انسانی و پزشکی خودم عمل کردم.این گزارش حاکی است: با توجه به اظهارات همسر متوفی مقام قضایی دستور بازداشت وی را صادر کرد تا تحقیقات بیشتری در این باره انجام شود.پایگاه اطلاع رسانی پلیس همچنین گزارش داد: جسد زن ۶۲ ساله برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی حمل شد.
..................................................................
دیده بان حقوق حیوانات: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین در روز گذشته موفق به دستگیری پنج نفر شکارچی متخلف شدند.به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی، حسین آبسالان افزود: دو نفر از این متهمین غیربومی می باشند که در منطقه سالوک در حین گشت و کنترل محیط بانان سخت کوش در ساعت ۱۰ شب دستگیر شدند.وی اظهار داشت: از متخلفین دو قبضه اسلحه شامل یک قبضه گلنگدنی گلوله زنی و یک قبضه دو لول، سه دستگاه دوربین چشمی و سایر ادوات شکار و صید کشف گردید و متهمین به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گردیدند.
آبسالان افزود: آهو، گرگ، قوچ ومیش اوریال، کل وبز، پلنگ، کفتار، روباه، خوک وحشی، شغال، تشی، خرگوش، سمور، سنجاب زمینی ،گورکن و پرندگانی مانند کوکر، چکاوک، کبک، تیهو، باقرقره، سسک و جغد از حیات وحش عمده شهرستان اسفراین میباشد.وی ادامه داد: شهرستان اسفراین دارای دو پارک ملی و دو منطقه حفاظت شده به نامهای سالوک و ساریگل و یک منطقه شکار ممنوع شمال و شمال غرب سالوک میباشد.
Animal-Rights-Watch-ARW-6378
دیده بان حقوق حیوانات: متخلفان شکار و صید در منطقه شکار ممنوع کلاته اصفهان دستگیر شدند.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اصفهان از خور و بیابانک، محیط بانان این شهرستان در پی گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع کلاته موفق به دستگیری دو نفر متخلف شکار و صید شدند. از متخلفان مذکور یک قبضه اسلحه شکاری، ادوات شکار و صید و ۱۴ قطعه کبک و تیهو کشف و ضبط شد.
گفتنی است، منطقه شکار ممنوع کلاته با مساحت بیش از ۱۳۳ هزار هکتار در شمال شرق شهرستان خور و بیابانک و بخشهایی از آن در شمال غرب استان یزد واقع شده است. این منطقه در سال ۱۳۹۰ به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی گردیده و زیستگاه گونه های مختلف جانوری و گیاهی است.
[تصویر: 13759503091.jpg]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خبر قديمي ولي ....
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


