سلام دوستان
خدمت آقا مرتضی عزیز عرض کنم این طرحی که گذاشتم طرح اولیه بود اما کاملا درست کار میکنه
اولا قرار دادن مخزن سیلیکاژل در ورودی هوا به تلمبه به این دلیل است که هوای خشک وارد تلمبه بشود و لطفا به اون سوراخ که در پشت مخزن سیلیکاژل روی دیواره سیلندر قرار دارد توجه کنید(برای مکش ساخته شده)
دوما اون سوپاپ که در انتهای تلمبه قرار داره مکانیزم عملکردش اینطوریه:
وقتی پیستون به انتهای مسیر میرسه (دقیقا تا ته ته باید بره) به دو طرف سوپاپ (انتهای سیلندر) برخورد میکنه و چون ته سوپاپ روی یک تکیه گاه ثابت قرار داره با ادامه مسیر پیستون
، سوپاپ رو حدود یک میلیمتر باز میکنه.
توجه کن دوست من
فقط یک میلیمتر
یعنی پیستون سیلندر رو یک میلیمتر هل میده پایین و سوپاپ باز میشه
تمام 320 بار فشار ساخته شده فقط در همون یک میلیمتر آخر سیلندر ساخته میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لابد میپرسی چجوری؟؟؟؟
خب محاسبات ساده اش بدون در نظر گرفتن مشکلات بزرگی مثل تغییر دما و نشت گاز از آب بندی پستون (بدون مشتق و انتگرال)به این صورته:
P1 x V1 = P2 x V2
P1 فشار برای وقتیه که پیستون بالاست که برابر فشار محیطه(حدود 860 میلی بار در تهران) و V1 حجم اولیه یعنی وقتی پیستون کاملا بالاست(توی طرح اولیه 200 سانتیمتر مکعب)هست
حالا برای P2 حدود 320 بار فشار در وقتیه که پیستون تا انتها پایینه و شما حجم V2 رو در این فشار حسابش کن!!
میبینی که حدود نیم سانتیمتر مکعبه!!!!!!!!!!!!!!
و این یعنی اگه آب بندی 100 درصد باشه پیستون باید تا حدود یک میلیمتری انتهای سیلندر بره تا فشار پشتش به این 320 بار برسه
برای فشار 320 بار این نوع سوپاپ بهترین آب بندی رو داره چون موقعی که فشار پشتشه خودش به آب بندی کمک میکنه و در ضمن فنرش هم راحت ساخته میشه چون فنر این فشار رو تحمل نمیکنه بلکه فقط به آب بندی کمک میکنه
خب دوست من می بینید که کار خیلی سخته
اما اگر شما و بقیه دوستان کمک فکری بکنید مطمئن باش امکان پذیره
من مشکلات طرح رو بررسی کردم لااقل 20 تا مشکل عمده داریم که هرکدومش غولیه برا خودش
از مشکلات ساخت قطعات و آب بندی بگیر تا دما و افت فشار و اندازه گیری و حفاظت و ...
البته باید بگم که طرحو عوض کردم و طرح جدید دو تا سیلندر داره یعنی دو مرحله ای و مرحله اول هوا رو تا فشار 30 بار کمپرس میکنه و مرحله دوم تا فشار 320 بار
اون فاصله پشت پیستون در انتهای کورس از یک میلیمتر در طرح اول به حدود 12 میلیمتر در طرح دوم میرسه که کلی از مشکلات رو کم میکنه
از کلیه دوستان تقاضا میکنم هرگونه نظر ، پیشنهاد ، نقشه ، عکس ، فیلم ، PDF و هر چیز بدرد بخوری دارن دریغ نکنن
منم سعی میکنم تا جایی که فرصت کنم زود به زود مراحل پیشرفت کار رو در سایت قرار بدم
فعلا سیلندر مرحله یک (30 بار)رو تهیه کردم و دنبال محاسبه و ساخت سیلندر و پیستون مرحله 320 بار هستم
ببخشید طولانی شد
یا علی مدد
ضمنا دوستان اگر بنده رو شهاب بنامید راحت تر هستید