انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی دیانا 54-diana 54 airking
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2013-05-05 06:53 AM)aras نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوست عزیز دستتون درد نکنه بابت راهنماییتون
تو فروشگاه سمس یه اهرم بود مال دیانا 52 به نظر شما برا 54 مناسبه؟؟؟
اندازه اش یکی هست و دقت کنید با روکش پلاستیکی باشه بعد از خرید یک عکس با قیمت ازش آپ کنید. ممنون Khansariha (8)
با سلام فنر و واشر دیانا54 عوض بشه دلیلش چی می تونه باشه ؟
آیا دلیل بر بد بودن تفنگ هستش ؟
و آیا واشر و فنری که در بازار هستش کیفیت فنر اصلی تفنگ نو رو داره ؟
ببخشید که سوالاتم زیاد شد آخه یه دیانا 54 تمیز توی فروشگاه سایت هست که شاید بخرمش
فنرو واشر موارد مصرفی محسوب میشن و بعد از مدتی نیاز به تعویض دارن حالا در یکی بعد از 1000 شلیک یکی دیگه 10000 شلیک لوازم یدکی بازار به ندرت اصلی هست حداقل الان اینجوریه اگرم اصل باشه قیمتش بالاست
(2013-05-05 09:53 AM)ALIANA-54-T06 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2013-05-05 06:53 AM)aras نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوست عزیز دستتون درد نکنه بابت راهنماییتون
تو فروشگاه سمس یه اهرم بود مال دیانا 52 به نظر شما برا 54 مناسبه؟؟؟
اندازه اش یکی هست و دقت کنید با روکش پلاستیکی باشه بعد از خرید یک عکس با قیمت ازش آپ کنید. ممنون Khansariha (8)


فروشگاه سمس ایرانی داره 19 تومن آلمانی داره 49 تومن!
به نظرتون قیمتش خوبه؟
بله به نسبت قبلا قیمتش مناسبه چون قبلا که خیلی کمیاب بود
با عرض سلام خدمت دوستان
و اجازه از اساتيد محترم سايت كه با زحماتشون سعي در بالاتر بردن دانش كاربران سايت دارن
بهينه سازي DIANA 54 T05 cal .22
[تصویر: 13678755331.jpg]
مدتي پيش به فكر ساخت يه ست تيون براي نرمتر شليك كردن و بهينه كردن تفنگ ديانا 54 افتادم البته اين اسلحه به اين ست نياز مبرمي نداره ولي من بيشتر مايل به انجام اين تست به صورت عملي بودم و ميخواستم اونرو تجربه كنم,
با خريد چند نوع متريال و اندازه گيري دقيق ابعاد قطعات داخلي ديانا 54 و كشيدن يه نقشه كلي و كمي هم تجربه فني قبلي اين قطعات رو ساختم و بصورت آزمایشی روي اسلحه ديانا 54 نصبش کردم با تست عملي مداوم و ايجاد تغييراتي در مراحل مختلف و انجام هزار شليك ( 4 بسته ساچمه) دوباره اسلحه رو باز كردم از قطعات بازبيني بعمل اوردم كه دوام پايداري و نتيجه كار براي من رضايتبخش بود پس از رفع اخرين اشكالات و چك كردن کامل اينجا تو سايت قرار ميدم
البته در اول كار بايد يه تشكر ويژه از استاد و برادر بزرگوارمون آقا مسيح عزيز بكنم بابت فنر و واشر باكيفيتي كه زحمتشو كشيدن و برام تهيه كردن
اين رو هم خدمت دوستان عرض كنم كه تجربه به من نشون داده بايد از بهترين متريال موجود براي اينجور كارها استفاده كرد تا نتيجه مطلوب حاصل بشه
ابعاد اين ست با فنر فابريك ديانا محاسبه شده و استحكامش براي من به اثبات رسيد و با اينكه من به فنر تيتان دسترسي نداشتم ولي طوري محاسبات و متريال رو در نظر گرفتم كه براحتي در مقابل فشار اون تاب مياره ولي اگه بخواين از ش براي فنر تيتان استفاده كنين بايد يكمي تو اندازه اش تغيير ايجاد بشه
دوستان اگر برای ساخت این تیون ست از فنر استاندارد دیانا 54 با 33دور حلقه و قطر مفتول 3.3 میلیمتر با قطر داخلی14.25 استفاده بشه و اندازه هاتون دقیق طبق نقشه باشه هیچ مشکلی در کوکینگ و شلیک نخواهید داشت چون روی دو اسلحهDIANA 54/52تست شده
[تصویر: dm_54_SET_FIX_BS.jpg]
