انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: حمله حیوانات به انسان
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47
البته سگها گونه هاي مختلفي دارند ولي رفتارهاشون در مواجه با آدم چند دسته ميشند :
1- يه دسته از سگهاي ولگرد شهري هستند كه با ديدن آدم فرار ميكنند و بدون پارس كردن در ميرند (كبريت بي خطر)
2- يه دسته ديگه كه معمولا از دور كه آدم رو مي بينند و شروع به پارس كردن و اعلام خطر ميكنند ولي زياد نزديك نميشند( هشدار دهنده)
3- يه دسته ديگه با پارس كردن نزديك ميشند و حالت تهاجمي ميگيرند و بيشتر مي ترسانند ولي آدم رو نمي گيرند ( ترساننده)
4- يه دسته ديگه كه هم پارس مي كنند و هم ميگيرند ( خطرناك)
5- و اما دسته آخر كه تعدادشون كم هستند اما بسيار خطرناك. اين دسته معمولا بدون صدا نزديك ميشند و يه دفعه حمله مي كنند و مي گيرند و به اين راحتيها هم ول نمي كنند و آدم رو حسابي غافلگير ميكنند. ما تو روستا يكي از فاميلها يكي از اين سگها رو داشت كه خيليها رو گرفت و زخمي كرد و كمتر كسي جرات ميكرد به سمتش بره. تا اينكه صاحبش مجبور شد با برنو خلاصش كرد.
دوستان
سگ هار رو با سگ خشن اشتباه نگيريد!
سگ هار واضحترين نشونه ش اينه كه دمش رو لاي پاهاي نگه ميداره و دهنش كف ميكنه حتي اگه جثه كوچيكي هم داشته باشه هيچ سگ جسوري بهش نزديك نميشه!من قديما هم سگ گله داشتم هم سگ ژرمن شپرد .سگ گله توي حياط آروم بود فقط شبها كسي جرات نداشت از اونورا رد بشه اما بيرون از حياط مثل يه بره آروم بود.اما در مقابل سگهاي ديگه كم نمياورد نزديكي ما يه گله دار بود كه سه تا سگ گله داشت سگ من چن شب بيرون ميرفت با تن گل آلود ميومد پشت دروازه مون تا اينكه فهميديم با اون سه تا سگ درگير ميشه و زخمي زيليشون ميكنه و بر ميگرده!!
اما ژرمن شپرد شب و روز نداشت و بدبختانه هيكل درشتي هم داشت چن بار ملت رو گاز گرفت كه خسارتشو داديم ديديم داره ضرر ميزنه ردش كرديم رفت هرچند دو ماه بعد برگشت!!ژرمن حسابي وحشيانه حمله ميكرد اما من ساعد دستمو موقع بازي ميزاشتم دهنش و آروم گاز ميگرفت . الانم زنده و سالم هستم!!!سگ گله هم موقع بازي اينكارو ميكرد
اما سگ هار داستانش كلا فرق ميكنه سگ هار مريضه مثل ديوونه هاست هرچند آخرش در اثر اين بيماري ميميره اما ممكنه تو اين مدت باعث انتقال بيماريش به بقيه حيوونا و آدمها خصوصا بچه ها يا زنها كه بيدفاعتر و ضعيف هستند بشه اگه مطمئن هستيد كه سگي هار شده كشتن سريعش بهتره.اما نه اينكه شكنجه ش كنيد.
بارها شده شگ به من حمله کرده اینقدر تند میدوه ولی یکدفه تو 5 متری تقریبا ترمز میزنه.فقط باید اماده بود اگه نزدیک تر شد و خواست بپره جاخال بدی!
عموم هم میگفت 1 بار سگ گله دویده به سمتش منتهی جم نخوردم و سگ دستاش دقیقا جلوی پام بوده!!!!خلاصه که چوپان اومده سگ رو جمع کرده و به عموم هم گفته اندک تکونی میخوردی گرفته بودت×
با سلام
من به واسطه کارهای صحرایی (منطقه لردگان) که داشتم یه دستگاه dazerII خریدم که تا حدود 15 متری برای دور کردن سگ سانان و گربه سانان بسیار مفیده.حالا هم که زابل و زاهدان میریم شدیدا به کار میاد.البته اون طرفا یه دستگاه آنتی عبدالمالک اگه وجود داشته باشه مفیدتره.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

یادش بخیر یکی از همکارا یه زمانی برای مواجه با سگ و شغال یه نیزه فولادی 2 متری درست کرده بود.از وقتی این دستگاه رو خرید دیگه دست به اون نزد.البته ما اون AR6 رو هم برای مواجه با همین شرایط خریده بودیم که ....
یک خاطر جالب براتون بگم توی یکی از مناطق کشاورزی اصفهان دایی بنده یک مزرعه داره که دور برش گاوداری هستش شبها اونجا میرفتم سرزمین با
خونواده خوب خوش میگذشت یک گاورداری بود دوتا سگ بی وجدان داشت وبگیر اقا ما حق گذشتن با موتر از اون منطقه رو نداشیم میزاشت دنبال موتر
هر دفعه ای هم ما سر به سرشون میزاشتیم هی گازو شلو سفت میکردیم میخندیدم اقا یکی از این شبها اصلا" حالم خوب نبود توی حالو هوای خودم بودم یه دفعه صدای پارس سگ از پشت سرم امد اقا چشمتون روز بد نبینه سرعت موتر هم کم اقا بی وجدان تا امدم گاز بدن پاچه و پای منو گرفت با موتر خودم زمین ول نمیکرد خدا شاهده دندوناش پامو پاره کرده بود از خوردن زمینم که خودم کلی جراحت برداشته بودم از درد دیگه گیج بودم دیگه حس نداشتم تنها کاری که تونستم بکنم با دسته کیلیدم چندین بار محکم محکم تو صورتش زدم تا ولم کرد خلاصه یکی از زارعهای اون منطقه به دادم رسید ولی عجب شبی بود نمیدونم همون سگ بود یا یک سگ هار دیگه ولی اینم خاطره ای شد برای ما .
