انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اخبار مرتبط با شکار و تیراندازی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
محیط بانی پناهگاه حیات وحش خوشییلاق با همکاری و همراهی مامورین پلیس اطلاعات میامی ، طی بازرسی مشترک از منزل یکی از متخلفین سابقه دار شکار و صید موفق شدند یک قبضه سلاح جنگی 11 تیر روسی ،3 عدد فشنگ کلاشنیکف و دو عدد کوله پشتی آغشته به خون شکار کشف و ضبط نمایند. متخلف مذکور چند ماه پیش نیز به جرم شکار 2 راس کل وحشی و یک راس آهو دستگیر و پرونده وی مفتوح و در حال رسیدگی می باشد.

به نقل از اداره محیط زیست شاهرود در سه شنبه بیست و ششم آذر 1392
با سلام به همگی دوستان یک خبر خوب برای کسانی که در شاهرود موفق به اخذ پروانه شکار نشدن
به اطلاع متقاضیان بومی پروانه پرنده درشهرستان شاهرود میرساند تعداد محدودی پروانه تا روز چهار شنبه 28/9/92برای افرادی که قبلا ثبت نام نموده لکن موفق به اخذ پروانه نشده اند موجود می باشد . متقاضیان جهت ثبت نام مجدد و دریافت پروانه به اداره محیط زیست شاهرود مراجعه یا با شماره تلفن 2222048 تماس حاصل نمایند

به نقل از سایت اداره محیط زیست شاهرود در دوشنبه بیست و پنجم آذر 1392
سلام به همه دوستان
یک خبر خیلی خوب به نقل از سایت اداره محیط زیست استان سمنان:
ماموران یگان حفاظت محیط زیست پناهگاه حیات وحش خوش‌ییلاق در استان سمنان مشاهده دو یوزپلنگ در محدوده «چال گردنه» این منطقه را گزارش کردند.

«حمید ظهرابی» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با تایید این خیر گفت: محیطبانان منطقه در گشت مشترکی که با ماموران نیروی انتظامی بسطام داشتند، در محدوده «چال گردونه» دو قلاده یوزپلنگ مشاهده کردند.

پیش از این، در سال 1390 در نزدیکی همین محدوده دو قلاده یوزپلنگ مشاهده شده بود که محیطبانان موفق شده بودند از این یوزپلنگ‌ها تصویر ثبت کنند.

در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، «خوش ییلاق» یکی از مهمترین زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی در ایران محسوب می‌شد. امنیت بالای منطقه و پوشش گیاهی مناسب آن باعث شده بود تا جمعیت حیات وحش در این منطقه وضعیت مطلوبی داشته باشد و به همین علت جمعیت مناسبی از یوزپلنگ در این محدوده زندگی می‌کرد.

مرور خاطرات کارشناسان پیش‌کسوت حیات وحش، از جمله «بیژن فرهنگ دره‌شوری» این مسئله را مشخص می‌کند که در سال‌های دهه 1350، خوش ییلاق به عنوان منطقه‌ای شناخته می‌شد که به راحتی می‌توان در آن یوزپلنگ را در طبیعت مشاهده کرد. با این حال پس از انقلاب و تغییرات بزرگ در روند مدیریت زیستگاه‌ها، رفته رفته از جمعیت حیات وحش، خصوصاً یوزپلنگ در این منطقه کاسته شد.

آخرین گزارش مشاهده یوزپلنگ در خوش ییلاق، مربوط به سال 1362 بود و پس از آن تا سال 1390، از زیستگاهی که به عنوان یکی از ایستگاه‌های آموزشی برای مشاهده یوزپلنگ در طبیعت یاد می‌شد، هیچ گزارشی از مشاهده یوزپلنگ منتشر نشد.

حضور دام اهلی، کاهش شدید منابع آب و همچنین از دست رفتن پوشش گیاهی، مهمترین دلایل کاهش جمعیت در خوش ییلاق طی سه دهه گذشته بوده است.

