انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: چگونگی دفع حیوانات مزاحم و خطرناک
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
سگ گله حسابش با بقیه فرق داره ؛نزنیش یه داستانه بزنیش هزار داستانه. البته خیلیهاش برا رهگذر فقط صدا میدن ولی توشون هستن سگهایی که دنبال دردسر هستن و باید فکری براشون کرد. توی روستای ما دوتا سگ مال یه گله بودن که واقعا مشکل بودن و صاحبشون خیلی باهاشون فیگور میگرفت و بالاخره یکیشون با تیر یه نفر صبح زود کشته شد.
دوستان تا حدی در جریان سگهای ولگرد و زدنشون بودن و قرار بر مرحله دوم و زدن تعداد دیگری بود که؛؛ یه گاوداری شکایت کرده که صدای تیر باعث کم شدن شیر گاوها شده و در نتیجه کار به مراحل تازه رسید و قرار شده به وسیله قرص سگها نازا بشن Khansariha (226)و الانم به وسیله ترقه به محلهای دورتر رونده بشن. البته گاوها صدای ترقه از تیر تشخیص میدن بماند Khansariha (290) خروندن قرصم به سگها خودش یه داستانه و میگن فقط باید سگهای نر بخورن Khansariha (214)Khansariha (214) منم شانس اوردم که مجبور نشدم که گاوها را نوازش کنم تا رفاقتی شیر عقب افتاده جبران کننKhansariha (219)Khansariha (219) منتظر رسیدن نتیجه کا و بقیه مذاکرات هستم. خخخخخخKhansariha (256)
با سلام
دوستان یکی از آشناها یک زمین ذرت داره متاسفانه چند تا گراز رفتن داخلش و در هم نمیان و کسی هم جرئت نمیکنه بره داخل ذرت ها و تا حالا چند تا شکارچی هم برده نتونستن کاری کنن حالا چه شکلی میشه گراز ها رو از اونجا در آورد و فراری شون داد و یا معدومشون کرد ؟
اگر زمینش خیلی بزرگه که کار خیلیییییی سختهو نمیشه حدود نشون کرد و تنها راهش شکارچی اونم کار درست همراه سگه که سگش باید شکار رفته باشه و حرف گوش کن صاحب بعد میشه دنبال سگ با خیال راحتری راه افتادو متواریشون کرد و شایدم یکی زد. ولی اصلا فکر تازه شکارچیهایی مثل بنده که چنتا کفتر زدیم از سرتون خارج کنید که تلفات ندین. یا علی
توی ولایت ما گله سگ جمع میکنن برای این موارد . مثلا 20-30 سگ همراه صاحبهاشون حمله میکنن البته محصول ممکنه تلفات بده . ولی با این تعداد سگ و تا به حال کسی از افراد کشته یا زخمی نشده سمت ما . سالهاست که این کارشونه . معمولا گراز رو هم به عنوان جایزه همون سگها میخورت .


sent from mobile
ممنون از راهنمایی دوستان ولی مشکل اینجاست که مزرعه دوست ما طرفای بردسیر کرمان میشه و اونجا هم جناب کاربخش خودش میدونه سگ زیاد هست ولی سگ آموزش دیده شکاری کم پیدا میشه ...
راه دیگه ای نیست ؟ امکان نداره شب ها برای آب بیان بیرون ؟
خیر یعنی نمیشه روی اب خورشون حساب کرد یا حداقلش کم میشه به این مورد دل بست. بالاخره 3_4 تا سک باید باشه اونم جایی که گراز هست. سگ گله خوب یا نگهبان خوب. بگردی پیدا میشه.
سلام. دوست عزیز، من این روش رو در خارج از کشور دیدم:
داخل زمینهای کشت ذرت (البته زمینهای بزرگ) تکه زمینهایی بعنوان محل استراحت و محل بارگبری و انبار و.....وجود دارد که کشت نمیشود،روی این زمینها (که بصورت پراکنده در مزرعه) میباشند، غذای مورد علاقه گراز رو قرار میدهند (در هر جا غذای خاصی ممکنه باشه در اونجا من دیدم که ذرت رو با یه چیزی شبیه عسل مخلوط میکردن!!!) و این کار رو بمدت چند روز ادامه میدهند و جالب اینکه مقدار غدا ی طعمه هم قانون خاصی داشت یعنی زیاد نمیگذاشتن،،،، مثلا اگه حدس میزدن که ده تا گرازز اونجا باشه به اندازه 5 یا6 تا گراز غذا میزاشتن....بصورت تجربی حدس میزدن.... (که یجورایی رقابت پیش بیاد و زود بیان برای خوردن!!! البته شاید!!!) بعد از چند روز چنتا شکارچی که( از قبل جایی مثل تخت ساخته بودند و از زمین حدود 2 متر فاصله داشت و حدود 100 تا 150متر از محل فاصله داشت) روی تخت قایم شده و کار اونا رو میساختن....اگر درست یادم باشه شکارچیها هم از کالیبر 30 مگنوم استفاده میکردن...
البته میگفتن که قدیما بعضی کشاورزا همین پروسه رو تکرار میکردن ولی روز اخر بجای شکارچی از طعمه الوده استفاده میشده که دیکه الان محیط زیست اونا اجازه این کارو نمیده!!!!
حالا اینجا جواب بده یا نه دیگه با خداست........ببخشید بیشتر از این ااطلاعات ندارم دیگه....
بایکی از دوستان صحبت کردم و گفت بهترین کار سگ و اگر نبود چنتایی ادم حسابی و چنتا نا حسابی برای ایجاد سروصدای زیاد پیدا کنید و از یه طرف وارد بشین با صداهای فراوان. چون معمولا در این موارد حیوان از قبل در جریان امدن قرار میگیره فرار میکنه و میشهطرف دیگه منتظر بود و زدشون. بازم بگم که وجود سگ حتی یکی خیلی کمک میکنه. روش دوستمونم بسیار جالب و برای سالهای بعد عالیه و حتما اجرا کنید.
ممنون از راهنمایی دوستان حالا با این دوستمون صحبت می کنم ان شاا... اگه موفق شد خبرشو میدم بیشتر هدفش این هست فراری شون بده خودم هم سعی می کنم برم اگر شد فیلم هم میگیرم فیلمش رو هم میذارم .
بازهم ممنون از راهنمایی های همه دوستان.Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
لینک مرجع