انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: DIANA 52 vs WEIHRAUCH 80
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
ببین امیر حسین جان باز هم اینطوری نمیشه ، هر تفنگی ساچمه خودش را میخواهد ، یه موقع یه ساچمه روی یه 52 خوب جواب میده ولی همون ساچمه روی یه 52 دیگه از همون مدل و سال ساخت خوب جواب نمیده ، ما باید حداکثر دقت را در نظر بگیریم ، یعنی هر کسی بهترین گروپی که از فاصله های مختلف گرفته را بذاره تا مقایسه کنیم و خوب در انتخاب ساچمه هم آزاده که هر ساچمه ای که بهتر روی تفنگش جواب میده را امتحان کنه.
مشکل من فقط با کمر شکن بودن وایرخ 80 که من معتقدم بعد از مدتی لوله نسبت به محور دوربین جابجا میشه ولی خوب دوستان میگند که اینطوری نیست و بعد از ماهها صفر دوربینشون بهم نخورده
(2012-05-14 05:44 PM)persiankiller نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوست من اکه شما با وایرخ بد میزنی یا یکی دیگه خوب میزنه این دلیل نمیشهKhansariha (8)
(2012-05-14 11:05 AM)ganymede74 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در مورد شکار:فرض کنین شما و دوستتون در آن واحد یکی با وایرخ 80 و اون یکی با دیانا 52 به یه کلاغ در 40 متری شلیک می کنین.فبول دارین که دقت هر دوی اینا برای زدن کلاغ در این فاصله کافیه؟
اگه آره،پس قبل از اینکه ساچمه جناب وایرخ نصف مسیر رو رفته باشه کلاغ مورد نظر توسط ساچمه 52 گیم اور شده.Khansariha (219)

حالا مسافت رو میبریم حدود 70 متر.در این فاصله کله بزرگ کلاغ به راحتی تو کیل زون وایرخ(با دوربین) قرار میگیره اما هیچ تضمینی نداره با 52 هم بتونید کلشو بزنید!(البته شاید 52 که من کار کردم باهاشمستحلک بوده!)


علی جان خیلی مخلصم داداشKhansariha (8)
من به شما قول می دم 52 هم می شه براش در 70 متر کیل زون بسیار مناسبی در حد وایرخ80 درنظر گرفت.اون که شما می گید نتونستید برمی گرده به این که شما به شلیکهای نرم وایرخ عادت کردی و هنوز با 52 راحت نیستی.
یه مثال اینکه ممکنه من نتونم با 80 شما در 30 متری تاس بزنم.این دلیل بر عدم دقت وایرخ نیست.بلکه دلیل بر ناآشنایی من با وایرخ شماست.عکس این موضوع در مورد شما هم صادقه. با کمال اطمینانی که به تیراندازی شما دارم بعید می دونم اگه 31 خودم رو بدم به شما در اولین تیراندازی بتونین مثل من باهاش تیراندازی کنین.فقط به دلیل نداشتن عادت.وگرنه مطمئنا بعد از یه مدت من باید شکستم رو قبول کنم.Khansariha (8)


(2012-05-14 06:48 PM)Hamed_HW80 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در تایید فرمایشات جلال عزیز لینک دیگه ای می گذارم، در این لینک از افراد مختلف سوال شده که بالاخره وایرخ 80 بهتره یا 48/52/54؟
ببینید: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

حتی یه نفر از پاسخ دهندگان هم با اینکه خیلی از دیانا تعریف کردند، اون رو انتخاب نکردند و فقط وایرخ رو انتخاب کردند.

