انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی دیانا 54-diana 54 airking
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
مهدی جون.منم با 52 خیلی حال میکنم.چند وقت پیش که با اقا محسن و اقا مسیح و دوستان رفته بودیم 54 خودمو داده بودم محسن و خودم با 52 حال میکردم.در کل 52 محکمتر از 54 به نظر میرسهKhansariha (8)
یک نظر برای 54
اگر روزی بخواهم یک دیانا بگیرم و از زیبایش لذت ببرم و باهاش سیبل و هدف بزنم میرم 56 میخرم با پایه هم میخرم .
اگر روزی بخواهم برای هدفزنی و شکار (تجمیع دقت و قدرت) تفنگ بخرم میرم 54 را میخرم که مرتب لذت هدفزنی را ازش ببرم و برای شکار هم بیشتر به کمین میشینم .
اگر روزی فقط شکار مد نظرم بود و راه اوفتادن دنبال شکار که فقط 52 میگیرم .

البته الان به یک اطلاعات بیشتری من نسبت به این 54 پیدا کردم که سر فرصت نمونشان را ذکر میکنم و مطلب لازم را مینویسم مثل همان ضریب بالستیک که با مقایسه جدول تست ساچمه های شلیک شده از انواع دیاناها دیدم .
حالا این بررسی را لااقل بگم
چرا این 54 ضریب بالستیک بهتری از ساچمه ها میگیره ؟
و در واقع دلیل کاهش سرعت ابتداعی خروج ساچمه از 54 نسبت به هم تواناهای دیگه مثلا 460 مگنوم (با توان 26 ژول) را اینگونه پیدا کردم و با محاسبات ریاضی دیدم نه تنها در فاصله نزدیک به 80 متری جبران سرعت میکنه بلکه از اون به بعد نسبت به 460 جلوتر هم میزنه در واقعه دلیل کاهش سرعت اولیه خروج ساچمه 54 نسبت به 460 بر میگرده به سیستم سلاح و مخصوصا لوله و خان کشی که بهترین حالت پایداری انرژی یا بهتر بگم ضریب بالستیک را تولید میکنه یعنی کمی پائین بودن سرعت اولیه ساچمه دلیل بر بهتر انرژی گرفتن ساچمه در این تفنگ هست و لذا بعدا در طی مسیر بخاطر بالستیک بهتر جبران میکنه برای توضیح بهتر موضوع بصورت یک نمونه مقایسه دو شلیک با ساچمه سنگین کودیاک که بهترین بالستیک هم داره را بررسی کردم .
یک خلاصه ای از نتیجه محاسبه با ساچمه کودیاک 21.10 گرینی
در ضمن تمام اعداد و ارقام بدست امده هم موجوده
مثلا برای 460 سرعت (fps ) ساچمه از ابتدای خروج تا مسافت 50 یاردی حدود 25% افت سرعت دارد
برای 54 سرعت ساچمه از ابتدای خروج تا همان مسافت 50 یاردی حدود 18% افت سرعت دارد
و همچنین انرژی حامل ساچمه هم
برای 460 تا مسافت 50 یاردی 57% افت (ft lbs) یا انرژی را دارد
و برای 54 تا مسافت 50 یاردی 41% افت (ft lbs) یا همان انرژی حامل ساچمه را دارد

بنابر این در جدول مانگاهی اینطور میبینید که میانگین ضریب بالستیک این ساچمه کودیاک (Kodiak) در 460 شده 027. ولی در مدل 54 شده 036. یعنی ضریب بالستیک بالاتر و یا تداوم پروازی بهتر برای هر شلیک با این 54 .
البته میتوان نتیجه اینطوری هم گرفت که سرعت اولیه 460 کمی بیشتر است یعنی شکاریتر است ولی در عوض تداوم پروازی ساچمه در 54 کمی بیشتر است ( افتش کمتر است ) یعنی با دقتتر است Khansariha (214)

