انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی دیانا 54-diana 54 airking
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
با توجه به اینکه اکثر دوستان تمایل دارن خودشون سلاحشون را سرویس نمایند تصمیم گرفتم مراحل باز کردن دیانا 54 را به صورت تصویری قرار بدم تا کسانی که برای اولین بار این کار را انجام میدهند راحتتر باشند لازم به توضیح است تقریبا تمام مدلهای دیانا به همین صورت دمونتاژ میشوند با تفاوتهای خیلی کم. در ضمن اگر اشکالی وجود دارد تذکر دهید به دیده منت پذیراییم.
1 -مرحله اول : وسایلی که نیاز دارید : شامل پیچ گوشتی چهارسو . چکش سبک . الن شماره 2.5 . میخ فولادی. برای خارج کردن پینها. پیچ گوشتی ساعتی برای در اوردن خارها. سعی کنید چهارسو نوک سالمی داشته باشه موقع باز کردن به اندازه کافی فشار بیارین تا رد نکنه اینطوری ردی روی پیچ نمیمونه.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: 10816978889775291009.jpg]
2 - دو پیچ اصلی بدنه را باز کنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: 78847090351223418061.jpg]
حالا قنداق جدا میشود. واشرهای روی ریلها را به ترتیب برداشته و در جای مناسبی قرار دهید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: 33073516040615099269.jpg]
3-ترجیحا ترتیب پیچهای بدنه را در موقع بستن رعایت کنید هر چند هر دو یک سایز هستند. من محل هر کدام را با شماره حفظ میکنم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: 66641911116313930064.jpg]
4-با پیچ گوشتی ساعتی دو عدد خار مشخص شده را از جایشان خارج و بعد از در اوردن پینها اهرم مسلح کننده تفنگ را باز کنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: 34333887749413245037.jpg]
5-من برای باز کردن فنر از گیره دست ساز خودم استفاده میکنم . قبل از بستن به گیره پینها را به اندازه 5 میلیمتر از جایشان خارج نمایید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: 85155245841382353053.jpg]
6-تمام مجوموعه را در گیره ببندید. پیچ گیره را ببندید تا فشار فنر از روی پینها برداشته شود. پینها را با کمی ضربه از جایشان خارج نمایید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: 74461390485306417682.jpg]
7-فنر و لوله پلاستیکی هادی فنر خارج میشود. برای در اوردن پیستون با الن 2.5 پیچ مشخص شده را باز کنیدتا رابط اهرم مسلح کننده هم خارج شود.جاییی که مشخص کردم حتما نیاز به کمی گریس دارد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: 00858954015387583939.jpg]
موقع بستن اول قرار دادن پیستون بعد بستن پیچ خزانه با الن 2.5. گذاشتن فنر و لوله فنر البته کمی گریسکاری هم لازم داره. به کمک گیره فنر و ماشه را ببندید. و نهایتا هم بستن قنداق. واشرهای روی ریل را به ترتیب قرار دهید. یعنی واشر لاستیکی بین فلزی قرار بگیره .
من دستگاه ماشه را هم باز کردم البته فقط واسه کنجکاوی توصیه میکنم این کار را انجام ندهید. روی ریلها را هم کمی گریس بزنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: 88344563452809777484.jpg]
اینجا ها حتما گریس بزنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: 43245086929231743535.jpg]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: 51484270438476397013.jpg]
موفق باشید.
سلام یه سوال داشتم ازدوستان دانا54 من آرمRWS نداره آیاتقلبی هست؟
دوست عزیز.تمام دیانا های موجود در بازار اصل هستند. rws نام برندی هست که دیانا با ان در امریکا توزیع میشه.و فقط مختص امریکا هست.هیچ دیانایی در ایران با ارم rws توزیع نمیشهKhansariha (8)
دوستان با توجه به پتانسیل 54 برای تیون و کمبود امکانات در کشور بهترین فرصت خرید فنر تیتان از علی آقای خودمون هست
اگه میتونید حتما هزینه کنید چون مطمئنا پشیمون نمیشید
Khansariha (8)
(2012-04-05 04:44 PM)HALFMAN2010 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان با توجه به پتانسیل 54 برای تیون و کمبود امکانات در کشور بهترین فرصت خرید فنر تیتان از علی آقای خودمون هست
اگه میتونید حتما هزینه کنید چون مطمئنا پشیمون نمیشید
Khansariha (8)
کاملا فرمایش درست احسان خان از علی مشهدی عزیز هم ممنونم که این فرصت را ایجاد کردند .Khansariha (8)
من کاملا فنر تیتان را برای 54 تائید میکنم و آنرا بسیار مناسب 54 میدونم و هر ایرکینگ سواری را بدون شک راضی خواهد کرد . مطمئن باشیدKhansariha (214)
البته من با فنر تیتان خالی زیاد حال نمیکنم.به نظر من تیونینگ باید کامل و همه جانبه باشه تا تاثیر محسوس داشته باشه.ولی فنر تیتان هم به تنهایی بد نیستKhansariha (8)
(2012-04-06 12:37 AM)Don Corleone نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
البته من با فنر تیتان خالی زیاد حال نمیکنم.به نظر من تیونینگ باید کامل و همه جانبه باشه تا تاثیر محسوس داشته باشه.ولی فنر تیتان هم به تنهایی بد نیستKhansariha (8)
درسته امین جان تیونینگ کامل خیلی بهتر و بی نظیره Khansariha (8)
همانطور که دوستان میدونند مدت زیادی هست که همه جوره با تیتان ایرکینگم را تیون کردم و مطالبش در تاپیک تیونینگ گذاشته شده .
دو تا حسن خیلی عالی به تنهائی فنر تیتان داره که حتی اگر تیون کامل نباشه باز ارزشش را دارد که فنر بتنهای گداشته شود.
یکی اینکه بسیار بادوام هست و عمر طولانی دارد .
دوم اینکه بسیار نرم کار میکند و لگد کمتری دارد .
روی ایرکینگ که دیگه هیچ لگدی ندارد خخخخ Khansariha (214)
توضیح : روی ریل ایرکینگ نیز ضربه دوطرفه نخواهید داشت و براحتی سیستم ضد لگد تفنگ آنرا مهار میکند و ریل تنها نیمی از راه را به عقب مینشیند و به منزله لگد کمتر فنر میباشد و این یعنی هر دوربینی میتونه روی این تفنگ جواب بده مثل pcp Khansariha (256)
علی جون اگه یادت باشه گفتم تفنگ من وقتی باهاش شلیک میکنم توی چند تا شلیک اول صفر نیست ولی بعد از دو یا سه شلیک صفر میشه
به نظرت با فنر تیتان هم همین طوره ؟
(2012-04-06 05:00 PM)HALFMAN2010 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی جون اگه یادت باشه گفتم تفنگ من وقتی باهاش شلیک میکنم توی چند تا شلیک اول صفر نیست ولی بعد از دو یا سه شلیک صفر میشه
به نظرت با فنر تیتان هم همین طوره ؟
بله احسان جان با تیتان هم همینطوره اصولا در بین تفنگها (چه فنری و چه pcp ) ممکنه چند شلیک اول متفاوت باشه این امر هم طبیعی هست و بخشی از آن به سرد و گرم شدن قطعات و اثرات آن بر اعمال مکانیکی مربوطه مخصوصا خانها و لوله و بخشی هم به روان شدن روغنها مربوطه خلاصه چیز مهمی نیست و تفنگها هم باید کمی خودشون را برای کار کردن گرم کنند خخخخخخ. Khansariha (214)
یک تجربه
دوستان دیروز جمعه فرصتی شد تا بفکر تمیز کردن لوله تفنگم بیافتم لذا برآن شدم که با روغن مخصوص و برس لوله را تمیز کنم در هنگامی که قصد داشتم از یک طرف لوله را با چسب کیپ کنم متوجه نکته ای شدم دیدم که لبه براق دورتا دور کونیک لوله از یک طرف کمی سیاه و جرم گرفته است (عکس زیر )
[تصویر: 13337713571.jpg]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