حامد جانKhansariha (8)
من این سوال یاهو انسرز رو خیلی وقت پیش هم دیده بودم.کلا 4 نفر جواب دادن.بهترین جواب انتخاب شده توسط پرسشگر رو بخونین متوجه می شین که هیچ کدوم رو برتر ندونسته!چیزی که دور از ذهن نبود.
واما اون سه تای دیگه یکی می گه من هیچ فکری یا برداشتی از دیاناها ندارم!یعنی آشنا نیست و چون از وایرخ 80 راضیه داره اون رو توصیه می کنه.
دو تای دیگه دارن در مورد یک 80 تیون شده با گس رم (گاز پیستون) و یک 80 سوپرتیون شده توسط خود بیمن صحبت می کنن!!! قرار بود این دو اسلحه در شرایط برابر مقایسه بشن نه تیون شده؟ وگرنه اگه 52 تیون بشه که دیگه تبدیل به غول می شه! ابر 52 آقا مسیح هنوز یادتون هست؟
متاسفانه این لینکتون یه مقدار یه طرفه بود. Khansariha (8)
یکی از مزیتهای وایرخ 80 نسبت به 52 تناسب وزن با قدرت سلاح هست.
وایرخ 80 بدرستی برای افزایش دقت و مهار تمام پارامترهای لرزشی لوله و لگد سلاح که باعث کاهش دقت میگردد اومده بنسبت قدرت سلاح وزن سلاح را هم در حد لازم بالا نگه داشته تا بدین شکل دقت سلاح را فدای سبکی سلاح نکند(یک کار ارزشی مهم)
سوای از بحث آلیاژ فلز و دیگر مباحث متریالی و همچنین بالانس لازم پس نتیجه این میشود که برای بالا نگه داشتن دقت یک تفنگ فنری با کیفیت و اونم با قدرت20 ژولی یک وزن 4 کیلوئی مناسب میباشد.
حالا از این سمت نتیجه میگیریم که یک دیانای 52 با قدرت 26 ژولی با همان عوامل مشابه نیاز به یک وزن حدود 4.5 کیلو را دارد تا بتواند تمام پارامترهای کاهش دقت را در هنگام شلیک خنثی کند (درست مثل وایرخ 80 ) ولی چنین وزنی براش طراحی نشده و نیم کیلو کم دارد ، جبران این بخش را شرکت دیانا گذاشته بعهده مهارتهای تیراندازی افراد که 100% در دقت تیراندازی با 52 دخیله و برای همین ما شاهد رفتارهای متفاوت از 52 و تیراندازانش هستیمKhansariha (256)
البته اگر هردو سلاح در گیره باشند درست مانند تستهای معتبر انجام گرفته (اسنادش را در تاپیک وایرخ 80 ص 12 گذاشتم) نتیجه خیلی شبیه هم هست و کمی هم بنفع 52 ولی وقتی روی دست میاد موازنه بنفع وایرخ 80 کمی عوض میشود .Khansariha (214)
من گزارشی را یکی دوسال پیش میخوندم که چرا دیانا اومد و 54 را طراحی کرد اونم با وزن 4.6 کیلو گرم و بعدش هم 56 را با وزن 5 کیلو گرم دقیقا کارشناس مربوطه به این نکته اشاره کرده بودند و چنین وزنی را لازمه چنین قدرتی میدونستند ( حالا بماند که سیستم Recoil absorption system برای 54 و 56 خودش این قابلیت و افزایش دقت را تشدید میکند)‌ ولی این مقدار وزن لازمه سلاح و دقت بالای آن بود . فعلا Khansariha (8)
طرف صحبت: آقای ganymede74
درست ولی بنظر شما اینکه یه نفر هم به دیانا رای نداده، عجیب نیست؟ یعنی اصلا کسی نبوده که دیانا 48/52/54 تیون شده یا تیون نشده داشته باشه؟ بنظرم این احتمال وجود داره که کسانی بودند که دیانا تیون شده داشتند و به اون رای ندادند(دلیلشو نمیدونم)
تو فروم های دیگه هم وضع به همین منواله و کمتر اسمی از دیانا(RWS) برده شده
مثلا:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حامد جان من ندید شما و وایرختون رو قبول دارم.ممکنه لطف کنین یه گروپ در فواصل 20 و 35 و 50 متری برامون بذارین؟هر نتیجه ای به دست بیاد من مخلص شما هستم و ارادت دارم.Khansariha (8)فکر کنم بسیار مستند تر باشه از فرومی که در اون بیشتر پستها دارن ایرآرمز رو بهترین می دونن(که واقعا هم هست).

برادر جان نه من دیانا فروشم نه شما وایرخ فروش.بنابر این به جای تلف کردن انرژی شما یه گروپ بذارین.52 گروپاش زیاده تو تاپیک گروپ گیری.اونجوری باب مقایسه دقت بهتر باز می شه.در مورد قدرت که جای حرف نیست 52 سره.کیفیت هم که همه قبول داریم وایرخ می چربه.
ضمنا در همین فروم چنابعالی 52 و 54 هم جزو رده بندیها هستن.Khansariha (8)
حامد جان این سایتها بیشتر سایتهای گفتو شنودی هستند و بعضی وقتها ممکنه فقط چند نفر با هم (بتعداد انگشتان دست) تشکیل انجمنی را داده باشند خیلی این گروههای محلی معیار نیستند. Khansariha (8)
من خودم وقتی که پارسال یکی از این انجمنها را با دقت نظراتشان را در خصوص تیون با فنر ox را میخوندم بین خودشون حسابی اختلاف بود بعضیها بدو بیراه میگفتند و اغلب ناراضی بودند مخصوصا وایرخ دارها چون میگفتند باعث پرتی ساچمه و لگد بیشتر سلاح شده و دوباره مجبور شدن فنر را باز کنند و قبلی را ببندند و.... از اینجور مباحث شاید یکی دوتا از نتیجه کار راضی بودند و نظر نسبتا مثبتی داشتند که اتفاقا یکیش ایرکینگ داشت القصه منظورم این بود که اغلب اینها بدرستی تیون نکرده بودند و وارد نبودند اما بر عکس در سایتهای معتبر و مرجع وقتی روش کار تیون و نتیجه را استاد و با تجربه قرار میداد (با اسناد و تصویر ) حسابی لذت میبردم و چیزهای زیادی را ازشون یاد میگرفتم منظورم اینه خیلی به این انجمنهای گفتو شنودی محلی مستند نشه بهتره . مخلص عزیزت هستیم Khansariha (8)
(2012-05-14 10:27 PM)aghajoon نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2012-05-14 05:44 PM)persiankiller نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درود
من حدود 6 ماهه دوربینم رو 0 کردم و فقط 2 بار 0 شده اون هم برای وسافات بالا.
ساچمه کراسمن هلو پوینت خیلی خیلی خوب جواب میده رو وایرخ ولی 1 بسته گامو مگنون من گرفتم که واقعا محشر در اومده بود.



