انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: بستن کامل دوربین (پایه ، تراز و صفر کردن )
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام خدمت دوستان عزیز

من یه تفنگ وایرخ 80 دارم و بعد از 3 سال تازه واسش یه دوربینه center point 4-16*40 با یه پایه یه تیکه لؤوپولد خریدم(اگر عکس هم خواستید میفرستم) ولی متاسفانه بلد نیستم وصلش کنم حالا اگر میشه راهنماییم کنید که چجور وصلش کنم که راحت توفاصله 40-50 متری باهاش هدف رو بزنمKhansariha (226)
با تشکر فراوووووووووونKhansariha (8)Khansariha (8)
دوست عزیز شما پست اول همین تاپیک رو بخونید.علی آقا زحمت کشیدن کامل توضیح دادن.اگر بعد از خوندن اون سوالی باقی بود دوستان راهنمایی می کنند.Khansariha (8)
مرسی داداش اصلا من اول تاپیک رو نگاه نکردم درجا اومدم آخر بازم مرسی بابت گوش زد خوبتونKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (256)
سلام، تنظيم لنز جلو با عقب دوربين چه فرقي باهم دارن؟ كاربردشون كجاست؟ اگه تنظيم اونارو تغيير بديم تغييري در محل اصابت ساچمه بوجود مياد؟
(2014-08-09 03:53 PM)dorika نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام، تنظيم لنز جلو با عقب دوربين چه فرقي باهم دارن؟ كاربردشون كجاست؟ اگه تنظيم اونارو تغيير بديم تغييري در محل اصابت ساچمه بوجود مياد؟
سلام
تنظیم لنز جلویی(حالا چه مدل AO و چه مدل هایی که باید اول پوشش را باز کنید)برای این هست که تنظیم پارالکس را انجام بدین و تصویرتون در فاصله مورد نظر شفاف باشه.
ولی تنظیم عقبی برای شفافیت ریتایکل هست(یا من این گونه متوجه شده ام)Khansariha (226)
البته لازم به ذکر هست برای افرادی که چشمشون نمره داره(ضعیف هست)میشه با همین تنظیم ها نمره چشم را در دوربین لحاظ کرد و دیگر موقع تیراندازی نیازی به عینک طبی نداشته باشن.Khansariha (256)
اما بهتر هست این گونه سوالات در تاپیک((دوربین در سلاح بادی و گلوله زن))پرسیده بشه.
موفق باشینKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
به این توضیحات آقا محراب اینم اضافه کنم که بزبان ساده پارالکس جلوئی شفاف سازی تصویر ورودی را انجام میدهد و پارالکس عقبی تصویر خروجی را و چون تصویر خروجی از شبکه ریتایکل نیز عبور میکند در اینجا این امکان را میدهد که چشم تیرانداز هم بتواند تصویر خروجی را بر اساس نمره چشم خود تنظیم کند (اگر از عینک استفاده میکند) و هم فوکوس روی شبکه ریتایکل را در اختیار داشته باشد .
درخصوص خطاهای پارالکس و یا جابجای بعلاوه روی هدف در هنگام پارالکس کردن باید بگویم که بله در اغلب دوربینها امکان این خطا وجود دارد هرچند جزئی ولی بلاخره وجود دارد ولی در کل قابل اغماض هست و چیز مهمی نیست . Khansariha (8)
سوالم از دوستان در مورد دوربین بوشنل 3*9 با پایه یه تیکه هست تنظیم که می کنم بعد از یه هفته استفاده نکردن صفر دوربین عوض می شه به طرف بالا متمایله.. چپ وراست هیچ مشکلی نداره این رفتار دوربین در این مدلها معمولیه یا نه واین که دوربینهای لیپرز وسنتر هم این عوض شدن صفر دوربین هست یا نه البنه بادی من cfr گامو هست ..تشکر
(2014-09-01 01:16 PM)mik نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-09-01 11:52 AM)ALIANA-54-T06 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان در نظر داشته باشند که حتی در فنریها مثل 52 هم ممکنه شلیکهای اولی کمی متفاوت باشند بنا به سرد بودن سیلندر و لوله و غیره .... کلا این چیز مهمی نیست و این رفتار طبیعی هست
اما برای دوربین برای اینکه مطمئن بشوید از دوربین هست حتما باید بدون دوربین و با مگسک هم تست کنید و اگر اونجا مشکلی نبود بعد بروید سراغ دوربین که راهکار لازم را برای ثبات بیشتر تیوپ داخلی دوربین بعدا توضیح خواهم داد . فعلا Khansariha (256)
ببخشید اگر امکان داره میشه این راهکارهایی را که گفتید توضیح بدهید خیلی از بچه ها مشکل دارنKhansariha (172)
من همین جا از شما و اساتید عزیز سایت تشکر می کنم


