انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اخبار مرتبط با شکار و تیراندازی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2012-05-23 05:12 PM)airking نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام طبق قانون تا 5 سال به دلیل خشکسالی پروانه شکار صادر نمیشه.
دقیق اطلاع ندارم که این قانون از 85 هست یا 86 .
من که همش خدا خدا میکنم با توجه به بارندگی های خوبی که امسال در استان ااتفاق افتاد ،پروانه شکار صادر بشه.Khansariha (8)
دوست عزیز اگر از سال 85 یا حتی 86 هم باشه امسال دیگه باید تموم شده باشه در مورد بارندگی ها هم که امسال الحمدالله خیلی خوب بوده دعا کنید که امسال دیگه پروانه شکار صادر بشه.
دستگيري شکارچيان باقرقره و کبوتر وحشي در آران و بيدگل
خراسان - مورخ دوشنبه 1391/07/03 شماره انتشار 18225
رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان آران و بيدگل از دستگيري دو شکارچي متخلف در حوزه استحفاظي اين شهرستان خبر داد.به گزارش ايسنا، ا... يار دولتخواه، روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماموران اجرايي اداره حفاظت محيط زيست شهرستان طي گشت و کنترل حوزه استحفاظي آران و بيدگل موفق به دستگيري دو شکارچي متخلف شدند. وي افزود: اين دو شکارچي متخلف اقدام به شکار 3پرنده باقرقره (کوکر شکم سياه) و دو قطعه کبوتر وحشي کرده‌اند.
سلام بچه ها این خبرو همین چند دقیقه پیش تو خبر آنلاین دیدم که واقعا ناراحت کنندست
ساچمه‌هایی که پرندگان را مسموم می‌کنند
ساچمه‌های سربی که از شکار پرندگانی مانند غازهای وحشی و مرغابی‌ها باقی می‌ماند، توسط پرندگان دیگر همراه با دانه‌ها خورده شده و پس از ورود به چینه‌دان آنها با نفوذ به بافت‌های دیگر باعث مسمومیت و مرگ تدریجی قربانیان می‌شود.
[تصویر: IMAGE634850627323610943.jpg]
محبوبه عمیدی: به نظر می‌رسد پرندگانی که اغلب در کنار آب زندگی کرده و به جستجوی غذا می‌پردازند، باید از تفنگ‌های شکارچیان و قطعاتی از گلوله که روی زمین می‌افتد بیشتر از گلوله‌ای که می‌تواند ظرف چند ثانیه آنها را بکشند، بترسند. تصویربرداری با پرتوهای ایکس نشان می‌دهد چطور این پرندگان توسط قطعات کوچک باقی‌مانده از گلوله‌های سربی که روی زمین افتاده‌اند، مسموم شده و از بین رفته‌اند.
[تصویر: IMAGE634850627306918914.jpg]
تصویر فوق که به کمک تصویربرداری پرتوهای ایکس ایجاد شده چینه‌دان یکی از 2365 پرنده‌ای را نشان می‌دهد که طی سال‌های 1971 تا 2010 (1350 تا 1389) در انگلستان جمع‌آوری و پس از مرگ مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

تفنگ‌های ساچمه‌ای در هر شلیک حدود 300 ساچمه را به فضا پرتاب می‌کنند که اغلب آنها به زمین می‌افتند. پرندگانی که در مناطق نزدیک شکارگاه‌ها زندگی می‌کنند، اغلب این ساچمه‌های کوچک را همراه با قطعات کوچک شن و ماسه که به هضم غذای آنها کمک می‌کنند، از زمین برچیده و با دانه‌هایی که می‌خورند به چینه‌دان خود می‌ریزند. اگر این ساچمه‌ها از سرب درست شده باشند، می‌توانند از چینه‌دان به دیگر اجزای بدن پرنده نفوذ کرده و با مسموم کردن تدریجی او باعث مرگ این جاندار شوند.

به گزارش نیوساینتیست، گزارش‌های تهیه شده توسط کمیسیون سلطنتی آلودگی‌های زیست‌محیطی در سال 1983/1362 نشان می‌دهد سالانه هزاران پرنده مانند غازهای وحشی، مرغابی‌ها و قوها که در اطراف آب زندگی می‌کنند، قربانی مسمومیت با سرب شده‌اند. قانون از سال 1999/1378 تاکنون استفاده از ساچمه‌های سربی را در بعضی از مناطق برای شکار پرندگانی که در حاشیه دریاچه‌ها و رودخانه‌ها زندگی می‌کنند، ممنوع کرده است.
[تصویر: IMAGE634850627323610943.jpg]
برای حفظ جان این پرنده‌ها استفاده از ساچمه‌های سربی در دانمارک، هلند و نروژ ممنوع شده و به جای آن امکان استفاده از ساچمه‌های فولادی وجود دارد. ساچمه‌هایی از قلع و تنگستن نیز در دسترس هستند که آسیبی به محیط‌‌زیست وارد نمی‌کنند و مسمومیت‌زا نیستند.