ظهرابی همچنین گفت: خوشبختانه با تلاش یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان و با امنیت نسبی که در مناطق تحت مدیریت استان حاکم شده است انتظار رشد جمعیت این گونه نادر و دیگر گونه های در معرض خطر انقراض را داریم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با مشاهده مجدد دو قلاده یوز پلنگ به جرات می توان گفت که یوز پلنگ آسیایی به پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق باز گشته است.

یوزپلنگ آسیایی، یکی از زیرگونه‌های شدیداً در معرض انقراض در میان گربه‌سانان است. برخلاف زیرگونه‌های دیگر یوزپلنگ در قاره افریقا که بعضا جمعیت‌ آنها به 20 هزار قلاده یوزپلنگ می‌رسد، از یوزپلنگ آسیایی تنها کمتر از 70 قلاده باقی مانده که همگی در بیابان‌های مرکزی، شرق و شمال شرق ایران زندگی می‌کنند.


استان‌های سمنان، خراسان شمالی، یزد، اصفهان و کرمان، استان‌هایی هستند که حضور یوز در محدوده جغرافیایی آنها قطعی شده است.

(برگرفته از سایت سبز پرس)
[ شنبه سی ام آذر 1392
سلام و احترامKhansariha (8)
عامل کشتار یک قلاده پلنگ ایرانی به تحمل ۲ سال زندان، تبعید از شهرستان محل زندگی و پرداخت ۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد
۸ دی ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز ۳۱ شهریور سال جاری به دنبال ارائه گزارشی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار، مبنی بر شکار یک قلاده پلنگ در منطقه ییلاقی آسمانسر از توابع جیرنده رودبار، با همکاری نیروهای یگان محیط زیست و مامورین نیروی انتظامی پاسگاه عمارلو یک نفر متهم به جرم کشتار پلنگ دستگیر و به دادگاه معرفی میگردد.پس از بررسی پرونده در شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی شهرستان رودبار، با حکم قاطع قاضی پرونده، متهم به جرم کشتار یک قلاده پلنگ ایرانی به تحمل دو سال حبس تعزیری، منع اقامت در شهرستان رودبار و منع حمل سلاح به مدت دو سال محکوم می گردد.
همچنین مبلغ پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرور و زیان وارده به محیط زیست توسط متهم پرداخت گردید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

شکارچی یک هما در الموت غربی دستگیر شد
۷ دی ۱۳۹۲
[تصویر: 13883920921.jpg]
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: یک شکارچی غیرمجاز در منطقه الموت غربی یک بهله پرنده هما از گونه های نادر و ارزشمند کشور را هدف گلوله قرار دادند.صدر الدین علیپور مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین در این باره گفت: نیروهای یگان های حفاظت محیط زیست شهرستان البرز، مستقر در واحد محیط بانی الموت غربی حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی یک نفر شکارچی غیرمجاز را که مبادرت به شکار یک بهله پرنده هما (نماد تنوع زیستی استان قزوین) نموده بودد دستگیر نمودنداز این متخلف علاوه بر لاشه یک هما یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گردید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کشف محموله بزرگ قاچاق حیات وحش در میناب حاوی ۳۰ قطعه هوبره زنده
۱۲ دی ۱۳۹۲

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان میناب طی عملیاتی با همکاری مامورین نیروی انتظامی شهرستان سیریک و میناب دو قاچاقچی سابقه دار حیات وحش را دستگیر نمودند.

