انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: کمپرسور و کپسول
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
پست انتقالي:
دوست عزيز
يه انجين 4 سليندر معمولي ميتونه تا 6 هزار دور در دقيقه گردش داشته باشه كه اگه 4 سيلندر باشه ميشه 1500 كورس براي هر سيلندر و اين سيلندر توسط آب خنك ميشه و اصطكاكش توسط روغن كم ميشه و فشار انفجاري كه ايجاد ميكنه خيلي بيشتر از فشاريه كه كمپرسور باد ميتونه ايجاد كنه
اگه بشه مثلا يه سيلندر موتور سيكلت رو با دينام چرخوند فكر ميكنم بشه كمپرسوري باهاش ساخت خوبيش در اينه كه انجين موتور سيكلت بخاطر پره هايي كه روي بدنه سيلندر داره با هوا خنك ميشه نيازي به آب و روغن هم نداره شايد يه پنكه معمولي هم بتونه خنكش كنه!
ميشه با يكم دستكاري سوپاپ خروجي سيلندر رو مسدود كنيم و در جايي كه شمع قرار ميگيره يه رابط و يه شيلنگ فشار قوي نصب كنيم
اما نظر من اينه كه كورس بلند و قطر كم پيستون ميتونه راحتتر به فشارهاي بالا برسه
در يكي از مقالات كه خوندم بحث تلمبه بود كه ميگفت براي پي سي پيهاي قديمي تلمبه هاي تقريبا معمولي بود با اين تفاوت كه قطرش خيلي كم بود و واشرش از 7 لايه چرم ساخته شده بود كه ميشد روغنكاريش كرد اگه تو بوكمارك باشه لينكش رو ميفرستم.با اين تلمبه ها به فشار حدود1000 پي اس آي ميرسيدن البته قابل مقايسه با تلمبه هاي امروزي نيست اما فراموش نكنيم كه با همين فشار اونا تفنگهاي بيگ بور ميساختن و شكار هم ميكردن!!!
اين از عكس تلمبه
[تصویر: Gir-hand-pump-BW23k.jpg]
اينم لينك كامل مطلب
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان
این ارسالها از تاپیک ساخت پی سی پی منتقل شده است
مشکل اول طراحی یه پوسته با شش سیلندره که شش مرحله افزایش فشار رو انجام بده
عکس طراحی اولیه رو براتون میزارم اما ساختنش خیلی سخته چون من تقریبا از مکانیک هیچی نمیدونم
مشکل دوم طراحی و ساخت میل لنگ و پیستونهای سوار بر اونه که توی فشار پایین موجوده ودر دسترسه اما در فشار بالا ساخت وآّب بندیش خیلی سخته
از همین الان از دوستان التماس دعا دارم چون خداییش ترس برم داشته چون هنوز من نمونه این دستگاه رو تو این مقیاس کوچک ندیدم
اگر خدا یاری کنه و دوستان از هیچچ کمک فکری دریغ نکنن ان شاالله میسازیم
اگرم خیلی گیر کردیم موقتا ساخت کمپرسور کوچک برقی رو متوقف میکنیم و سراغ ساخت تلمبه میریم
خدا بزرگه
ارادتمندم
Khansariha (256)Khansariha (256)Khansariha (256)
این طرح اولیه است
[تصویر: d1.jpg]
ضمنا دوستان هر سوالی هست بی رو در بایستی بپرسید چون از سوالات شما جواب های خیلی خوبی در میاد و کا رو پیش میبره
ارادتمندم
سلام دوستان
این ارسال از تاپیک ساخت پی سی پی منتقل شده است
برای آب بندی فاصله بین پیستون و سیلندر در کمپرسور دو روش وجود داره : یکی روش آب بندی با روغن تحت فشار و دوم روش آب بندی با رینگ خشک
برای این کمپرسور کوچک قابل حمل مد نظر ما روش دوم بهتره
توی این روش سیلندر و پیستون از فولاد خاصی که در برابر سایش مقاومه ساخته میشن و رینگ آب بندی از جنس فولاد با درجه سختی کمتر از اون دوتا است
اشکال این روش در اینه که باید هر چند وقت یکبار مثلا هر 2000 ساعت کارکرد رینگا عوض بشن تا آب بندی
بهم نخوره و فشار خروجی کم نشه
تا اینجای کار به این نتیجه رسیدم که دو تا از سیلندر پیستونا رو کم کنم تا ساختش راحت تر بشه
دوستان اگر کسی مکانیک خونده کمک کنه تا اندازه سیلندر پیستونا رو دقیقتر جساب کنیم
برای مرحله اول کمپرسور از پیستون کمپرسور یخچال استفاده میکنم
فکر میکنم بشه تا حدود 15 بار فشار ایجاد کنه بعد این فشارو به مرحله بعد میدیم که تا حدود 105 بار باید بالا ببرتش و
حالا تو این مرحله موندم چون گاز با افزایش فشار ناگهانی به شدت گرم میشه ونمیشه گاز داغ رو تو مرحله بعدی خیلی متراکم کرد
فعلا دارم روی طرح بدون کولر کار میکنم و اگر جواب نده مجبورم کولر بزارم تا گاز رو بین دو مرحله خنک کنه که اون برا خودش مصیبتیه!!!!
