انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: سوال در مورد پاک کردن لوله
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
با سلام.

براي مگنوم 350 بعد از هر چند شليك بايد لوله پاك بشود ؟

و با كدام يك از موارد زير ؟


1. Gun Scrubber - Synthetic Safe Cleaner

2. Gun Oil - Synthetic

w 40 رو دوستان حرفه اي به خاطر اثر زيان بخش توصيه نمي كنند !

اسپری ناهید خشکو بعضي از دوستان گفتند كوچكترين تاثيري نداره بر عكس راي لوله مشكل ساز ميشه.

اسپری توتال هم كه دوستان حرفه اي رد كردند.

با تشكر.

[/quote]

سلام دوست عزیزKhansariha (8)
اینکه بعد از چند شلیک باید پاک شود تا حدودی به نوع ساچمه مصرفی شما هم بستگی دارد ممکن است از ساچمه ای با سرب نرم استفاده کنید که درگیری بیشتری با خان ایجاد میکند و یا از ساچمه ای از جنس سرب سخت و یا بعضی از ساچمه ها که از جنس سرب و ناخالصی بیشتری دارند یا ممکن است شما ساچمه مصرفی را قبلا با اب گرم و مواد شوینده شسته باشید که از میزان آلودگی آن بکاهید . خود من هم با اسپری wd40 هم با اسپری ناهید هم با الکل و هم با بنزین لوله تقنگ خود را نظافت کرده ام با استفاده از نخ ماهیگیری و تکه های پارچه اینکار را چند بار تکرار کرده ام تا الودگی لوله برطرف شده است و به نظر خودم پاک کنندگی بنزین خیلی خوب بود . منظورم اینست که استاندارد خاصی ندارد که مشخصا بعد از چند شلیک حتما باید لوله تمیز شود و شما تا حدودی این را به تجربه بدست خواهید آورد . در ضمن تمیز بودن لوله در تفنگهای مسابقاتی وهدف زنی که در دقت در حد میلیمتر مهم است بیشتر نمود میکند تا تفنگی مثل 350 که کاربرد بیشتر شکاری دارد . در بعضی فروم های خارجی هم خوانده ام که تفنگ تازه خریداری شده باید حتما لوله اش تمیز شود چون برای جلوگیری از زنگ زدگی وخوردگی با ماده ای چری وروغنی توسط کارخانه پوشش داده شده.
موفق باشید
با سلام.

آقا من دو تا روغن زير را گرفتم به قيمت 110000 تومان.

1. Gun Scrubber - Synthetic Safe Cleaner

2. Gun Oil - Synthetic

هر دو مارك Birchwood Casey هستند.

الان اولي را براي داخل لوله و دومي را براي روغن كاري خود سلاح مگنوم 350 استفاده كنم ؟

با تشكر.
سلام.من یه دو لول چیفسان گرفتم که وسطای هر دولول یه مقداری کدر بود که با تلاش زیاد کدر بودن اون بر طرف شد اما هنوز دو تا خط حدودا به طول دو سانت توی لوله ها پیداست ومن نمیدونم چیه پاک هم نمیشه خواستم ببینم مشکلی داره یا نه؟؟؟
احتمالا سنیه خش انداخته ولی مشکلی نداره.
سلام. دوستان عزیز یه لول 5/5 چینی 62 دارم داخلش خیلی کثیفه حتی خان های داخلش معلوم نیست انقدر کثیف شده جرم داخلش رو گرفته راهنمایی کنید چطور داخلش رو تمیز کنم.ممنونKhansariha (8)



یا علی.
تهش رو با یه چیزی ببند و توش دبلیو دی 40 یا تینر بریز بذار یه مدت بمونه.اگه زنگ زدگی داره و خیلی وضعش خرابه روغن ترمز هم می شه استفاده کرد.Khansariha (8)
از دوستان کسی کاربرد اسپره fluid filmرومیدونه؟برای تمیزکردن لول تفنگ
داره
با سلام خدمت دوستان عزيز
من تا به حال براي پاك كردن و سرويس داخل لوله به قدرت و قوت اسپري W40 نديدم اگر كسي بتونه اصليشو گير بياره كه واقعا عاليه واگر كسي نتونه اصليشو گير بياره به همون فرعيش هم ميشه اكتفا كرد.اسپري توتال هم همين كار رو انجام ميده اما من واقعا از اسپري W40 راضيم و شايد تنها چيزي كه بايد در نظر گرفت اينه كه با زاج اسلحه برخورد نكنه كه اونم پاك ميكنه.
من این تایپیک رو همیشه چک می کردم و چند بار خوندمش ولی وقتی اولین بار لوله سلاح هام رو تمیز کردم فهمیدم این سرویس برای سلاح هایی که به طور متوسط در هر هفته شلیک بالای 200 ساچمه دارند لازم هستش و می تونه در دقت سلاح تاثیر بذاره ،
ابزار ساده ای مورد استفاده قرار گرفت مثل نخ ماهیگیری قطور و چند تکه پارچه سفید نخی (پنبه ای مثل زیرپیرهنی های کهنه Khansariha (219) و ... ) و مقداری هم اسپری مثل WO40 - البته WD40 بهتره بنا به تجربه دوستان و تحقیقاتی که تو فروم های اونور آبی انجام دادم ،اسپری های همانند هم استفاده می شه ولی بین بر و بچ WD40 جا افتاده تر شده -
نتیجه اول لوله سلاح Hatsan AT44 ، حدود 14 ماه از کارکرد لوله می گذره و تا حالا تمیزش نکرده بودم ، البته متوسط شلیک هاش در ماه شاید بیشتر از 150 تا نشه ولی خوب، می دونم 3 بسته باراکودا 200 تایی ، 4 بسته جی اس بی هاتسان 250 تایی ، یک بسته کامل جی اس بی اگزاکت 500 تایی و حدود 250 تایی کراسمن هالوپوینت باهاش شلیک کردم، چیزی حدود بیشتر از 2000 تا ساچمه تا الان .
[تصویر: 13875526011.jpg][align=center]

لوله دوم مربوط به کرال مگنومی که 3 سال از کارکردش می گذره هستش بدون اینکه یکبار هم تمیز بشه و واقعا میزان شلیکش رو نمی دونم یعنی خیلی Khansariha (219)-ساچمه های بیژن ، دنیا و پرومگنوم با لوله اش دمساز بودن - صرفا برای تست بودش البته هر بار که تو لوله پارچه رو رد می کردم سیاهی سرب ساچمه ها نمی رفت از بس کثیف بودش :
[تصویر: 13875526012.jpg]

دوستانی که برای تمیز کردن ای تی 44 تجربه بیشتری دارند می تونند راهنمایی بیشتری بکنند. تشکر Khansariha (8)
با سلام.

آقا من بازار رو زير رو كردم WD40 نيست و فقط WD460 پيدا كردم.

خوبه براي پاك كردن داخل لوله ؟

با تشكر.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
لینک مرجع