انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: کمپرسور و کپسول
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
سلام دوستان خسته نباشید ببخشید که اینجا این پست رو میدم آخه تاپیک اعلام نیاز ... رو بستن

من یه کپسول استوک گرفتم که روش زده FENZY چند روز پیش رفتم شارژ کنم متوجه شدیم که واشر سر شیرش خروجی خرابه اینو از کجا پیدا کنم ؟

این هم چندتا عکس از واشر و سر شیر
[تصویر: 11952990136354312896.jpg]

[تصویر: 93126262088505418728.jpg]

[تصویر: 22780555183714540282.jpg]

[تصویر: 56209202399477487915.jpg]
طاهر جان اون واشر فابریک کپسول نیست و یک نفر خودش دستی انداخته روش
ته شیر هیچ کسولی به صورت استاندارد واشر نداره
شما اگر کیت شارژتون مثل نمونه های که تو سایت موجود هست خودش اورینگ داشته باشه کیت شارژ رو مستقیم به شیر بدون واشر وصل کنید
اگر کیت شارژتون خودش اورینگ نداره میتونید یه واشر لاستیکی سایز کف شیر یا حتی اورینگ هم قطر کف شیر یا حتی واشز مقواییهم برای اببندی استفاده کنید
با سلام خدمت دوستان.
تازگی ها شیر کپسول من لقی زیادی پیدا کرده ( حدودا نیم دور). میخواستم از دوستان سوال کنم آیا خطری نداره ؟ و قیمت شیر سالم ( نو یا دست 2 ) 300 بار چقدره؟
تشکر
[تصویر: 14067846182.jpg]
[تصویر: 14067846171.jpg]
دوست عزیز اگه منظور از لقی چرخیدن دسته شیر باشه این ایراد میتونه از گشاد کردن کلیگی پلاستیکی شیر باشه یه بررسیبفرمایید
قیمت شیر 300 بار اخرین بار که قیمت گرفتم حدو د 300 تومن بود البته شیری که الان رو کپسول شماست 200 باری هست
فرق کپسول کامپوزیتی با کپسول فولادی چیه ؟
دوستان امروز یک ضربه به مانومتر کپسول من خورد که نصبتا خفیف بود و فلز مانومتر طوری نشد، اما اون درجه داخلش بهمراه اون نشاندهنده میزان فشار کپسول کمی کج شدند، این عکسهاست:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


آیا میشه درستش کزد؟ کار خودمه یا نه؟

ممنونم
میشه مشکلشو حل کرد قبلا اموزش تعمیر گج رو تو یکی از تاپیک ها توضیح دادم الان یادم نیست تو کدوم تاپیک بود!
شما اول روغن گج رو خالی کن بعد باز کن قاب گیج رو عقربه خیله اروم صاف کن اگه زیاد فشار بیاری تنظیم گج بهم میخوره که اون از تنظیم در بیاد کارتون مشکل میشه مراقب باشید.
(2014-08-14 12:23 AM)abcdefghijklm نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فرق کپسول کامپوزیتی با کپسول فولادی چیه ؟