راستی باید بگم که اندازه کل دستگا تقریبا به اندازه یک جاروبرقی میشه که فابل حمل باشه
البته هرچی کوچکتر بهتر
منتظر کمک شما دوستان هستم
دوستان سلام
اولا از محبت همه دوستان سپاسگذارم
دوم آقا باقری عزیز بنده هم مدتی در صنعت CNG کار کردم و از همون تجربیات به فکر ساختن این کمپرسور افتادم و ممنون میشم محبت کنید نقشه های اون کمپرسور رو بزارید تا استفاده کنیم
سوم اینکه این کمپرسور که در دست طراحی داریم دارای دبی پایینی هستش
یعنی میتونه با دو سه دقیقه کار فقط یک تفنگ رو شارژ کنه
دلیلش هم اینه که بنده تخصص لازم برای طراحی وساخت کمپرسور بزرگتر رو ندارم و البته باید خدمت سروران عرض کنم اینکه جسارت ورود به این کار رو پیدا کردم به دلیل مشاهده همت دوستان در این سایت بود که مشوق بنده شد
همونطور که میدونید برای متخصصین مکانیک هم ورود به عرصه دستگاههای فشار قوی با فشار کاری بیش از 200 بار به دلیل مشکلات فنی یه چالش بزرگ تلقی میشه اما به قول یکی از دوستان سایت "اگر قدم اول برداشته نشود هرگز یک راه طولانی را نمیتوان پیمود"
از وقتی توی این سایت مطلب مینویسم سخنرانیم خوب شده اما میدونم که :
"به عمل کار براید ، به سخنرانی نیست"
"به کمک کار براید ، کار ایرانی بیست"
البته بیت دومش رو هم خودم سرودم خخخخخخخ
خب دوستان مشکل اصلی ما سیلندر ، پیستون و رینگ هستش
نظراتتون بسیار ارزشمند وراهگشاست؟
ارادتمندم
سلام دوستان
خدمت استاد جاوید عرض کنم که به نظر بنده با سیلندر و پیستون موتور سیکلت نمیشه به فشار حدود 300 بار برسیم
یکی از دلایلش هم اینه که وقتی پیستون به انتهای کورس میرسه کلی از حجم باقیمونده رو پر نمیکنه
اگر یادتون باشه در تاپیک ساخت پی سی پی در مورد فضای پشت ساچمه در پی سی پی با یکی از دوستان بحث میکردید که باید حداقل باشه! خب اینم همون بحثه
در کمپرسورهای فشار قوی فضای بین پیستون در انتهای کورس با سیلند نزدیک به صفره
با توجه به این موضوع باید برای این کمپرسور سیلندر طراحی کنیم و بسازیم
در مورد خنک کاری باید عرض کنم گرم شدن سیلندر و پیستونها در کمپرسورهای با رینگ خشک تا حدی به افزایش راندمان کمک میکنه چون با انبساط (که معمولا پیستون رو طوری میسازند که ضریب انبساطش از سیلندر کمی بیشتر باشه) آب بندی بهتری اتفاق میافته ولی این نوع آب بندی تکنولوژی بالایی داره و فلزاتی با ضریب سایش خیلی کم میخواد و پیدا کردن مواد برای ساختش سخته
مشکل بعدی در کمپرسورها گرم شدن بیش از حد گازی هست که دارد کمپرس میشود
به دلیل کاهش حجم سریع ، گاز خیلی گرم میشه که برای افزایش راندمان عمل افزایش فشار در مراحل بعد باید دمای آن پایین بیاید ، به عنوان مثال در کمپرسورهای سیلند پیستونی معمولی(آب بندی با روغن تحت فشار) دمای گاز بدون کولر تا حدود 350 درجه افزایش میابد که در روغنکاری اختلال ایجاد میکنه که با عبور دادن گاز از کولر در هر مرحله از افزایش فشار آن را خنک میکنند
در مورد تلمبه های با کورس بلند و قطر کوچک کار خیلی راحت تره چون کمپرس با سرعت کم صورت میگیره مشکلات دما کلا از بین میره(بین یک تلمبه در هر سه یا چهار ثانیه با حدود 50 تلمبه در هر ثانیه مقایسه کنید)
البته یه نکته دیگه رو خدمت سرورم عرض کنم
