انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اخبار مرتبط با شکار و تیراندازی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2014-06-06 10:22 PM)key نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زدن اون پرنده ها که مسلمه کار اشتباهی بوده ولی رفتار مردم عوام همیشه احساسیه . غیر این نیست . اینها یه بار برن کشتار گاه ببینن گاو و مرغ و چطور میکشن صد رحمت میفرستن به تفنگ شکاری . ولشون کنید . من خودم خیلی غلاقه به شکار ندارم ولی نفس شکار رو هیچوقت زیر سوال نبردم . اینها برن گیاه خواری پیشه کنن از همه بهتره . تفنگ بادی مصیبته ولی رد شدن جاده از وسط پارک جنگلی گلستان که مصیبت نیست ؟؟؟؟ مشکل اینها نیست مشکل اینه که جمعیت بشر مثل ویروس اینقدر زیاد شده که تمام منابع روی کره زمین رو داره میخوره . آخه 7 میلیارد چه خبره ؟ یک و نیم میلیارد تو چین یک و دویست میلیارد تو هند یعنی حدود دو میلیارد و هفتصد میلیون نفر از جمعیت جهان تو این 2 تا کشوره . بابا پدرتون خوب مادرتون خوب به ولله کره زمین دیگه منابعش کشش نداره . ماشالله هیچکس هم که دیگری رو قبول نداره . همش هم سر منابع میزنیم تو سر همدیگه . آقاجان آدمیزاد زیاده با این سرعت تکثیر خودمون دنیای خودمون رو به گند کشیدیم کی رو داریم گول میزنیم ؟

برادر من فرمايشات شما كاملا متينه اما برخي از اين افزايش نسلها ريشه سياسي داره كه دست من و شما نيست.فقط از تبعاتش لذت ميبريم و اونايي كه با اين اوضاع مشكل ندارن خوش بحالشون هست.
بنابراين قبل از اينكه افزايش آدمها و از بين بردن منابع رو زير سوال ببريم بايد عملكرد حال و حاضر آدمها و زياده خواهيهاشون رو نكوهش كنيم كه باعث چنين اوضاعي شده.
موضوع زیست محیطی شده میبرمش تو تاپیک محیط زیست
سلام شکارچیان 2000 .دو هزار قطعه گنجشک در دهلران دستگیر شدن.
واقعا من شرمم میاد به همچین ادمایی بگم همشهری متاسفم.Khansariha (367)Khansariha (367)


ایلام- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست دهلران از دستگیری شکارچیان متخلف دو هزار قطعه گنشجک در دشت ها و مرغزارهای این شهرستان مرزی خبر داد.
[شکارچیان دو هزار قطعه گنجشک در دهلران دستگیر شدند]

ˈکیانوش شادی وندˈ روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شکارچیان اهل استان خوزستان و دو نفر بودند که هنگام به دام انداختن گنجشکان منطقه دشت عباس شهرستان دهلران دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این افراد هنگام شکار غیرمجاز پرندگان از سوی یگان حفاظت محیط زیست این اداره شناسایی شدند.

وی افزود: این دو شکارچی پیش از دستگیری به محض دیدن یگان حفاطت محیط زیست بدون توجه به دستور ماموران با وسیله نقلیه همراه خود پای به فرار گذاشتند.

رییس حفاظت محیط زیست دهلران افزود: با توجه به حساسیت موضوع، یگان حفاظت برای دستگیری این افراد اقدام به تعقیب و گریز کرد که بی توجهی آنان باعث شد ماموران به ناچار از اسلحه استفاده کنند.

شادی وند ادامه داد: شلیک ماموران یگان حفاظت مانع فرار آنان شد و پس از بررسی و کنترل وسیله نقلیه هر دو شکارچی دستگیر شدند.

وی همچنین گفت: 10 شکارچی متخلف از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان دهلران دستگیر و گرفتار قانون شدند.

رییس حفاظت محیط زیست دهلران بیان کرد: پرونده این متخلفان اکنون در مراجع قضایی در حال بررسی است.

شادی وند افزود: 20 شکارچی متخلف نیز در این مدت به سب اقدام به صید غیرمجاز از سوی محیط بانان و کارشناسان محیط زیست دهلران راهنمایی و ارشاد شدند.

