انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اخبار مرتبط با شکار و تیراندازی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام به همه دوستان یک خبر از سایت اداره محیط زیست شاهرود براتون میزارم
همایش بررسی تهدیدات زیست محیطی شهرستان شاهرود به همت جمعیت دیده بان طبیعت و سایر تشکل ها و سازمان های مردم نهاد این شهرستان در تالار بهمن اداره فرهنگ و ارشاد شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سمنان ،‌ولیان مسئول جمعیت دیده بان طبیعت با اشاره به دیدار اخیر فعالان محیط زیست شهرستان شاهرود با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در این دیدار طی نامه ای سرگشاده مهم ترین مشکلات و مسائل زیست محیطی شهرستان مطرح شد که تخریب جنگل ابر، تخریب شاهوار و سرچشمه های آب شاهرود و پروژه انتقال آب از چشمه سارهای قطری به شهرستان، سه چالش اصلی و عمده محیط زیست این منطقه می باشد که زیست بوم منطقه را به مخاطره انداخته است.

وی با اشاره به دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با عدم احداث جاده در جنگل ابر افزود: با اقدامات تشکل های زیست محیطی و طبیعت دوستان شاهرود و سراسر کشور ظرف چندسال گذشته چندی پیش سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اعلام کرد که پرونده احداث جاده در جنگل ابر برای همیشه بسته خواهد ماند و امروز مصرانه از این سازمان خواستاریم تا با اعلام "منطقه حفاظت شده جنگل ابر " صیانت قانونی به جهت حفاظت از این سرمایه خدادادی و انتقال سلامت این گنج گرانبها را به آیندگان فراهم آوریم.

محمد درویش کارشناس ارشد مسائل محیط زیست کشور نیز در این همایش با تاکید بر حفظ میراث گرانبها و گنج خدادادی جنگل ابر گفت: یک درصد از مجموع گونه های گیاهی کشور در این رویشگاه 35 هزار هکتاری قرار دارد و هر هکتار از خاک جنگل ابر حدود 100 برابر هر هکتار از خاک ایران ارزش دارد و آن هم ایرانی که مطابق گزارش بانک جهانی هر هکتار از خاک آن 11 برابر هر هکتار از کره زمین ارزش دارد.

رئیس کارگروه تحقیقات و مؤلفه های بیابان زایی کشور با تاکید بر حفظ 70 قلاده یوز آسیایی و افزایش تعداد آنها خاطرنشان کرد: یوزپلنگ نماد طبیعت ایران است اگر یوزپلنگ ها در این سرزمین ها بخرامند به معنای آن است که حال طعمه های این تیزپاترین حیوان جهان یعنی آهوها، جبیرها، خرگوش ها و هم چنین حال پوشش گیاهی و مراتع کشور ما خوب است.

درویش، در خاتمه تصریح کرد: یادمان نرود که بخاطر منابع ملی و سرزمین مان باید از بخشی منابع شخصی، قومی و قبیله ای بگذریم و این دستان ماست که می تواند محافظ طبیعت یا نابود کننده آن باشد

در پایان این همایش غلامعلی عامری به خاطر تلاش در کاشت داوطلبانه درخت و محمد رضا احمدی به دلیل کاشت درختان تاغ و گز در حاشیه کویری شهرستان شاهرود به عنوان فعال زیست محیطی معرفی شده و با اهدای لوح سپاس توسط مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و درویش از آنها تقدیر و تشکر شد.

حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان در حاشیه این همایش گفت: جلب سرمایه های اجتماعی در جهت حفاظت از محیط زیست کشور از ضروریات غیر قابل انکار در این مقوله به شمار رفته و شهرستان شاهروذ با داشتن تشکل های مردم نهاد فعال و پویا در این زمینه می تواند سرآمد حضور و مشارکت مردم در حفظ محیط زیست کشور باشد.


همچنین یک خبر از سایت اداره کل محیط زیست استان سمنان از دستگیری شکارچی متخلف یک راس کل وحشی
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سمنان مامورین اجرایی پاسگاه محیط بانی افتر در حین گشت وکنترل در منطقه ماراب از زیستگاه های آزاد شهرستان سرخه ، متوجه حضور 2 نفر شکارچی متخلف سابقه دار شده که پس از مشاهده مامورین اقدام به فرار می نمایند، بلافاصله محیط بانان عملیات تعقیب متخلفین را آغازکه سرانجام بعد از چند ساعت تلاش موفق به غافلگیری شکارچیان و دستگیری آنان می شوند .
لازم به ذکر است از این شکارچیان متخلف لاشه یک راس کل وحشی به همراه یک قبضه سلاح و تعدادی ادوات شکار ثبت و ضبط گردیده و شکارچیان متخلف پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قانونی گردیدند
سلام
داشتم تو اینترنت دنبال سایت فروش اسلحه ترکیه میگشتم که البته گیرم نیومد..

