انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: بستن کامل دوربین (پایه ، تراز و صفر کردن )
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
میلاد جان این سوال خیلی دقیق نیست که بشه جواب دقیقی بهش داد. کلا کار خوبی کردی که دوربینت رو ریست کردی و شیم گذاشتی.عملا هر چه تعداد کلیک کمتری استفاده کنی بهتره.الان باید ببینی تو فاصله ای که می خوای صفر کنی دوربین چه قدر خطا داره؟ اگه مثلا تو 35 متر زیر 5 سانته از طبلکها استفاده کن.ولی اگه بیشتر از 5 سانته و جای شیم گذاری داری کمی به شیم اضافه کن تا میزان خطا به 5 سانت و کمتر برسه.
(2012-09-09 11:57 AM)ganymede74 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
میلاد جان این سوال خیلی دقیق نیست که بشه جواب دقیقی بهش داد. کلا کار خوبی کردی که دوربینت رو ریست کردی و شیم گذاشتی.عملا هر چه تعداد کلیک ک کمتری استفاده کنی بهتره.الان باید ببینی تو فاصله ای کهمی خوای صفر کنی دوربین چه قدر خطا داره؟ اگه مثلا تو 35 متر زیر 5 سانته از طبلکها استفاده کن.ولی اگه بیشتر از 5 سانته و جای شیم گذاری داری کمی به شیم اضافه کن تا میزان خطا به 5 سانت و کمتر برسه.
متاسفانه تو 20 متر 15 سانتی خطا میزد ...
یه لایه شیم گذاشتم ولی فکر نکنم تاثیر داشته باشه چون هنوز تست نکردم ...
احتمالا باید یه لایه دیگه اضاقه کنم ...
پس معیارم رو 5 سانت باشه !!!
5 و حتی کمتر.
حالا یه نکته دیگه هم بگم شاید به کارت بیاد.اگه مثلا می خوای تو 35 متر صفر کنی و شیم گذاشتی و مثلا دو سانت بالا زد، دیگه دست بهش نزن. بذار صفر دور یه کم از 35 بیشتر بشه.با آزمایش جای دقیق صفر دورت رو به دست بیار و همین رو معیار کارت قرار بده.این کار هم بعضی وقتا نتایج خوبی دارهKhansariha (8)
با سلام
دوستانی که لیپرز دارن از جمله اساتیدی مثل علی آقا و آقا سعید میتونن بگن که الان با این عکس فنر دوربین در حالت safe قرار داره ؟؟؟

[تصویر: 13477213391.jpg]

تو پست های اول این تاپیک خوندم این خط ها 4 تا هستش درسته یا من اشتباه می کنم !!!
چون من با طبلک ها از روز اول زیاد ور نرفتم تا بدونم 2 تاست یا 4 تا ... روز اول دیدم ساچمه پایین میزنه عقب شیم گذاشتم و با یه کوچولو دستکاری طبلک دوربین صفر شد ...
(2012-09-15 06:33 PM)camel_60 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام
دوستانی که لیپرز دارن از جمله اساتیدی مثل علی آقا و آقا سعید میتونن بگن که الان با این عکس فنر دوربین در حالت safe قرار داره ؟؟؟