حدس زدم واشر لوله (معروف به واشر سه گل) که در طرف دیگر و داخل سیلندر هست ممکنه از این قسمت آسیب دیده و دچار پارگی شده با مشاهده طرف دیگر (داخل سیلندر) دیدم بععععله خخخخخ واشر سه گل ما ترکیده و درست همون قسمت که روی لوله اثر نشان میداد از بین رفته (عکس زیر )
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

البته حدس میزنم مال زمانی هست که بطور اتفاقی کمی روغن با گریس وارد محفظه سیلندر شده بود و دیزلینگ بوجود آمده بحدی بود که باورتان نمیشه ولی اون لحظه قدرت تفنگ نزدیک 60 ژول شده بود و صدای ساچمه در شکافت هوا درست مثل گلوله زنیها شده بود و شکستن دیوار صوتی مانند صدای انفجار تو هوا میپیچید چیزی که تاکنون ندیده بودم و در 80 متری کمتر از 1/4 ثانیه سنگ و ریگ را میترکاند البته بیشتر از 15 تا 20 شلیک هم دوام نیاورد و برگشت بحالت قبل این حالت خیلی بیشتر از حالتی بود که قبلا خودم بعد از تیون کردن تفنگ (فنر تیتان و گریس و ساچمه چرب) قدرت تفنگ را به 52 ژول رسانده بودم باز چنین حالتی نداشت .

و اما ادامه ماجرای دیروز
مجبور شدم برای درستی کار سیلندر را برای خارج کردن واشر باز کنم این عکس را ببینید که بوضوح حالت پارگی واشر داخل محفظه معلومه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


خب از اونجائی که قبلا دو عدد واشر سر لوله که معروف به سه گل هست را بصورت یدکی داشتم براحتی با خارج کردن واشر کهنه واشر نو را جایگزین کردم
[تصویر: 13337713584.jpg]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



یک یاد آوری از مباحث قبلی
این واشر کهنه همون واشر سه گل هست که بدین شکل در آمده یعنی قبلا تخت بوده (پشت واشر علامت سه گل را دارد) و در اینجا یادم افتاد که سال گذشته در خصوص امکان بودن دو نوع واشر طبق ارائه بعضی از نقشه های موجود در منابع (یکی تخت و یکی گود) با آقا سهیل عزیز و دوستان گفتمانی داشتیم و نظرات درست ایشان برای خودم هم یادآوری و هم تجربه خوبی برام شد . فعلا Khansariha (256)
لینک مرجع