شهرستان 70 هزار نفری دهلران که در جنوب استان ایلام و شمال خوزستان قرار دارد به سبب وجود زمین های کشاورزی حاصلخیز و کشتزارهای پرمحصول گندم، جو و ذرت یکی از مناطق عمده زیست پرندگان از جمله گونه گنجشک است.منبع
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

و بازم خبر بد لاشه یک راس اهو کشف شد.
جواد سلیاری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان حوزه سرمحیط‎بانی میرزابایلو حین گشت و کنترل و پایش جاده آسیایی، موفق به کشف لاشه یک رأس آهو ماده بالغ که به احتمال زیاد دارای بره بوده شدند.

وی تصریح کرد: جسد حیوان پس از برخورد با خودروهای عبوری متعدد کاملاً متلاشی شده است به نحوی که امکان انتقال لاشه به مرکز اداری نبوده و فقط سر حیوان باقی مانده بود.

جاده پارک ملی گلستان یکی از پرحادثه‌ترین جاده های جنگلی در ایران است که همچنان قربانی می‎گیرد و موارد متعدد تصادف و مرگ و نقص عضو جانوران عبوری از این جاده گزارش شده‌ است.

این جاده نه تنها موجب بروز تصادف و آسیب حیات وحش منطقه می‎شود بلکه با تقسیم کردن پارک ملی به دو بخش مجزا در زادآوری و حیات موجودات این پارک ملی اختلال قابل توجهی ایجاد کرده است
منبع.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به گزارش «تابناک»، دو تن از دانشجویان دکترای منابع طبیعی که برای تحقیقات راهی جنگل واتاشان در منطقه الیمالات (محدوده بین بخش نور و بخش چمستان در شهرستان نور - مازندران) شده بودند، در حین پیمایش متوجه لاشه پلنگی شدند که معلوم بود چندین روز از مرگ آن می‌گذرد چراکه در حال تجزیه بود.
ایمان چاپلاق پریدری، در این باره به خبرنگار «تابناک» گفت: وقتی با پلنگ کشته شده مواجه شدیم، مراتب را به اطلاع ماموران محیط زیست منطقه رساندیم که به ساعت نکشیده خود را به ما رسانده و گزارش خود را در این باره به همراه تصویر تنظیم کردند.

او می‌افزاید: ماموران جسد پلنگ را با خود نبردند، شاید به این دلیل که در حال تجزیه بود و همین فرصتی برای مان فراهم آورد که فردای آن روز (یعنی دیروز، سه شنبه) با همراهی اساتید گروه محیط زیست بار دیگر سری به آن زده و نمونه برداری توسط ایشان برای تعیین علت مرگ حیوان انجام گیرد.

آن گونه که نتایج بررسی ها نشان می‌دهد، علت مرگ این پلنگ که دو ساله به نظر می‌رسد، به احتمال زیاد مسمویت بوده که بر این اساس می‌توان احتمال داد طعمه گذاری مسموم توسط ساکنین روستاهای مجاور این جنگل آن را رقم زده باشد.

نخستین بار سال 87 بود که وجود پلنگ در مناطق جنگلی شهرستان نور تایید و پیرو آن از ساكنان روستاهای واقع در این مناطق خواسته شد که از تله گذاری، استفاده از مواد مسموم كننده حيوانات و مجروح كردن این گونه های نادر خودداری کرده و به محض مشاهده پلنگ، مراتب را به محیط بانان و محیط زیست شهرستان اطلاع دهند؛ درخواستی که دست کم در این مورد به هیچ انگاشته شده است.
آن زمان علت مشاهده شدن این گونه ها در جنگل های پایین دست، خشکسالی و کم آبی در مناطق کوهستانی و دشت‌های بالادست عنوان شد که حیواناتی چون پلنگ را وادار به کوچ کرده بود و از آن تاریخ به بعد، گزارشی مبنی بر دیده شدن پلنگ در این ناحیه گزارش نشده تا امروز که متاسفانه از مرگ یک پلنگ جوان در آن ناحیه خبر می‌رسد.

از جمله نکات جالب توجه در سخنان دانشجویانی که پلنگ کشته شده را کشف نمودند، سخنانی است که به نقل از محیط بانان منطقه نقل می‌کنند تا دریابیم که حراست از 90 هزار هکتار اراضی جنگلی به سه محیط بان واگذار شده که اگر درست باشد، با عدم حراست از آن اراضی تفاوت چندانی نخواهد داشت!