خب از آنجائی که این اشکال مدتهاست مورد توجه دوستان هست سعی میکنم از تجربیات خودم نکاتی را برای رفع و دلنگرانی دوستان از بابت دوربین عرض کنم
بعد از اینکه مطمئن شدید هر از چندگاهی با مشکل جابجائی صفر دوربین و پرت و پلاهای پیش آمده مواجه میشوید و این اشکال هم 100% از دوربین هست و نه از قسمتهای دیگر (تست بدون دوربین و با مگسک برای اطمینال لازم هست )
به این 3 موضوع احتمالی رسیدگی میکنیم

1- اطمینان از بسته بودن چشمی عقب
ابتدا به این احتمال توجه میکنیم که بعضی چشمی ها به مقداری که بیشتر باز میشوند به همان اندازه نفس و لقی بیشتر را بین رزوه های خود ایجاد میکنند و با دست زدن و یا بعد از هر شلیک عدسی عقب روی ریتایکل جابجا خواهد شد و در نتیجه بعلاوه نیز بر روی هدف تغییر مکانی میدهد و صفر مرتب بهم میخورد حتی پارالکس کردن مرتب چشمی عقب نیز همین حکم را دارد .
[تصویر: 14096346261.jpg]

2- موضوع مهمتر و احتمالا بیشتر دوربینهای دوستان [b]باز بودن طبلکهاست که در این حالت فنر زیر تیوپ ضعیفتر عمل میکند.[/b]
بیاد داشته باشید اگر طبلک شما مثلا 6 دور کامل میچرخد اون یک دور آخر ارزشی ندارد و احتمال آزاد بودن تیوپ و ضعیفتر شدن فنر و بی تاثیر بودن کلیکها بالاست و درنتیجه بی ثباتی دوربین بیشتر مشهود میشود .
حالا راهکار چیست؟
ابتدا بدون اینکه به دوربین دست بزنید و طبلکها را بچرخونید میتوانید با یک نگاه دقیق به وضعیت طبلکها و تیوپ داخلی دوربین پی ببرید .
درپوش فلاپ را در بیاورید (بدون درپوش)
تفنگ را در جائی ثابت کنید (مهمه)
از فاصله حدود 30 سانتی و تقریبا از ابتدای قنداق به دوربین نگاه کنید
[تصویر: 14096346262.jpg]
یک حاله سیاه رنگ بصورت سایه و نیم سایه را خواهید دید که دایره منظر و تصویر اصلی به روشنی در وسط هاله سیاهی قرار میگیرد
عکسی که الان گرفتم با دوربین درحالت ماکرو (بعلاوه در عکس دیده نمیشود)
[تصویر: 14096346263.jpg]
برای سنتر کردن چشم با دوربین بدون توجه به ریتایکل و تصویر داخل منظر تنها کافیه که دایره منظر را طوری تنظیم کنید که تمامی هاله و نیم سایه ها دقیقا نسبت به محیط خود سنتر شود (مهمه)
بعد از سنتر کردن چشم خود با دوربین تصویر داخلی منظر که همان ریتایکل و یا بعلاوه میباشد را دقت کنید
عکسی که الان گرفتم دوربین درحالت نرمال (بعلاوه در عکس دیده میشود)
[تصویر: 14096346264.jpg]
در اینجا مقدار انحراف مشخص هست و اگر بعلاوه دقیقا وسط باشد به معنی این هست که تیوپ داخلی در وضعیت نرمال و طبلکها در وضعیت دقیقا وسط قرار دارند و فشار فنر روی تیوپ هم نرمال میباشد
ولی اگر بعلاوه از مرکز به سمت دیگری از دایره منظر متمایل بود به همان نسبت از وسط بودن تیوپ و یا طبلکها بدور هست مثلا الان همین عکسی که گرفتم طبلک سمت کمی باز هست و برای همین بعلاوه نسبت به مرکز و طبلک دورتر قرار گرفته و طبلک ارتفاع هم کمی بسته هست
پس اگر بعلاوه شما در نزدیکهای چپ تصویر قرار داشته باشد بمعنی باز بودن طبلک سمت و اگر در پائین قرار گرفته باشد بمعنی باز بودن طبلک ارتفاع میباشد بدین شکل بدون دست زدن به طبلکها و میزان انحراف قابل تشخیص هست و چون ملاک خیلی میزان چرخش طبلک نیست این بهترین روش هست البته اگر میخواهید کار دقیق باشد میتوانید از عکس گرفتن بدین طریق که من انجام دام هم بهره ببرید .
خب این برای تشخیص مقدار انحراف و یا باز و بسته بودن فنر و دانستن میزان تغییر تیوپ در مرکز (سنتر) دوربین میباشد.
حالا اگر انحرافی بود و مقدار آن هم بنسبت زیاد بود (یعنی بعلاوه کنار رفته بود) و پرت وپلائی دارید میتوانید بعلاوه را به مرکز دوربین هدایت و با شیمگذاری مقدار انحراف را به حداقل برسانید تا جائی که نیاز به چرخش زیاد طبلک برای صفر کردن نباشد این اصل اولیه دوربین بستن و صفر کردن دوربین میباشد . Khansariha (256)

