انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: ساخت چاقو های دست ساز دوستان
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دمت گرم حاجی جان بالاخره عکس دست مبارکتو دیدم!!!!
میشه بگی هالوگرایند یعنی چی؟؟؟ بعدشم واژه ی هالو راند هم داریم یانه ؟... ممنونم.
درضمن نوارسمباده ت خیلی قشنگه ... موفق باشید...
بازم منتظر عکسهای اجرایی از شما و دیگر دوستان هستیم...
باتشکر...Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
سلام مجدد
دوستان عزیز نکته ای خیلی وقته میخام عنوان کنم در مورد رعایت اصول ایمنی در کارکردن با دستگاه های مختلفه. شما اگه به فیلم های آموزشی خارجی نگاه کنید اول چیزی که میگن اینه : سیف دی فیرست ( اینفیلیش نوشتمKhansariha (214)) یعنی حفاظت از خودتون اول بعد کار.
انواع دستگاه هایی که ما تو این کار استفاده میکنیم در عین کارآمدی میتونن بسیار خطرناک باشن. اونهم خطرات بسیار جدی. نمونه اش خود من با وجود رعایت تمام اصول ایمنی هفته پیش کمی مونده بود دستم رو تقدیم عزرائیل کنم. و الان شما بجاش یک تیکه آهن یا پلاستیک ببینینKhansariha (127)
بارها دیدم که بعضی ها سنگ فرز رو بدون قاب محافظ استفاده میکننن یا حتی سنگ رومیزی رو بدون محافظ.
بارها دیدم و شنیدم که پلیسه رفته تو چشم دوستانی که با این وسایل کار میکنن. در حالی که تهیه و استفاده از عینک و ماسک محافظ مگه چه هزینه و درد سری ممکنه داشته باشه؟ یا از چه هزینه و دردسر های گزافی ممکنه جلوگیری کنه؟
دیدم و شنیدم کسانی رو که بدون مهار صحیح قطعه زیر دریل ؛ قطعه با سرعت چرخیده و در رفته و حادثه آفریده....
[تصویر: 40337050695288319720.jpg]
خلاصه دوستان عزیز قبل خرید هر وسیله یک دستکش مناسب( همین امروز اون قطعه آهنی که دستم گرفتم به سنباده نواری سرخ شد و دستم رو بد جوری سوزوند), یک عینک که کاملاً به صورت بچسبه( عینک های معمولی جلوی نور مزاحم رو میگیرن و نه پلیسه داغ رو) , یک ماسک پیتلر دار قابل تعویض( براده های ریز فرزکاری و سنباده کاری از ماسک های معمولی عبور میکنن و سالیان سال مهمون ریه های شما میشن) , یک گوشی مناسب( عوارض آسیب های پرده گوش سالها بعد خودشون رو نشون میدن و همچنین آستانه شتوایی و اعصاب شما رو در پیری به شدت پایین میارن) , یک پوتین که اگه نوک و کف فلزی باشه بهتره ( کف کارگاه هایی که با فولاد کار میکنن پر است از پلیسه های تیز) و در آخر یک لباس کار مناسب (همین شما رو از غرغر های بحق مادر و همسرتون راحت میکنه و اونها رو از لباس شستن های مکرر راحت)
[تصویر: 1176432.jpg]
خواهش میکنم این نصیحت برادر کوچکتون رو حتماً رعایت کنید و این نوشته زیبا و بزرگ محل کارتون بزنید

[تصویر: HSE1.JPG]

اینم چند تا عکس جالب که این نصیحت منو چون فارسی نوشتم نتونستن بخونن
[تصویر: 95l447ng6gvdnpde36v5.jpg]

[تصویر: safety_first_means_06.jpg]

[تصویر: safety_first_means_17.jpg]

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


[تصویر: images?q=tbn:ANd9GcTSBHV1XqfzxFqH5PwhCGl...9Jt5DtsrDQ]

[تصویر: 20133100729210a.jpg]

[تصویر: 250.jpg]

[تصویر: 0.220417001358691036_jazzaab_ir.jpg]

[تصویر: 100917482811.jpg]

[تصویر: 20pqwnnsRr.jpg]
با سلام
جاجی جان میشه در مورد نوار سنباده ای که روی دستگاه خودتان نصب کرده اید یه توضیحی در مورد(1- این نوار سنباده دومتری را خودتان چسبا نیده اید
2- از چه چسبی استفاده کرده اید 3- به چه روشی دو سر سنباده به هم چسبانده اید ) بدهید متشکر خواهیم بود بنده و دوستانی که تاپیک را دنبال
می نمایند
سلام
حاج رضای عزیز این نوع سنباده بدلیل نوع دانه بندی مخصوص( در اصل اصلاً دانه بندی نیست) و نوع مخصوص چسب برای چسباندن ذراّت ساینده ( بسیار مقاوم در برابر حرارت و رطوبت) ؛ کمربند پایه ای پلی استر ( یعنی جنس خود سنباده پارچه نیست و پلی استر هست) و همچنین وصله مخصوص برای چسباندن دو سر سنباده ( این وصله علاوه بر دارا بودن قدرت چسبانندگی بسیار بالا, باید بسیار نازک باشد چون ایجاد کمترین اختلاف سطح با سنباده باعث ضربه زدن در حین گردش نوار سنباده میشود) و نوع خاص برش دو سر که بصورت موّرب برش خورده ( برای به حداقل رساندن اثر ضربه ای وصله)
خلاصه اینکه کار من نیست و یک کار حرفه ای است و من هم بطور آماده سایز مورد نظرم رو سفارش دادم و برام ساختن( قابل ذکر که خود شرکت سازنده هم از نوعی سنباده مخصوص به نام تاپ سایز ساخته)
البته من برای اون دوتا دستگاه دیگه از سنباده های معمولی استفاده کردم و بعد کلی جستجو نوعی نوار چسب مخصوص با عرض 5 سانت پیدا کردم که ونیلی هست با روکش درونی چسبناک نخی که وقتی میچسبه به خاطر همون پوشش نخی زیرین مقاومت بسیار بالایی در برابر کشش طولی داره البته در عین حال قطر کم هم داره که بنا به دلایل ذکر شده بسیارمهمه.
من این چسب رو اتفاقی در یک فروشگاه اختصاصی چسب در اراک پیدا کرذم و متاسفانه نمیدونم چه اسمی داره و یا در اصل برای چه کاربردی ساخته شده!!! حتی مارک هم نداره
سلام

