انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اخبار مرتبط با شکار و تیراندازی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
عکس از لحظه شکار خرس، موجب دستگیری یک شکارچی در شهرستان علی آبادکتول شد.‏

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماموران انتظامی علی آبادکتول پس از مشکوک شدن به فردی به جرم خرید و فروش مواد مخدر، وی را دستگیر و پس از بررسی عکس‌های تلفن همراه اش، مشاهده کردند که متخلف در منطقه‌ای جنگلی با یک قبضه اسلحه ساچمه زنی، یک قلاده خرس را شکار کرده و با لاشه این خرس، عکس یادگاری گرفته است.

مأموران انتظامی موضوع را به اداره حفظ محیط زیست شهرستان علی آبادکتول اطلاع داده و در نتیجه آن این متخلف توسط محیط بانان تحت بازجویی قرار گرفت و اعتراف کرد که خرس را در منطقه "بالاچلی" شهرستان علی آبادکتول شکار کرده است.

عمل ارتکابی نامبرده با این نیت و نشان دادن تصویری از خود در جمع دوستان به عنوان شکارچی خرس، گرفته شده است. این متهم پس از تشکیل صورت جلسه تخلف، تحویل مقامات قضائی شد.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان طی آذر ماه گذشته 9 متخلف شکار در پارک ملی گلستان دستگیر شدند. یگان حفاظت پارک ملی گلستان، متخلفان را در موارد شکارغیرمجاز پستانداران، زنده گیری پرندگان و تعلیف غیرمجاز دام، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده‌اند.

در این مدت 31 مورد تلفات وحوش در جاده پارک ملی گلستان اتفاق افتاده که بیشترین موارد آن مربوط به کلاغ، گراز، شغال، روباه، سمور سنگی، سهره جنگلی و یک مورد آهوی نر نابالغ بوده که در تصادف جاده‌ای تلف شده است.

تعداد تلفات جاده بشتر از تخلفات شکار هست!!!!!!!!!!!!!!!!
(2014-12-18 12:05 AM)DAGGER نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آخر و عاقبت کلاغ کشون خخخ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

جالب بود . اما بیشتر از جالب بودن خنده دار بود این حرکت دوستان محیط بان و دوستدار محیط زیست !
تلف شدن پلنگ در جاده پارک ملی گلستان
روابط عمومی پارک ملی گلستان اعلام کرد: برخورد خودرو با یک قلاده پلنگ در جاده پارک ملی گلستان منجر به تلف شدن این گونه نادر حیات وحش منطقه شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان واحد دشت، شامگاه 9 دی، در حین گشت، کنترل و پایش منطقه چشمه جان لر روبروی پیچ سلیمان کشته با لاشه یک قلاده پلنگ تلف شده مواجه شدند.

با اعلام این وضعیت از سوی نیروهای یگان حفاظت، بازدید از محل و لاشه پلنگ تلف شده توسط رییس و کارشناس پارک ملی گلستان، انجام و مشخص شد این پلنگ بر اثر برخورد با خودروهای عبوری و ضربه شدید به پای عقب، زیر فک، پشت پاها و پنجه‌ها آسیب دیده است.

پلنگ زخمی خود را کشان کشان از مسیر جاده دور کرده و در محدوده چشمه جانلر که تا جاده 300 متر فاصله داشته، تلف شده است. جنسیت این پلنگ، ماده و سن آن سه سال تشخیص داده شد. این پلنگ یک ماده تازه بالغ بوده و لاشه آن به منظور بررسی‌های بیشتر کارشناسی، به اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان انتقال داده شده است.

پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان منطقهٔ حفاظت شده‌ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری، از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت در خود جای داده و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است
اصلی ترین مسیر ارتباطی شمال کشور و استان خراسان ( یکی از محورهای ارتباطی تهران - مشهد) از این جنگل می‌گذرد. یکی از مهمترین خطرات زیست محیطی جنگل گلستان وجود این جاده و حجم بالای تردد در آن است.