به نظرم ساختن کمپرسور کوچک برقی قابل حمل مفید تر از ساختن تلمبه هستش ولی برای تلمبه هم یه فکرایی دارم و با اشتیاق از نظرات همه دوستان مخصوصا آقا جاوید عزیز استقبال میکنم
سلام دوستان
این طرح سیلندر تلمبه برقیه
[تصویر: cylander.jpg]
با رسیدن پیستون به انتهای کورس فشار گاز به حدود 325 بار میرسه و در ادامه حرکت سوپاپ کمی باز میشه و گاز به سمت خروجی میره
دوستان در خصوص فنر سوپاپ نتونستم فنر مناسب پیدا کنم
اگر کسی فنر مناسب یا فنر فروشی در تهران سراغ داره لطفا معرفی کنه
در ضمن خوشهال میشیم نظرات خودتونو بفرمایید
در تيونينگ خودرو(نه نقاشي كردن و چسبوندن آرم فراري يا جي تي روي پيكان جوانان !!!)بلكه منظورم تيونينگ اساسي خودروهاي اسپرت يكي از راهها اينه كه شاتون رو عوض ميكنن يعني با بلندتر كردن شاتون(ميله اي كه پيستون رو توي سيلندر جابجا ميكنه)و تعويضش با نوع سبك و بلندتر قدرت رو زياد ميكنن!
شاتون سبك وزن مرده پيستون و متعلقات رو كاهش ميده كه ربطه به اين بحث نداره فقط سرعت حركت پيستون بيشتر ميشه.
اما در مورد افزايش طول:وقتي كه كورس استاندارد يه انجين مثلا 10 سانتيمتر باشه و ضريب كمپرس10/1 باشه وقتي پيستون به نقطه مرگ بالا ميرسه (لحظه اي كه شمع خودرو بايد جرقه بزنه)هنوز بين سر پيستون تا كف سر سيلندر يك سانتيمتر فاصله وجود داره.(كورس ديزليها 22/1 هست)حالا ما يه كاري بكنيم كه مثلا شاتون يك سانت بلندتر از استانداردش باشه موقع بالا اومدن اون گپ يك سانتي پر ميشه و موقع نقطه مرگ پاييني(جايي كه مكش پيستون پايين ميره و مكش تموم ميشه)اين پيستون يكسانت بيشتر مكش رو انجام ميده در حقيقت ما با اينكار سيلندري داريم كه كورسش شده 12 سانت!و در قسمت نقطه مرگ بالا فشار بسيار زيادي ايجاد ميشه!در اينجا شاتون كار دسته تلمبه رو انجام ميده.
ديروز كمپرسور آپاراتي رو ميديدم.همين مكانيزم بود يعني دو سيلندر بدون شمع كه بجاي شمع دو لوله ازشون بيرون اومده بود و به مخزن بزرگ ميرفت اين دو سيلندر توسط يك دينام حركت ميكنن هرچند فشار ايجاد شده كمه اما با دستكاريش ميشه به فشار بالاتر رسيد
سلام
آقا جاوید عزیز از فرمایش شما بهره بردیم
ممنون
فشار کاری در کمپرسورهای نقاشی و آپاراتی و کمپرسورهای چکش بادی حدود 10 بار و در کمپرسورهای حفاری که در خیابونا میبینید تا 30 بار میرسه که خیلی مورد بحث نیست

این کمپرسوری که میخوایم بسازیم وقنی به انتهای کورس میرسه فشار پشتش حدود 345 بار میشه اما وقتی سه میلیمتر آخر رو طی میکنه و سوپاپ رو باز میکنه فشار یه کم افت پیدا میکنه و به 320 تا 325 بار در خروجی میرسه

الان مشکل اصلی رینگهای پیستونه که تا حالا جواب نداده یعنی نمیتونه آب بندی کاملی ایجاد کنه تا فشار بین 320 تا 340 بمونه
با این حساب اگر بخوایم یه کپسول رو پر کنیم تو فشارای بالای 200 بار مشکل آب بندی شدیده و زمان زیادی طول میکشه تا فشار کپسول به 300 برسه تازه اگه برسه
البته من هنوز تست نکردم چون دستگاه کامل نیست

ضمنا دوستان در مورد سوپاپ انتهایی طرح بهتری ندارید؟

آخر تابستون سرم خیلی شلوغه و فکر نمیکنم برسم تا دهه اول مهر کارو تموم کنم
از همه دوستان میخوام که اگر چیزی به ذهنشون رسید که کمک میکنه دریغ نکنن
