انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اخبار مرتبط با شکار و تیراندازی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دوستی ۶ ساله میش وحشی و محیط بانان جزیره کبودان
۶ اسفند ۱۳۹۲

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: آرزو نام یک میش وحشی است که در جزیره کبودان در پارک ملی دریاچه ارومیه زندگی می کند.

این میش وحشی با وجود اینکه در طبیعت بصورت آزاد و وحشی زندگی می کند هر روز همراه محیط بانان به ماموریت و گشت میرود، در کنار آنها در کوه استراحت می کند و بر سر سفره با آنها غذا می خورد.

محیط بانان پارک ملی دریاچه ارومیه و این میش وحشی به شدت به یکدیگر وابسته هستند و هر روز باید این میش وحشی را ببینند.

امید یوسفی مسئول پارک ملی دریاچه ارومیه در این باره می گوید: شش سال قبل همزمان با فصل زادوولد قوچ و میش ها، محیط بانان در هنگام گشت زنی در جزیره کبودان متوجه یک بره میش تازه متولد شده می شوند که بدون وجود مادری در کنارش، درحال مرگ بوده است.

محیط بانان بعد از اینکه مطمئن شدند خبری از میش مادر نیست، بره میش را به پاسگاه محیط بانی آوردند. به دلیل عدم تغذیه با شیر مادر، بره میش در حالتی مابین مرگ و زندگی به پاسگاه آورده شد.

یک شیشه شیر تهیه کردیم و با شیشه به بره میش شیر دادیم و اسمش را آرزو گذاشتیم.

بعد از چند روز که سرحال و قبراق شد بره میش را در جزیره رهاسازی کردیم تا زندگی طبیعی خودش را ادامه دهد.

آرزو اردیبهشت سال بعد ۶ ساله میشود. در تمام این مدت با اینکه در طبیعت آزاد است هر روز با محیط بانان به گشت و کنترل می رود. در تمام ماموریت ها ما را همراهی می کند، سر سفره با ما غذا می خورد و در کوه کنار ما استراحت می کند.

آرزو از بقیه قوچ و میش ها کمی هراس دارد. در طول این سال ها هیچ وقت جفتگیری نکرده و آبستن نشده است.

چند سال پیش آرزو چند روز گم شد و از کوه پایین نیامد. همه محیط بانان ناراحت بودند حتی یک نفر از محیط بانان قدیمی برای پیدا شدن آرزو کلی نذر کرد تا اینکه بعد از ۳ روز برگشت.

در طی این ۶ سال همه ما به شدت به آرزو وابسته شدیم و تصور جزیره کبودان بدون وجود آرزو برای ما واقعا سخته.[تصویر: 13938311603.jpg][تصویر: 13938311604.jpg][تصویر: 13938311605.jpg][تصویر: 13938312002.jpg][تصویر: 13938312003.jpg][تصویر: 13938312004.jpg][تصویر: 13938312005.jpg][تصویر: 13938312501.jpg][تصویر: 13938312502.jpg][تصویر: 13938312504.jpg][تصویر: 13938312505.jpg][تصویر: 13938311601.jpg][تصویر: 13938311602.jpg]
(2014-03-02 11:01 PM)bycal نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واکنش اینانلو به منع ۵ساله شکار................
11 اسفند 92
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

من به این لینک سر زدم و نظرم رو به شرح زیر (صبح امروز) ارسال کردم اما نذاشتنش :
Khansariha (226)Khansariha (226)Khansariha (226)

"بنده با حرف های متین آقای اینانلو موافقم. ایشان عمری را در خدمت محیط زیست بوده اند و همگی ما حرف ها و نظرات منطقی ایشان را همواره در طی این ۳۰ سال در رسانه ها شنیده ایم. این برچسب ها (شکار غیرمجاز) به ایشان نمی چسبد و تنها شیطنت رسانه ای بوده است که همیشه میخواهند تنها خبر ساز باشند به هر قیمتی. ایشان همواره دلسوز محیط زیست بوده و هستند. من و بسیاری از شکارچیان مجاز و مطمئنا بسیاری از کارشناسان حقیقی محیط زیست بر همین باور هستیم که ممنوعیت شکار آن هم به مدت ۵ سال نه تنها گره ای از مشکلات باز نمی کند بلکه تنها بر جمعیت شکارچیان غیرمجاز (یا بهتر بگوییم شکارکش ها) می افزاید و شکارچیان مجاز هم میشوند غیرمجاز. این تنها پاک کردن صورت مسئله هست و راحت ترین راه برای حل مشکل و یقینا هیچ کار کارشناسی پشت این موضوع صورت نگرفته است. باید کار فرهنگی در مقوله شکار صورت گیرد همانطور که جناب اینانلو فرمودند. از آن طرف نابودی محیط زیست کشور عزیزمان ادامه دارد از این طرف شکار را ممنوع می کنند در صورتی که نابودی جنگل ها به دلیل بهره برداری بیشتر از چوب و ایجاد جاده در دل جنگل و صدای دلخراش اره های موتوری در دل جنگل ها و آلوده کردن محیط زیست و... تاثیر منفی بسیار بیشتری بر کاهش تعداد جمعیت گونه های حیاط وحش می گذارد. باید به شکارچیان مخصوصا غیرمجازها آموزش داد که کارشان چه عواقب بدی را برای محیط زیست دارد و حتی خود آن ها نیز با شکار بی رویه باعث می شوند که در سال های بعد دیگر شکاری برایشان باقی نماند... وگرنه شکارچی مجاز که می داند چه باید بکند و از قانونی که برایش گذاشته اند تخطی نمی کند...
بیاییم با کار کارشناسی واقعی و فرهنگ سازی در مقوله ی "شکار غیرمجاز" جلوی مشکلات بیشتر در این زمینه را بگیریم.
به امید آن روز..."