آمار کشته شدن پستانداران پارک ملی گلستان در این جاده بسیار بالا است و تنها در سال ۱۳۸۴ بیش از ۱۳۰ گونه حیوان و حدود ۶۰ جغد در برخورد با ماشین‌ها قربانی شده‌اند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


ماشالا جاده ها رکوردشون از شکار ها بیشتره !!!!!!!!!!!!!!!!
کاش میشد به جای مجوز شکار ،مجوز جاده سازی رو هم نمی دادن.
با تشکر از کاربر گرامی شکارچی کوهستان ! که اخبار مرتبط با محیط زیست را دنبال و در این انجمن نیز منتشر می کنند. من با اینکه ساکن استان گلستان هستم برای اولین بار نوروز سال جاری از این مسیر به سمت خراسان رفتم ، وقتی جاده وارد قسمت های جنگلی پارک شد اصلا هیچ توجیهی برای عبور آن از قسمت جنوبی این پارک و جنگل های آن ندیدم! (حداقل استفاده تفریحی و تفرجگاهی درستی هم نشده بود! یا برنامه ای برای استفاده زیست محیطی مثل برنامه های طبیعت گردی نیز نداشت) تنها ضرر و زیان عبور این جاد متوجه جانوران این پارک شده (پستاندار و پرنده) این اولین مورد نبوده و اخرین هم نخواهد بود! ای کاش مسئولین محترم زودتر در این رباطه تصمیمی جدی می گرفتند!
حکم قصاص دو تن از محیط بانان تأیید شد
پنج شنبه 18 دی 93

[تصویر: 1c97adda1983321528f39919427dadcc_XL.jpg]

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

امیدوارم همیشه محیط بان و شکارچی در کنار هم در حفظ و حراست از محیط زیست در کنار هم باشند
به نقل از پیر شکار اینانلو:
خداوند همیشه نعمت منشاء اثر بودن را عطا نمیکند پس تا زمانیکه مسوولیتی دارید منشاء اثر باشید، درست بیاندیشید و درست عمل کنید
------------
قسمتی از خبر واقعا جای تامل داشت:
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه افزود: در این میان تعدادی از محیط بانانی که 20 سال از خدمت آنها می‌گذرد و طی این سال‌ها هیچگونه دوره آموزشی ندیده بودند در اولویت قرار گرفتند و آموزش‌های لازم به آنها ارائه شد....
با سلام
عرض كنم كه نميدونم اين خبر رو به عنوان خبر تير اندازي بزارم يا شكار . خودتون قضاوت كنيدKhansariha (290)
فردی که در دو هفته‌ی گذشته با تفنگ بادی به "پشت" زنان در شهرستان کنگان در استان بوشهر تیراندازی می‌کرد، دستگیر شد.

وب‌سایت محلی "گام‌نیوز" از قول شعبان کاویان‌پور، دادستان "کنگان" نوشت: «این جوان ۲۶ ساله با یک قبضه تفنگ بادی ۴/۵، اقدام به تیراندازی به سمت شماری از زنان کنگانی طی دو هفته گذشته کرده بود که با پیگیری‌های مختلف و اقدامات پلیس، در عملیاتی دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.»

آقای کاویان‌پور اضافه کرد: «وی در بازجویی اعتراف کرده که شخصاً با خودرو پژو ۴۰۵ در محل حاضر شده و افراد مورد نظر را از پشت مورد اصابت ساچمه تفنگ بادی قرار می‌داده و فوراً از صحنه متواری می‌شده است.»

این مقام قضایی مدعی شد که «در جریان سومین تیراندازی به زنان در خیابان ثبت اسناد شهر کنگان، پلیس با پیگیری سرنخ‌ها، ضارب را کمتر از یک ساعت شناسایی و پس از تعقیب، او را دستگیر کرد».

وی ضارب را فردی دارای سابقه کیفری معرفی کرد و افزود که «این شخص قبلاً به دلیل رابطه نامشروع دستگیر شده و در این خصوص دارای پرونده محکومیت کیفری است».

به گفته‌ی دادستان "کنگان"، این فرد هم‌اکنون با اتهام "ایجاد مزاحمت خیابانی برای بانوان" و "ضرب و جرح عمدی"، با قرار "وثیقه" در زندان به سر می‌برد.