(جهت عملكرد مطلوب اندازه ها ي اين تيون ست بسيار دقيق محاسبه شده و داراي تلرانس نميباشد از اضافه نمودن اندازه اجتناب شود)
(بدليل وجود فنر هاي متفاوت در بازار كه گهگاه از 33 حلقه كمي تلرانس بيشتري دارند حتمآ قبل از نصب تعداد دور و صاف بودن ابتدا و انتهاي فنر چك شود)

هدف اين تيون:
كم كردن ضربه ناشي از اصابت فنر به بخش داخلي پيستون با نصب واشر مركزي غير فلزي
بهره گيري از حد اكثر قدرت فنر با افزايش طول واشر مركزي و در امتداد قرار گرفتن صحيح فنر
بهينه سازي كوكينگ و فرآيند شليك با تعويض لول فنر با ابعاد و متريال جديد
كاهش شوك شليك ناشي از ارتعاش دوراني فنر با تعويض واشر فلزي لول فنر با نوع جديد پله دار طراحي شده
نصب گسكت ضربه گير براي افزايش عمر واشر سه گل و دفع ضربه مابين فلز بدنه اصلي نگهدارنده لوله و سيلندر
و در نهايت با استفاده از اين قطعات 54 رو بهينه سازي كنم:
[تصویر: 13668274181.jpg]
[تصویر: 13668265614.jpg]
[تصویر: 13668265625.jpg]
هدف از تعويض لول فنر اصلي با نوع جديد چيه؟
لول فنر جديد با كمي قطر بيشتر و بالطبع ضخامت زياد تر داخل فنر فيت ميشه و بهتر اونرو در راستاي محور پيستون نگه ميداره و از تاب ورداشتنش پيشگيري ميكنه و بدليل اينكه طول لول فنر اصلي خيلي زياده ( در حدود 11 سانتيمتر) و اين بنظر من نقطعه ضعف اون هست و من طول اونو به 9 سانت تغيير داده و اين كاهش رو به واشر مركزي اضافه كردم تا زمان كوكينك با شروع به جمع شدن فنر فشار حداقل پنج حلقه فنر كه از سمت بالا منظم جمع شده ازروي لول فنر به واشر مركزي انتقال پيدا كنه و فشار نهايي كه در انتهاي كوكينگ و زمان قفل شدن ماشه به لول فنر اعمال ميشه كمتر بشه و از شكستنش پيشگيري بعمل بیاد
بخش انتهايي ته فنر رو كه كاملآ فيت روي لول فنر نشسته و ته فنر رو داخل تكيه گاهش توي واشر پله دارميبينيد و اينرو ميدونيم هر فنري پس از فشرده شدن وقتي آزاد ميشه علاوه بر نيروي پيشران يه نيروي دوراني عكس پيچش فنر ايجاد ميكنه كه در تفنگ فنري يه معضله وباعث توليد ارتعاش ميشه كه مفيد نيست و در اينجا با پوليش كردن سر و ته فنر و قرار دادنش در واشر مخصوص پله دار و واشر فلزي كه تو يقه واشر مركزي قرار داره و انجام گريسكاري اين نيرو صرف چرخش فنر ميشه كه ميتونه از قرار گرفتن فنر در يك وضعيت پيشگيري كنه و در طي شليكهاي متوالي اونرو حول محورش جابجا ميكنه و در دراز مدت براي سلامت و عدم تغيير شكل فنر (تاب ورداشتن) مفيد هست
(صحت عمل چرخش با اين نوع واشر و پوليش فنر رو در 2 تفنگ يكي 52 و يكي هم همين 54 كاملآ تست كردم)
[تصویر: 13669193141.jpg]
[تصویر: 13668284901.jpg]
[تصویر: 13668284914.jpg]
در تجربه اي كه با نصب واشر مركزي فلزي داشتم بسيار عالي بود چون با نصب اون كمي افزايش قدرت حس ميشد ولی باعث وزن اضافه پيستون و چكشي تر شدن ضربه شليك بود كه تو دیانا بدلیل سیستم پیستون شافت دار وزن پیستون خودبخود بالاست و با اضافه كردن واشر پولكي فولادي زيرش به جهت کاهش ضربه بازهم برام مطلوب نبود بهمین دلیل تصميم به تعويض واشرمرکزی فلزی با اين واشر مركزي جديد گرفتم
[تصویر: 13668793301.jpg]
براي ساخت واشر مركزي از سخت ترين نوع پلي آميد موجود در بازار استفاده كردم كه نوع مقاوم در برابر فشار و ضربه هست و براحتي در مقابل فشار فنر معمولي دوام مياره ولي بخاطر امكان استفاده از فنر های تیونینگ براي دوام و طول عمر واشر مركزي از يه واشر محافظ فولادي كه هم سايز با پلي آميد تراشيده شده تا فشار حاصل از ضربه فنر رو بطور يكسان به تمام سطح منتقل كنه استفاده كردم ( واشر پله دار و واشر محافظ فلزي فوق از جنس VCN200 كه نوعي فولاد سخت هست تراشيده شده)
