انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: شکار گراز
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
(2012-05-13 01:07 PM)Marksman نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
stalker عزیز بله با پی سی پی هم گراز می زنن هم حیوانات بزرگتر ،منتهی نه با این پی سی پی های معمولی کالیبر 5.5 .به اون سلاحها بیگ بور به معنی "مخرج لوله بزرگ"یا "کالیبر بزرگ" گفته می شه که معمولا کالیبر بالا با ساچمه های مخصوص و قدرت تنظیم شده برای هر شلیک دارن.
مثل این یکی:
اسلحه Quackenbush کالیبر 0.458 اینچ با ساچمه (البته این دیگه گلوله هست) BHD 265 گرینی.در فاصله 38 یارد شکار شده.
[تصویر: %DA%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B2.jpg]

سلام.بله...کاملا حق با شماست*نباید سطحی نگاه کرد...در اینجور مسائل باید دقت لازم رو داشت...چون با یک اشتباه و یک بر آورد ناصحیح ولو کوچک*خدای ناکرده فاجعه بزرگی اتفاق میافته...نظر شخصی و پیشنهاد برادرانه:تا حد امکان حتی با اسلحه های گلوله زنی و اسلاگ هم جا گیریتون جوری باشه که اگه شما ماشه رو کشیدی و نتیجه اون چیزی نبود که پیش بینی کردی*خدای ناکرده عاقبت یک عمل نکردن تفنگ*داغ دار شدن یک خانواده نباشه...پس خواهشا در شکار و مسائل مرتبطش کاری رو انجام دهید و فشنگی رو استفاده کنید که صد در صد بهش یقین دارید...بعضی مسائل جای آزمون و خطایی نداره...یا حداقل بهایی که گاهی پرداخت میشه*ارزش امتحان کردن رو نداره...پس احتیاط*احتیاط*احتیاط....با عرض پوزش از دوستان و اساتید...یاحقKhansariha (256)Khansariha (256)...ضمنا دوستان به سایز گراز هایی که توی بعضی کلیپ ها میبینیم شکار میشوند هم توجه کنیم....حداکثر به اندازه یک گوسفند هستن(کوچیکن)...نه گرازهایی که ما میخوایم بزنیم توی سرشون و سرشون به اندازه یک گاو است(ضخامت پوست و ماهیچه و مقاومت استخوان جمجمه رو مقایسه کنید)...من کوچیک همه دوستان.
(2013-12-16 01:49 PM)kooshan نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2013-12-16 01:42 PM)shekarmi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2013-12-16 01:35 PM)yaserfisher نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2013-12-16 01:20 PM)shekarmi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام یه خاطره ازشکار گراز دارم براتون تعریف کنم ... تابستان بود گلوله زن را نبردم ساچمه زن را بردم گفتم اگر از نزدیک گرازی در برود ساچمه زنی کاربرد بیشتری دارد من با تفنگ دولول نخجیرم و دوستم با 5 تیر ایرانی اش رفتیم شکار گراز فکر میکردیم فشنگ چهارپاره به هر جای بدن گراز بخورد داغانش میکند دو چهارپاره ترک یکی زوبر یکی استرلینگ توی لول تفنگم گذاشتم دوستم نیز همینطور 5 تا چهارپاره زوبر ترک توی 5تیرش گذاشت توی کوه راه میرفتیم رد پای یه گراز نر را دیدیم که تازه بود رد را دنبال کردیم توی یه دره یه تیکه نیزار کوچک بود در ابعاد 5 متر در 5متر روی نی که رسیدیم گراز بلند شد یه گراز نر گردن کلفت گراز زیاد دیده بودم اما نه اینقدر بزرگ !! تا بلند شد تیر اول را بهش زدم فاصله 5متر بود تیر دوم زدم در رفت دوستم 4تیر با تفنگش زد و فشنگ عوض کردم و یه تیر دیگه بهش زدم و از شیب تپه رفت پایین قطره قطره ای خون داده بود اما رد خون قطع شده بود خیلی دنبالش گشتم اما رفته بود ...... با خودمان گفتیم اگر این گراز زخمی برمیگشت و به ما حمله میکرد چه میشد !!!!!! دیگه از آن تاریخ به بعد چهارپاره هایم را تعارفی به دوستان دادم و رفتم سراغ تک گلوله (اسلاگ) ... بعد از موقع 6 گراز با تک گلوله شخصا زدم تک گلوله به هر جای این حیوان که میخورد در جا میخوابید چنان شوکی که به این حیوان میزند و تمام بدنش را از داخل پاره میکند که توان بلند شدن ندارد .......درپایین عکس تک گلوله که به حیوان زدم نگاه کنید چه تخریبی دارد و همچنین عکس تک گلوله استفاده شده .......
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دوست عزیز عکساتون باز نمیشه
سلام.با شما موافقم...اسلاگ در مورد گراز نتیجه بهتر و بیشتری میده...ضمن اینکه صدمه کمتری هم به نسبت چهارپاره به تفنگ وارد میکنه....البته اسلاگ استاندارد و نه تک گلوله غیر استاندارد و من در آوردیKhansariha (256)Khansariha (256)