عکس پلنگ مرده رو گذاشتم , امضای منم یه پلنگ زنده است خدایی کدومش شکوه و جلال بیشتری داره ؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
واقعا رخداد چنین وقایعی برای سازمان حفاظت محیط زیست و محیطبانی مایه تاسفه.در مورد سوالتون باید بگم به نظر من شکوه و جلال پلنگی که رو لباس "تیم ملی توپ بازی" نقش بسته بیشتره!!!!
[تصویر: 13930321141618596_PhotoL.jpg]


چون کلی باهاش پز دادن و شعارهای خوشگل نمیدونم از کجاها آوردن و از جیب بیت المال براش مایه خرج کردن،دریغ از دوزار توجه به موضوع اصلی و صد البته بعد از مدتی فراموشی همون شعارهای پر رنگ و لعاب.یعنی واقعا 3 نفر محیطبان برا 90هزار هکتار عرصه جنگل و مرتع کافیه!!!؟؟؟
البته این پلنگ تو خالی پوشالی هم خیلی ترسناکه!!!! معلومه ابهتش گرفته عزیزان رو بعد از جلسه هیئت دولت که در حاشیه اش نمایشگاه چالشهای زیست محیطی تو کاخ ریاست جمهوری برگزار شده (امروز 21 خرداد93) (نمودش در تسبیح به دست شدن معاون اول رئیس جمهوره)..... نازززززززززززی
[تصویر: 13930321141724964_PhotoL.jpg]
بعد از این جلسه هیئت دولت، 1 اتفاق قشنگ هم رخ داد
بازدید از نمایشگاه مذکور و اهدای کارت همیار محیط زیست افتخاری و یه دست لباس محیطبانی به اعضای هیئت دولت و عکسهای یادگاری و ...
[تصویر: 13930321141801908_PhotoL.jpg]
امیدوارم این خنده ها مستدام باشه عزیزان چون اشک رو دیگران میریزن
[تصویر: 13930321141741127_PhotoL.jpg]
هر کی دنبال لباس سایز خودش میگرده!!! نمیدونیم اتاق پرو داشتن یا نه
[تصویر: 13930321141754217_PhotoL.jpg]
بعد کارتها و لباسها توزیع میشه و لبخندها و ...
[تصویر: 13930321141759443_PhotoL.jpg]
بعد دفترچه یادمانها امضا میشه... شعار رو داشته باشین:"شیر ایرانی،پستانداری که دیگر در ایران دیده نمی شود"
[تصویر: 1393032114172293_PhotoL.jpg]