3- موضوع آخر شل یا ضعیف بودن فنر و یا بی ثباتی کامل طبلکها و تیوپ دوربین
وقتی که دو مرحله قبلی را انجام دادیم و احساس کردیم که دوربین همچنان مشکل دارد و از بهم ریختگی صفر دوربین و پرت و پلائی شاکی بودیم اونوقت یکی از این سه کار را انجام میدهیم (بشرطی که مطمئن باشیم هنوز مقصر دوربین هست)
یک _ اول بی خیال دوربین و دوربین را عوض میکنیم
دو- دوربین را تعمیر میکنیم (تقویت فنر و دیگر قسمتهای لازم )
سه_ هردو طبلک را کامل میبندیم (به قصد غزل خداحافظی خخخخخخخ ) و با شیمگذاری زیر پایه ها دوربین را تنظیم و تا حدودی صفر میکنیم و اگر نتوانستیم با شیم خوب صفر کنیم (بدون استفاده از طبلک) تنها راه باقی مانده این هست که با روش پیشگیری در تیراندازی از دوربین استفاده کنیم . Khansariha (256)
خب اینها فعلا راهکارهای هست که برای دوربین قابل اجراست امیدوارم مورد استفاده و توجه دوستان قرار گیرد . فعلا Khansariha (8)
----------------------------------------------------------------------------------------------------
یادم رفت اینم بگم که صلاح میبینم این موضوع را در صفحه اول این تاپیک و نوشته های خودم در اونجا هم قرار بدم تا در آینده راحتتر قابل دسترسی و استفاده دوستان قرار گیرد.
با سلام خدمت دوستان خصوصا علی اقای گلKhansariha (8)
دوربین من لیپرز3-9-*40هستش حالا که شما فرمودید حدس میزنم مشکل از چشمی عقب باشه.من دوربین رو رو52 بستم فنر سلاح رام شده بود بهد از حدود 1500تا2000شلیک عدسی چشمی عقب شل شد بصورتی که با انگشت به راحتی میچرخه و حتی پشت عدسی مقدار کمی گرد و غبار نشسته!!!!!ولی تعجب بر انگیز تر اینکه چندبار پلیسه هایی همانند پلیسه های سربی که در بعضی قوطی های ساچمه هست پشت عدسی چشمی عقب دیدم که دوباره بعد چند شلیک دوباره رفع میشه.واقعا فکر نمیکردم دوربین های لیپرز اینجور باشنKhansariha (226)Khansariha (367) حالا بنظر شما بنده چیکار کنم و این مشکل رو چطور حل کنم.ممنونKhansariha (8)
یاشار جان اون پلیسه ها یا مربوط به آزاد شدن ریز گردهای چسب هست و یا مربوط به خرده شدن رزوه های آلومینیومی زیر اون عدسی چشمی ، چون میفرمائید شل هست و با انگشت میچرخد به احتمال زیاد داره روی رزوه را جا میندازه Khansariha (214)
بهرصورت شل شدن رینگهای عدسی یکی از مشکلات متداول دوربینها هست مخصوصا بر روی فنریها میتونید خودتان رینگها را پیدا کرده و سفتش کنید و یا ببرید پیش دوربین ساز یا کسی که ابزار لازم را دارد تا که همه رینگهای یکطرفه و دوطرفه را چک و سفت کند . Khansariha (8)
لینک مرجع