ولی یه چی باحال دیدم

در سایت مشرق نیوز یه ارسال در مورد اسلحه بادی تندباد ایرانی و همینطور پنج اسلحه بادی برتر !! در ایران ارسال شده

لینک زیر رو مطالعه کنید

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام به همگی دوستان یک خبر از سایت اداره محیط زیست شاهرود براتون دارم
خاتمی رئیس اداره محیط زیست شاهرود: آمار شکار غیر مجاز در زیستگاههای شاهرود نگران کننده است

بررسی عملکرد یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود نشان می دهد میزان کشف جرایم شکار و صید در 8 ماه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است .همچنین با گشت و کنترل منظم مناطق تحت مدیریت در شاهرود علیرغم کمبود نیرو کشفیات شروع به شکار نیز رشد خوبی داشته که منجر به ممانعت از شکار بیشتر جانوران وحشی شده است با توجه به اینکه حداقل 10 گروه از متخلفین قبل از شکار دستگیر شده اند حداقل 12 راس پستاندار کمتر شکار شده است .هر چند تعداد تخلفات بیشتری کشف شده است لکن آمار شکار غیر مجاز در زیستگاههای شهرستان شاهرود بسیار نگران کننده است و با هم افزایی اثرات بلند مدت خشکسالی در چند سال اخیر ، کاهش زاد و ولد و چرای بی رویه دام در مراتع، روند رشد جمعیت وحوش بسیار کمتر از میزان طبیعی و قابل تصور است و این امر تنوع زیستی منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. عدم آموزش و فرهنگ سازی و همکاری جوامع بومی و محلی نیز این اثرات را شدت بیشتری خواهد بخشید.امید است با گسترش فرهنگ حفظ محیط زیست در همه عرصه های زندگی انفال الهی که امانت آیندگان در دستان ماست بهتر حفظ و حراست شود .بدینوسیله از تمامی همشهریان و علاقمندان به محیط زیست درخواست می شود ضمن توجه بیشتر به محیط زیست و حیات وحش هرگونه اخبار و اطلاعات مرتبط با حوزه محیط زیست انسانی و طبیعی را با ما درمیان گذاشته و ما را در رسیدن به جامعه ای سبز یاری نمایند.شماره تلفنهای 2222167 و 2224657 (شبانه روزی) و 22222047 معاونت اداره و 2222048 ریاست اداره در ساعات اداری آماده پاسخگویی و دریافت اخبار مردمی می باشد .


ردیف
کشفیات شکار و صید
منتهی به آبان سال 91
منتهی به آبان سال 92

1
کل پرونده های متشکله
23
28

2
متخلفین دستگیر شده (نفر)
43
44

3
تعداد سلاح کشف شده (قبضه)
14
25

4
تعداد سلاح غیر مجاز
3
4

5
تعداد پستانداران شکار شده (راس)
24
12

6
تعداد پرنده شکار شده(قطعه)
9
19

7
پرندگان زنده گیری شده(قطعه)
10
263

8
تروفه های کشف شده
0
8
شاهرود - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود گفت : سه شکارچی غیرمجاز به همراه چهارقبضه سلاح در 72ساعت گذشته با تلاش ماموران حفاظت محیط زیست در شاهرود دستگیر شدند.

مهدی خاتمی ˈ روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود : دو قبضه سلاح غیرمجاز و دو قبضه سلاح دارای مجوز که به دلیل حمل آن به وسیله فردی غیر از صاحب سلاح ،غیرمجاز محسوب می شود از این افرادکشف و ضبط شد.


وی تصریح کرد:یکی از متخلفان با لباس و ابزار آلوده به خون و موی شکار در منطقه ˈدهملای شاهرود در گشت محیط بانان این اداره دستگیر شد.
وی تاکید کرد : شکارچی متخلف دیگری نیز با یک قبضه سلاح تک لول ساچمه زنی غیرمجاز در هنگام شکار در میامی دستگیر شده است.
وی با تقدیر از ارسال به موقع اخبار مردمی و همچنین همکاری نیروی انتظامی با اداره محیط زیست شهرستان شاهرود از کشف لاشه گوزن پنج ساله از منزل یک شکارچی غیرمجاز سابقه دار در میامی خبر داد.
وی خاطر نشان کرد : این سه فرد متخلف به همراه چهار سلاح کشف شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه مراحل رسیدگی قانونی ،تحویل مراجع ذیصلاح قضایی شدند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود از مردم خواست تا با هوشیاری و انعکاس به موقع اخبار خود در خصوص حفاظت بیشتر از محیط زیست و جانوران حمایت شده همکاری کنند.

