انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی دیانا 54-diana 54 airking
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دوستان
دیروز قنداق تفنگ رو باز کردم تا تفنگ رو سرویس کنم ولی وقتی خواستم دوباره ببندم پیچ عقبی بسته نمیشد
وقتی نگاهی بهش انداختم دیدم که یه پیچ آلن توی اون هست و وقتی بستمش صدای فشرده شدن یه فنر ریز رو میداد
اون پیچ رو یه مقدار بستم و بعد پیچ قنداق هم بسته شد
سوالم از دوستان اینه که اون پیچ برای چی هست و چقدر باید سفت باشه؟
منظورم پیچ داخل این قسمت هست
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

ببخشید لینک مستقیم مشکل داشت
(2011-10-22 10:28 AM)HALFMAN2010 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان
دیروز قنداق تفنگ رو باز کردم تا تفنگ رو سرویس کنم ولی وقتی خواستم دوباره ببندم پیچ عقبی بسته نمیشد
وقتی نگاهی بهش انداختم دیدم که یه پیچ آلن توی اون هست و وقتی بستمش صدای فشرده شدن یه فنر ریز رو میداد
اون پیچ رو یه مقدار بستم و بعد پیچ قنداق هم بسته شد
سوالم از دوستان اینه که اون پیچ برای چی هست و چقدر باید سفت باشه؟
منظورم پیچ داخل این قسمت هست
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

ببخشید لینک مستقیم مشکل داشت
خب بزار ببینم دقیقا سئوال چی هست
میفرمائید در انتهای این سوراخ یک پیچ آلنی هست که نگذاشته پیچ اصلی بدنه کامل بسته بشه . درست فهمیدم
اینم عکسی که شما گذاشتید
[تصویر: 8eebae547d0c371d9ddaedb1186da4e41f2adcdf...bfcc5g.jpg]
و فرمودید که با بستن اون پیچ آلنی که در انتهای سوراخ هست توانستید مقداری مسئله را حل کنید . درسته Khansariha (214)