دوستان خواهشا هم موضع نگیرید در مورد این 2 تا اصلحه کسی نگفته انا بد هستن بلکه فقط داریم نکته ها رو یاداوی میکنیمKhansariha (8)

خوب مثل اینکه یه نفر پیدا شد که برای مدت طولانی دوربین روی وایرخ بسته و تنظیمش بهم نخورده ، اگه دوربین برای 6 ماه روی وایرخ بمونه(با فرض اینکه صاحبش هر هفته حداقل 40 تا ساچمه باهاش شلیک کرده باشه ) و بهم نخوره و دقتش طوری باشه که از 70 متری بشه کلاغ را هد شات کرد به نظر من هیچ حرفی در برتری دقت وایرخ باقی نمی مونه ، البته باز هم منطقی به نظر نمیرسه که لوله تفنگ بعد از بارها باز و بست شدن دقیقا در جای قبلی خودش قرار بگیره ولی خوب همیشه استثنایی هم وجود داره و احتمالا وایرخ جزء استثنات کمر شکنها میباشد و در این صورت با تیونینگ این تفنگ با فنر تیتان عیب قدرت کمتر اون هم برطرف میشه و تبدیل به یه تفنگ بی نقص فنری میشه ( فقط وزنش زیاده ).
البته اگه علی آقای مشهدی نامبر 2 زحمت یه گروپ زیر 5 سانت توی 70 متری را بکشند این ادعا مستدل خواهد شد.
من که بشخصه بهترین گروپی که با باراکودا و دیانا 52 کالیبر 4.5 در فاصله 72 متری گرفتم زیر 7 سانت نبوده ، البته ساچمه های دیگه مثل jsb را امتحان نکردم .

درود
در مورد گروپ حتما انجام میدم ولی در مورد ساجمه 40 تا در هفته نبوده و حد اکثر -15-20 ساچمه در هفته بوده!
دوستان گرامی من یه مقایسه اصولی با نگاه به سایت های خارجکی براتون گذاشتم.
مشخص شد اختلاف این دو اسلحه خیلی کمتره از اون چیزی هست که بخوایم بحث راجع بهش کنیم.
به نظر من صرف قرار دادن گروپ اونم تو دنیای مجازی و اونم بدون مهار کردن خطا های انسانی کار درستی نیست.
همانطور که علی اقا فرمودند و این هم استنادش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تفاوت وایرخ 80 با 54 تنها 3 میلیمتر در کالیبر 4.5 و 1 میلی متر در کالیبر 5.5 هست.
این هم که دوستان می فرمایند تا 50 متر بازم به نظرم روش صحیحی نیست.به نظرم استاندارد برای نشان دادن دقت یک اسلحه 10 متر هست و اگر هم دقت کرده باشین تمامی تفنگ های بادی فنری ملاک دقتشون توی این فاصله هست.
در المپیک برای فاصله 50 متر از اسلحه خفیف استفاده میکنند .دوستان تا آخر از این جمله بخونند.

من نظرم اینه که برای نشون دادند دقت نهایت ارفاقی که میشه کرد اینه که در فاصله 30 متر از این دو اسلحه اونم با چند ساچمه و البته پایه های مهار لگد برای به حداقل رسوندن خطای انسانی استفاده بشه و اونوقته که مشخص خواهد شد تفاوت خیلی کم و به راحتی قابل چشم پوشی هست.Khansariha (8)
پس قدرت چی؟اونم چشم پوشی کنیم؟
Khansariha (48)
نه احسان جان از اون چشم پوشی نکن خخخخخخKhansariha (8)
در کل تفاوت دوتا سلاح مهمترینش همین تفاوت قدرتشون هستKhansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
لینک مرجع