انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: چگونگی دفع حیوانات مزاحم و خطرناک
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
(2016-09-19 01:06 AM)karbakhsh نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خدارو شکر حرف و گفتمان ما باعث شد جناب کوهنورد از گوشه نشینی بیان بیرون. کمتون پیداست. درسته پستها در حد شما نیست(خودم گفتم)ولی نوشتهای شما با ارزشه. Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8) گفتهای عزیزمون کاملا درسته؛زدن تیر بدون اطمینان باعث زخمی شدن حیوان و بدنبالش جسارت و وحشیگری بیش از انتظار میشه که جز کشتنش راه دیگری نیست. تنها رفتن فراموش کن و با حوصله یاران شکارت جم کن نتیجه میده. خوبی این مورد اینه که باغ اجازه دید بهتر از زمینهای ذرت یا امثالهم میده. یه مورد دیگه که شما جسارت و جنم کار دارین والا تنها نمیرفتین دنبال داستان پس اگه یه نمه احتیاط و حوصله بزارین تو کار عالیه. دمتون گرم اقایی عزیز
استاد کوهنورد بیا گرفتاریهای زندگی و دوری راه بزاریم کنار و بریم ی چن شب شبنشینی تو باغ دوستمون داشته باشیم و چایی اتیشی علم کنیم.یه زهر چشمی هم از گراز گندها بگیریم البته ما شاگردی میکنیم و یاد میگیریم. یاحق
خوش بحالتون که تفنگ ساچمه زن دارین Khansariha (172)
من که ارزومه یه ساچمه زن داشته باشمKhansariha (399)Khansariha (399)
انشالا به وقتش برات جور بشه، یه ساچمه زنی بخری، همه ما بگیم خوش بحالت که چنین اسلحه ای داری.Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
سلام دوستان
شاگردی اساتیدی چون شما باعث افتخار است. جناب کوهنورد کاملا درست می فرمایند. حتما عاملی باعث خشم این گرازها شده است وگرنه بروز چنین رفتار تهاجمی عجیب است. البته آنشب باغ ها شلوغ بودند و گله هر طرف می رفت یکی آنها را رم می داد. اخر سگ بیچاره مثل همیشه خواست خودی نشان بدهد که به دقیقه نکشید. اگر می دانست اوضاع خراب است لااقل قایم می شد. مکان اصلی گرازها محل ما نیست و فقط هر چند شب یکبار عبوری سری به باغ می زنند. من هم برعکس شب های اول دیگر در مسیرشان روی زمین کمین نمیکنم. داخل خانه باغ می مانم یا روی پشت بام می روم. اگر هم بیایند و شرایط مناسب نباشد فقط با تیر هوایی انها را فراری می دهم. همانطور که آقا کامران و جناب کاربخش متذکر شدند تیراندازی بیهدف به داخل تاریکی با شنیدن خش خش برگ ها خطرناکترین کار است. من حتی به سمتی که گراز داشت خش خش می کرد و انرا نمیدیدم تیراندازی نکردم. کم نیستند کسانی که عزیزانشان را همینطور به اشتباه کشته اند. جناب کاربخش باعث افتخار است که در خدمت شما و کامران خان و سایر دوستان باشیم. Khansariha (8)
متاسفانه از شانس بد ما امسال استان همدان را شکار ممنوع اعلام کرده اند. سالهای قبل برو بچ لابلای کبک ها گاهی گرازی هم می زدند و صدای تیر انها را از منطقه دور می کرد اما امسال خوش به حالشان شده.
من مانده ام این کارشناسانی که تشخیص داده اند باید شکار ممنوع شود کی و کجا کارشناسی کرده اند که جز خودشان کسی متوجه نشده؟؟//Khansariha (172)
موفق باشید
(2016-09-17 01:41 PM)kooman نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام،فرمایشات صحیح شما نشان دهنده طرز فکر درست شماست،چون باغها نزدیکند اگر وقتی گراز ها وارد باغ شما شدند با توجه به هیجان و استرس اون لحظه و عدم دید کافی بخواید به رگبار ببندیشون علاوه بر فرار کردن به صورت زخمی،احتمال داره انسان دیگه رو در باغات مجاور هدف قرار بدید.به قول جناب کاربخش باید با اطلاع همسایه و چند نفری و از بالا به پایین شلیک کرد که گویا فعلا شرایطش جور نیست.
واقعا که همون ادرنالین بالای خون در اون لحظات لذت بخشه.

من تازه کار هم یچی نوشتم که معاشرت کرده باشم، عرض کردم که احتمال داره انسان دیگه رو در باغات مجاور .. . !!مثل حادثه ای که متاسفانه چند سال قبل در انزلی برای یک شکارچی اتفاق افتاد.دوستانشون به سمته صدا شلیک کردن و بنده خدا فوت کرد .گویا عرایض من ناقص بود.
انجا که عقاب پر بریزد ، از پشهء لاغری چه خیزد
گراز حیوانیه که اگر گذری هم بیاد و گه گداری ؛خسارت خودش میتونه بزنه و باید تدبیر کرد و پیش دستی والا داستان میشه.
kooman عزیز شما جزو بلند پروازها هستین و جزو کاردرستها. گفتهاتونم کارش درستهKhansariha (8)Khansariha (48)
شما سرور بنده هستید و بمن لطف دارید.
گویا گراز با فوتبال هم مخالفه.تو محل زمین فوتبالی داریم که با هم سن و سالها گاهی لگدی به توپ میزنیم .از جنگل و تکه ای که حصار نداشت اومدن داخل زمین مثل تراکتور شخم زدن و رفتن.الان من تکنیکمو کجا تخلیه کنم؟زمین چمن شبیه به زمین فوتبال ساحلی بعد از بازی شده.
