انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی دیانا 54-diana 54 airking
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2012-12-27 04:34 PM)severus snape نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.......... موقه بستن کوکین هم نباید هیچ فشاری به واشر سه گل وارد بشه تصور غلط این هست که تا اهرم محکم بسته نشه و به واشر سه گل فشار نیاره باد از اونجا نشت میکنه که اصلا اینجور نیست و هیچ نیازی به اینکار نیست، پس به نرم ترین وجه ممکن مه فقط کوکین گیر کنه کفایت میکنه،و همیشه مقداری پیچ ریگلاژ رو شل بزارید،و قوص میله رابط کوکین باید به طرف داخل قسمت تو خالی کوکین باشه نه به طرف تفنگ،
آاقا شاهین این تصور غلط نیست و این اطلاعات را دارید برعکس بیان میکند
اولا واشر سه گل از جنسهای پلیمر و ارتالون هست و این واشر هم از تفلون نسوز (PolyTetraFluorEthylen) که تنها دشمن این نوع جنس ضربه و سایش هست و اگر دسته شل بسته بشه باعث میشه که سیلندر بمقدار کافی با لوله چفت نشه و پیستون و فنر بعد از رها سازی مانند چکش به این واشر ضربه مبزنه و باعث کوبیدگی و سایش و در نتیجه خرابی واشر به مرور میشه برای همین رگلاژ دسته را بعد از چندین شلیک و بمرور زمان توصیه میکنند.
دوم قوس یا انحنا میله نباید به داخل ناودانی دسته باشه (دو اشکال ایجاد میکند) یکی اینکه این فشار به ناودانی باعث پرشها و جدا شدنهای ناگهانی دسته موقع شلیک میشه و دوم اینکه پس تکلیف این زائده نگه دارند بدنه تفنگ اینجا چی میشه اگر میله به این زائده فشار نیاره تفنگ لق میزنه توضیح و عکسهاش را در ص 12 هممین تاپیک دادم. فعلا Khansariha (8)
در باره واشر نمیدونستم میبینم ک حق با شماست ولی هنوز هم میگم انحناش باید توی دسته کوکین باشه،حد اقل برای عمر بیشتر خود میله کوکینKhansariha (8) و وقتی میگم شل باشه نه اونقدر که دیگه خلاصی داشته باشه در حدی که خیلی کم به واشر یه گل فشار بیاره نه فشار زیادی که دسته کوکین سفت بسته بشه، و بعد از مدتی به داخل خم میشه اگه هر بار بخواهید دوباره قوسش رو به جهت تفنگ بدین چند بار که اینکارو بکنید دسته کوکین میشکنه، در خصوص این قسمت،
[تصویر: %D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B10091.jpg]

تعجب میکنم که بعد از این همه مدت که 54 دارین هنوز متوجه نقش این قسمت نشدید و فکر میکنید برای نگه داشتن میله کوکینه که به بدنه تفنگ نگیرهKhansariha (214)
باید بگم نقش این قسمت دقیقا برای عقب روندن قنداق برای فضای بازی هنگام شلیکه، البته میدونم شما به طور عادت خودتون تفنگ رو به سمت جلو هل میدین، اما به فرض که اینکارو نکنید موقع کوک شدن،پس از شلیک تفنگ به انتهای شیار چسبیده به این صورت،

[تصویر: %D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B10090.jpg]

پس لازمه که موقع کوک شدن دوباره سرجاش برگرده،که این نقش به عهده این تیکه هست،اگه دقت کنی در انتهای شکاف حرکت مفصل کوکین اول قرار گرفته،یعنی تا حالا فکر نکردید که چرا دقیقا اینجاست؟
[تصویر: f.jpg]

وقتی که دارین تفنگ رو کوک میکنید در انتهای حرکتش از نقطه A به B مفصل جلویی کوکین به این تکیه گیر میکنه و قنداق رو به سمت عقب هلش میده

[تصویر: %D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B10096.jpg]

و به این صورت هست

[تصویر: 54_sledge_forward_web.jpg]