با تشکر از حاجی عزیز از توضیحات تان اون چسبی که فرمودید علاوه بر محکم بودن الیافی از ابریشم مصنوعی در ساخت آن بکار رفته که بیشتر در صنایع
هوایی کاربرد دارد اما شرکتی که این نوار ها را می چسباند از نوعی مخصوص از چسب استفاده می کند دارای استحکام کششی و خمشی بوده در
سرعت بالا نوار از هم نمی گسلد لم کار شرکت همین چسب است وگرنه همه نوع نوار سنباده در بازار موجود می باشد در ضمن برش اریب دو سر نوار برای عریض بودن محل چسب بوده وهمچنین از بر خورد فلز مورد سایش به محل چسب در دو لبه بطور مستقیم واز هم گسیختگی سر نوارجلوگیری می کند
سلام خدمت دوستان عزیر علی الخصوص استاد گرانقدر حاجیKhansariha (48)Khansariha (48)Khansariha (48)
خوشحالم که شنیدم دستتون خوب شده و امیدوارم دیگه از این اتفاقات پیش نیادKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
توضیحتون خیلی جالب و کامل بود ممنونKhansariha (8)Khansariha (8)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

سلام به همه دوستان اینم تیغ اره لنگه
با سلام خدمت دوستان

جناب hajjiلطفا بفرمایید فولاد d2 رو در چه سایزی تهیه می کنید.
من که تسمشو پیدا نکردم.مجبور شدم دادم از شمش برام تسمه 6میل زدن.هر دونه تسمه 30 سانی برام 70 تومن آب خورد که بیشترش پرت شد.

در عوض این کلیپ رو تماشا کنید. دیگه دورو بر هیچ فولاد دیگه ای نمی رید:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جناب hajjiلطفا بفرمایید فولاد هایی که تهیه میکنی بصورت ورق 4 یا 6میلی آیا آنیل هستم ونحوه سختکاریشونو لطفا توضیح دهید
سلام
خدمت دوستان عرض کنم که جواب اینا همه تو تاپیک های قبل هست ولی خوب سایز های من 4 و 6 میل هستن و کمتر از 4 میل که خوب چاقو نمیشه و بزرگتر از 6 میل هم دیگه استثناء هست . در واقع این دو سایز به نوعی سایز استاندارد و روتین برای چاقو هستن و تو دنیا هم استفاده میشن ولی خب قطعاً مطلق نیستن و شما آزادی هر سایزی درست کنی !!!
بله بصورت آنیل هستن چه اینکه اگه غیر از این باشه اصلاً ننمیشه کار کرد .در مورد سخت کاری هم بخدا قبلاً 2 بار توضیح دادم.

و اما فولاد D2 یا 1.2379 یا SPK-R هم میگن قبل از متد متالوژی پودر اسطوره مقاومت در برابر سایش بود . البته امروزه هم چند تا فولاد بیشتر نیستن که در این خاصیت از D2 سرتر باشن. حتی کتاب مرجع کلید فولاد این فولاد رو به عنوان heavy duty cutting and punching tools معرفی میکنه ( فولاد ابزارهای برش و پانچ عمر بالا یا سنگین کار).
البته واقعاً اینجا ضرب المثل شنیدن کی بود مانند دیدن مصداق پیدا میکنه و باید خودتون تجربه کنید .
بقول شاعر همه عیبش گفتی هنرش نیز بگو : این فولاد یک فولاد هوا کوئنچ هست و همین نشون میده چقدر در برابر دی کربوره شدن در کوره حساسه ( یعنی براحتی کربن سطح فولاد در کوره از بین میره و خب کربن هم نباشه این فولاد دیگه خاصیتی نداره) دمای سخت کاری اون دقیقاً 1000 درجه هست که بعد سخت کاری بین 62 تا 64 درجه راکول سی سختی میگیره و بهترین دمای تمپر هم 200 درجه هست که سختیش به 61 تا 60 درجه میرسه .
من خودم قشنگ تو فویل استیل ( نه فویل آلمنیوم) وکیومش میکنم البته یک تیکه دستمال کاغذی هم میزارم داخلش برای هوای باقی مانده. بعد تو کوره الکتریکی و 1000 درجه بعد هم تا در آوردم زیر بلوور از فویل درش میارم و میزارم خنک بشه در آخر هم دو تا نیم ساعت تو 200 درجه تمپر میکنم.
پس به دوستان توصیه میکنم تا یک کوره با حرارت قابل کنترل ندارن طرف این فولاد نرن که هزینه و وقت و زحمتشون ممکنه هدر بشه.
بهرحال شاد و شادان باشید
لینک مرجع