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

حالا درست شد
Khansariha (8)
سلام.با شما موافقم...اسلاگ در مورد گراز نتیجه بهتر و بیشتری میده...ضمن اینکه صدمه کمتری هم به نسبت چهارپاره به تفنگ وارد میکنه....البته اسلاگ استاندارد و نه تک گلوله غیر استاندارد و من در آوردیKhansariha (256)Khansariha (256)


(2014-01-15 12:39 PM)shahabjadidi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-01-13 09:38 PM)MMax نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گراز یا خوک وحشی یا وایلد بور در انگلیسی یک گونه جانوری هست که از نظر علمی نمی تونه بیش از 300 کیلو گرم وزن داشته باشه و به صورت رسمی و در عمل هم تا به حال وزنش بالای 300 کیلوگرم ثبت نشده. مهم نیست که فلان سایت بی نام و نشان چی گفته، می گه یا خواهد گفت. شما حرف این همه دانشمند و زیست شناس و محیط بان و ... رو که به صورت رسمی و سازمانی فعالیت می کنن رو باور نمی کنید اونوقت به راحتی ادعای کذب یک سایت نامعتبر و بی نام و نشان رو باور می کنید؟ در غرب اروپا رکورد 227 کیلوگرم از سال 1999 تا به حال هنوز جابجا نشده. این یعنی چی؟ یعنی اینکه در طی حدودا 30 سال شاید فقط یک راس گراز بتونه به وزن 227 کیلوگرم دست پیدا کنه که خوب این هم طبیعی نیست و یک استثنا محسوب می شه. نمی دونم بعضی از دوستان بر چه مبنایی می گن بیایید تا سر کوچه بریم و n تا گراز 300 کیلویی نشونتون بدم؟

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دوست گرامی صحبت از گرازهای غرب اروپا نشد...صحبت از گرازی شد که تو ایران با چشم دیده شده...اگه اینجوری باشه خوب حتی 20% از روستایی های ما که میرن سر زمین کشاورزی موبایل ندارن چه برسه به دوربین که بخوان عکس بندازن از گراز شکار شده یا.......!!!اونجا اروپا بوده و اینجا ایرانه با امکانات و شرایط خودش.اینجا کدوم سازمان یا موسسه هست که اینجور رکورد ها یا استثنا ها رو ثبت کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! اخبار بیست و سی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
سلام.نظر و مشاهده شخصی:من در همین کوههای خلج مشهد...گراز دیدم از گوساله بزرگتر و هم وزن گاو گمان کنم بود...نه یکبار بلکه چند بار و جرات نکردم وایستم و از یک چنین هیولایی عکس بندازم اما مسلما سر کوچه هم بقول شما نمیشه گراز گیر آورد...اما با کمی کاوش 400کیلو به بالا گیر میاد...تقریبا 2برابر و نیم انسانهای سنگین وزن...بعد هم دوست گرامی اندازه و وزن حیوانات به شرایط اقلیمی و دشمنان محیطی و سن حیوان بستگی داره...Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (256)Khansariha (256)
(2014-03-18 10:55 PM)kingzax نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نه دوستان اینطوری نیست که منقرض نشه
سمت ما انقدر گراز بود که اگر شب چراغ می انداختیم تو هفته یکی دو شب میدیدیم
ولی امسال خبری ازشون نبود. باید ببینم بهار به شالیزارها میان یا نه

