انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: ساچمه های ایرانی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
درسته این تیر ها برای تفنگ های زیر 20 ژول خوبه .فاصله هم تا زیر 30 متر شاید راضی کننده باشه.
سلام
متاسفانه پس از سال ها هنوز توليدكنندگان ساچمه هاي ايراني پي به نياز قشر تيرانداز نبرده اند و اگر هم برده اند دانش شون رو بالا نبرده اند و الا ما نبايد شاهد توليد اين ساچمه ها باشيم كه در مجموع براي تفنگ هاي چيني استفاده بشه . فقط همين رو مي دونم اگه ما ايرانيان خواسته باشيم توانايي بيشتر از اين رو داريم كه بهترين ساچمه با بهترين كيفيت توليد كنيم ولي متاسفانه كمتر بهش توجه ميشه . Khansariha (8)
(2013-02-02 09:20 AM)arash1324 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
متاسفانه پس از سال ها هنوز توليدكنندگان ساچمه هاي ايراني پي به نياز قشر تيرانداز نبرده اند و اگر هم برده اند دانش شون رو بالا نبرده اند و الا ما نبايد شاهد توليد اين ساچمه ها باشيم كه در مجموع براي تفنگ هاي چيني استفاده بشه . فقط همين رو مي دونم اگه ما ايرانيان خواسته باشيم توانايي بيشتر از اين رو داريم كه بهترين ساچمه با بهترين كيفيت توليد كنيم ولي متاسفانه كمتر بهش توجه ميشه.

ساخت ساچمه خوب نیاز به دستگاه پیشرفته دارد و خرید یا سفارش ساخت دستگاه ها هم به سرمایه اساسی نیاز دارد که من فکر نمی کنم کسی سرمایه خودش را به این قسمت اختصاص بده و جدا از اینکه تکنولوژی اش هم داشته باشیم معلوم نیست هزینه تمام شده کار از پرومگنوم های چینی تو بازار کمتر بشود.
الان کارخانه های ایرانی امکان ساخت اون قوطی پرومگنوم هم ندارند چه برسد به ساخت ساچمه چون همان ساخت قوطی اش نیاز به تکنولوژی بالا دارد مخصوص اون قسمت چاپ روی فلزش
حالا اگه این جعبش هم معمولی باشه مشکلی نیشت.
مثلا اگه همین پیمان سرگنبدی دوباره گیر بیاد فک کنم خوب مشتری داشته باشه.
اتفاقا این جعبه های که نخجیر درست کرده خیلی خوبه.
حتی برای پرومگنوم هم جواب میده،همون روزی که خریدم یکی را خالی کردم و توش پرو مگنوم ریخم دیدم که راحت دونه دونه خارج میکنه(اون سری جدید ها)
فکر کنم اگه دامنه بحث را به ساچمه های نخجیر محدود کنیم زود تر به نتیجه برسیم چون بقیه ساچمه های ایرانی قابل مقایسه با نخجیر نیست.(مخصوصا نمونه سر تختش)تنها مشکل نخجیر سبک بودنش است و توی نمونه های نوک تیر بدی سرش.اگه همین نخجیر امل سرگمبدی بزنه و وزنش هم با پرو مگنوم یکی باشه زود جای پرومگنوم را میگره و همه این را خواهند خرید و انصافا با 5 تومن میشه 250 تا ساچمه خوب خرید.(بسته جدیداشت دونه ای 2 تومن بود که 100 تا داشت)و این یعنی نصف پرومگنوم.
Khansariha (8)
والا من هیچ وقت نخجیر نداشتم. بیژن داشتم که دیگه اینقدر باهم فرق نداشتن ساچمه هاش
سلام دوستان Khansariha (8)
دربین ساچمه های ایرانی که من استفاده کردم می تونم از بیژن و پژمان کالیبر 5.5 نام ببرم که برای شلیک با gamo CFX 5.5 و چندتائی هم با دیانا54 استفاده کردم که تو فواصل تقریبی 20 تا 30 متر از دقتش راضی نبودم جوری که بقیه ساچمه هارا شلیک نکرده و بلا استفاده گذاشتم . و اما در مورد ساچمه نخجیر4.5 سر تخت که برای شادو 1000استفاده می کنم با توجه به قیمت تمام شده رضایت قابل قبولی برای شکاری در اندازه زاغی در فواصل تقریبی 30-25 متر داشته ، و مدل نوک تیز آن را هم یکی دو بار امتحان کردم برای هدف زنی بدک نبوده ولی در کل سرتخت آنرا ترجیح میدهم هم برای هدف زنی وهم برای شکار. کالیبر 5.5 نخجیر را هنوز امتحان نکردم .