خاتمی گفت : شماره تلفن های 2222167 و2222657 به صورت شبانه روزی و2222047 معاونت اداره و2222048 ریاست اداره در ساعات اداری آماده پاسخگویی و دریافت اخبار مردمی است.
خاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود: 4 نفر متخلف شکارغیر مجاز طی 3 فقره عملیات گشت و کنترل توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست در مناطق مختلف شهرستان شاهرود دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
لاشه 2 قطعه کبک ، 2 قطعه کبوتر وحشی و 3 قطعه توکا که به صورت غیر مجاز شکار شده بودند به همراه 3 قبضه سلاح شکاری و 40 عدد فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد.همچنین 2 نفر از متخلفین که با موتور سیکلت تریل اقدام به تعقیب و شکار آهو در مناطق دشتی شاهرود حاشیه جاده طرود نموده بودند نیز دستگیر و به جرم شروع به شکار آهو به محاکم قضایی معرفی شدند .خاتمی تصریح کرد بر اساس بند ج ماده 13 قانون شکار و صید ، شکار حیوانات وحشی به صورت تعقیب با وسایل نقلیه موتوری جرم محسوب شده و مرتکبین این جرم بر اساس تشخیص و رای مراجع قضایی به حبس از 91 روز تا 3 سال و یا جریمه نقدی 1,800,000 ریال تا 20,000,000 ریال و در صورت تکرار به هر دو محکوم خواهند شد.
به نقل از سایت اداره محیط زیست شاهرود در شنبه بیست و سوم آذر 1392
کشتار بیرحمانه یک پلنگ ماده با ضربات چوب و سنگ در شهرستان تایباد / اختصاصی

۲۵ آذر ۱۳۹۲


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پس از کشته شدن ۳ قلاده پلنگ ایرانی در استهبان، خرم آباد و بافق در کمتر از ۱۵ روز، در کمال ناباوری از شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی خبر می رسد یک قلاده پلنگ ماده توسط افراد محلی به طرز وحشیانه ای کشته شده است.

این ماده پلنگ نخست توسط سگ های گله تعقیب و گرفتار شده، سپس با رسیدن چهار نفر از چوپانان با ضربات متعدد چوپ و سنگ کشته می شود.

در تصاویر دریافتی از لاشه این گونه ارزشمند کشور، کاملا مشخص است که جمجه و فک پایین پلنگ بر اثر ضربات اجسام سخت کاملا خرد شده است.



محمد مظلوم پناه رئیس اداره محیط زیست شهرستان تایباد در این باره به خبرنگار دیده بان محیط زیست گفت: صبح روز پنجشنبه ۱۳۹۲/۹/۲۱ یکی از همیاران محیط زیست از اهالی روستای “سوران” گزارشی از کشتار یک پلنگ توسط تعدادی از چوپانان روستا را به اداره محیط زیست ارائه نمود.

به دنبال این گزارش بلافاصله ضمن هماهنگی با مقام قضایی عازم روستای مذکور شده و با همکاری پاسگاه انتظامی “استای” ۴ نفر متهم در این رابطه شناسایی دستگیر و به پاسگاه منتقل شدند.



مظلوم پناه افزود: هر چهار نفر در مراحل نخست بازجویی منکر هرگونه اقدامی شده و نسبت به موضوع اظهار بی اطلاعی نمودند. در ادامه بازجویی های تخصصی توسط نیروی انتظامی ۲ نفر از متهمین به کشتار یک پلنگ در ارتفاعات روستای سوران اعتراف نموده و ۲ نفر دیگر نیز اظهار داشتند که در جریان حادثه نظاره گر بوده اند.

متهمین در جریان بازجویی ها اعتراف نموده اند که پلنگ به دامهایشان حمله نکرده اما سگهای گله پلنگ را یافته و حیوان را تعقیب کرده اند.



چوپانها اعتراف نمودند که خود را به محل درگیری سگ ها با پلنگ رسانده و حیوان را با ضربات چوب دستی و سنگ از پای درآورده اند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تایباد گفت: هر ۴ متهم به همراه پرونده تخلف جهت رسیدگی به جرم، به دادگاه معرفی شده اند.



محمد مظلوم پناه گفت: پس از اعلام مکان کشته شدن پلنگ در ارتفاعات توسط متهمین، عازم محل شده و پس از مدتی جستجو لاشه پلنگ را پیدا کردیم.

شکستگی جمجمه و برخی اندام حیوان در اثر برخورد با اجسام سخت در بررسی اولیه لاشه به وضوح مشخص بود و خون زیادی از پلنگ رفته بود. لاشه این پلنگ جهت بررسی بیشتر به اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی منتقل گردید.

