انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: DIANA 52 vs WEIHRAUCH 80
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
ولی تاس بازی منچ توی 30 متری با چشم به زور دیده میشه تازه این ساچمه اصلا برای 30 متر مناسب نیست
گروپ یک سانتی توی سی متر با ساچمه r10????????!!!!!
من که با وایرخ 80 توی 30 متر اصلا نمیتونم گروپی در حد 54 بگیرم تازه با ساچمه پرمیر و باراکودا و مچ و .....
با سلام
من حتي يكي از دوستان به نام هادي كه توي اين سايت هم عضو هستن با اين ساچمه ها همچين كاري رو كردن
روي وايرخ 80 عالي جواب ميدن اين ساچمه هاي R10
يا علي
دوستان عزیز طبق تحقیقی که کردم چون وایرخ از دسته break-barrel(کمر شکن) محسوب میشه، خیلی بیشتر نسبت به side-lever (بغل تاشوها)، hold sensitive (حساس به طریقه گرفتن تفنگ) هست از این رو نیازمند مهارت بیشتری نسبت به بغل تاشوها در زمینه گرفتن تفنگ در دست هست تا دقتش مشخص بشه.
بحث در این مورد که کدوم یکی از این دو سلاح برتر هستن خیلی منطقی نیست.مسلما هر کسی وقتی تصمیم به خرید یه تفنگ فنر پیستونی می گیره به هردوی اینها به عنوان یک گزینه قابل اعتماد فکر می کنه.
ولی یک نکته:
وایرخ دقیقه،با کیفیته قبول،استهلاکش کمه کاملا درست.
حالا اینارو به چه قیمتی به دست آورده؟کم کردن "قدرت" و در نتیجه سرعت.در حقیقت کمپانی وایرخ هنوز جرات نکرده به جز وایرخ 90 در تفنگهای مطرحش قدرت رو از 20 ژول بالاتر ببره.اونم که گروپهای خوبش انگشت شماره.
آیا می شه یه آدمی رو که به روش اسلو موشن مشت می زنه و همه مشتهاش یه جا می خوره و در نتیجه استهلاک مفصل آرنجش هم می آد پایین!! با مثلا بروس لی که با قدرت و سرعت بالا و در عین حال دقت مناسب مشت می زنه یکی دونست؟
شما فنر وایرخ 80 رو با یه فنر قویتر تعویض کنید ببینین بازم استهلاکش پایینه؟دقتش همون طوره؟

لازمه بگم من نه دشمن وایرخ هستم، نه کشته مرده دیانا.فقط تفنگ های بادی رو دوست دارم.حتی چینی های داغون قدیمی!

در مورد شکار:فرض کنین شما و دوستتون در آن واحد یکی با وایرخ 80 و اون یکی با دیانا 52 به یه کلاغ در 40 متری شلیک می کنین.فبول دارین که دقت هر دوی اینا برای زدن کلاغ در این فاصله کافیه؟
اگه آره،پس قبل از اینکه ساچمه جناب وایرخ نصف مسیر رو رفته باشه کلاغ مورد نظر توسط ساچمه 52 گیم اور شده.Khansariha (219)

در پایان اگه صرفا کیفیت و دقت مهمترین چیز باشن چرا اسلاویا سی زد نخریم که کیفیتش از وایرخ کمتر نیست ،دقتش هم خوبه و قیمتش نصف اونه؟؟فقط اون طفلک هم قدرتش کمه و چون مال اروپای شرقیه کسی براش دل نمی سوزونه.
کیفیت وایرخ واقعا مثال زدنیه ولی خوب به خاطر همین کیفیت بالای قطعات وزنش زیاد شده و البته وزن 52 هم زیاده ولی خوب نسبت قدرت به وزن برای 52 بهتره البته ناگفته نمونه که تیونینگ با فنرهای تیتان بروی هر دوی این تفنگها خیلی خوب جواب میده ولی فعلا ما همون قدرت و دقت تفنگ فابریک را مد نظر قرار میدیم.
در مورد دقت با دوربین باید این واقعیت را قبول کنیم که وایرخ آخرش یه تفنگ کمر شکن و به هر حال موقعیت قرار گرفتن لوله نسبت به محور دوربین تغییر خواهد کرد و البته این تغییر اصلا با چشم قابل احساس نیست ، حالا بعضی از دوستان میگند که با دوربین هم خیلی خوب میزنه درست ، ولی آیا همیشه همینطور میمونه ؟ من 52 را 10 ماه پیش با ساچمه باراکودا و دوربین لیپرز در 50 متری صفر کردم و هنوز هم دست به طبلکها نزدم (توی این مدت حدود 4 بسته باراکودا هم خالی کردم خخخخ) .
حالا دوستانی که خیلی وقت از وایرخ با دوربین استفاده میکنند بگند که وضعیت دوربین روی تفنگ اونها هم همینطور بوده ؟؟ و میتوانند ادعا کنند که بعد از شلیک مثلا 1000 ساچمه هنوز تنظیم دوربین به هم نخورده ؟؟
واقعیت اینه که اگه تفنگهای کمر شکن برای استفاده از دوربین هیچ مشکلی نداشتند همین کمپانی وایرخ تفنگهای لول ثابت با قیمت بیشتر و قدرت مساوی یا حتی کمتر تولید نمیکرد.