در پایان نخجیر سر تخت 4.5 برای فواصل 20 متر و تفنگ هایی در حد شادو 1000 و یا با قدرت پائینتر انتخاب مناسبی می تواند باشد. در اولین فرصت گروپ هایی از هردو مدل نخجیر خواهم گرفت .ارادتمند همه دوستان
من برای B3-1 کالیبر 4.5 پسرم با چند مدل ساچمه خوب آشنایی دارم.
1.وقتی که بچه بدی باشه براش بیژن میخرم (2000تومن) که تو یه بسته اش همهء مدل های اصلی ساچمه پیدا میشه که البته اغلبشون چیزی بین سر تخت و سر گنبدی هستن، معمولا هم یکیمون باید تفنگ رو نگه داره بلکه یکی دیگه بتونه ساچمه رو جا بزنه. اما انصافا با همین B3 هم به جای پانچ کردن می ترکونه.
2.‏ در حالت عادی براش نخجیر سرتخت میخرم که اینم 2000 تومنه(200تایی). همه تقریبا یک دست هستن، به راحتی و متناسب جا میخورن و کاملا پانچ میکنن.
3.‏ وقتی بچه خیلی خوبی باشه براش 8000 تومن میدم و گامو مچ میخرم. کاملا یک دست، صیقلی و با قطر متناسب هستن.
اما:
برای همچین تفنگ هایی تا 20 متر که برد منطقی ای هم براشون هست اینطور که من از سیبل های جمع شده تمرین پسرم فهمیدم بیژن هر چند تایی یه دونه پرت میزنه و گروپش کمی باز تره، اما نخجیر و گامو مچ تقریبا یکسان هستن. البته همهء این نتیجه گیری ها به گرفتن یه گروپ اصولی احتیاج داره و من فقط به این دلیل این نظر رو میدم که دارم مجموع مشاهدات چند ماهه ام رو میگم.
در مورد وزن هم ایراد چندانی به نخجیر وارد نیست چون 100 تا رو که یه جا وزن کردم 51.91 گرم بود و در دسته های 10 تایی بین 5.17 تا 5.22 وزن داشتن که نمیدونم این تولرانس قابل قبول هست یا نه، اما وزن ساچم ها معادل 8 گرین میشه که حدود 0.9 گرین از گامو مج سبکتر هست.
اینم برداشت غیر حرفه ای من از این ساچمه بود.
سلام به دوستان و اساتید
کسی تا به حال تجربه شلیک با 30 مگنوم 4.5 رو داشته؟ کدوم ساچمه مناسبشه من دیگه خسته شدم از بس ساچمه های مختلف رو امتحان کردم
بیژن، دنیا، گامو مچ دیابلو، پرو مگنوم، دیابلو ولی تا به حال نتونستم گروپ بگیریم شاید بگید مشکل از دوربینه، دوربینم سنتر پوینت نو هم هستش یه مدت خوب میزد و از اونجایی که 350 خود زنی میکنه ماشه به دلیل لقد زیاد شکست بعد از تعویض ماشه دوباره اعصابش به هم ریخت
لطفا اگه کسی تجربه ای از این تفنگ و این کالیبر داره در اختیارم بزاره
با تشکر
تو یکی از تاپیک ها خوندم که ساچمه ی ایرانی به دلیل وزن کم باعث صدمه زدن به تفنگ میشه . اگه کمی وزنش رو زیاد کنن عالی میشه . ولی در کل ساچمه ی خوش ساختیه . انشاالله که جت بتونه ساچمه هایی باب دل ما تیراندازه تولید کنه تا هم ارز از مملکت خارج نشه و هم پول زیادی از جیب ما : khansariha (256):Khansariha (256)Khansariha (256)

زنده باد ایران
لینک مرجع