سلام. من خودم ندیدم ولی دوستان میگفتن تو اخبار محلی ی شغال نشون داده که تعداد زیددی ؛(بالای 100عدد) گوسفند کوچیک و بزرگ کشته و زخمی کرده. برام جالب بود که شغال بتونه این کار انجام بده. گفتن که تو قفس هم در حال اسارت جوری درنده نشون میداده که ادم به گرگ راضی میشده. !!!!!!!! نظر دوستان بدونیم عالیه.
حدود 12_13 سال پیش من طرف دخمه بعد باغات (دوستان کرمانی میدونن) دیدیم هر چند شبی توی ی اغول گوسفند یکی دوتا تلفات داره در حالی که فقط دوتا سوراخ زیر گلو و گوشه شکم پاره و جگر خورده شده و تمام. !!تله گذاشتن و شکارچی کهنه کار دعوت کردن ولی فایده نداشت (من و دوستمم جزو داستان بودیم!!!!)و حتی گاهی تو روز و در حال چرا اتفاق میفتاد تا جایی که کار به خرافه کشید و تقصر گردن اجنه افتاد Khansariha (290)Khansariha (219) ولی بعد مدتها شانسی یه تله فکی تونست مجرم گیر بندازه. یه شغال عجیب بود ؛با دم متفاوت و گردن بسیار قوی تر و اندام درشتتر از معمول. رنگش بیشتر به قهویی تیره میزد تا مشکی. متاسفانه به گفتهای کوچکترها اهمیتی ندادن که بیشتر بخاطر تلفاتشون بود و با بیل حکم اعدام اجرا شد. موقع مرگشم خرناسی میکشید که اگه تنها بودی در میرفتی و جنازه بصورت داغون تحویل ی گودال عمیق شد و تمام. هر کسی ی حرفی زد و بعضی به جفت گیری شغال با کفتار و گرگ و و و اشاره میکردن!!!! ولی هر چی بود حیوان بسیار جالب و قوی و با سیاستی بود. اگه امشب توی ی منطقه بود دو شب بعد خدا داند با چه فاصله ای عملیات انجام میداد. بشخصه دوست داشتم بدنش به باغ وحشی یا به محیط زیست تا حداقل تاکسی درمی بشه و برا دیگرانم قابل دیدن. نظر دوستان باعث خوشحالیه. یاحق
سلام جناب کاربخش
ماجرای جالبی را بیان نمودید. در منطقه ما شغال فراوان است و بعضی اوقات هم خیلی بزرگ می شوند. اما به اندازه گرگ خاکستری نیستند. شغال های خیلی بزرگ بیشتر به رنگ تیره و تا حدودی سیاه می زنند. وقتی گله ای هستند خیلی وحشی می شوند و به انسان و سگ هم حمله می کنند. اما داستان دورگه ها و جفت گیری دو نوع حیوان مختلف با هم در طبیعت به ندرت اتفاق می افتد. البته با دخالت انسان این قضیه فراوان اتفاق افتاده. من یک بار در شکارگاه یک سگ سیاه قوی هیکل را دیدم که با دو گرگ خاکستری همراه بود. اگر این ها تولید مثل کنند و سگ گرگی وحشی تولید شود از انسان ترس کمتری دارد و از گرگ خطرناکتر می شود.
در اینجا هم گاهی شغال ها به دام های گم شده یا تنها حمله می کنند ولی مرغ و خروس خوراکشان است و به سرعت آنرا می گیرند. به باغ انگور هم خیلی خسارت می زنند.
موفق باشیدKhansariha (8)
سلام
جناب کاربخش شغال هایی که گفتم این شکلی هستند:
[تصویر: shoghal.jpg]
اینها قاتل انگور هستند. پرندگان مانند کبک و تیهو هم از دستشان امان ندارند. البته امروزه بیشتر به زباله های شهر علاقه دارند.
موفق باشیدKhansariha (8)
منبع: نت
سلام،صحبت حمله سگ شد،جمعه پیش صبح زود رفتم مزرعه که شاید چیزی کاسب بشم(از محدود دفعاتی بود که تنها رفتم)،چشمم به اسمون بود که صدای پارس سگ از 50 متری اومد و دیدم بدو رو داره میاد،چیزی شبیه دوبرمن بزرگ بود،فکر کردم به اصطلاح دله و ترسو باشه،با چکمه گل و سنگ جلو پامو شوت کردم سمتشو دو متری رفتم طرفش،دیدم خیر،سگ تر از این حرفاست.تا 10متری اومد و دیگه با راه اومدن خرناس میکشید و نزدیک میشد،دندوناش که نمایان شد فهمیدم دیگه وسط دعوام.سریع تیر هوایی رو به سمت بالا سرش زدم،فرار کرد و منم تند فشنگ پر کردم که دو تا لول اماده باشه.حدودا 50 متر بعد ایستاد و دوباره نگاه کرد که این بار یه تیر زدم 10 متری کنارش ،رفت که از دید چشم محو شد،دیگه فهمید به ادمه مسلح نباید نزدیک بشه.دوستم میگه شاید برای طویله ها بوده که برای دفع شغال گاهی میفرستنشون بیرون یا دوبرمنی که به خاطر سنه زیادش وحشی شده و دلشون نیومده بکشنش.دنبال صاحبشم پول فشنگهامو بگیرم،ناسلامتی پروانه شکار دارم،خخخ
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
لینک مرجع