انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اخبار مرتبط با شکار و تیراندازی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2017-06-01 08:10 AM)mohammadfaragi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان گروه تلگرام شکار و تیراندازی امید وارم اعضا گروه بیشتر از این انجمن باشن
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

سلام
مثل اینکه لینک غیر فعال شده
بله اون لینک غیر فعال شده میتونید از لینک زیر استفاده کنید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
صدور پروانه صید ماهی با تک قلاب
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از دستورالعمل صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در رودخانه‌های گیلان، مازندران و گلستان از خردادماه جاری به مدت دو ماه خبر داد.

قربانعلی محمدپور با اشاره به دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست برای صید ماهی با قلاب اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست طی دستورالعملی، شرایط و نحوه صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در رودخانه‌های استان‌های گیلان ، مازندران و گلستان را در سال 96 اعلام کرد و متقاضیان با توجه به قوانین و مقررات صید و رعایت موارد مورد نظر می‌توانند اقدام به دریافت پروانه کنند.

وی بهره‌برداری پایدار و خردمندانه از آبزیان و کمک به جوامع محلی که معیشت آنان وابسته به بهره‌برداری سنتی از ماهی است را دلیل صدور پروانه صید با قلاب عنوان کرد و افزود: بهره‌گیری از مشارکت صیادان قانونمند در حفاظت از تنوع زیستی همراه با بهره‌برداری اصولی از آنها از جمله اهداف صدور پروانه صید ماهی با قلاب است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه صدور پروانه از خرداد ماه جاری به مدت دو ماه انجام می‌شود، گفت: طبق دستورالعمل سازمان محیط زیست، متقاضیان می‌توانند در پایان اعتبار مجددا پروانه خریداری کنند.

وی نرخ پروانه صید با قلاب را 200 هزار ریال ذکر کرد و یادآور شد: پروانه صید در مقابل ارائه فیش بانکی به نام صیاد صادر می شود و تعداد مجاز صید ، روزانه 10 قطعه به ازای هر پروانه تعیین شده است.

محمدپور با اشاره به اینکه به ازای هر واحد ابزار مجاز صید مانند چوب و چرخ ، چوب ماهیگیری و ... یک پروانه قابل صدور است، تصریح کرد: هر ماهیگیر در طول هر دوره یک ماهه حداکثر مجاز به اخذ دو پروانه در هر استان بوده و پروانه صادره صرفا در حوزه استحفاظی استان صادر کننده پروانه دارای اعتبار است.

وی با تاکید بر اینکه صید آزاد ماهیان شامل ماهی آزاد دریای خزر و قزل‌آلای خال قرمز و ماهیان خاویاری ممنوع است، خاطرنشان کرد: صید ماهی از مصب رودخانه ها تا 500 متری آن به طرف رودخانه و همچنین در سایر نقاطی که توسط سازمان آب منطقه‌ای رسما ممنوع اعلام شده است، مجاز نیست.
سلام آیا روز ماهیگیری هم مثل روز شکار تو پروانه قید شده مشخص شده است ( مثلا برای شکار فقط 5 شنبه و جمعه ها میشد رفت ) یا هر روز در هفته میشه رفت ماهیگیری؟
دوستانی که سال گذشته پروانه گرفتن بگن
سلام دوستان لینک قبلی گروه تلگرام به دلایلی هذف گردید این لینک جدید هست میتونید از این استفاده کنید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

هر شب با موضوعات جدید درباره شکار و تیراندازی برای تبادل نظر
دستورالعمل صدور پروانه عادی صید ماهی با قلاب در سال 96 ابلاغ شد
به گزارش صبح الوند، مهدی صفی خانی با بیان این خبر گفت: هدف اصلی از صدور این دستور العمل توجه به جوامع بومی و محلی است که معیشت آنها وابسته به صیادی است و استفاده متقابل از مشارکت آنها در امر حفاظت از منابع زیستی و آبزیان می باشد.

صفی خانی با بیان اینکه ضروع فصل صید از تاریخ صدور این دستور العمل لغایت پایان دی ماه است افزود: اعتبار پروانه صادره از تاریخ صدور به مدت دو ماه می باشد و پس از پایان تاریخ اعتبار، متقاضیان می بایست مجددا پروانه خریداری کنند.

وی عنوان کرد: تعداد مجاز صید، حداکثر روزانه 10 قطعه ماهی به ازای هر پروانه است و صید در رودخانه های حفاظت شده و صید ماهی قزل آلا با این پروانه ممنوع است.

وی ادامه داد: بهای پروانه صید ماهی با قلاب دویست هزار ریال است که در مقابل ارائه رسید بانکی به نام صیاد صادر می شود و به ازای هر واحد ابزار مجاز صید مانند چوب و چرخ ، چوب ماهیگیری و ... یک پروانه قابل صدور است.

وی تاکید کرد: هر ماهیگیر در طول هر دوره دو ماهه، حداکثر مجاز به اخذ دو پروانه در استان است و پروانه صادره صرفا در حوزه استحفاظی استان صادر کننده پروانه دارای اعتبار است.

صفی خانی خاطرنشان کرد: ماهیگیری در قسمت هایی که از طرف سازمان آب منطقه ای ممنوع اعلام گردیده است مجاز نمی باشد.
انتهای پیام/
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دوستان اگر از جزییات بیشتری خبر دارید لطفا اطلاع رسانی کنید. تشکرKhansariha (8)
باسلام
گروه خرید و فروش لوازم شکار و ماهیگیری
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نشست خبری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست۱۳ شهريور ۱۳۹۶

نظر کلانتری درباره شکار

کلانتری درباره موضوع شکار نیز اظهار کرد: شکار حساب‌شده باید باشد و اگر به‌صورت حساب‌شده‌ای صورت نگیرد گله از بین می‌رود؛ اگر شکار اتفاق نیفتد نرها و ماده‌‌ها برابر می‌شوند و گله‌ها دچار مشکلاتی خواهند شد، البته اگر شکار کل پیر نیز انجام نگیرد جوانها نمی‌توانند جفت‌گیری کنند و در آن صورت نیز شاهد آسیب‌هایی خواهیم بود.

