(2014-09-01 01:16 PM)mik نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-09-01 11:52 AM)ALIANA-54-T06 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان در نظر داشته باشند که حتی در فنریها مثل 52 هم ممکنه شلیکهای اولی کمی متفاوت باشند بنا به سرد بودن سیلندر و لوله و غیره .... کلا این چیز مهمی نیست و این رفتار طبیعی هست
اما برای دوربین برای اینکه مطمئن بشوید از دوربین هست حتما باید بدون دوربین و با مگسک هم تست کنید و اگر اونجا مشکلی نبود بعد بروید سراغ دوربین که راهکار لازم را برای ثبات بیشتر تیوپ داخلی دوربین بعدا توضیح خواهم داد . فعلا
ببخشید اگر امکان داره میشه این راهکارهایی را که گفتید توضیح بدهید خیلی از بچه ها مشکل دارن
من همین جا از شما و اساتید عزیز سایت تشکر می کنم
خب از آنجائی که این اشکال مدتهاست مورد توجه دوستان هست سعی میکنم از تجربیات خودم نکاتی را برای رفع و دلنگرانی دوستان از بابت دوربین عرض کنم
بعد از اینکه مطمئن شدید هر از چندگاهی با مشکل جابجائی صفر دوربین و پرت و پلاهای پیش آمده مواجه میشوید و این اشکال هم 100% از دوربین هست و نه از قسمتهای دیگر (تست بدون دوربین و با مگسک برای اطمینال لازم هست )
به این 3 موضوع احتمالی رسیدگی میکنیم
1- اطمینان از بسته بودن چشمی عقب
ابتدا به این احتمال توجه میکنیم که بعضی چشمی ها به مقداری که بیشتر باز میشوند به همان اندازه نفس و لقی بیشتر را بین رزوه های خود ایجاد میکنند و با دست زدن و یا بعد از هر شلیک عدسی عقب روی ریتایکل جابجا خواهد شد و در نتیجه بعلاوه نیز بر روی هدف تغییر مکانی میدهد و صفر مرتب بهم میخورد حتی پارالکس کردن مرتب چشمی عقب نیز همین حکم را دارد .
2- موضوع مهمتر و احتمالا بیشتر دوربینهای دوستان [b]باز بودن طبلکهاست که در این حالت فنر زیر تیوپ ضعیفتر عمل میکند.[/b]
بیاد داشته باشید اگر طبلک شما مثلا 6 دور کامل میچرخد اون
یک دور آخر ارزشی ندارد و احتمال آزاد بودن تیوپ و ضعیفتر شدن فنر و بی تاثیر بودن کلیکها بالاست و درنتیجه
بی ثباتی دوربین بیشتر مشهود میشود .
حالا راهکار چیست؟
ابتدا بدون اینکه به دوربین دست بزنید و طبلکها را بچرخونید میتوانید با یک نگاه دقیق به وضعیت طبلکها و تیوپ داخلی دوربین پی ببرید .
درپوش فلاپ را در بیاورید (بدون درپوش)
تفنگ را در جائی ثابت کنید (مهمه)
از فاصله حدود 30 سانتی و تقریبا از ابتدای قنداق به دوربین نگاه کنید
یک حاله سیاه رنگ بصورت سایه و نیم سایه را خواهید دید که دایره منظر و تصویر اصلی به روشنی در وسط هاله سیاهی قرار میگیرد
عکسی که الان گرفتم با دوربین درحالت ماکرو (بعلاوه در عکس دیده نمیشود)
برای سنتر کردن چشم با دوربین بدون توجه به ریتایکل و تصویر داخل منظر
تنها کافیه که دایره منظر را طوری تنظیم کنید که تمامی هاله و نیم سایه ها دقیقا نسبت به محیط خود سنتر شود (مهمه)
بعد از سنتر کردن چشم خود با دوربین تصویر داخلی منظر که همان ریتایکل و یا بعلاوه میباشد را دقت کنید
عکسی که الان گرفتم دوربین درحالت نرمال (بعلاوه در عکس دیده میشود)
در اینجا مقدار انحراف مشخص هست و اگر بعلاوه دقیقا وسط باشد به معنی این هست که تیوپ داخلی در وضعیت نرمال و
طبلکها در وضعیت دقیقا وسط قرار دارند و فشار فنر روی تیوپ هم نرمال میباشد
ولی اگر بعلاوه از مرکز به سمت دیگری از دایره منظر متمایل بود به همان نسبت از وسط بودن تیوپ و یا طبلکها بدور هست مثلا الان همین عکسی که گرفتم طبلک سمت کمی باز هست و برای همین بعلاوه نسبت به مرکز و طبلک دورتر قرار گرفته و طبلک ارتفاع هم کمی بسته هست
پس اگر بعلاوه شما در نزدیکهای چپ تصویر قرار داشته باشد بمعنی باز بودن طبلک سمت و اگر در پائین قرار گرفته باشد بمعنی باز بودن طبلک ارتفاع میباشد بدین شکل بدون دست زدن به طبلکها و میزان انحراف قابل تشخیص هست و چون ملاک خیلی میزان چرخش طبلک نیست این بهترین روش هست البته اگر میخواهید کار دقیق باشد میتوانید از عکس گرفتن بدین طریق که من انجام دام هم بهره ببرید .
خب این برای تشخیص مقدار انحراف و یا باز و بسته بودن فنر و دانستن میزان تغییر تیوپ در مرکز (سنتر) دوربین میباشد.
حالا اگر انحرافی بود و مقدار آن هم بنسبت زیاد بود (یعنی بعلاوه کنار رفته بود) و پرت وپلائی دارید میتوانید بعلاوه را به مرکز دوربین هدایت و با شیمگذاری مقدار انحراف را به حداقل برسانید تا جائی که نیاز به چرخش زیاد طبلک برای صفر کردن نباشد این اصل اولیه دوربین بستن و صفر کردن دوربین میباشد .
3- موضوع آخر شل یا ضعیف بودن فنر و یا بی ثباتی کامل طبلکها و تیوپ دوربین
وقتی که دو مرحله قبلی را انجام دادیم و احساس کردیم که دوربین همچنان مشکل دارد و از بهم ریختگی صفر دوربین و پرت و پلائی شاکی بودیم اونوقت یکی از این سه کار را انجام میدهیم
(بشرطی که مطمئن باشیم هنوز مقصر دوربین هست)
یک _ اول بی خیال دوربین و دوربین را عوض میکنیم
دو- دوربین را تعمیر میکنیم (تقویت فنر و دیگر قسمتهای لازم )
سه_ هردو طبلک را کامل میبندیم (به قصد غزل خداحافظی خخخخخخخ ) و با شیمگذاری زیر پایه ها دوربین را تنظیم و تا حدودی صفر میکنیم و اگر نتوانستیم با شیم خوب صفر کنیم (بدون استفاده از طبلک) تنها راه باقی مانده این هست که با روش پیشگیری در تیراندازی از دوربین استفاده کنیم .
خب اینها فعلا راهکارهای هست که برای دوربین قابل اجراست امیدوارم مورد استفاده و توجه دوستان قرار گیرد . فعلا
----------------------------------------------------------------------------------------------------
یادم رفت اینم بگم که صلاح میبینم این موضوع را در صفحه اول این تاپیک و نوشته های خودم در اونجا هم قرار بدم تا در آینده راحتتر قابل دسترسی و استفاده دوستان قرار گیرد.