اگه من بخواهم از تفنگن با دوربین استفاده کنم بدون شک 52 و اگه بخواهم با مگسک کار کنم بدون شک وایرخ 80.
خطاب به جناب ganymede74
این کیفیته که استهلاک رو میاره پایین نه لزوما قدرت کم
تو اکثر سایت ها و فرومهای خارجی که نگاه می کنم وقتی صحبت از بهترین تفنگها میشه همیشه یکی از مدلهای وایرخ مثل 97 یا 50 یا همین 80 (یا beeman R1) و همین طور یه تفنگ دیگه به اسم Air Arms tx200 خودنمایی می کنه و گهگاهی مدلی از دیانا مثل 54 به عنوان تفنگهای برتر شناخته می شوند.

کدوم سی زد قیمتش نصفه وایرخه؟
و اینکه شما نوشتین:
قبل از اینکه ساچمه جناب وایرخ نصف مسیر رو رفته باشه کلاغ مورد نظر توسط ساچمه 52 گیم اور شده
چطوری این اتفاق امکان پذیره در حالیکه درنهایت سرعت ساچمه هنگام خروج از لوله 52، حدود 100 فوت بیشتر از وایرخ 80 هست؟
لطفا موثق حرف بزنید
حامد عزیز شما در باکیفیت ترین سیستم هم قدرت رو بالا ببرین استهلاک هم بالا می ره. هر چند بنده هیچ وقت منکر کیفیت بالای وایرخ نیستم.شما یک جا پیدا کنین که من گفته باشم وایرخ بی کیفیته؟
در مورد رده بندی های سایتهای خارجی: باز من موافقم که همیشه وایرخ ها و ایر آرمز ها و آر دبلیو اسها توی 10 تای اولن.ولی بعضی دوستان این قضیه رو مصادره به مطلوب می کنن و طوری وانمود می کنن که 10 تای اول دنیا همشون فقط و فقط وایرخ هستن.بر منکرش لعنت که وایرخ 80 یکی از بهترین های کلاس فنری هست.ولی دوست بسیار عزیزم.یکی از بهترین ها با بهترین فرق داره.من یک ویدیو می دیدم(کاری به معتبر بودن ندارم چون اکثر این نوع رده بندی ها تایید شده و معتبر نیستن.) به اسم "بهترین تفنگ های بادی که تا الان ساخته شدن".در اونجا هم وایرخ 80 و هم 97، و در عین حال هم 52 و هم 54 در رده بندی بودن.Khansariha (8)

در مورد سی زد تا جایی که یادمه دقیقا در زمان ارزونی ها قیمت سی زد های 630 و 634 حدود نصف وایرخ 80 بود که تازه در بازار فراوونتر هم هست.اگه غیر از اینه دوستان اصلاح کنن.
درسته سرعت خروج ممکنه حدود 40 متر بر ثانیه کمتر باشه.ولی به همین دلیل ساده هم ساچمه وایرخ سریعتر انرژی از دست می ده چون انرژی اولیه کمتری داره. .البته شاید اون نصفی که من نوشتم اغراق باشه ولی فکر کنم در چنین مسافتی اختلاف بین سرعت ساچمه 52 و 80(نه سرعت خروجی) رقم قابل توجهی باشه.در نتیجه مسافت طی شده در زمان مساوی هم برای ساچمه خارج شده از این دو تفنگ اختلاف خواهد داشت.
یک بار دیگه هم می گم هر دوی اینا در کلاس خودشون"یکی از بهترین ها" هستن.ولی کیفیت صرف دلیل خوبی برای برتری قطعی نیست.مگر اینکه بخوایم خدای نکرده تفنگمون رو مثل مرحوم توت آنخ آمون با خودمون دفن کنیم که فقط به کیفیت و موندگاری یک شی فکر کنیم.
مخلص شما هم هستم.Khansariha (8)
توی گوگل سرج کنید diana 54: About 123,000,000 results
diana 52: About 120,000,000 results
حالا سرج کنید weihrauch 80 : About 1,150,000 results