سعی میکنم عکسارو بزارم تو سایت
یا علی
(2011-09-14 11:52 AM)searcher نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان
این طرح سیلندر تلمبه برقیه
[تصویر: cylander.jpg]
با رسیدن پیستون به انتهای کورس فشار گاز به حدود 325 بار میرسه و در ادامه حرکت سوپاپ کمی باز میشه و گاز به سمت خروجی میره
دوستان در خصوص فنر سوپاپ نتونستم فنر مناسب پیدا کنم
اگر کسی فنر مناسب یا فنر فروشی در تهران سراغ داره لطفا معرفی کنه
در ضمن خوشهال میشیم نظرات خودتونو بفرمایید

خسته نباشید دوست عزیز
ابتدای چراغ برق سر پامنار هر نوع فنری که بخواهی برات میسازند
دوستان عزیز
لطفا برای شارژ کپسول منو راهنمایی کنید
امروز زنگ زدم آتش نشانی همون واحدی کپسول شارژ میکنن گفت ما فقط با ازت و co2 شارژ میکنیم هوا نمیتونیم بزنیم.
سراغ یه شرکت که کپسولهای صنعتی رو شارژ میکنه رو گرفتم اونم گفت 130 بار بیشتر نمیتونه شارژ کنه چون کمپرسورش قدرت لازمو نداره.
درباره تلمبه زدن هم که شنیدم خیلی سخته حالا چجوری باید کپسول رو شارژ کرد؟
اگه نشه باید کلا قید pcp رو بزنم دیگه؟!!!!Khansariha (367)
لطفا راهنمایی کنید
ممنونKhansariha (8)
(2011-09-15 08:11 PM)tmr نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان عزیز
لطفا برای شارژ کپسول منو راهنمایی کنید
امروز زنگ زدم آتش نشانی همون واحدی کپسول شارژ میکنن گفت ما فقط با ازت و co2 شارژ میکنیم هوا نمیتونیم بزنیم.
سراغ یه شرکت که کپسولهای صنعتی رو شارژ میکنه رو گرفتم اونم گفت 130 بار بیشتر نمیتونه شارژ کنه چون کمپرسورش قدرت لازمو نداره.
درباره تلمبه زدن هم که شنیدم خیلی سخته حالا چجوری باید کپسول رو شارژ کرد؟
اگه نشه باید کلا قید pcp رو بزنم دیگه؟!!!!Khansariha (367)
لطفا راهنمایی کنید
ممنونKhansariha (8)

سلام دوست عزیز
کدوم شهر زندگی میکنی؟
سلام دوستان
من از مازندران هستم . تو این منطقه شارژ کپسول توسط آتشنشانی 8000 تومان و شارژ تو باشگاه پینت بال 15000 تومنه
داشتم فکر می کردم چه مملکت باحالی داریم ، جایگاههای cng یه کپسول حدود60-70 لیتری رو باگاز 200 بار فشار پر میکنند کمتر از 5000 تومان بعد ما باید 15000 تومان به هوای فشرده 6 لیتری پول بدیم !
نظرتون چیه ؟
(2011-09-16 04:47 AM)vasily نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان
من از مازندران هستم . تو این منطقه شارژ کپسول توسط آتشنشانی 8000 تومان و شارژ تو باشگاه پینت بال 15000 تومنه
داشتم فکر می کردم چه مملکت باحالی داریم ، جایگاههای cng یه کپسول حدود60-70 لیتری رو باگاز 200 بار فشار پر میکنند کمتر از 5000 تومان بعد ما باید 15000 تومان به هوای فشرده 6 لیتری پول بدیم !
نظرتون چیه ؟
واسيلي عزيز استان محل سكونت رو موقعي كه داشتي مينوشتي فونتت انگليسي بودKhansariha (8)
اينجا كپسول بزرگ هوا كه فكر ميكنم50 كيلويي باشه رو شارژ شده روزي 5-4 هزار تومن اجاره ميدن!!ولي فشار داخليش فكر نميكنم 150 بار بيشتر باشه.جالب اينه كه براي شارژ همين كپسولا اونا رو ميبرن آمل!!!اگه فراموش نكنم ميرم مغازه ش مجدد اگه رو سيلندرها مانومتر داشت بخونم ببينم چن بار فشار داره.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
لینک مرجع