درگیری مسلحانه و تن به تن شکارچیان و محیط بانان سفیدکوه

۲۲ آذر ۱۳۹۲


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۲/۹/۱۱ نیروهای یگان محیط زیست لرستان در ارتفاعات منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد در محدوده فره کش – تنگ مرو، حین گشت و کنترل متوجه صدای شلیک گلوله شدند.

محیط بانان به جستجوی منطقه پرداخته و با دوربین کشی دو نفر شکارچی را مشاهده نمودند که هر کدام یک قبضه اسلحه در دست داشته و در حال شلیک به سمت کل و بزهای وحشی بودند.

کامران سپه وند کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست لرستان در توضیح ماجرا گفت: نیروهای یگان محیط زیست بر حسب وظیفه به متخلفین فرمان ایست داده و برای دستگیری آنها اقدام نمودند.

شکارچیان پس از اطلاع از حضور مامورین بدون توجه به فرمان ایست محیط بانان اقدام به فرار نموده و محیط بانان نیز به تعقیب متخلفین پرداختند.



…………………………. …..تصویر کلت کمری کشف شده از متخلف دستگیر شده

سپه وند افزود: پس از تعقیب و گریز فراوان در حالیکه محیط بانان در آستانه دستگیری شکارچیان بوده و تقریبا آنها را به محاصره درآورده بودند، متخلفین بوسیله یک اسلحه ام-۱ و یک قبضه اسلحه ژ-۳ اقدام به تیراندازی به سمت محیط بانان نمودند.

متخلفین برای رهایی از حلقه محاصره محیط بانان ۳ خشاب اسلحه ژ۳ را به سمت مامورین شلیک نموده و مجددا اقدام به فرار نمودند.

پس از اتمام فشنگ های متخلفین، محیط بان “چنگیز نیازی” اولین ماموری بود که خود را به متخلفین رسانده و زمانی که قصد دستگیری شکارچیان را داشت، متخلفین به درگیری فیزیکی با وی پرداخته و قبل از رسیدن سایر نیروها به شدت وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

محیط بان چنگیز نیازی به سختی از ناحیه انگشتان دست راست، گردن، کمر و چشم سمت چپ خود مجروح گردیده است.



…………………………………………… …..تصویر محیط بان چنگیز نیازی

کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست لرستان گفت: با رسیدن سایر نیروها در ساعت ۱۷ عصر یکی از متخلفین دستگیر و دیگری به همراه یک قبضه اسلحه ژ۳ متواری شده و با استفاده از تاریکی هوا گریخت.

از متهم دستگیر شده یک اسلحه کلت کمری برتا ساخت ایتالیا، یک قبضه اسلحه ام-یک، ۳ عدد خشاب خالی، ۲ عدد فشنگ ژ-۳ ، دوربین شکاری و کیسه خواب کشف و ضبط گردید.

همچنین در بازرسی از گوشی تلفن همراه متهم دستگیر شده تصاویر زیادی از شکار غیرمجاز حیات وحش بدست آمد که به عنوان مدرک جرم تحویل مقامات قضایی گردید.



……..یکی از تصاویر بدست آمده از گوشی تلفن همراه متهم دستگیر شده پس از شکار دو راس کل وحشی

کامران سپه وند اظهار داشت: محیط بان چنگیز نیازی بلافاصله با کمک محیط بانان و عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل گردید.

متهم دستگیر شده به همراه اسلحه ها و ادوات کشف شده جهت سیر مراحل مراحل قانونی تحویل دادگاه و با حکم قاضی پرونده روانه زندان گردید.

کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست لرستان گفت: با دستور دادیار محترم شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سرابدوره تحقیقات جهت شناسایی متهم فراری آغاز و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد

خدایا شر همه این حیوانات انسان نما رو از سر حیات وحش و محیط بانان کم کن
خدایا شر همه این حیوانات انسان نما رو از سر حیات وحش و محیط بانان کم کن
واقعا جای تاسف داره ادم چی باید به اینا بگهKhansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)
سلام
اره والا اینجور ادما بازندان ادم نمیشن بایدباگیوتین ادمشون کرد به خدا.
برادرzafشرمنده اسمتونمیدونستم عکساشو چرانذاشتی دادا.
سلام اقا ناصر من رضا هستم چون عکساش ناراحت کننده بود
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
خیلی مخلصیم اقارضا.نمیدنم چی بگم وقتی عکسارو دیدم اشک پیچیدتوچشمم اینااسم خودشونو گذاشتن
انسان ایناازهرحیوونی وحشیترند.حیوون وحشی هم وقتی سیرباشه یااذیتش نکنی اینجوری نمیکنه
لینک مرجع