بعد ميخوايم طبيعت و حيات وحش داشته باشيمKhansariha (226)
واقا اینا خودشون رو ادم میدونن؟
دوستان داخل خبر آقا اشکان به اسلحه و خصوصا قنداقش توجه کنید که چه کیفیت بالایی دارد و فکر کنم که لوله اسلحه لوله گاز و قنداق هم چوب هم که فکر کنم که درخت خونشون روقطع کرده وبا اره یک نیم ساعتی روش کار کرده و لی واقعا ایول به اعتماد به نفس که رفته و چهارده تا پرنده با هاش زده
سلام و ارادت فراوانKhansariha (8)
ارسال شده در مرداد ۲۲, ۱۳۹۲
دیده بان حقوق حیوانات: احکام قضایی بازدارنده برای مرتکبین تخلف شکار و صید در استان اصفهان صادر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست استان اصفهان از واحد حقوقی این اداره کل، طی یک ماه گذشته و در پی ارجاع پرونده های تخلف شکار و صید به مقامات قضایی استان، احکام بازدارنده ای در این خصوص صادر و به مورد اجرا در آمده است.
بر اساس آرای صادره، متخلفین به شکار و صید محکوم به تحمل حبس از یک ماه تا دو سال و پرداخت جریمه نقدی تا بیست میلیون ریال و ضبط سلاح شکاری، توقیف خودرو و ضبط موتورسیکلت های تندرو به نفع دولت شده اند که بازتاب خوبی در جهت کاهش آمار تخلفات در سطح استان داشته است.
به استناد مواد قانون شکار و صید، مجازات مرتکبین به شکار و صید غیرمجاز از نود و یک روز تا سه سال حبس و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا بیست میلیون ریال و در صورت تکرار به هر دو مجازات تعیین گردیده است. ضمناً ضرر و زیان ناشی از شکار وحوش نیز جداگانه محاسبه و اخذ خواهد شد.
*******************************************************************************
ارسال شده در مرداد ۲۱, ۱۳۹۲
دیده بان حقوق حیوانات: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از دستگیری یک قاچاقچی سابقه دار پرندگان نادر و کمیاب در این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، محمد ممشلی با اعلام این خبر گفت: این قاچاقچی که ” داراب – ف” نام دارد و اهل استان بوشهر ، مدت ۱۶ سال تحت تعقیب بوده است و پرونده های مختلفی در زمینه صید پرندگان شکاری در دادگاه های استان گلستان دارد .
وی افزود: این قاچاقچی در یک عملیات مشترک توسط یگان حفاظت محیط زیست استان های گلستان و مازندران و همکاری پلیس آگاهی استان گلستان در منزلی در شهرستان بهشهر مازندران دستگیر و به همراه پرونده تنظیمی به مراجع قضایی تحویل شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این قاچاقچی یک همدست دیگر وی نیز دستگیر شد و از آنان دو بهله پرنده نادر و کمیاب شاهین و بالابان کشف شد.
ممشلی اظهار داشت: این قاچاقچی از متخلفان سابقه دار و صیاد غیرمجاز پرندگان نادر بوده که اقدام به شکار و فروش این پرندگان به عرب نشینان خلیج فارس می کند.
گفتنی است دشتهای شمال شهرستانهای بندر ترکمن ، مراوه تپه ، کلاله ، گنبد و آق قلا به دلیل وجود تپه ماهورهایی که برای لانه گزینی وتخم گذاری و جوجه آوری پرندگان شکاری مناسب هستند و مناطق دشتی استان نظیر نواحی کرند ، هوتن ، آی تمر ، صوفیکم ،گمیشان ،دشت سربازگمنام،نفتیجه ،سقرتپه ،نواحی دیوارتاریخی گرگان و غیره مورد توجه صیادان و قاچاقچیان بازهای شکاری می باشد که در همین راستا مامورین یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با کاربرد اصول حفاظتی و بررسی راههای ورودی به مناطق و برقراری گشتهای سیار امکان حفظ و حراست از این گونه را در استان فراهم می آورند .
لازم به ذکر است بر اساس کنوانسیون بین المللی حفاظت از پرندگان شکاری که ایران نیز جزء این کنوانسیون می باشد و کشور ما نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان شکاری، متعهد شده که از صید و قاچاق پرندگان جلوگیری نموده ودر حفاظت آنها بکوشد .
******************************************************************************
صاویر معنادار از محل زندگی بازگیران؛ صیادان باز شکاری در دام محیط بانان دامغان/
ارسال شده در مرداد ۲۱, ۱۳۹۲ /
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Animal-Rights-Watch-ARW-6421
دیده بان حقوق حیوانات: در شرایطی که معمولا صیادان و قاچاقچیان پرندگان شکاری با صید و حمل نامناسب پرندگان آنها را از طبیعت حذف و یانیازمند دوره های طولانی بازپروری می کنند، محیط بانان دامغانی قبل از هرگونه صدمه ای به حیات وحش ۲ صیاد متخلف را صید کردند.
محیط بانان یگان حفاظت دامغان طی شبانه روز گذشته بصورت اکیپ ویژه و نامحسوس محل اختفاء ۲ نفر از صیادان بازشکاری را در حومه روستای حسن آباد از مناطق کویری دامغان شناسایی و زیر نظر گرفتند و در یک اقدام غافلگیرانه آنها را قبل از ارتکاب جرم دستگیر نمودند.
به گزارش روابط عمومی محیط زیست دامغان از متخلفین مقادیر قابل توجهی تور پرنده گیری، قلاب، طناب و دیگر ادوات مخصوص زنده گیری بازشکاری کشف و ضبط گردید.
متخلفین پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی شهر امیریه معرفی و از آنجا روانه زندان شدند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام و درود Khansariha (8)