هر موجودی بی رویه شکار بشه خطر انقراض براش بوجود میاد

سلام.آقا*دایناسورها منقرض شدن...گراز هم شرایط زندگیش محیا نباشه...کم و کم و کم و کمتر تا بالاخره بجایی میرسه که نسلش از بین میره دیگه...در ضمن بنظر من هرچی راه شکار: کم خطرتر و شلیک کمتر و موثرتر باشه بهتره...در همین راستا گمان کنم:شما جای ثابت و استوار مستقر بشی و کمین بذاری بهتر است تا تعقیب و گریز و ...مخصوصا که در چنین مواقعی ریسک اصابت گلوله و ساچمه اشتباهی به خودتون یا همشکارهاتون خیلی زیاد است...یک سنگ یا چاله یا یک ترمز میخواد دیگه و خدای ناکرده ....والسلام Khansariha (256)Khansariha (256)
پیش ما که گراز اصلا کم نمیشه ! سال به سال هم بیشتر میشن ...Khansariha (290)

هرچه هم میگذره هشیارتر و زرنگتر میشن که شکارشون رو سخت کرده و کمتر به دید میان Khansariha (399)
آرش توروخدا انقد نقل قول های طولانی و پشت سرهم نکن /دو خط ارسال میذاری دوصفحه نقل قول میکنی ! / تازه از ارسالهای دو سه سال پیش!!! بفکر حجم تاپیک هم باش دیگه !!! Khansariha (352)
(بچه ها من با آرش رفیقم اینجوری باهاش صحبت میکنم / یوخت بحساب بی ادبی و ... نذارینا ...Khansariha (254) )
چاکر آرش خان...
سلام به دوستان علاقمند به شکار گراز ...Khansariha (219) .........گرازهای ایران از لحاظ جثه و بزرگی و کوچکی در تمام ایران برابر هستن یعنی در هر منطقه ای هم گراز کوچک هست هم بزرگ نمیتونیم بگیم فلان استان گراز داره اندازه نیسان خخخخ..... گرازها از لحاظ گوشت و عظله و پوست متفاوت هستن آقای رضا FMJ در چند صفحه قبل درباره گرازهای ایران توضیح دادن بنده در تکمیل هم توضیحاتی میدم .....البته با تعریف شکار توضیح بدم بهتره ...... چند سال پیش دوستی داشتم اقلیت مذهبی داشت محیط زیست به اون مجوز میرشکاری ( دفع آفات ) داده بود بنده هم چند بار در خدمتش بودم اوایل دو تا چهارپاره تو لول تفنگم گذاشته بودم و دوستی دیگر با من بود اون هم 5 تا چهارپاره تو تفنگ صیادش گذاشته بود تو کوهای زنجان رفتیم روی سر گرازی بزرگ نر و غول پیکر در فاصله 5 متر تا بیست متر 8 تا چهارپاره ترک به این گراز زدیم انگار نه انگار رفت و قطره قطره ای خون داده بود و..... بعد از اون ماجرا فقط تک گلوله گذاشتم تو تفنگ و گراز از فاصله 100 متر 120 متر 50 متر در میرفت با یک تیر تک گلوله زمین گیر میشد ..... حالا اینجا رو بخونید در زمستان رفتیم آبادان و دشت اهواز با فشنگ چهارپاره قوی و ضعیف به هر گرازی میزدیم در جا می افتاد و دو طرف بدنش رو چهار پاره سوراخ میکرد >>>>>>>> چه نتیجه ای گرفتیید دوستان ؟؟؟؟ چرا گرازهای زنجان با چهارپاره نیفتادن ولی گرازهای بزرگ آبادان و اهواز با چهار پاره در جا می افتادن ؟؟؟؟؟؟؟................................................................ به خاطر اینکه در مناطق کوهستانی چون گراز مثل کوهنورد یکسره از کوه بالا و پایین میرود و تمام عضلاتش مثل بدنساز ها محکم است و گلوله چهارپاره کم اثر است و گرازهای اهواز آبادان چون دشت است و کوه و حتی تپه هم ندارد مثل مرغ ماشینی گوشت و پوستشان نرم است و با چهارپاره در جا می افتند Khansariha (214)
