انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: کمپرسور و کپسول
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
سلام
هر psi چند باره؟؟ رو یه کپسول نوشته بود psi 2500 واسه شارژ میتونم ازش استفاده کنم؟؟؟
هر 14.7psi میشه یک بار که 2500 حدودا میشه 170 بار
دوستان همونطور که میدونید
مکانیزم کارکرد تلمبه به این صورت هست که هوای محیط رو از سوراخهای ورودی به داخل کشیده ودر در سه مرحله یا بهتر بگیم سه لایه درونش اونرو فشره میکنه تا 200 بار
حالا اگه بیایم ورودی تلمبه رو به یک پمپ هوای معمولی 6 بار وصل کنیم چه تغیری ایجاد میشه؟
1-با تعداد تلمبه زدن کمتر زودتر تفنگ شارژ میشه؟؟؟
2-به دلیل حجم هوای کمپرس شده در لایه دوم عملا امکان پاین بردن دسته تلمبه از بین میره؟؟؟
اگه این کار شدنی باشه مثل همون کمپرسوری که دوستمون عکسشو گذاشته بود میشه به اسونی تفنگ رو شارژ کرد
اعلام نظر در جمع اساتیدی مثل شما جسارته ولی به نظر من اینطوری با تعداد تلمبه زدن کمتر زودتر تفنگ شارژ میشه ولی زور زیادی باید صرف یه بار تلمبه زدن کنیم...Khansariha (8)
نقل قول :-با تعداد تلمبه زدن کمتر زودتر تفنگ شارژ میشه؟؟؟
2-به دلیل حجم هوای کمپرس شده در لایه دوم عملا امکان پاین بردن دسته تلمبه از بین میره؟؟؟
اگه این کار شدنی باشه مثل همون کمپرسوری که دوستمون عکسشو گذاشته بود میشه به اسونی تفنگ رو شارژ کرد

سهیل جان فکر خوبیه
البته اصلا کاری به این ندارم که کمپرسور از کجا بیاریم یا با کمپرسور ماشین هم میشه یا نه
اصل ایده خوبه و صرفا با توجه به تئوری شما این کار شدنی هست فقط بقول فرزین عزیز فشار زیادی رو باید متحمل بشید

چون فشاری که داخل لایه اول میشه برابر با 1 یا فشار سطحی هست و این فشار با توجه به حجم و طول سیلندربه چندین برابر مثلا 40 برابر میرسه که میشه 40 بار و بعد به داخل لایه دوم فرستاده میشه که این لایه در حقیقت حد فاصل بین لایه اول ( بیرونی ) و لایه دوم هست که موقع بالا کشیدن تلمبه دیده میشه بنابر این در این مرحله هم به چندین برابر افزایش پیدا میکنه و هنگام بالا کشیدن وارد لایه مرکزی با قطر 6 الی 7 mm میشه

بنابر این وقتی شما فشار ورودی رو از 1 به 6 تغییر بدید تمامی فشار ها به 6 برابر افزایش پیدا میکنه که در مورد اولین مخزن شما به 240 بار در تراکم میرسید که از نظر عملی کار بسیار مشکل میشه اما با فشار 2 الی 3 بار اینکار شدنی هست

البته در توضیحات کمپرسور مورد نظر نوشته شده ورودی 6 بار ولی طول و قطر سیلندر ها کم هست و به همین لحاض زمان پر کردن مخزن رو زده 18 دقیقه

در مورد سوال شماره 2 باید عرض کنم هیچ تفاوتی در روند تلمبه زدن ایجاد نمیشه جز صرف نیروی بیشتر از طرف کاربر

موفق و سربلند باشید
سلام دوستان اول ,دوم دادا مسیح اومدم ولی هم من تایپیک شما را ندیدم که بپرسم ؛هم شما یادت رفت وهم تشکر مجدد بخاطر زحماتی که دادم.
واپر جان بعضی ازمیل پران ها یا میل راهنماهای قالب آبکروم سخت شده اند که از میل ترانس صیقلی تر هستند (البته بعضی)ودیگر اینکه تا طول 15 الی 20 سانت میشود گیر آورد .منتها سایز 3/5میلیمتر (قسمت فشار 200 اتمسفری)را بااین طول فکر کنم همان ترانس نقره بهتر پیدا شود وبرای سایز 6 یا 6/5 میلیتر هر دو جنس در دسترس هستند .
ولی و اما --با بررسی که کردم سیلندر با این قطر و حداقل طول ده سانت که باید داخل آن نیز کاملا بدون خط و خش باشد پیدا نمیشود و فقط با برقوی پرداخت در آورده میشود که آنهم خیلی جالب نیست ولی بد هم نیست و به امتحانش میارزد(درصد جزیی نشتی خواهد داشت)ومسئله مهمتر که به من تاکید کردن جنس سیلندر و پیستون بود که حتما از فولاد بدون کربن و سخت باید باشد . نمیدانم شاید بخاطر استهلاک و یا داغ کردن که باعث گیر پاژ میشود.
نه مرتضی جان این راه شما درست نیست و خیلی پر هزینه میشه
شما اصلا به سوپاپ دقت نکردی و بدون اون نمیتونی این ساختار رو بسازی . اگر کوچکترین نشتی داشته باشی فشار از یه حدی بالاتر نمیره و به محض باز شدن مفری برای هوا کل فشار تخلیه میشه
شما باید یک تلمبه رو باز کنی ببینی تا دقیقا متوجه بشی
در مورد لوله هم باید لوله سیلندری بگیری که داخلش کاملا صیقلی و دقیق هست

موفق و سربلند باشید
وایپر جان مشکل من سوپاپ نیست مشکل فقط سیلندر هست و برای سوپاپ میشود از سوپاپ و فنر رگولاتور های باد سری قدیمی که اکثرا امریکایی هست استفاده کرد , دقیقا شبیه نمونه اصلی است (قسمتی که میله کنترل فرار دارد) و نشیمنگاه اورینگ آن خیلی ازنمونه نشان داده شده بهتر است و فقط سوراخ مرکزی دارد که آنهم با جوش نقره حل میشه . اگه سیلندر جایی سراغ داری ممنون میشم کمک کنی مخصوصا سیلندر مرحله آخر را .Khansariha (8) در ضمن در شغل اینجانب آشنایی و تعمیر سیستم های پنوماتیک وهیدرولیک جزو واجبات اولیه میباشد .Khansariha (256)
این چیزی که شما میگید خیلی پیچیده تر از اونچیزی که من میگم میشه ! بهر حال!
اگر مشکل شما با لوله 8 به 14 حل میشه من میتونم در اختیارتون قرار بدم
میشه با کمپرسور مستقیم at44 رو شارژ کرد؟
این تلمبه خود at44 بار هر بار زدن جه دبی و چند بار فشار میده؟
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
لینک مرجع