از مجرمین دستگیر شده تعداد ۳۰ قطعه پرنده حمایت شده و در معرض خطر انقراض هوبره کشف و ضبط گردید و هر دو متهم در حال حاضر با حکم مقام قضائی در بازداشت به سر می برند.
[تصویر: 93068790254362921077.jpg]
..تصویر: محموله قاچاق کشف شده شامل ۳۰ قطعه هوبره در شهرستان میناب

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست هرمزگان، این متهمین از سال های گذشته علاوه بر سایر جرایم مانند قاچاق سوخت، در فصل مهاجرت پرندگان، اقدام به صید گونه های با ارزش و کمیابی از قبیل شاهین، بالابان و هوبره از مناطق مختلف از جمله شهرستان های کهنوج، قلعه گنج و منوجان از توابع استان کرمان نموده و این گونه های با ارزش را به شیوخ کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش می رساندند.
[تصویر: 48879005361737096697.jpg]
متخلفین بیش از یک ماه تحت نظر بوده و حکم بازداشت و بازرسی از منزل آنها توسط مقام قضایی شهرستان میناب صادر شده بود.

هوبره های کشف شده پس از تیمار و اطمینان از سلامتی کامل، توسط محیط بانان در زیستگاه اصلی خود در دامن طبیعت استان رهاسازی گردیدند.
[تصویر: 06786852858496314525.jpg]
…………………..تصویر: هوبره های کشف شده از قاچاقچیان پس از رهاسازی در زیستگاه طبیعی

گونه نادر هوبره با نام علمی Houbara Bustard یکی ا
ز پرندگا

ن ارزشمند و در معرض انقراض کشور است که به عنوان گونه‌ای حمایت شده مورد حفاظت قرار می‏گیرد. هوبره به عنوان یک گونه‌ای آسیب‌پذیر در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN RED LIST) به ثبت رسیده است.

شکار و قاچاق هوبره به کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل علاقه بسیار زیاد شیوخ عرب، نسل این پرنده را در آستانه انقراض قرار داده است.
منبع:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کشف سلاح شکاری و لاشۀ سه قطعه باقرقره از یک شکارچی غیر مجاز درنیشابور

رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور از دستگیری یک شکارچی غیر مجاز در منطقه شکار ممنوع رئیسی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، محمد مهدی نوربخش اظهار داشت: از این شکارچی متخلف که بدون پروانه شکار درمنطقۀ ممنوعه اقدام به شکار سه قطعه باقرقره نموده بود؛ یک قبضه اسلحۀ شکاری و 11 تیر فشنگ کالیبر 12 کشف و ضبط شد.

رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور همچنین ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت این تخلف را 2 میلیون و 400 هزار ریال عنوان کرد و افزود: متهم پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه عمومی میان جلگه معرفی شد.
اههههه اههههههه اهههههههه هر دفعه این تاپیک رو میخونم اعصابم به هم میریزهKhansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روزنامه ی ابتکار
توليد سلاح شکاري متوقف مي‌شود