در ضمن یک ازمایشی هم از مقدار نفوذ ساچمه های شلیک شده با این 54 و نسبت ضریب نفوذ کالیبرهای 4.5 و 5.5 هم در سایتهای خارجی پیدا کردم که سر فرصت میگذارم اونم فکر کنم جالبه مخصوصا برای اونهای که نظر داشتند کالیبر 4.5 از 5.5 بیشتر نفوذ میکنه برای خودم که جالب بود Khansariha (214)
علی اقا یه بحث توی پیکس بود که 54 خودشون رو با انجام تغییراتی که تو سیستمش میدادن خیلی دقیقتر میکردن.از اون اطلاعی نداری؟Khansariha (8)
(2011-05-05 02:33 PM)Don Corleone نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی اقا یه بحث توی پیکس بود که 54 خودشون رو با انجام تغییراتی که تو سیستمش میدادن خیلی دقیقتر میکردن.از اون اطلاعی نداری؟Khansariha (8)
نه امین جان خبری از اونجا ندارم اگر شم اطلاعی دارید ممنون میشویم که استفاده کنیم یا اگر آدرسی هم پیدا کردید برای ما هم معرفی کنید . ممنون Khansariha (256)
و باز هم 54
سلام دوستان قبلا گفته بودم یک اطلاعاتی در خصوص این دیانا 54 (airking سلطان هوائی) در یکی از سایتهای دیده بودم که برام جالب بود
این سایت آمریکائی یافروشگاه topairgun
[تصویر: logoonly.img?color=494e52&text=5...4826154193]
The RWS 54 is a recoilless sidelever rifle based on the action of the RWS 48/52 series.
By floating the action on rails, RWS takes the rifle's powerful recoil and significantly reduces the amount you feel. It also enhances accuracy, because the pellet exits the barrel before spring vibration is transmitted to it. Ideally suited for field target! Also great fun for shooting spinners and plinking
خب در اینجا یک بررسی روی این 54 انجام شده که خلاصه (ترجمه گوگلیش) این چند خط اول اینه :
این تفنگ مبتنی بر سریهای 48 و 52 طراحی و ساخته شده
توسط ریل لگد قدرتمندش کاهش پیدا کرده تا جائی که شما احساس راحتی میکنید
این کار باعث افزایش دقت گردیده بدلیل اینکه خروج گلوله یا ساچمه قبل از لرزش و ارتعاش در لوله انجام میگیرد و زمینه مناسبی را برای زدن هدف (هدفزنی) ایجاد کرده

(بنظر من اینجا منظور این است که حرکت تفنگ روی ریل تا رسیدن به انتهای قنداق و ایجاد لگد و ارتعاش یک فاصله زمانی ایجاد میکند و در این فرصت ساچمه بدون هیچ ارتعاش و لگدی خارج میشود)
همچنین پاپ بزرگ برای عکسبرداری spinners و plinking.

و این جمله آخری که حدس میزنم برای کار با دوربین عکاسی و فیلمبرداری میباشد
و.......
از ترجمه ها که بگذریم به نکته مهمی بنظرم میرسیم حداقل برای خودم جالب بود
لازم بذکر است این بخش را برای مقایسه دو کالیبر 5.5 و 4.5 به تایپیک مربوطه هم ارسال میکنم

تست گروپ و نفوذ ساچمه ها توسط دو سلاح 54 به کالیبرهای 4.5 و 5.5
[تصویر: RWSModel54.jpg]
همانطور که مشاهده میکنید از هر نظر سلاح کاملا مهار گشته و برای ازمایش وتست گیری مهیاست
نتیجه آزمایشات در جدول زیر قرار گرفته که بسیار واضح میباشند
آزمایش در فاصله 10 متری بر روی تخته چوبی
دوستان دقت کنند که مقایسه ها باید بین یک مدل ساچمه برای دوکالیبر مختلف قرار گیرد
مثلا ساچمه jsb برای 4.5 گروپی 40mm و نفوذش 16mm شده که همین مارک برای 5.5 گروپی 7mm و نفوذی 17mm از خودش برجا گذاشته که نشان میدهد این ساچمه هم در دقت و هم در نفوذ در 5.5 بهتر جواب میدهد .
ویا ساچمه سنگین4.5 Eungin گروپش بهتر از 5.5 شده ولی باز نفوذش به پای 5.5 نرسیده پس میشه نتیجه گرفت ساچمه های سنگین برای 4.5 بهتر هستند .
یک نکته مهم استفاده معمول ساچمه سنگین 28.4 گرینی در این تفنگ هست یاد تست آقا جاوید عزیز افتادم با ساچمه سنگین سامیانگ به همین وزن ، خب بگذریم Khansariha (8)
نتایج جالب دیگه برای بدست آوردن بالاترین سرعت در 4.5 از ساچمهRWS HYPER با وزن 5.2 گرینی استفاده کرده و توانسته به سرعت 1267 (FPS) برسد هرچند نفوذش به تخته چوب بد نبوده و لی گروپش بسیار افتضاح شده (48mm)
یک نکته هم اضافه کنم برای 4.5 آمده یک تست با ساچمه کراسمن گرفته که نتیجه گروپش خیلی عالی در آمده واسمش را گذاشته magic pellet (گلوله سحر آمیز) البته فقط برای 4.5 انجام داده و برنگ آبی از بقیه متمایزش کرده
یک نتیجه مهم اینه که بیشترین نفوذ به تخته ها مال 5.5 است و تا حدودی گروپ ها هم همینطور (غیر از تک آزمایش کراسمن که فقط برای 4.5 انجام داده )
بنظرم اگر یک آزمایش کراسمن هم برای 5.5 میداشت چقدر عالی میشد تا نظر دوستان چی باشه .Khansariha (214)
[تصویر: RWSModel54.jpg]