که دوباره تفنگ برای شلیک بعدی فضای بازی برای ریلش آزاد میشه، برای اینکه دقیقا درک کنید که چی میگم یکبار بدون اینکه خودتون تفنگ رو به جلو هلش بدین این کوک کنید تا ببینید چه طوری این تکیه نقشش رو عمل میکنه متاسفانه الان 54 در دسترسم نیست وگرنه یه تیکه کوتاه فیلم میگرفتم خیلی گویا تر هست قبلا توی یک فروم دانمارکی با یکی دیگه که مثل شما فکر میکرد بحثمون شد سر کارایی همین قطعه و عکس ها رو قبلا اون موقع برای توجیحش گرفته بودم یه فیلمم گرفتم اگه بتونم پیداشکنم میزارمشKhansariha (8)
امیدوارم از این به بعد دیگه این اشتباه رو نکنید،چون نقش این قسمت که با قنداق وصله دقیقا اینه که موقع کوک قاق رو عقب ببره وگرنه اگر برای محافظت از گرفتن کوکین به بدنه تفنگ بود که میتونستن راحت روی خود بدنه بزارنش نیازی نبود این همه زحمت بدن و یه تیکه فلزی بلند رو به قنداق محکم پیچ کنن، با این حساب باید بپزیرید که توجیح شما که برای اینکه میگفتین قوص دسته کوکسن باسد به سمت تفنگ باشه وجود این قطعه بود پس با این حساب فکر کنم که فهمیدین من اشتباه نمیکردم؟ آره؟Khansariha (8)
اقا شاهین شما ص 12 را که گفتم دیدید؟
این برگه به این بزرگی که تنها کارش کشیدن تنه به جلو نیست وگرنه با یک برجستگی ساده هم میشد اینکار را کرد (هرچند اینو کسی منکر نیست وبحثی هم سر این قصه نداریم )
این برگه حالت فنری داره و بخشی از تنه را بهش میچسبه و بدنه سیلندر را ثابتش میکنه این فشار موقعی وارد میشه که انحناء میله دسته روش فشار بیاره اگر این انحنا برعکس باشه (یعنی سمت ناودانی دسته) اونوقت این بخش و این برگه به بدنه سیلندر دیگه تماس نداره و در نتیجه لق زدن تنه روی ریل هم ببار میاد . Khansariha (214)
به این عکس و توضیح آن دقت کنید تازه روکش لاستیکی میله (شیلنگ ) بخاطر تماس با این بخش بمرور کمی نازک و سائیده میشه و روکش لاستیکی قابل تعویض و بهینه کردن هم هست که پیشنهاد سایز و اندازه در عکس توضیح داده شده Khansariha (8)
action cylinder stop gets in contact with inner lever border when lever closed.
the friction surface may cause inaccuracy when shooting
البته میگه این تماس ممکنه کمی روی دقت موقع شلیک هم تاثیر منفی داشته باشه
[تصویر: Lever.jpg]
این سایت
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آخه این قسمت که از بدنه ی متحرک جا و وصل به قنداقه چه طوری میتونه لقی رو بگیره؟ نمیدونم دیگه قیافه 54 هم یادم رفته خخخKhansariha (8)
اين مساله لق بودن روي ريل براي 56 خود من پيش اومده اول فكر كردم دليلش شل شدن ساچمه هاي سيستم ريل هست و حتي يه ورقه نازك فلزي گذاشتم زيرش اما لقيش بر طرف نشد تا اينكه طبق فرمايش علي آقا دسته كوكينگ رو ركلاز كردم و موقع بسته بودن كمي به سمت بدنه سلاح خم ميشه و به اين ترتيب مشكل لقي بدنه روي قنداق حل شد
اين قسمت حالت فنري داره و موقعي كه دسته كوكينگ بسته هست وكمي اونو هل ميده باعث ميشه كه بدنه روي قنداق ثابت بشه
(2012-12-27 11:52 PM)severus snape نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آخه این قسمت که از بدنه ی متحرک جا و وصل به قنداقه چه طوری میتونه لقی رو بگیره؟ نمیدونم دیگه قیافه 54 هم یادم رفته خخخKhansariha (8)