سلام.من مخلصم...چشم...Khansariha (256)
(2015-02-10 03:12 PM)shekarmi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام به دوستان علاقمند به شکار گراز ...Khansariha (219) .........گرازهای ایران از لحاظ جثه و بزرگی و کوچکی در تمام ایران برابر هستن یعنی در هر منطقه ای هم گراز کوچک هست هم بزرگ نمیتونیم بگیم فلان استان گراز داره اندازه نیسان خخخخ..... گرازها از لحاظ گوشت و عظله و پوست متفاوت هستن آقای رضا FMJ در چند صفحه قبل درباره گرازهای ایران توضیح دادن بنده در تکمیل هم توضیحاتی میدم .....البته با تعریف شکار توضیح بدم بهتره ...... چند سال پیش دوستی داشتم اقلیت مذهبی داشت محیط زیست به اون مجوز میرشکاری ( دفع آفات ) داده بود بنده هم چند بار در خدمتش بودم اوایل دو تا چهارپاره تو لول تفنگم گذاشته بودم و دوستی دیگر با من بود اون هم 5 تا چهارپاره تو تفنگ صیادش گذاشته بود تو کوهای زنجان رفتیم روی سر گرازی بزرگ نر و غول پیکر در فاصله 5 متر تا بیست متر 8 تا چهارپاره ترک به این گراز زدیم انگار نه انگار رفت و قطره قطره ای خون داده بود و..... بعد از اون ماجرا فقط تک گلوله گذاشتم تو تفنگ و گراز از فاصله 100 متر 120 متر 50 متر در میرفت با یک تیر تک گلوله زمین گیر میشد ..... حالا اینجا رو بخونید در زمستان رفتیم آبادان و دشت اهواز با فشنگ چهارپاره قوی و ضعیف به هر گرازی میزدیم در جا می افتاد و دو طرف بدنش رو چهار پاره سوراخ میکرد >>>>>>>> چه نتیجه ای گرفتیید دوستان ؟؟؟؟ چرا گرازهای زنجان با چهارپاره نیفتادن ولی گرازهای بزرگ آبادان و اهواز با چهار پاره در جا می افتادن ؟؟؟؟؟؟؟................................................................ به خاطر اینکه در مناطق کوهستانی چون گراز مثل کوهنورد یکسره از کوه بالا و پایین میرود و تمام عضلاتش مثل بدنساز ها محکم است و گلوله چهارپاره کم اثر است و گرازهای اهواز آبادان چون دشت است و کوه و حتی تپه هم ندارد مثل مرغ ماشینی گوشت و پوستشان نرم است و با چهارپاره در جا می افتند Khansariha (214)

البته درسترش اینه که گرازهای زنجان به خاطر مقابله با سرما و آسیب ندیدن اعضای داخلی و حیاتی در مقابل سرما دارای یه لایه پوششی و کلفت چربی هستن که اینجا مثله جلیقه زد گلوله عمل کرده ولی گرازهای آبادان به خاطر گرما نیازی به داستن این لایه خاص چربی ندارن.
سلام اتفاقا گرازهای آبادان و اهواز هم مثل گرازهای زنجان لایه قطور چربی رو در فصل زمستان دارند ....
باسلام خدمت دوست عزيز در تصوير شكار گراز مشخصه كه از تفنگ صياد استفاده شده لطفا راهنمايي كنيد از چه نوع فشنگي استفاده كرديد؟ باتشكر
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
لینک مرجع