انتقال پايتخت، صدور مجوز شکار براي مقامات دولتي، توقف خط توليد اسلحه شکاري در وزارت دفاع، تهيه نقشه راه حفاظت از گربه سانان، برخورد پليس فتا با سايت‌هاي خريد و فروش حيوانات و اقدامات توسعه‌اي همگام با محيط زيست مهمترين مباحثي بودند که در نشست خبري معاونت محيط زيست طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست عنوان شد.
احمدعلي کيخا در نشست خبري معاون محيط زيست طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست، اظهار کرد: محيط زيست کشور به ويژه محيط يست طبيعي شرايط مطلوبي نداشته و بهره‌برداري از منابع طبيعي سه و نيم برابر ظرفيت آن است. افزود: در طي چندين سال گذشته بيش از 150 ميليارد مترمکعب از ذخاير آبي کشور برداشت کرده‌ايم و سالانه بيش از 10 ميليارد متر مکعب آب در کشور مصرف مي‌شود.وي تصريح کرد: اگر همين الان صرفه جويي آب و جبران گذشته را آغاز کنيم 30-40 سال طول مي‌کشد تا به وضعيت 30 سال پيش کشور برسيم.معاون محيط زيست طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: در سفرهايي که دکتر ابتکار به استان‌هاي مختلف کشور داشته‌اند مساله خشک شدن تالاب‌ها و کمبود آب يکي از مهمترين مسائل زيست محيطي بوده است. به عنوان مثال در استان خوزستان مهمترين چالش، کاهش آورد و آلودگي رودخانه‌ها، شور شدن آبها و سد گتوند محسوب مي‌شود. همچنين در سفري که به استان سيستان و بلوچستان داشتيم مهمترين مطالبه مردم احياي درياچه هامون بوده است.وي ادامه داد: امروز همه به اين جمع‌بندي رسيده‌اند که حل مسائل زيست محيطي بايد در اولويت کارهاي دولت قرار گيرد و از اقداماتي که طي چند ماه گذشته انجام شده مي‌توان برداشت کرد که اين موج ايجاد شده است.
برخورد با طبخ گوشت پرندگان وحشي در رستوران‌ها
معاون محيط زيست طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست در پاسخ به خبرنگاران مبني بر خريد و فروش پرندگان وحشي در فريدون کنار و طبخ آنها در برخي رستوران‌ها اظهار کرد: افرادي که اين کار را انجام داده‌اند ادعا کرده‌اند که شکار پرندگان وحشي جزو رسومات سنتي ‌شان بوده و آنها را در ملک خصوصي‌شان شکار کرده‌اند که اگرچه در گذشته اين کار براي ارتزاق انجام مي‌شده اما اکنون ابعاد آن گسترش پيدا کرده و از روشهاي نادرستي مانند فريب پرندگان استفاده مي‌شود که به همين دليل به همکارانمان در استان ماموريت داديم که موضوع را پيگيري کنند.کيخا افزود: با رستوران‌هايي که اين حيات وحش را طبخ مي‌کنند برخورد شده و دستور العمل‌هاي لازم به يگان حفاظت محيط زيست و ساير قسمت‌هاي زيربط براي برخورد با متخلفان ابلاغ شده است.وي با بيان اينکه به دليل گسترده بودن اين اقدامات غيرمجاز، ماموران يگان حفاظت محيط زيست نمي‌توانستند به تنهايي اقدام کنند افزود: به همين دليل نيازمند همکاري با ساير ارگان‌ها بوديم که با استانداري و نيروي انتظامي در اين زمينه مکاتباتي داشته‌ايم تا علاوه بر نصب پلاکاردهايي در جهت آگاهي مردم اقداماتي براي برخورد با متخلفان انجام شود.
ليست سايت‌هاي غيرمجاز خريد و فروش حيوانات آماده شد
معاون محيط زيست طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست از ارسال ليست سايت‌هاي غيرمجاز خريد و فروش حيوانات به پليس فتا خبر داد و افزود: همچنين مکاتبه‌اي با معاونت مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد داشتيم تا با اين سايت‌ها برخورد شود.وي در پاسخ به اين سوال که چرا عده‌اي از صاحبان اين سايت‌ها داراي مجوز هستند، اظهار کرد: از دوره‌اي که من وارد سازمان شدم به کسي براي خريد و فروش حيوانات از اين طريق مجوزي نداده‌ايم البته شايد اين افراد از دوره‌هاي گذشته‌ مجوز گرفته باشند که با اين حال حتي اگر اين افراد داراي مجوز اقدامي در جهت آسيب رساندن به محيط زيست انجام دهند قطعا مجوزهايشان لغو خواهد شد.