54 به این خوبی چه جوری حتی شکلش یادت نیست؟؟؟خخخخخخخخخ
اما اقا شاهین به خوبی تمام لقی های سلاح را میگیره و اسلحه ثابت میشه.بیش از یک ماه هست که اقا علی زحمت کشیدن برام دسته کوکینگش را تنظیم کردن از اون به بعد حتی یکم لقی هم نداشته..Khansariha (8)
خیلی هم خوب، خوشبختانه 54 من اصلا لقی پیدا نکرد بود شایدم دلیلش کم کاری باشه چون بیشتر با پی سی پی ها میرفتیم بیرون 54 میموند توی خونه جهت دکور اتاقم Khansariha (8)
تشکر علی آقا اونموقع هم که داشتم پی دی اف 54 رو مینوشتم و تنظیم میکردم سر سری یه نگاه ی بهش انداختم خیلی بهش توجه نکردم، و منظورم از پست#753 این بود که دلیل اصلی اون قسمت قب روندن قنداق هنگام کوک هست نه چیز دیگه ای، یه سوالی یعنی میگین اینقدر خمش کنید که بگیره به بدنه تفنگ؟
(2012-12-29 02:43 PM)severus snape نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خیلی هم خوب، خوشبختانه 54 من اصلا لقی پیدا نکرد بود شایدم دلیلش کم کاری باشه چون بیشتر با پی سی پی ها میرفتیم بیرون 54 میموند توی خونه جهت دکور اتاقم Khansariha (8)
تشکر علی آقا اونموقع هم که داشتم پی دی اف 54 رو مینوشتم و تنظیم میکردم سر سری یه نگاه ی بهش انداختم خیلی بهش توجه نکردم، و منظورم از پست#753 این بود که دلیل اصلی اون قسمت قب روندن قنداق هنگام کوک هست نه چیز دیگه ای، یه سوالی یعنی میگین اینقدر خمش کنید که بگیره به بدنه تفنگ؟
ممنون و خواهش میکنم .
اما سئوال شما ((یه سوالی یعنی میگین اینقدر خمش کنید که بگیره به بدنه تفنگ؟))
البته خمش زیاد نمیخواد بقدری که بدون فشار زیاد اون برگه فلزی و یا زائده نگه دارند را فقط بچسبونه به بدنه (حدود 4 میلیمتر فاصله بین بدنه سیلندر و برگه نگه دارنده وجود داره )
در ضمن برای تفنگهای که خمش برعکس پیدا کردند کافیه همین انحنا برعکس بشه و برای تفنگی که مدتی خمش برعکس بوده به دو روش میشه اصلاحش کرد
اول : کافیه پیچ رگلاژ را شل کنید و دقیقا 180 درجه (نیم دور) بچرخونید تا خمش یا همون انحنا میله بجای ناودانی بسمت برگه و تنه سیلندر مایل بشه
دوم :دسته کوکین را باز کنید و حدود 10 تا 15 سانت سیلندر را عقب بکشید و بزارید به همون صورت نیمه مسلح توی دنده های ضامن سیلندر گیر کنه و جلو نره برای احتیاط هم میتوانید یک جسم را حائل جلوی سیلندر قرار بدید
در این حالت به آرامی مرکز میله را گرفته و با فشار به سمت بدنه مقداری میله را مایل کنید (خیلی کم ) و مواظب باشید که اصلا میله از ابتدا و محل دنده ها خمش نداشته باشه که باعث شکستگی تدریجی میله میشه در همین حال کمی دسته را برای بستن فشار بدید (خیلی کم ) طوری که احساس کنید میله دقیقا از وسط تمایل به خم شدن به سمت دیگر را پیدا کرده
اینجا کار تمام هست و دیگه کافیه و منبعد براحتی موقع بستن دسته شاهد خمش و یا مایل شدن انحناء بسمت برگه و بدنه خواهید بود Khansariha (8)
سلام دوستان
ساچمه مناسب برا دیانا54 5.5چیه؟
من از گامو ts-22 و اکسپندر استفاده میکنم اینا چطورند؟
وزنts 1.4 و وزن اکسپندر 1g ،برای هر کدام باید گروپگیری و تنظیمات انجام بشه؟
ممنون
(2013-01-14 11:47 PM)aras نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان
ساچمه مناسب برا دیانا54 5.5چیه؟
من از گامو ts-22 و اکسپندر استفاده میکنم اینا چطورند؟
وزنts 1.4 و وزن اکسپندر 1g ،برای هر کدام باید گروپگیری و تنظیمات انجام بشه؟
ممنون
دوست من اگر بخواهیم بهترینها را برای 54 معرفی کنیم باید تمام تستها و جداول تجزیه و تحلیل شلیکهای 54 را ببینیم
این صفحه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اما همینطوری بگم که ساچمه های ts22 و اکسپندر برای دقت بالا مناسب 54 نیستند و بیشتر اینها برای مسافت نزدیک و شکاری هستند . Khansariha (8)
لینک مرجع