انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: ساخت چاقو های دست ساز دوستان
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام جناب کاربخش
این شاگرد تنبل را ببخشید. با وسایل دم دستی در این حد توانستم کارم را راه بیندازم. نظر شما درست است و سنباده نواری برای چاقو سازی حرف ندارد. من حتی یک بار می خواستم دور تا دور لاستیک چرخ عقب دوچرخه سنباده بچسبانم و از آن استفاده کنم. دوچرخه را روی جک ببرم و با چرخاندن رکاب به سرعت مناسب دست پیدا کنم. اما دیدم تکنولوژی پیشرفت کردهKhansariha (219)
برای ساختن یک وسیله ارزان و کم حجم مثل این که من درست کردم اگر دوستان بتوانند یک آب میوه گیری قدیمی تهیه کنند خیلی خوب جواب می دهد. در ضمن چند دکمه برای کنترل دور دارد. کافی است یک صفحه بزرگ دایره ای تهیه کرده، روی متور ببندند و روی آن سنباده از شماره های مختلف بچسبانند.
موفق باشیدKhansariha (8)
شما بزرگ مایین و بس. کاری هم که انجام دادین خودش عالیه. دمتون گرم و نفستون حق.
سلام
جناب کاربخش بیشتر از این ما را شرمنده نکنید. شما بزرگوارید. من کوچکترین عضو و تنبل ترین شاگرد گروهم.
از دوستان بابت خروج از مبحث تایپیک عذرخواهی می کنم.Khansariha (8)
سلام
امروز عصر یک طرح دیگر چاقو با همان جنس قبلی ساختم. البته طرح از عکسی بود که یکی از دوستان پیشنهاد دادند. اندازه را به دلخواه خودم تغییر دادم ولی طرح کلی همان بود. فعلا فقط تیغه را برش زده ام و تمیزکاری و تیزکاری و دسته مانده برای بعد انشاالله.
[تصویر: DSC04977.jpg]
موفق باشیدKhansariha (8)
از همینجا شروع میشه و هر بار بهتر از قبل میشه ولی ی موضوع هسته که؛؛ اون دو یا سه تا اولی که خیلی خوش قیافه هم ممکنه نباشن ولی ی حال دیگه به ادم میده. یواش یواش ادم خوشش میاد و میره دنبال الیاژ بهتر و دستگاه حرفه ای و و و
استفاده از ساخته دست خود ادمم خیلی دلچسبه تا ی کارد اماده و خوش فرم. من هم هوس کردم تا دوباره برم سراغش. ی کارد دست ساز خودم دارم که دسته زیاد خوبی نداره ولی تیغش عالیه ؛از فردا میرم دنبال چرم و چوب تا ی دسته تمام حرفه ای Khansariha (226)Khansariha (226) بسازم براش تا همه برن تو غششششش. خخخخKhansariha (214)Khansariha (214)
سلام
بالاخره کارد دوم تقریبا آماده شد. برایش از چوب گردو دسته تراشیدم و دو دست کیلر زدم. فقط کمی سنباده کاری نیاز دارد و برای میخ سوم هم می خواهم یک پرچ استفاده کنم که تو خالی باشد و بشود از آن بند رد کرد.
موفق باشیدKhansariha (8)
[تصویر: 20160630-165906.jpg]
[تصویر: 20160630-174533.jpg]
[تصویر: 20160630-174700.jpg]

البته دوربین گوشی کیفیت پایینی دارد و عکسها زیاد جالب نشد.
سلام دوستان یه سوال داشتم بنده یه چاقو با تیغ اره آتشی یا همون اره اهنگری ساختم اول اینکه با چی تیزش کنم چون خوب تیز نمیشه دوم چیکار کنم که زنگ نزنه؟؟؟؟Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
دوستان برای ساخت چاقو از چه فلزی استفاده کنیم وفلز رو از کجا گیر بیاریم
(2016-07-27 03:32 PM)mohammadfaragi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان برای ساخت چاقو از چه فلزی استفاده کنیم وفلز رو از کجا گیر بیاریم

بنده شخصا مستقیم در ساخت چاقو تجربه ای ندارم، اما با توجه به اطلاعات و چیزهایی که دیدم، کلا بسته به نوع کاربری و سلیقه میشه از فلزات مختلفی استفاده کرد( چاقو تزئینی باشه یا شکاری یا آشپزخانه و یا ...).
مثلا بنده چاقوهایی با تیغه از جنس آهن معمولی، استیل، مس!، برنج و ... دیدم.
پیدا کردن خیلی از این ها هم در شهرهای بزرگ کار سختی نیست.
اما یک مورد که شاید مد نظر شما هم باشه و بدرد شما بخوره فنر ماشین هست، این مورد رو به راحتی و ارزانی میتونید هرجایی پیدا کنید و نسبتا جنس بسیار خوبی هم هست که در مورد چاقوی دست ساز و کلا خیلی از ادوات دستساز (تبر، ادوات کشاورزی و ...) دیدم استفاده میشه.
بسیار تشکر
لینک مرجع