خب با بررسی نقشه و کاتالوگ متوجه شدم شما (قطعه 77) را منظورتان هست
اون پیچ کوچیک آلنی برای تنظیم فشار فنر پشت ساچمه اونجا تعبیه شده
این پیچ آلنی داخل ریل هست (پشت فنر)
[تصویر: 302550.jpg]
اینم سمت دیگه ریل که فنر و ساچمه وجود دارد
[تصویر: Diana_54_b.jpg]
یک نکته با توجه به اینکه امکان باز شدن همینطوری پیچ آلنی خیلی کمه و شما هم موقع بستن متوجه گیر کردن پیچ به انتها شدید (چون قبلا اینطوری که نبوده) بنظرم ممکنه موضوع چیز دیگه ای باشه (لطفا بررسی کنید)
باید به این امر هم دقت کنید که نکنه تعداد و نوع ارایش واشرها را جابجا یا کم گذاشته اید و ریل به بدنه چوبی قنداق بیش از حد نزدیک شده باشه که در نتیجه پیچ به انتهای سوراخ میرسه Khansariha (214)
برای بررسی این موضوع باید قبلا دقت کرده باشید کل واشرهای بزرگ ریل 5 عدد هست که سه عدد ان برای ریل جلوئی هست و دو عدد ان برای ریل عقبی ترتیب ریل جلوئی مثل عکس زیر است
نحوه چیدمان واشرهای ریل جلوئی(3 عدد)
[تصویر: _1608_1575_1588_1585_1587_1607_1604_1575..._1740_.jpg]
برای ریل عقب واشر شماره سه وجود ندارد و واشر لاستیکی باید رو قرار گیرد (مهمه) و دیده شود پس کلا دو واشر برای ریل عقبی وجود دارد . فعلا Khansariha (256)
(2011-10-21 10:26 PM)alireza نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
t06 سلام: بالاخره روز 5شنبه یه 54 اکبند خریم به مبلغ 6100000 ریال
به به مبارک علیرضا جان انشاالله ماشه اش برات مرتب بچکونه و خاطرات خوبی برات فراهم کنه Khansariha (256)
من و دوستان ایرکینگ سوار هم در خدمتیم Khansariha (214)
سلام بر دوستان و به خصوص آقا علی گل که واقعا استاد برازنده ایشون هست
درسته علی جون منظورم همین قطعه بودو پرسیدم چقدر باید بسته بشه چون وقتی تفنگ رو باز کردم فکر کنم این پیچ هم چرخیده و باز شده
راستی واشرهای قسمت عقب تفنگ من سه تا داره که من ترتیبش رو بهم نزدم ولی جلو طبق فرمایش های شما بود
راستی همین الان از فروشگاه شکار بر میگردم قیمت این تفنگ 620 تومان بود و یه دست دوم بسیار بسیار تمیز در حد نو هم داشت و می گفت 520
(2011-10-22 11:06 PM)HALFMAN2010 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام بر دوستان و به خصوص آقا علی گل که واقعا استاد برازنده ایشون هست
درسته علی جون منظورم همین قطعه بودو پرسیدم چقدر باید بسته بشه چون وقتی تفنگ رو باز کردم فکر کنم این پیچ هم چرخیده و باز شده
راستی واشرهای قسمت عقب تفنگ من سه تا داره که من ترتیبش رو بهم نزدم ولی جلو طبق فرمایش های شما بود
راستی همین الان از فروشگاه شکار بر میگردم قیمت این تفنگ 620 تومان بود و یه دست دوم بسیار بسیار تمیز در حد نو هم داشت و می گفت 520
خیلی ممنون هالفمن جان شما لطف دارین عزیز Khansariha (8)
اون پیچ آلنی را تا جائی ببند که وقتی فنر و ساچمه را از طرف دیگر داخل سوراخ میگذارید درست باندازه تصویر بشه البته این پیچ رگلاژ فنر هست و با این میتوان فشار به ساچمه را کم و یا زیاد کرد Khansariha (214)
[تصویر: Diana_54_b.jpg]
در ضمن از نطر تعداد واشر بزرگ عقبی مطمئن باش همان دوعدد هست (یکی فلزی شماره 78 و یکی لاستیکی شماره 79) دلیلش هم قرار داشتن یک صفحه فلزی در کف داخلی محفظه عقبی قنداق هست (پایه نگه دارنده زبانه ای شکل شماره 81) که خودش درست مانند یک لایه واشر فلزی هست منم یکبار همین تصور را داشتم ولی با کمی دقت و نگاه کردن به کاتالوگ متوجه این مسئله شدم که چرا باید عقبی دوتا باشه . موفق باشید Khansariha (256)
کاتالوگ 54
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تقدیم به دوستان و ایرکینگ سواران عزیز Khansariha (256)
(فعلا بدون شرح )
[تصویر: diana_54_big.jpg]
علی آقا اگه اون پیچ الن زیادی سفت یا باز بشه چه تاثیری داره؟
(2011-10-23 03:07 PM)HALFMAN2010 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی آقا اگه اون پیچ الن زیادی سفت یا باز بشه چه تاثیری داره؟
احسان جان با اون پیچ آلنی شدت فشار فنر پشت ساچمه کم و یا زیاد میشود در واقع اون پیچ رگلاژی هست برای اونهای که از حرکت بی اختیار ریل موقع کوکین گله مندند بدین شکل که با بستن بیشتر پیچ فشار به فنر و ساچمه هم بیشتر میشود و اینکار یک خوبیت دارد و یک بدیت خوبیتش اینه که حرکت ریل موقع کوکین انجام نمیشود و بدیتش هم اینه که حساسیتش را کم کردیم و ریل در مقابل ضربه و شک روان عمل نمیکند و کمی مقاومت میکند Khansariha (214)
علی اقا درباره ی این ایرکینگ تیون شده بیشتر برامون بگو.Khansariha (8)
تا حالا کرنو کردید تا قدرتشو تست کنید و ایا دقت بعد از تیونینگ تغییر کرده؟Khansariha (8)Khansariha (48)
(2011-10-23 04:45 PM)Don Corleone نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی اقا درباره ی این ایرکینگ تیون شده بیشتر برامون بگو.Khansariha (8)
تا حالا کرنو کردید تا قدرتشو تست کنید و ایا دقت بعد از تیونینگ تغییر کرده؟Khansariha (8)Khansariha (48)
آره امین جان بارها تست کردم و کرنو گرفتم دیگه شده یک p1000 خخخخخ
نه خوشبختانه دقتش کم نشده اونم مدیون سیستم ضد لگدش (recoilless )هست Khansariha (256)
خب توی تاپیک تیونینگ گزارش کامل مرحله به مرحله تیون را قرار داده بودم و خلاصه اش را اینجا هم میزارم هرچی باشه اینجا تاپیک 54 هست و حیفه به نتایج ایرکینگ تیون شده اینجا اشاره ای نشه
این خلاصه نتایج هست
نام ساچمه ..... وزن ساچمه .....سرعت قبل از تیون ......سرعت بعد از 2 مرحله تیون و گریسکاری پیستون

1- جی اس بی ...15.9 گرینی .... 200ms (با 20.6ژول)........ شده 267ms یعنی 36 ژول
2-پرومگنوم ......15.43 گرینی ....219ms (با 24 ژول)...........شده 301ms یعنی 45 ژول
3- کراسمن پریمر...14.3 گرینی .............------- ............شده 322ms یعنی 48 ژول
4- باراکودا .........21.14 گرینی . 183ms (با 23ژول) .........شده 247.6ms یعنی 42 ژول

این ساچمه های سنگین را هم تست کردم که بد نیست مقایسه بشه
5- سامیانگ .......28 گرینی ...... 136.3ms (با17ژول)...........شده 164.5ms یعنی 25 ژول
6- رابیت مگنوم ...24.5 گرینی......156.4ms (با 19.5ژول).......شده 195.5ms یعنی 31 ژول
7- تی اس 22 .... 22گرینی....... 174ms (با 21.5 ژول)..........شده 234ms یعنی 39 ژول
البته واضح هست که ساچمه های سنگین بیشتر از 22 گرینی مناسب نیستند و خوب ازفنریها انرژی نمیگیرد
عکس انواع ساچمه های که تست گرفتم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

راستی اینم بگم
یک تست فوق العاده دیگه
یک تست هم با ساچمه های چرب شده (کمی روغن زده شده) انجام دادم که بد نیست اونم خدمت دوستان عرض کنم
[تصویر: DSC00112_1.jpg] [تصویر: DSC00111_1.jpg]

که نتیجه این شد سرعت ساچمه های پرومگنوم (اونم از نوع بسیار سفت) را رساند به 320 متر بر ثانیه یعنی قدرت 51.5 ژول هییییییییی واییییییییییی شده بود یک pcp تمام عیار خخخخخخخ Khansariha (223)Khansariha (223)Khansariha (223)
[تصویر: 320_8.jpg]
لینک مرجع