ببینید چه قدر مطلب برای 54 , 52 پیدا میکنه. و با وایروخ مقایسش کنید
این نشون میده که چندین برابر وایروخ از دیانا ها بحث شده و نشون دهنده تعداد و پخش بیشتر یا فروش بیشتر که در نتیجه ی رضایت بیشتره
وایروخ ها خیل یخوبند ولی برای شکار یا هدف گیری نیاز به قدرت و دقت بالا تره و همچنین قیمت مناسبتر. و همچنین از نظر زیبایی وایروخ خیلی عقبه. اگه با یه مدل دیگه مثلا دیانا 35 یا لوله خم های دیگه مقایسه بشه آره سر تره اما قیمت نسبت به کارایی هم خیلی مهمه
وگرنه همه به جای هاتسان میرفتن دین استیت میگرفتند
برای همین وایروخ های فنری چندان مورد استقبال نیستند.
دوستان یکم جنبه بحث کردن در خودمون بالا ببریم.
ما قرار تجربیات منتقل کنیم و مقایسه ای انجام بشه نه اینکه دوستی هامون بهم بخوره.
به نظرم مقایسه 54 با وایرخ 80 یا حتی 52 درست نیست چرا که سیستم ضربه گیر 54 اونو تبدیل میکنه به پی سی پی که اصلا لگد ندارند و مسلما دقتش در تمامی فنری ها بالاتره اونم صرفا به جهت سیستم ضد شوک و صد البته سنگینیش.
در خصوص اینکه بگیم وایرخ فنر قوی بذاره رو تفنگش بازم ببینیم دوام میاره یه نه بازم اشتباه هست چرا که این اسلحه با حال فعلیش داره بررسی میشه مثل این می مونه که بگیم 52 یه فنر در حد وایرخ بذاره بعد بگیم قدرت کدومش بیشتره!!!
به نظرم این بحث یه نتیجه خوب داره و اون اینکه اختلاف دقت این دو اسلحه در فواصل مناسب شکار خیلی کمه و به راحتی میشه ازش صرف نظر کرد.
آیا کسی از دوستان روی وایرخ ساچمه های با کیفیت مثل جی اس بی تست کرده؟
من لازم میدونم حتما این کار انجام بدم تا هم برای خودم و هم برای دیگران دقت این اسلحه مشخص بشه.
مسلما وایرخ توی قدرت از 52 کم میاره چون کارخونه سازنده فنر ضعیف تری روی اون بسته.
از لحاظ نوع مسلح شدن و صفر موندن دوربین هم همانطور که اقا مهدی فرمودند باید صبر کرد.روی وایرخ خودم تا الان نزدیک به 150 ساچمه شلیک کردم و دوربین در حالت صفر مونده البته دوربین گامو 4*32 هست.پس تا 1000 شلیک راه زیادی باقی مونده و امیدوارم این تاپیک اونقدر دوام داشته باشه خخخ البته بعید می دونم خخخKhansariha (8)
با تشکر از همه دوستان که در بحث کردن رعایت می کنندKhansariha (8)
دوستان نیازی به تنش و طرفداری بیجا از یک برند خاص نیست بارها گفتم و باز هم میگم این دوتا سلاح هر دو فوق العاده اند و نمیشه گفت کودوم بهتره چون هر یک بر دیگری برتریهایی داره.وایرخ 80 با مگسک بسیار عالی که داره میشه در فواصل 40 متر باهاش هدف زنی کرد ولی به هر حال کمر شکنه و دوربین زیاد روش جواب نمیده.در عوض دایانا 52 با دوربین خیلی خوب مچ میشه.از لحاظ کیفیت قطعات وفلز وایرخ برتری داره ولی این برتری زیاد نیست چون دیانا هم بسیار بسیار با کیفیت هست من هم وایرخ 80 داشتم و هم 54 وایرخ 80 بعد چنتا تیر یه مشکل کوچیک براش به وجود اومد اما 54 هنوز که هنوزه کوچکترین مشکلی باهاش نداشتم.وایرخ 80 برترین کمر شکن هست ولی نه بهترین تفنگ بادیKhansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
لینک مرجع