انشاا.. كه حكم اين متخلفين شكار كش در هيئت تجديد نظر به قوه خودش تاييد و اجرا بشه Khansariha (219)
سلام واحترامKhansariha (8)
Animal-Rights-Watch-ARW-6463
ارسال شده در مرداد ۲۳, ۱۳۹۲
دیده بان حقوق حیوانات: متخلفین شکار در استان اصفهان دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست استان اصفهان از شهرضا، محیط بانان این شهرستان در حین گشت و کنترل در زیستگاه های طبیعی منطقه موفق به دستگیری یک گروه چهار نفره متخلف شکار شدند.
از گروه مذکور چهار قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط گردید که یکی از این سلاح ها غیرمجاز (قاچاق) می باشد و متخلفین پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شدند.
[تصویر: 13766866021.jpg]
********************************************************************************​******
کشف و ضبط لاشه ۵ راس کل و بز وحشی از شکارچیان متخلف در قزوین
ارسال شده در مرداد ۲۳, ۱۳۹۲
Animal-Rights-Watch-ARW-Arrest
دیده بان حقوق حیوانات: در دو عملیات جداگانه لاشه ۵ راس کل و بز وحشی توسط یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین کشف و ضبط شد.
به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، علی فرهادی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در نخستین عملیات ماموران یگان حفاظت سرمحیط بانی الموت شرقی در حین عملیات گشت و کنترل و اجرای مقررات شکار و صید دو شکارچی متخلف را که اقدام به شکار دو راس کل وحشی کرده بودند، دستگیر کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: در این عملیات که در ارتفاعات یالان انجام گرفت از متخلفان لاشه دو راس کل وحشی دو و سه ساله به همراه دو قبضه سلاح شکاری، دوربین چشمی و مقادیری فشنگ کشف و ضبط شد.
فرهادی افزود: در دومین عملیات ماموران یگان حفاظت اداره کل موفق به شناسایی و ردگیری چهار شکارچی متخلف در حوزه استحفاظی قزوین شدند که اقدام به شکار سه راس بز و بزغاله وحشی کرده بودند.
وی تصریح کرد: متخلفین پس از درگیری فیزیکی با ماموران یگان حفاظت بعد از اینکه متوجه شدند تعداد ماموران ۷ نفر می‌باشد از تاریکی شب استفاده کرده و متواری شدند.
فرهادی با اشاره به شناسایی متخلفین یادآور شد: از آنان تعداد یک قبضه اسلحه شکاری، دو دستگاه موتور سیکلت هوندا و لاشه سه راس بز و بزغاله وحشی کشف و ضبط شد.
***************************************************************************
شکارچی بز وحشی در طارم سفلی دستگیر شد
ارسال شده در مرداد ۲۴, ۱۳۹۲
Animal-Rights-Watch-ARW-Arrest