تفاوتش برای مصرف کننده در اینه که
کامپوزیت بسیار سبک تر هست ولی نسبت به ضربه مخصوصا به وسایل نوک تیز حساس هست
فولادی سنگین تره ولی مقاومت بیشتره
کپسول های کامپوزیت به دلیل وزن بسیار کمتر در ظرفیت های بالا بهتر از فولادی هستن چون حمل و نقل اسون و امکان پذیرتره
قیمت کامپوزیت حداقل 2 برابر فولادی هست
سلام دوستان من خیلی در مورد کپسول cng تحقیق کردم.از نماینده فروش قطعات سوال کردم و گفت خود شیر اونها دارای سوپاپ ایمنی260بار هست و از اون بیشتر تخلیه میکنه و خودش تو دوره ای که تو دبی بر گزار شده دیده که این کپسولها تا 560 بار تست شده.اگثر پرایدها دارای دو کپسول دوقلو هستن که کپسول پایینی بدلیل محدودیت جا کوچیکتر هست و فک کنم 20 لیتر و 23 کیلو باشه.اگه شنیده باشین در مورد طول عمر این کپسولها بیشتر صحبت از تعداد دفعات شارژ هست تا مدت زمان خاص.تو علم مقاومت مصالح پدیده ای بنام خستگی هست و طبق اون اگه قطعه ای تحت نیروی زیادی بصورت استاتیک قرار بگیره وو این نیرو بیش اندازه تحمل اون قطعه نباشه برای همیشه دووم میاره ولی اگه بصورت تناوبی همون نیرو به قطعه وارد و برداشته بشه بعداز مدتی دچار شکست و گسیختگی میشه(من خودم مکانیک جامدات خوندم)حال بطور مثال یه تاکسی گازسوز که بدلیل کارکرد زیاد مثلا ممکنه سه بار در روز کپسولشو شارژ کنه و هر روز این امر تکرار بشه و کپسول پر و خالی بشه(این یعنی قرار گرفتن تحت نیروی تناوبی) پس عمرش زود تمام میشه اما کپسول cng 20 لیتری با شارژش مثلا همون 260 بار ممکنه چند ماه طول بکشه خالی بشه (بخاطر حجم تقریبا زیادش)و این مشکلی پیش نمیاره وبا توجه به قیمت مناسبش با فشار 260 بار مقرون به صرفه هست.
درمورد صحبت اون دوستمون که در مورد شوک و ضربه گفتن این مخازن در برابر گرمای زیاد(حتی انداختن تو اتش) و شوک و ضربه(بدلیل نصب روی خودرو و احتمال تصادف)حتی در برابر گلوله هم ایمنیشون تضمین شده هست و اینارو رو هوا نمیگم.
فقط سؤوالم از اساتید اینه که دهانه ورودی یا کوپلینگ شیر این کپسولها از چه نوع یا شکل و با چه سایزی باید باشه که بشه به دستگاه شارژ کننده متصل بشه؟چوم من بدجور دلم هوای پی سی پی کرده و میخوام بگیرم و برای شارژ باید 250 کیلومتر تا تبریز برم تازه اگه اونجا تا 250 بار بزنن.ممنون میشم راهنماییم کنین
از دوستان عضو این سایت کسی ساکن تبریز یا ارومیه سنندج یا نزدیک اونجاها هست که بدونه کجا امکان شارژ کپسول و با چه فشاری هست ؟چون میخوام به هر قیمتی هم که شده پی سی پی بگیرم بدجور رو مخمه
سلام بر دوستان گرامی در حال گرد آوری و تهیه مطالبی در رابطه با سیلندرهای تحت فشار هستم که اگر گرفتاریهای کاری اجازه بدهد به زودی تقدیم دوستان خواهم کرد ولی به چند نکته میخواهم اشاره کنم در حال حاضر سیلندرهای تحت فشار از جنس فولاد و آلیاژهای فولادی، آلیاژهای آلومینیوم و انواع مواد کامپوزیتی هستند و حسب نوع و محل مصرف در فشارهای کاری مختلفی تقسیم میشوند، بر اساس استانداردها معمولا سیلندرهای تحت فشار نیاز به بازرسیهای 5 ساله دارند که این بازرسیها به دو دسته آزمونهای ظاهری و فیزیکی و آزمونهای هیدرو استاتیک تقسیم میشوند که آزمونهای ظاهری و فیزیکی نیز میتواند شامل آزمونهای چشمی و همچنین آزمونهای التراسونیک گردد و آزمونهای هیدرو استاتیک نیز در فشارهای کاری مختلف مانند فشار کاری سیلندر و یا دو برابر فشار کاری سیلندر تقسیم میشوند در رابطه با سیلندرهای سی ان جی که دوست عزیزیمون اشاره کردند معمولا سیلندرها حسب نوع مصرف و مواد ی که قرار هست در آن نگهداری گردند طراحی و ساخته میشوند و حتی نوع فولاد و آلیاژهای مصرفی نیز متفاوت هست مثلا در سیلندر های معمولی گاز مایع که دو تیکه هستند از ورق اس جی 255 استفاده میگردد و برای سیلندرهای استیلن از نوعی فولاد خاص که سه تیکه تولید میشوند استفاده میگردد که استانداردی برای رنگ آمیزی خاص سیلندرها بر اساس نوع مصرف و مواد داخل آن موجود هست که سیلندرها به جای همدیگر استفاده نشود ضمنا این نکته هم مهم هست سیلندرهای که دوستان در تفنگهای پی سی پی استفاده میکنند سیلندر های هوای فشرده هست که اغلب دارای فشار کاری 300 بار هستند برای همین رعایت نکات ایمنی و مخصوصا رعایت آزمونهای دوره ای در آنها بسیار مهم است اگر بر روی سیلندرها دقت کرده باشید اطلاعاتی بر روی سیلندرها حک شده که حک این اطلاعات بر روی سیلندرها اجباری است اطلاعاتی شامل سازنده، کشور تولید کننده، سال ساخت، تاریخ دقیق تست دوره ای و تاریخ آزمون دوره ایی بعدی و همچنین برخی اوقات عمر مفید سیلندر و تعداددفعات شارژ( معمولا سیلندرهای کامپوزیتی) . مطالب مفصلتر با معرفی استانداردها و همچنین نشانی تست سیلندرهای تحت فشار در ایران ان شالله در آیندهایی نزدیک ارائه خواهد شد
ارادتمند همه دوستان
(2014-08-02 12:01 AM)sox نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام خدمت دوستان.
تازگی ها شیر کپسول من لقی زیادی پیدا کرده ( حدودا نیم دور). میخواستم از دوستان سوال کنم آیا خطری نداره ؟

دوست عزیز لقی شیر در فشار کاری بالا بسیار خطرناک هست و میتواند به حواث ناگواری منجر گردد ضمنا برای آب بندی شیرهای سیلندرهای تحت فشار به هیچ عنوان نباید از مواد آببندی و یا چسبها استفاده گردد بلکه بعد از بستن شیر روی سیلندر ( تحت گشتاور اعلام شده از طرف سازنده) آب بندی شود . اگر جایی برای تعویض شیر بردید به هیچ عنوان اجازه استفاده از نوار تفلون ندهید.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
لینک مرجع