[تصویر: 13668284902.jpg]
سمت راست فنر نو رو ميبينيد كه هر دو سطح اون كاملآ گونيايي سنگ خورده سيقلي و پوليش شده و سمت چپ فنر كهنه فابريك ديانا
[تصویر: 13668284915.jpg]
واشر پيستون كهنه 54 :
اين واشر قديمي هست و ميتونيد ببينيد كه با توجه به اينكه حدود 5 سال از عمرش ميگذره و تغيير رنگ داده ولي بدليل نگهداري صحيح و عدم ديزلينگ هيچگونه ترك يا پريدگي لبه فوقاني در اون ديده نميشه و از مدلهاي قديمي واشر هست و مكش عالي اي داشت اما وقتي اسلحه وا ميشه بايد كليه قطعات هماهنگ و يكدست باشند تا راندمان نهايي بالا بره و عوضش ميكنم و با تعويض واشر پيستون كار رو ادامه ميدم
[تصویر: 13668301201.jpg]
[تصویر: 13668305452.jpg]
بعد هم شستشوي سيلندر و تعويض واشر سه گل جديد كه از پلي آميد نيمه سخت تو عكس پايين ميبينيددرست كردم و اين نوع پلي آميد با قطر 10.7 تو بازار هست و من اونرو سرتاسري با مته 4 سوراخ زدم و باهاش واشر سه گل رو ميسازم واشر استفاده شده اي كه سمت راست عكس هست بعد 1000 شليك براي بازديد درش آوردم و ميبينيد هيچ اشكالي درش ديده نميشه براي دوام طولاني واشر سه گل و كاهش شوك شليك من يه لايه گسكت ضربه گير مابين سيلندر و محل ساچمه گزاري نصب ميكنم اين گسكت از جنسيه كه الاستيكه ولي سخت تر از تيوپ يا لاستيك هست و مثل اونها نرم نيست و تو واشر سازي ها پيدا ميشه بايد ضخامتش بين نيم الي هفت دهم ميل باشه كه اون رو هم پس از كمي چسب زدن به پشتش سر جاش قرار ميدم و اگه ازش استفاده ميكنين بايد واشر سه گل رو صاف بسازين نه مدل گود
( در صورت نصب گسكت ضربه گير حتمابايد قبل از شليك با واشر سه گل نو بزارينش چون درغير اين صورت واشر سه گل گود شده و بعدآ اگر گسكت رو بزارين با وجود ضخامتش آب بندي نميشه)
[تصویر: 13681173511.jpg]
[تصویر: 13679612371.jpg]
[تصویر: 13681164711.jpg]
[تصویر: 13681164712.jpg]
دوستان من حقيقتآ اهل گروپ گيري نبوده و به اصول فني اين كار هم زياد وارد نيستم و با توجه به اينكه دوربين فقط با صفر دوم تنظيم شده ( بدليل ماكزيمم مسافت در دسترس 22 متر) با ساچمه هاي دم دست اين رو تونستم رديف كنم كه خودمم اونرو در حد مطلوبي نميدونم و بهمين خاطر تو تاپيك گروپ گيري نميزارمش و مطمئنم اگر توسط دوستان خبره انجام ميشد بسيار بهتر از اين ميتونست باشه
( قطر بيروني دايره وسط 12 ميليمتر هست) دوربين 3*9*40 LEAPERS
[تصویر: 13681164723.jpg]
تست قدرتش تو اين مسافت:
[تصویر: 13668345965.jpg]
و در خاتمه بايد عرض كنم انجام اين تغييرات در مجموع برام راضي كننده و از اونچه كه خودم پيش بيني ميكردم تا حدودي بهتر بود اسلحه خيلي نرم شليك ميكنه واز صداي شلاقي كه تو سيلندر ميپيچيد ديگه خبري نيست و با توجه به نو بودن فنر و واشر عقب نشيني خيلي ملايميتري داره
[تصویر: 13681164724.jpg]
اگر كم و كاستي هم بود اساتيد عفو بفرمايند و زحمت تصحيح رو بكشن
از توجهتون سپاسگزارم
از اقا بهروز به خاطر توضیحات کاملش و ست تیونینگ زیبایی که ساخته تشکر میکنم.
آقا بهروز کارتون خیلی خوب بود.دم شما گرم. مهم ترین نکته ش به نظر من همینه که فنر صاف تر حرکت کنه و تو جهات مختلف حرکت و ارتعاش نداشته باشه که مطمئنا به عمر فنر هم اضافه می کنه
گروپها هم عالی هستند. من که تو این فاصله گروپهای بهتر از این ندیدم.مخصوصا جی اس بی و باراکودا
دوست عزیزکارتون عالی بود
سلام دوستان میله اهرم دیانا رو از فروشگاه سمس سفارش دادم آلمانیش نبود ولی ایرانیشو برام فرستاد 19 تومن با هزینه پستی 24 تومن
اینم عکسش
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک مرجع