با این حال و با اینکه بیش از یک دهه از وضع قوانین سختگیرانه برای جلوگیری از شکار پرندگان با ساچمه‌های سربی می‌گذرد، بررسی‌ها نشان می‌دهند اوضاع اصلا بهتر نشده و هر ساله علاوه بر پرندگانی که شکار می‌شوند، گروه قابل‌توجهی از آنها با خوردن ساچمه‌های سربی جان خود را از دست می‌دهند. کارشناسان می‌گویند شاید خیلی برای انجام یک اقدام مناسب و حفظ جان این پرندگان دیر شده باشد.
منبع خبر آنلاین
خبرآنلاین کد مطلب: ۲۵۱۸۶۹ | تاريخ: ۱۳۹۱/۷/۲۷ | ساعت: ۲۳:۳۰ | سرویس خبری: جامعه - خانواده
حلقه ازدواج بخرید، اسلحه هدیه بگیرید
جواهر فروشی در ایالت آیوا آمریکا ابتکار جالبی برای فروش حلقه های ازدواج به خرج داده است .
به گزارش تلگراف، او برای هر مشتری که 2000 دلار یا بیشتر برای خرید حلقه ازدواجش هزینه کند، یک اسلحه مجانی در نظر می گیرد.
هارولد فان بیک صاحب مغازه جواهر فروشی هارولد در شهر نورث لیبرتی معتقد است مشتریانش به این ترتیب می توانند برای نحوه استفاده از اسلحه در زندگی جدید برنامه ریزی کنند.آنها گزینه هایی چون دریافت اسلحه برای شکار و یا اسلحه کمری برای دفاع از خود دارند.
باریکلا ارش جان
اینو میگند ترویج ازدواج وگرنه وام 2-3 تومنی که کسی رو تشویق به این کار مهم نمیکنه

الان یه محضر اگه روی ثبت هر عقد یه دونه پی سی پی کادو بده کل دوستان ازدواج سوم و چهاروم رو هم پایه هستند( 2تاش که قبلا انجام شده)خخخخخخخخخخخ
امروز 4شنبه 3آذر91 با مسئول روابط عمومی نمایشگاه آقای آملی تماس گرفتم. متاسفانه نمایشگاه شکار و تیراندازی امسال کنسل شده و اصلا برگذار نمیشود. واقعا متاسفم.
(2012-10-24 10:54 AM)feredisin نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
امروز 4شنبه 3آبان91 با مسئول روابط عمومی نمایشگاه آقای آملی تماس گرفتم. متاسفانه نمایشگاه شکار و تیراندازی امسال کنسل شده و اصلا برگذار نمیشود. واقعا متاسفم.
واقعا مسخرسKhansariha (290)Khansariha (367)
تحويل عقاب نجات يافته سيرجان به محيط زيست
خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1391/08/04 شماره انتشار 18252
کرمان، توکلي - ماموران آتش نشاني سيرجان يک عقاب را از خانه اي مسکوني نجات و به محيط زيست تحويل دادند.محسن زاده، مسئول اداره محيط زيست سيرجان گفت: اين عقاب با نشستن روي سيم هاي برق و برق گرفتگي خفيف در يک منزل مسکوني گرفتار شده بود. وي عنوان کرد: دو هفته گذشته نيز يک جغد براي رهاسازي به محيط زيست تحويل داده شد.

Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
دستگيري باند صيد و قاچاق پرندگان نادر شکاري در مشهد
خراسان - مورخ دوشنبه 1391/08/08 شماره انتشار 18255
مديرکل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي از دستگيري باند صيد و قاچاق پرندگان نادر شکاري در مشهد خبر داد. به گزارش ايسنا، حميد جلالوندي تصريح کرد: پس از دريافت گزارش مردمي يک باند صيد و قاچاق پرندگان نادر شکاري دستگير شدند. وي اضافه کرد: اين باند قاچاق که اقدام به صيد غير مجاز 3 بهله بالابان (بازشکاري) کرده بودند قبل از اينکه موفق به خارج کردن اين سرمايه‌هاي ارزشمند طبيعي از استان شوند، دستگير و به مراجع ذي صلاح قضايي معرفي شدند. مديرکل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي افزود: طبق مصوبه شوراي عالي حفاظت محيط زيست ضرر و زيان هر بهله بالابان120 ميليون ريال معين شده است که متهمان بايد علاوه بر مجازات کيفري مبلغ 360 ميليون ريال نيز به عنوان ضرر وزيان وارده به محيط زيست پرداخت کنند.
لینک مرجع