کيخا تصريح کرد: تا يک ماه ديگر بررسي‌هاي کارشناسي تمام شده و در اين خصوص تصميمات لازم گرفته خواهد شد.وي در خصوص موضوع انتقال پايتخت به دليل وضعيت نابسامان زيست محيطي اظهار کرد: انتقال پايتخت در هيچ جاي دنيا نتيجه بخش نبوده و با اين کار صورت مساله را پاک مي‌کنيم.معاون محيط زيست طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به مرگ سه پلنگ و قطع نخاع يک پلنگ ديگر در تنکابن اظهار کرد: يکي از وظايف اصلي سازمان حفاظت محيط زيست حفاظت از حيات وحش است که پلنگ هم يکي از گونه‌هاي مهم محسوب شده و براي آن طرح‌هاي مديريت حفاظت از مناطق نيز تهيه شده است اما بايد بپذيريم زماني که مي‌خواهيم محيط زيست را حفظ کنيم بايد هزينه‌هاي اضافي آن را نيز متحمل شويم نه اينکه جاده‌ها را از وسط زيستگاه حيوانات عبور داده و توقع داشته باشيم که شاهد مرگ حيوانات در اين جاده‌ها نباشيم.وي با اشاره به احداث جاده بافق – گزوئيه در وسط زيستگاه يوزپلنگ آسيايي اظهار کرد: رسما به استاندار و وزير کشور اعلام کرده‌ايم که حل مشکلات مردم با اين قبيل اقدامات و نابودي زيستگاه‌ها ميسر نخواهد شد.وي در خصوص نگهداشتن پلنگ فلج شده تنکابني اظهار کرد: رئيس سازمان حفاظت محيط زيست شخصا تاکيد کرده‌اند که تا جايي که ممکن است اين پلنگ حفظ شود و اگر اين امکان وجود ندارد طبق تصميم کارشناسان سازمان عمل شود.
درخواست از وزارت دفاع براي توقف توليد سلاح‌ شکاري
معاون محيط زيست طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص تعداد سلاح‌هاي شکاري غيرمجاز در دست مردم اظهار کرد: بنده شخصا به عنوان معاون محيط زيست طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست آماري از سلاح‌هاي غيرمجاز در دست مردم ندارم و حتي با وجود آنکه گفته مي‌شود 70 هزار سلاح شکاري مجاز در کشور وجود دارد اين آمار نيز تا دو ميليون در نوسان است.کيخا با اشاره به درخواست سازمان حفاظت محيط زيست مبني بر تعطيل کردن خط توليد سلاح‌هاي شکاري در وزارت دفاع اظهار کرد: با اين وجود تعدادي سلاح شکاري نيز به کشور قاچاق مي‌شود که آماري از آنها در دست نيست.کيخا در خصوص تناسب جريمه‌هاي صيد و شکار غيرمجاز در ايران اظهار کرد: بر اساس قانون اين جرايم در شوراي عالي محيط زيست تعيين مي‌شوند که در دوره قبل در کميسيون زيربنايي مورد بررسي قرار گرفته و تجديد نظر شد اما اين جرايم قدرت بازدارندگي ندارند.معاون محيط زيست طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست در پاسخ به اين سوال خبرنگاران مبني بر ارائه مجوز شکار براي برخي افراد دولتي و بستگانشان اظهار کرد: هر پروانه شکاري که صادر مي‌شود به امضاي چهار نفر مي‌رسد و اينکه کسي بخواهد اين قانون را دور بزند بايد خيلي ذي نفوذ باشد اما به طور کلي مجوزي براي مقام‌هاي دولتي صادر نشده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واقعا متاسفم
واقعا نمیدونم چی بگم
خدا بهمون رحم کنه Khansariha (226)
سلام
من هم متاسفم ولی فکر میکنم چه فرقی بین کسی که به پرنده کوچکی مثل گنجشک - یاکریم - کبوتر و ... صرفا جهت لذت بردن شلیک میکنه و کسی که به یوز پلنگ رحم نمیکنه هست . یادمون باشه مکانیسم بدن انسان شبیه بدن گیاهخوارانه و ما همونهایی هستیم که به شتر میگیم نفر ولی بچه شتر چند ماهه رو قصابی میکنیم . راستی اگر ما به تناسخ اعتفاد داشتیم چی میشد فکرشو بکن شاید روح عزیزترین کسم در وجود پرنده ای که بسمتش نشانه رفتم حلول کرده باشه .!!!!!!!!!!!!!!!!
لینک مرجع