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


تو پست های اول این تاپیک خوندم این خط ها 4 تا هستش درسته یا من اشتباه می کنم !!!
چون من با طبلک ها از روز اول زیاد ور نرفتم تا بدونم 2 تاست یا 4 تا ... روز اول دیدم ساچمه پایین میزنه عقب شیم گذاشتم و با یه کوچولو دستکاری طبلک دوربین صفر شد ...
ممنون میلاد جان Khansariha (8)
میلاد جان حالت safe (امن) فنر مربوط به حد وسط فشار فنر میباشد و ربطی به این دو خط دیده شده زیر طوق اعداد طبلک که در عکس دیده میشود ندارد.
این دو خط (کلا دو خط هستند) حدود فعالیت طبلک را نشون میده وقتی یک خط دیده شود یعنی طبلک روی تورت قرار گرفته و با کلیک کردن (چرخاندن با صدای تیک) ریتایکل حرکت خواهد کرد وقتی دو خط دیده شود (همینی که تو عکس هست ) یعنی طبلک روی چرخش آزاد هست و آماده صفر کردن طوق یا نوار اعداد هست (اثری روی ریتایکل و بعلاوه دوربین ندارد) وقتی که روی زرولاک هست که دیگه این خطوط دیده نمیشوند و طبلک پائین قرار داره و قفل هست . Khansariha (214)
برای دانستن حد وسط فنر یا نقطه حالت safe دو راه وجود دارد
اول
با نگاه کردن ساده از فاصله حدود 40 سانتی از چشمی که یک دایره تصویری کوچک دیده خواهد شد و کافیست این دایره تصویری در مرکز سیاهی و یا تیوپ قرار گیرد اونوقت بعد از اینکه این دایره منظر تصویری را خوب به مرکز (سنتر) آوردید به بعلاوه نگاه کنید براحتی وسط بودن و یا به سمت دیگه رفتن ریتایکل مشهود خواهد بود اگر وسط اون منظر کوچک بود که هیچ دقیقا نرمال هست ولی اگر ریتایکل نسبت به منظر تصویری منحرف بود بمعنی خارج از نرمال بودن ریتایکل هست و مقدار تحت فشار و یا ازاد بودن فنر قابل تشخیص هست بستگی به مقدار این انحراف از مرکز تصویر داره .
روش دوم
همان روش متداول قبلی که بارها گفته شده هست
لیپرزها تعداد دور کامل طبلکشان کلا 6 دور هست و کافیه شما یکبار طبلک را کامل Down کنید (چرخش و بستن طبلک در حالت تورت تا آخر ) و سپس 3 دور باز کنید این کار را برای هردو طبلک انجام بدید در اینصورت حالت نرمال دوربین بدست خواهد آمد .
یک توضیح تکمیلی
در این حالت دیگه نباید به طبلک دست بزنید و سعی کنید تمام اصلاح و صفر کردن را با شیمگذاری انجام بدید تا جائی که مقدار اختلاف شلیکها به حداقل و یا چند سانتی متر برسه اینجا دیگه استفاده از طبلک مشکلی نیست و توصیه میشه . فعلا Khansariha (256)
ممنون علی آقا توضیح خیلی کاملی بود و کاملا متوجه شدم ...
چون تو airgun academy در موردش توضیح داد بود یه شکل هم داده بود فکر میکردم 4 خط هستش...
اگر میشه به پست اول اضافه کنید این توضیحات رو برای راحتی کاربرای دیگه و همین جور دسترسی آسان به این نوشته Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
ممنون میلاد جان و پیشنهاد خوبیه Khansariha (8)
بزودی چند مورد که زیاد دوستان سئوال کردند به توضیح صفحه اول اضافه خواهم کرد . Khansariha (8)
سلام
من یک دوربین سنتر از دوستان سایت گرفتم.که 4.16.40 هست اون را چطور بفهمم حد وسط است. چند دور باید بچرخد.
تشکر
(2012-09-17 11:22 PM)djmetal666 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
من یک دوربین سنتر از دوستان سایت گرفتم.که 4.16.40 هست اون را چطور بفهمم حد وسط است. چند دور باید بچرخد.
تشکر

دوست عزیز طبلک دوربین سنتر 4-16 کلا 4 دور چرخش داره...
شما میتونی طبلک رو تا آخر حالا به هر طرفی چرخانده و بعد هم 2دور خلاف بچرخونیش میشه حده وسط...
سلام یه سوال طرز کارکردن با این نرم افزار CHAIR GUN و ترجمه فارسی کجا میشه پیدا کرد؟Khansariha (214)
لینک مرجع