و نتیجه گرفتم که نظر دادن در این موارد کاملا بی فایده است... Khansariha (290)Khansariha (290)Khansariha (290)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


اینو بخونید خیلی جالبه ببینید کیا و با چه نگرشی دارن واسه ما تعیین تکلیف میکنن
دوستان همین بنده خدایی که داخل لینکی که اقا رویال گذاشتن دیروز صبح صحبت میکردند.دوستان مگه میخوان با ادم کش مبارزه کنند شیش سال هست که استان فارس مجوز شکار صادر نشده اخه مگه مبشه تفنگ خرید و شیش سال گذاشت گوشه خونه و نگاش کرد ما نمیگیم بیشتر لاقل یکسالشو مجوز میدادین اون موقع توقع دارند شکار غیر مجاز نشه.اقایون بی مدیریتی تو این سازمان باعث چنین قضیه هایی شده و حالام توقع دارند تفنگامونو بشکنیم من یکی که عمرا.
متاسفانه صبح تو ماشين از راديو شنيدم تو خراسان ٢نفر از محيط بانان رو دوباره بد طوري با اسلحه سرد زدن ٤نفر شكارچي افتادن به جون ٢تا محيط بان و بدطوري زدنشون،متاسفانه حالشونم وخيمه،
اين مسله داره يه طورهايي ميشه،اخه امسال چه خبر شده،تو اين ماه اين بار سومه
Khansariha (172)
درسته که نمیشه بهشون تیر اندازی کرد ولی لااقل محیط زیست میتونه با همکاری نیروی انتظامی بهشون اسپری های فلفل مخصوص خرس یا دستگاه شوکر یا حتی چندین قلاده سگ داورمن تربیت شده همراه با فشنگهای مجهز به ساچمه های پلاستیکی و امثالهم یا حتی فشنگ های بیهوشی بده .تو افریقا تعارف ندارن شکارچی غیر قانونی رو ببینن اول اخطار دوم هدشات بی تعارف . این وضعیت نتیجه اش اینه که افراد اگه احساس کنن که سازمان نمیتونه ازشون حمایت کنه کم کم محیط بانی رو بی خیال میشن چون بازی با جونشونه .همین الانش هم محیط بان نداره محیط زیست . میدونید این مملکت چقدر بزرگه برای حمایت از محیط زیست یه چیزی شبیه ارتش محیط زیست لازمه . استفاده از کنترل هوایی هم باید باشه حتی میشه از هلیکوپترهای مدل با قابلیت تصویر برداری استفاده کرد . بالاخره شکارچی غیر قانونی با اسلحه اومده و قرار نیست با شیوه های قدیمی باهاشون درافتاد . دیگه اون دوره نیست که با یه ماشین شاسی بلند بیفتی دنبال شکارچی غیر مجاز . تو وسط شهر جلوی چشم همه ملت با چاقو میفتن جون هم اونوقت تو کوه و دشت که کسی هم نیست راحت با تیر میزنن میکشن محیطبان رو . شرمنده ولی حفظ محیط زیست هزینه داره با دو سه تا دستور العمل نمیشه کاری از پیش برد .
جناب key پیشنهادات وطرهای شپا خوبه ولی اجرایی نیست چون بوجه زیادی میخواد که طبق معمول میگن بوجه نداریم! همین پرواز یکساعت هلیکوپترمیدونی چقدرهزینه داره؟! تو هفتاد قله اراک خودمون گزا ش پلنگ داده بودن ولی گفتند بوجه برای تهیه فیلم خام برای دوربین های فیلم برداری مخصوص ۲۴ساعته نداریم،حالا هر حلقه فیلم چقدر بود؟! 50000تومان....
با سلام خدمت دوستان
الان فقط دارند میگن شکار ممنوع بشه, خب باقیش چی؟؟؟
الان این کار کاملا به ضرر شکارچی قانونمند هست و فرقی هم به حال شکارکش غیر قانونی نداره. اون که اون موقشم داشت خلاف میکرد