و در آخر تا برنامه ای دیگر و عکسهای یادگاری دیگر حضار و علی الخصوص محیط زیست رو به خداوند منان می سپاریم.بای بای(لباس اهدایی محیطبانی و کارت آقای رئیس جمهور هم ان شاالله که تو ماشینه و همونجا دست به دست همکاران نشده که بره تو موزه ریاست جمهوری)
[تصویر: 13930321141813374_PhotoL.jpg]
این موضوع کمی بسیط و کشدار شد که البته بدلیل تقارن خبرناراحت کننده ای که دوستمون از سرنوشت تاسفبار یک قلاده پلنگ گذاشتن با برگزاری این نمایشگاه در نهاد ریاست جمهوری و نهایتا شعاریزه شدن مقوله حفاظت از محیط زیست در کشور رخ داد که امیدوارم دوستان به بزرگواری خودشون ما رو ببخشن.فی الواقع ما قصد جسارت و خدای نکرده تمسخر فعالیتهای مدیران کشوری رو نداریم و نداشتیم و نخواهیم داشت اما به نظر میرسه خیلی در این زمینه مباحث تئوری مطرح شده و کمتر کسی پای کاره و کشور در این مقوله ها از خلاهای بزرگی رنج می بره که باید اقدامات عاجلی برا برطرف کردن مشکلات صورت بگیره
درود
سعید جان منم قصد توهین به شخص خاصی رو ندارم و دوست ندارم مدیران از دستم ناراحت بشن.
فقط اینو میدونم توو کشور ما چن تا یه جا جمع میشن و یه بخور بخور و تصمیماتی که هرگز اجرایی نمیشه رو میگیرن.......
خدا وکیلی اگه این موضوع رو بخوان صفت و سخت بگیرن کسی نمیتونه اینجور کارا رو بکنه.
Khansariha (8)
دوست عزیز جامعه ما یاد گرفته هر خلائی رو تو زندگی میبینه اول از همه انگشت اتهام رو به سمت دولت و حکومت و نظام بگیره غافل از اینکه دولت و حکومت هم از فرد فرد ما تشکیل شده و همین ما و خواهر برادر و پدر و مادرهای ما هستند که هر کدوم یه گوشه از کار مملکت رو گرفتن و پیش می برن.بنابراین اول از همه باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه نهادینه بشه و همزمان اقدامات عملی از سوی ارگانهای ذیربط انجام بشه تا همه دولت و ملت به داد یه فاجعه زیست محیطی برسن.
ما ایرادمون به 3 نفر محیطبان در 90000 هکتار عرصه مرتعی و جنگلی میگیریم اما آیا اهالی این 90000 هکتار خودشون نمیتونن نقش یک همیار محیط زیست رو بازی کنن؟؟!! قطعا اگر بخوان و منافع ملی به منافع شخصیشون ارجح باشه میتونن(فقط ملت یاد بگیرن نگن به من چه 50% کار درست میشه باقیش دولتها کارشون رو ان شاالله خوب بلدن).در این شرایطه که دولت میتونه به راحتی با قانونگذاری و اجرای صحیحش از محیط زیست صیانت کنه وگرنه هر کی به هرکیه و دست آخر تقصیرها به گردن هم میوفته و سررشته گم میشه.مثل همین اتفاقی که سر طوفان هفته گذشته تهران و تلفات و خسارات مالی و جانیش رخ داد که آخر نفهمیدیم بالاخره کی باید هشدار می داد که نداد و کی باید گوش به زنگ می بود و پیشگیری میکرد که نکرد!!!
سازمان عریض و طویل مدیرت بحران هم دستاش بالا تسلیم و مقهور شد و رفت پی کارش.خدا میدونه اون زلزله تاریخی تهران بیاد چی میشه؟؟؟
من کاملا با نظر دوستمون جناب saeedaria موافقم .حتی اگه دولتی نباشه و بگیر ببند هم نباشه باز خود مردم اون مناطق که میتونن محافظ منطقه خودشون باشن ! من به خاطر درسم زیاد تهران میرم . تو مسیر اتوبان از ابهر تا قزوین همیشه 3 یا 4 تا عقاب تو آسمون میبینم واقعا بزرگ و با عظمت هستن . اون عقاب تو آسمون زیباتره یا تاکسیدرمی اون تو خونه ؟ اصلا درک نمیکنم چطور یه نفر میتونه لوله تفنگش رو سمت چنین موجودات زیبایی بگیره ! کشتن پلنگ و عقاب و... فقط از یه انسان با درک و شعور پایین یا در واقع بی درک و شعور برمیاد
سلام خدمت همه دوستان عزیز.
امیدوارم از حرفم کسی ناراحت نشه , منظورم دوستانی نیست که اصولی شکار میکنند.Khansariha (8)

تاکنون هر جا رفتم دیدم مردم بومی هر منطقه بیشتر از یه شکارچی غریبه به حیاط وحش صدمه میزنند. یه شکارچی برای گوشت و ماهی شکار نمیکنه , برای نزدیک شدن به طبیعت میره شکار. هزینه فشنگ و اسلحه را بده کلی گوشت بهش میدن. ولی مردم بومی برای گوشت شکار میکنند. بارها دیدم که نسل یه موجود و ورانداختن. با کلر و برق ماهی میگیرن. تله میگذارن. شب همه با یه چراغ قوه لای درختها هستن و ...
من همراه یه تیم حمایت محیط زیست یکبار فقط برای این رفتیم در بخش حفاظت شده تالاب انزلی چون بدلیل گران شدن فشنگ افراد بومی منطقه اردک و مرغابی و خودکا نمیزدند , بجاش قو میزدند چون 15 تا 17 کیلو گوشت داره.

به نظر من بجای مقابله با شکارچیها باید ازشون بخوان که برای مردم بومی کلاس بذارند تا اصول و مرام نامه شکار و بهشون یاد بدن.
تا تو این کشور با شکارچی بجنگن , شکارکش زیاد میشه و محیط زیست هم بدبخت تر میشه.
به امید روزهای روشن.
لینک مرجع