از فردا تفنگ بادي ممنوع شد تعجب نكنيد فكر كنم گاو هممون زاييده خخخخخخخ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


این دیگه آخـــــــــــــــــر نامردی شکارکشیه(138=4÷552) Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)
سلام
دوستان اين لينك خبري رو بريد ببينيد و از همه جالبتر ويديو آخرش رو هم ببينيد . واقعا آدم ميمونه چي بگه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوست عزیز سلام
این لینک خبری که گذاشتی امشب 20:30 کل خبرش رو پخش کرد
منم هنگ کردم
یک شکارچی اسپانیایی با پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان براحتی وارد منطقه حفاظت شده «بمو» می‌شود، پلنگ در معرض انقراض ایران را شکار می‌کند و عکس خود و لاشه پلنگ را روی سایت‌های اینترنتی می‌گذارد تا «سید احمد نبوی» مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست، آژیر قرمز را به صدا در آورد و از مرگ حیات وحشی سخن به میان بیاورد که به اعتقاد او آخرین نفس‌های خود را می‌کشد.

او یک پرسش بی‌پاسخ هم درباره شکار بی‌رویه «هوبره» دارد: «شیوخ عرب» با چه مجوزی وارد می‌شوند که می‌توانند گران‌ترین و نادر‌ترین پرندگان کشور را شکار کنند؟» شیوخی که به تازگی چهار نفر از آن‌ها در کرمان و از سوی محیط بانان دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شده‌اند اما آن طور که او خبر می‌دهد، آزاد شده‌اند.

تلاش برای انقراض هوبره ایرانی

هوبره پرنده‌ای در حال انقراض است و علاقه شیوخ عرب به این زیبای کویری ایران، قصه تازه‌ای نیست. تلاش‌ها برای پایان دادن به آن هم هرگز نتیجه بخش نبوده است. سماجت شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس و باز بودن مسیر برای ورود آن‌ها به ایران درحدی بود که دولت قبل بخشی از منطقه حفاظت شده «بهرام گور» را در اختیار یک سرمایه گذار عرب برای پرورش این گونه نادر قرار داد که با سیلی از اعتراض‌ها رو به رو شد اما واگذاری مناطق حفاظت شده هم مسأله را حل نکرد و آن طور که «نبوی» خبر می‌دهد به تازگی و تنها در یک عملیات، مأموران محیط زیست موفق به کشف یک محموله با ۱۴۰شاهین و ۲۴۰ هوبره در چابهار شدند که قاچاقچیان قصد داشتند آن‌ها را از طریق پاکستان به کشورهای عربی صادر کنند! همین مسأله هم به گفته او باعث شده سازمان حفاظت محیط زیست با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وارد گفت‌و‌گو شود تا راهکاری برای جلوگیری از صدور این پرنده نادر به کشورهای عربی اندیشیده شود!

او زنگ خطر انقراض حیات وحش کشور را هم به صدا در می‌آورد و اعلام می‌کند حیات وحش ایران، آخرین نفس‌های خود را می‌کشد. او براساس پرونده‌هایی که در دست دارد می‌گوید: «فقط در یک مورد فردی در اسپانیا به یک شرکت داخلی در ایران۵۰۰ میلیون تومان پول می‌دهد، نوع اسلحه‌ای را که می‌خواهد با آن شکار کند مشخص می‌کند، لباس استتار را خودش مشخص می‌کند و براحتی وارد مناطق حفاظت شده می‌شود. بعد وقتی از ایران خارج می‌شود، با درج یک عکس در سایت‌ها اعلام می‌کند که یک «پلنگ» را در منطقه حفاظت شده «بمو» شکار کرده است!» او با اعتراض به آزادی چهار شکارچی عرب که به تازگی در کرمان دستگیر شده‌اند هم می‌گوید: «چه کسی شرایط حضور آن‌ها را در استان مهیا می‌کند؟ آیا شرکت خاصی وجود دارد؟ یا مسئولان استانی مجوز‌ها را صادر می‌کنند؟» او بر افزایش جرایم شکار حیات وحش هم تأکید می‌کند و می‌گوید: «پرنده‌ای که در ایران چند میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود وقتی به خارج از ایران می‌رود به قیمت بالا فروخته می‌شود. بنابراین جریمه دومیلیون تومانی نمی‌تواند شکارچی داخلی را از شکار آن منصرف کند.» نبوی اعتقاد دارد باید میزان جرایم به اندازه قیمت واقعی یک پرنده در بازار خرید و فروش باشد که بازدارندگی آن حفظ شود!


ایرنا
لینک مرجع