منبع :
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ممنون علی اقاKhansariha (8)مطلب جالبی بود.اینجور که من اطلاع دارم ساچمه کراسمن پرمیر در کالیبر 5.5 اصلا به خوبی 4.5 جواب نداده.برای 5.5 بیشتر از ساچمه jsb exact تعریف میکننKhansariha (8)
سلام من تازگی دیانا 54 گرفتم با دوربین مگنوم. برای تعمیر دوربین که پیشه دو تعمیر کار که رفتم میگفتند که دیاناهای جدید اصلا بدرد نمیخورند و زود ماشه و سیلندرش عیب پیدا میکنه و در کل میگفتند تفنگ بشو نیست. حتی به من گفتند تا عیب نداره بفروش نظر شما چیه؟ کسی تازگی دینا 54 گرفته ؟ فروشندها که میگن همه اصلی هستند اما رو کارتن تفنگ نوشته Quality maid in German و رو تفنگ maid in German ادم دیگه از دست چین نمیدونه به چی باور کنه.
اقا امیر با سپاس از جوابتون
می خواستم بدونم ایا 54 ارزش خریدنشو داره اونم واسه شکار . اگه نه با این بودجه شما چه چیزیو پیشنهاد میکنید دوستان
من اگه باشم نمیخرم ..!!!!!!!!!
امروز شاید 10کیلومتری تویه کوه دنبال شکار بودیم دوستم شادو1000داشت راحت بود منم 52 داشتم تن تن میکردم اگه 54 دستمون میبود باید سینه خیر میرفتیم !!!!!!!
54 واسه شکار سنگینه والا سنگینه هر چی هم پهلوون باشید بازم سنگینه !!!!!!خخخخخKhansariha (214)
(2011-06-10 05:47 PM)farhad58 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام من تازگی دیانا 54 گرفتم با دوربین مگنوم. برای تعمیر دوربین که پیشه دو تعمیر کار که رفتم میگفتند که دیاناهای جدید اصلا بدرد نمیخورند و زود ماشه و سیلندرش عیب پیدا میکنه و در کل میگفتند تفنگ بشو نیست. حتی به من گفتند تا عیب نداره بفروش نظر شما چیه؟ کسی تازگی دینا 54 گرفته ؟ فروشندها که میگن همه اصلی هستند اما رو کارتن تفنگ نوشته Quality maid in German و رو تفنگ maid in German ادم دیگه از دست چین نمیدونه به چی باور کنه.
دوست من به احتمال زیاد تفنگ شما اصلی هست و تا کنون چیزی که تعمیرکاران دوربین گفتند اینجا مشاهده نشده برای اینکه خیالت راحت باشه براحتی میتونید یک ایمیل به RWS (شرکت دیانا) بزنید و شماره سریال را ارسال کنید و منتظر جواب باشید .
اگر هم میتوانید یک عکس از جعبش و یا مشخصات حک شده روی بدنه تفنگ برای ما ارسال کنید . تا دوستان به شما در این خصوص کمک کنند .


(2011-06-10 08:18 PM)paka نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مهدی جان در خوزستان شکار معمولا از داخل ماشین به بیرون است(معمولا روی سیم برق یا روی درختای ردیف شده کنار جاده) یا در نخلستان
میدونی عزیز تو نخلستان زمین صافه شکار رو نخل 3 متری مسافت طی شده معمولا زیاد نیست اخه میدونی کاکا اهواز کوه نداره حالا بازم 54 انتخاب خوبی نیست؟
حالا تا آقا مهدی فکر کنند و جواب بدهند من بشما paka جان عرض کنم با این تفاسیری که از نحوه شکار و گردش بیان میکنید بنظرم گزینه خوبی هم هست و شرایط مناسبی برای شکار شما با این 54 پیدا خواهد شد.Khansariha (214)

البته مهدی جان برای مناطق کوهستانی و پیاده روی 10 کیلومتری توی کوهها 54 که سهله شادو هم زیاده بنظرم یه تیرکمون آدم با خودش ببره مناسبتره. Khansariha (214)
لینک مرجع