وی درباره این مطلب که "تاکنون شما فقط از مسئله آب سخن گفته‌اید و حتی یک بار از حیات وحش و محیط طبیعی یا حفظ یوزپلنگ صحبتی نکرده‌اید"، گفت: هر کس که در محیط زیست فعالیت کرده باشد حفظ مسئله آب را اولویت می‌داند و بدین مهم توجه خواهد کرد.

من متخصص حیات وحش نیستم

رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به انتقاد اصحاب رسانه نسبت به مواضعش درباره حیات وحش گونه‌های جانوری و حیات طبیعی گفت: من متخصص حیات وحش نیستم و خود را در این حوزه صاحب‌نظر نمی‌دانم اما تصمیم دارم از آقای دکتر نمکی که در حال حاضر در سازمان برنامه و بودجه فعالیت می‌کند در محیط زیست طبیعی بهره بگیرم چرا که وی را یکی از صاحب‌نظران این حوزه می‌دانم و بهتر است تا دو ماه دیگر که زمان حضور وی خواهد بود صبر کنیم.

کلانتری درباره این پرسش که گفته می‌شود آقای دکتر نمکی که قرار است در رأس معاونت محیط طبیعی مشغول به فعالیت شود جزو شکارچیان بوده اظهار کرد: ایشان شکارچی بوده است اما در حال حاضر این‌گونه نیست و یکی از کارشناسان خبره در این حوزه محسوب می‌شود؛ وی در سالهای گذشته مشاور حیات وحش بوده و در این حوزه فعالیت کامل داشته است.

کلانتری تأکید کرد: قرار است در سازمان محیط زیست هر تخصصی به فرد متخصص و آگاه آن حوزه سپرده شود و از افراد صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بنده نیز تاکنون حتی یک گنجشک هم شکار نکرده‌ام و از حیات وحش هم سر در نمی‌آورم اما از افراد متخصص بهره خواهم برد.

رئیس سازمان محیط زیست اظهار کرد: بیش از 70 درصد ظرفیت دانشگاه‌های کشور خالی است و می‌توانیم از افراد متخصص و کارآمد در حوزه محیط زیست استفاده کنیم؛ بنده خودم کاره‌ای نیستم اما تخصص‌های لازم باید حضور داشته باشند تا در راستای محیط زیست و توسعه پایدار فعالیت کنند.

کلانتری تصریح کرد: به مدیران استانی تأکید کرده‌ایم که از دانشگاه‌های استانها برای حفظ محیط زیست استفاده کنند و این به‌معنای خرید خدمات محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه رسانه‌ها می‌توانند نگاهی سختگیرانه نسبت به محیط زیست داشته باشند گفت: رسانه‌ها نظرات و برنامه‌های زیست‌محیطی خود را ارائه کنند که به‌طور حتم از آنها استفاده خواهیم کرد و آن را جزئی از راه خود قرار می‌دهیم.
تکمیل سامانه جامع شکار به‌زودی/ معرفی شکارچیان متخلف به همه استان‌ها

شکار
مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه سامانه جامع اطلاعاتی شکار در حال تکیمل است، گفت: با کمک این بانک اطلاعاتی دیگر امکان این وجود ندارد که شکارچی متخلف یک استان در استان دیگر پروانه شکار دریافت کند.

علی تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه معاونت محیط زیست طبیعی از مدت‌ها دنبال تشکیل سامانه‌ای بود تا اطلاعات شکارچیان سراسر کشور را جمع‌آوری کند، گفت: ثبت اطلاعات کلیه شکارچیان توسط ادارات کل محیط زیست استان‌ها آغاز شده و در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه سامانه اطلاعاتی شکار ابزاری برای اعمال نظارت دقیق بر موضوع شکار است، تصریح کرد: بعد از این، صدور مجوزهای شکار پرنده و چهارپا حتی در مناطق قرق تنها از طریق این سامانه صورت می‌گیرد.

صدور مجوز شکار تنها از طریق بانک اطلاعاتی شکار

مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن اشاره به ثبت تخلفات شکارچیان در سامانه اطلاعاتی شکار، گفت: سازمان محیط زیست می‌تواند با اتکا به اطلاعات این سامانه مجوز شکار بدهد. بنابراین شکارچیانی که در سطح کشور تخلف شکار دارند از دریافت مجوز شکار حتی برای پرنده محروم می‌شوند.

تیموری ادامه داد: در گذشته به دلیل اینکه این برنامه جامع اطلاعاتی را در سطح کشور نداشتیم؛ امکان داشت یک شکارچی در استان مازندران تخلف شکار داشته باشد ولی در اصفهان این تخلف شکار ثبت نشده باشد. برای همین می‌توانست در این شهر به راحتی مجوز شکار بگیرد؛ اما در شرایط حاضر سامانه کمک می‌کند همه استان‌ها از تخلفات شکارچیان مطلع باشند و بر اساس آن در مورد صدور پروانه شکار تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه این سامانه به تازگی راه‌اندازی شده و ادارات کل استان‌ها شروع به ثبت اسامی و اطلاعات شکارچیان کرده‌اند، گفت: این سامانه آنلاین است و به طور مرتب به‌روز می‌شود و اسامی کل شکارچیان کشور و اسامی شکار چیان متخلف ثبت می‌شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک مرجع