دیده بان حقوق حیوانات: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین موفق به دستگیری ۲ شکارچی متخلف در زیستگاه های حیات وحش شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، علی فرهادی با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست واحد طارم سفلی موفق به دستگیری شکارچی بز وحشی درحین گشت وکنترل و اجرای مقررات شکار و صید در این منطقه شدند.
فرهادی تصریح کرد: از این متخلف لاشه یک راس بز وحشی، یک قبضه سلاح گلوله زنی به همراه دوربین چشمی و مقادیری فشنگ و لوازم شکار و صید کشف و ضبط شده است.
وی گفت: همچنین ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست آوج موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف و کشف و ضبط یک قبضه سلاح قاچاق تک‌لول روسی از او شدند.
فرهادی با اخطار جدی به متخلفین شکار در زیستگاه های حیات وحش و توصیه به حفاظت از تمامی گونه های جانوری اظهار کرد: درحال حاضر پرونده متخلفین جهت بررسی و صدور حکم تحویل مراجع قضایی شد.
در ادامه فرهادی از مردم شریف استان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید غیر مجاز مراتب را با اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ادارات تابعه درشهرستانها و محیط بانی اطلاع دهند که به طور حتم برخورد سختگیرانه ای با آنها خواهد شد .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام Khansariha (8)
تصاویر دیدنی از جانیان تفنگ به دست در طبیعت؛ باز هم شلیک شکارچیان به محیط بانان
ارسال شده در مرداد ۲۶, ۱۳۹۲
دیده بان حقوق حیوانات: رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین با بیان اینکه محیط بانان پارک ملی ساریگل به صورت نامحسوس شکارچیان غیر مجاز را تحت نظر داشتند گفت: بازهم شکارچیان با محیط بانان تن به تن و مسلحانه درگیر شدند و یکی از محیط بانان از ناحیه دست آسیب دید.به گزارش مهر حمید فخرایی افزود نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین متوجه حضور سه فرد مشکوک در پارک ملی ساریگل شدند که در ارتفاعات موسوم به قره گونی مشغول دوربین کشی و جستجو برای یافتن شکار بودند.به گفته وی، محیط بانان بصورت نامحسوس شکارچیان غیرمجاز را تحت نظر قرار داده و تا حد امکان به آنها نزدیک شدند و پس از تهیه مستندات، برای دستگیری شکارچیان غیرمجاز وارد عمل شدند اما متخلفین با مشاهده محیط بانان با آنها درگیر شدند.فخرایی با بیان اینکه شکارچیان غیر مجاز همگی مسلح بودند اظهار داشت: یکی از شکارچیان در جریان درگیری درصدد خلع سلاح یکی از محیط بانان بود که خوشبختانه موفق به گرفتن سلاح وی نشد و دوباره سعی در فرار داشت که در حین فرار با محیط بان دیگری گلاویز و پس از فرار از دست محیط بان دوم، در فاصله ۳۰ متری، اقدام به شلیک ۳ گلوله به سمت محیط بانان می کند.رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین تصریح کرد: دو نفر از متخلفین پس از تیراندازی به سمت مامورین متواری شده و سومین نفر توسط محیط بانان دستگیر و به پاسگاه محیط بانی پارک ملی ساریگل منتقل شد.وی افزود: در جریان این درگیری یک نفر از محیط بانان از ناحیه دست دچار آسیب دیدگی شد که خوشبختانه آسیب خیلی جدی نبود.فخرانی یادآور شد: از متخلفین یک دستگاه دوربین چشمی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و متهم دستگیر شده به همراه پرونده تخلف جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد و با توجه به اعترافات متهم دستگیر شده در جریان بازجوئی و مستندات موجود، دو متخلف فراری نیز صبح روز بعد از حادثه خود را به قاضی پرونده معرفی کردند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

تیراندازان بدون ساچمه!

فدراسیون تیراندازی ایران در حالی اواخر مهرماه سال جاری و تا دوماه دیگر باید میزبان رقابت های قهرمانی آسیا باشد که مشکلات مربوط به ساچمه برای تمرین ملی پوشان تیراندازی پابرجاست!در همین زمینه،هامونی حقیقت،دبیر جدید فدراسیون تیراندازی گفت:هنوز مشکل ساچمه ها حل نشده و این موضوع کم کم نگران کننده شده است.تیم ملی قرار است برای قهمرمانی آسیا که دوماه دیگر در تهران برگزار می شود خود را آماده کند،اما ساچمه وجود ندارد،دیگر نمی دانیم چه کار باید انجام دهیم.این در حالی است که تنها میتوانیم به دیگر کشور ها اعلام کنیم که با خود ساچمه بیاورند،اما ما هنوز با مشکل کمبود ساچمه مواجه هستیم!
منبع:فارس

ببینید چه طور آبروی ما رو پیش این خارجی ها میخوان ببرن!Khansariha (367)
چه مسئولین با لیاقتی!نمی تونن یه سر به فردوسی بزنن و طعم لیف های فروشندگان را تجربه کنند؟!خخخخخخخKhansariha (214)
پلنگ را به خشم و جنونی می‌کشند!

گروه میهن / خرم آباد :
بارها دیده و شنیده ایم استان لرستان زیستگاه حیواناتی همچون پلنگ ، شیر، ببر ایرانی و ... است. اما آیا همین گفتن و شنیدن ها کافی است؟

لرستان را باید یکی از مهمترین
 زیستگاه های گونه منحصر به فردی همچون پلنگ ایرانی به شمار آورد که متأسفانه شکار این گونه کمیاب، نسل پلنگ ایرانی در لرستان را در معرض خطر قرار داده است .
لرستان زیست بوم منحصر به فرد این گونه کمیاب، هر ساله با وجود تلاش محیط بانان هر از گاهی شاهد اتفاقات تلخی است.
کشته شدن یک قلاده پلنگ در هشتاد پهلو خرم آباد پس از کشته شدن 11 قلاده پلنگ در سال 89 که تقریباً طی این سه سال آرامشی را به منطقه رسانده بود داغ دیگری بر محیط زیست لرستان گذاشت. ....
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک مرجع