بنظر من مشکل ,لغت اشتباهی هست. باید گفت مشکل های بهم مرتبط. این ثابت شده که تغییر در عوامل بسیاری , اگر بصورت موازی با هم قرار گیرند باعث بروز مشکلات محیط زیست میشه
فقط شکار که باعث بحران محیط زیست نشده, عوامل زیادی که خارج از حوصله و حتی تخصص من هست باعث میشه که نظام طبیعت بهم بخوره و یکجا خودش و نشون بده که متاسفانه حالا در ایران عزیز با خطر انقراض گونه های جانوری حیات وحش مواجه هستیم

بنظر من 2 کار باید انجام بشه
1. جمع کردن کلیه سلاح های غیر مجاز و برخورد قانونی شدید با شکارکش های غیر قانونی
مثلا شما میگید محیط بان و با تیر میزنند, اینجا کشاورز بدبخت و با تیر زدن و محصولش و بردن

2. بررسی و بهبود خرابیهای اکوسیستمی که گونه های در حال انقراض در آنجا وجود دارند
مثلا در جنگلهای کلاردشت , ازدیاد منازل و سوخت گاز شهری در منازل باعث تغییر میزان رطوبت هوا (همین عملکرد گاز شهری را خود محیط زیست گیلان 4 سال پیش اعلام کرد و هشدار داد) و تغییر بافت گیاهی شده که باعث شده قرقاول و گراز به مناطق بالاتری بروند

اینها قطرهایی از دریای بیکران مشکلاتی هست که نادیده گرفته شده
ببخشید خیلی پر حرفی کردم
سلام دوستان
15 و 16 اسفند ماه شهرستان جهرم میزبان مسابقات استانی تراپ هست.جهت اطلاع علاقه مندان استان فارسی....ارادت فراوانKhansariha (8)
کشتار و بریدن سر یک پلنگ ایرانی در شیروان

۱۴ اسفند ۱۳۹۲

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: یکی از همیاران محیط زیست شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی تصاویر و گزارش موثقی از کشتار یک پلنگ ایرانی و بریدن سر و دم یک پلنگ ایرانی توسط افراد ناشناس در اختیار دیده بان محیط زیست قرار داد.

این همیار محیط زیست گفت: روز جمعه ۹۲/۱۲/۹ به منظور سرکشی به باغ شخصی خودم در روستای امیرانلو در منطقه شاه جهان رفته بودم، با لاشه یک پلنگ درون استخر پشت باغ مواجه شدم.

با توجه به یخ زدگی سطح آب با مشقت فراوان به کمک شخص دیگری لاشه پلنگ را از داخل استخر بیرون کشیده و متوجه شدم که سر، دم و دست راست این پلنگ بریده شده است.
[تصویر: 921214_shirvaan-2.jpg]
تصویر ارسالی از لاشه پلنگ با سر و دم بریده بر روی سطح یخ زده استخر

این همیار محیط زیست گفت: مشخص بود که افرادی سر، دم و دست پلنگ را بریده و با خود برده اند. لاشه پلنگ را در گودالی کنار استخر قرار داده و مقداری کمی خاک روی آن ریختم.

صبح روز بعد (شنبه ۹۲/۱۲/۱۰) با مراجعه به اداره محیط زیست شهرستان شیروان موضوع و کروکی دقیق محل دفن لاشه را به اطلاع رئیس اداره رسانده و تصاویری را که با تلفن همراه خود قبل و بعد از بیرون کشیدن لاشه پلنگ از استخر تهیه کرده بودم به وی نشان دادم.
[تصویر: 921214_shirvaan-1.jpg]
تصویر پلنگ بدون سر پس از بیرون کشیدن لاشه از استخر

این همیار محیط زیست اظهار داشت: رئیس اداره محیط زیست شهرستان شیروان پس از اطلاع از موضوع و مشاهده تصاویر به من گفت تصاویر را از روی گوشی تلفن خود پاک کرده و این موضوع را به کسی بازگو نکنید!

وی افزود: روستای امیرانلو خالی از سکنه است و تمام اهالی آن از جمله خود من ساکن شهر هستند و صرفا برای سرکشی به باغهای خود به روستا می روند. بنابراین دام اهلی در این روستا وجود ندارد که از ترس حمله پلنگ به احشام کسی بخواهد این حیوان را از بین ببرد اما به نظر میرسد این حادثه توسط یک شکارچی غیرمجاز صورت گرفته است.

پس از گذشت پنج روز از این حادثه ظاهرا مسئولان محلی محیط زیست خراسان شمالی تمایلی به اعلام این خبر نداشته و از سرنوشت لاشه پلنگ و عاملین این کشتار اطلاعی در دست نیست. اخبار تکمیلی در این خصوص بزودی اعلام میگردد.
لینک مرجع