در هر شرايطي اگه گربه يا سگهاي ناشناس يا مشكوك به شما حمله كردند و گاز گرفتند طوري كه خون از بدن جاري شد حدس رو بر هار بودن قرار بديد و به درمانگاه مراجعه كنيد.درمانش مجانيه و چهار 5 تا آمپول داره.فراموش نكنيد هاري بيماري جدي هست شوخي با كسي ندارهKhansariha (8)
سلام دوستان
چرا سگ هار می شود
سگ را دوست وفادار انسان می دانند. اما هنگامی که سگ هار شود به خطرناک ترین دشمن انسان تبدیل میشود. در صورتی که انسان توسط سگ هار مورد گزیدگی قرار گیرد و بموقع مداوا نشود خواهد مرد.
هاری که عامل آن نوعی ویروس است،توسط هوا یا حیوانات وحشی و از راه زخمهای بدن سگ وارد بدن حیوان شده و سگ را هار می کند. این ویروس گلوله ای شکل است قطر آن به 70 میلی میکرن و طول آن به 210 میلی میکرن میرسد. ویروس هاری از طریق زخمی که با بزاق آلوده تماس داشته باشد وارد جریان سیستم اعصاب محیطی شده و از آنجا به سیستم اعصاب مرکزی می رسد. سپس در آنجا تکثیر یافته و سلول های مغزی را از بین می برد. این ویروس تاثیر خود را بر سلول های مغزی گذاشته و سگ هیجان زیادی از خود نشان می دهد. می غرّد، پارس می کند و بزاق کف مانندی از دهانش سرازیر می شود. در این مرحله، سگ همه را گاز می گیرد. در این مرحله است که به سگ هار می گویند. پس از ظهور چنین علایمی حیوان در طول 3 تا 5 روز می میرد.
[تصویر: har.jpg]
هنگامی که سگ هار کسی را گاز می گیرد، ویروسهای موجود در بزاق دهان سگ از طریق زخمی که توسط گاز گرفتگی ایجاد شده وارد بدن انسان می شود. در ابتدا در شخص گزیده شده اختلالات و سستی فکری مشاهده شده، سپس تب عارض می شود. در این مرحله، شخص مصدوم از خود هیجان زیادی نشان می دهد . کم می خوابد، وحشتزده به نظر می رسد. عضلات ناحیه حلق دچار سستی می شود و شخص در بلعیدن غذا و نوشیدن آب دچار مشکل می شود.
از آب می ترسد و به این مرحله از بیماری ترس از آب یا "هیدور فوبی" نیز گفته می شود، علایم این بیماری به فاصله 1 تا 3 ماه در شخصی که توسط سگ هار گزیده شده باشد، ظاهر می شود. چنانچه اعضای فوقانی بدن مثل، گردن، دهان و سر مورد گاز گرفتگی قرار گرفته باشد، ظهور علایم در مدت کمتری صورت می گیرد.
در صورت گاز گرفتگی توسط حیوان هار، فورا ناحیه زخم شده را باید ضد عفونی کرد و در مدت سه روز آمپول ضد هاری باید به شخص تزریق گردد. سگ هار نیز می بایست مدت پنج روز در محلی نگهداری و مراقبت شود. چنانچه در مدت پنج روز پس از گاز گرفتن،سگ نمیرد، احتیاج به درمان شخص بر علیه بیماری نیست. زیرا سگ هار پس از گاز گرفتن شخص به فاصله ی پنج روز می میرد.
در گذشته روش تزریق آمپول ضد هاری بدین طریق بود که به نسبت شدت آلودگی زخم، 14 روز پس از گازگرفتگی به شخص دارو تزریق می شد. در اوایل دهه ی 1970 واکسن جدیدی آزمایش شد. امروزه در صورت گاز گرفتگی، به نسبت محدوده ی گاز گرفتگی و تعداد زخمها، 10 تزریق میبایست صورت گیرد. ویروس هاری بر روی روباه،شغال، گربه و موش مؤثر است. اما به ندرت توسط این حیوانات به انسان منتقل می شود. زیرا انسان تماس کمتری با این حیوانات دارد.
منبع: گنجینه دانش
نویسنده:دکتر سونیتا گوپتا- دکتر نینا اگراوال
با سلام
در حیوانات هار به علت دمای بالای بدن و تخریب سیستم عصبی حیوان محیط اطراف رو تار میبینه و در صورت حرکت اجسام فقط یه هاله تاریک جلوی چشماش ظاهر میشه که نسبت به ان واکنش شدیدی نشان میده .در مواجهه با این نوع حیوانات توصیه اینه که کمتر تحرک کنید.
خداروشکر ما تا به حال با اینا رودرو نشدیم ببینمم می زنمش خیلی حال میده سگ هار بکشی نه سگ بیچاره ای که کاری با کارت نداره.
بابام تعریف می کرد تو یکی از روستاهای شهرمون یه پسر بچه ای رو حیوونه هار گاز گرفته بود بعد از چند روز می بینن چرا اینطوری شده همه چیزو گاز میگیره وحشی شده هیچی می برنش بیمارستان حتی میله ها بیمارستانم گاز می گرفته اخر مرد دورش پلاستیک کشیدن اهک پاشیش کردن گذاشتنش تو خاک.
بسیار ممنون
دوستان آیا هاری مخصوص گربه سانان هست یا نه میتونه حیوانات اهلی مثل اسب گاو و گوسفند رو هم آلوده کنه؟
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47
لینک مرجع