انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: کمپرسور و کپسول
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
دوستان آيا من دارم اشتباه فكر ميكنم؟!
بنظر مياد اين دستگاهها انجيني شبيه موتور سيكلت دارند كه بوسيله يه دينام قوي با نيروي برق بحركت در ميان؟!
زماني تو يه تاپيك يادمه همچين چيزي گفته بودم (نميدونم تو سايت همسايه بود يا جاي ديگه)كه با سيلندر موتور سيكلت ميشه همچين چيزي ساخت.عده اي به شوخي گرفته بودن بعضيا هم ميگفتن خسته كننده ست بعضيا كه ميگفتن غير ممكنه.
اما اينو مطمئنم حتما بايد سيلندر پيستوني باشه تا بتونه چنين فشاري رو ايجاد كنه كمپرسورهاي پره دار نميتونن اينكارو بكنن
فقط در مورد قدرت دينام بد نيست بدونيم استارت خودرو كه با جريان برق12 ولت باطري خودرو ميتونه چهار 6 يا هشت سيلندر خودرو رو به حركت دربياره.در بعضي از خودروها سرعت حركت پيستون ميتونه به حدود900متر بر ثانيه هم برسه!!نمونه ش شلبي اي سي كبرا
دوستاني كه فني كار هستند و دست به آچار نظرشون چيه؟ چنين چيزي رو ميشه ساخت؟
آقا یه پیشنهاد
فقط قول بدین نخندین !!!!!!!!!!!!!!
نمیشه موتوری طراحی کرد که بشه همین تلمبه هارو بهش متصل کرد و به جای انسان تلمبه بزنه ؟؟
یه موتور پیستونی با ساختاری شبیه پیستون های قطار ..................

؟؟؟؟
دینام این کمپرسورها برای حرکت پروانه خنک کننده و خنک کردن باد تولیدی میباشد. این موتورها دقیقا مثل موتور ماشین یا موتور سیکلت است. اما معکوس کار میکند به جای اینکه تولید نیرو نماید و احتراق داشته باشد تولید باد در 200-یا300 بار فشار و 10-300لیتر در دقیقه است. از همه مهمتر والو انها و سیستم خنک کننده برای باد تولیدی در ان فشار میباشد
آقا ديويد عزيز
سوال اينجاست :نيرويي كه باعث حركت پيستون ميشه چيه؟آيا از سوخت ديزل يا بنزين استفاده ميشه؟يا از جريان برق؟
يا اينكه دو سيلندر از سه سيلندر سوخت بهشون ميرسه و سيلندر سوم سوخت بهش نميرسه و فقط هوا رو كمپرس ميكنه؟يا اينكه يك سيلندر بهش سوخت ميرسه و دو سيلندر كناري سوخت بهشون نميرسه و فقط هوا رو كمپرس ميكنن؟
يادمه يه قطعه اي بود كه مثل شمع به سيلندر موتور ياماها 125 بسته ميشد با بستن شير بنزين و هندل زدن لاستيك موتور باد ميشد.اينم ميدونم كه نياز به هندل زدنهاي زيادي هست تا هوا كمپرس بشه اما يه دينام قوي ميتونه اينكارو با برق انجام بده
فشار باد رو هم فكر ميكنم ميشه به حد بالايي رسوند ضريب كمپرس انجينهاي بنزيني حدود10 و ديزل حدود22 هست
ببخشيد اينهمه سوال برام پيش ميادKhansariha (8)من اگه بدونم با مثلا 500 تومن ميشه همچين كمپرسوري ساخت بدم نمياد برم دنبالش حداقلش اينه كه سيلندر يه تفنگ رو كه ميتونه پر كنه؟!نيازي به زور زدن با تلمبه دستي هم نيست
جناب عباسي:ايده خوبيه فقط يه ايراد كوچيك داره و اونهم خنك كردن تلمبه ست چون در اثر اصطكاك زياد واشرها و اورينگها از بين ميره اگه بشه راهي براي خنك كردنش پيدا كرد چرا كه نه؟!دقيقا مثل سيستم لوكوموتيو كه مثال زديد
بدجور فكرم مشغول شده!Khansariha (226)
آره حق با شماس گرما و اصطحکاک مشکل خیلی بزرگیه .........

باید دید چه میشود کرد ....
در رابطه با موتور که فرمودید میشه سیلندر دوتا موتور رو بهم ربط داد و از همون تکنیکی که واسه بادزدن چرخ میشه استفاده کرد اینجا هم استفاده بشه
یه موتور سالم و برمیداریم و جایی که میخواد با زنجیر نیرو رو به چرخ منتقل کنه میشه نیرو رو به سیلندر مقابل انتقال بده و (يه قطعه اي بود كه مثل شمع به سيلندر موتور ياماها 125 بسته ميشد با بستن شير بنزين و هندل زدن لاستيك موتور باد ميشد ) با کمک اون قطعه آره کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه بخوايم يه چيز دست ساز بسازيم شايد بشه از چيزهاي ديگه الهام گرفت!
از من نشنيده بگيريد ولي براي تقطير الكل دستساز لوله هاي حاوي بخار رو از داخل منبع آب سرد رد ميكنن شايد بشه با پيچيدن لوله مسي به دور بدنه تلمبه و عبور آب سرد از داخل لوله مسي خنكش كرد!!
اون قطعه كه ميگفتم دقيقا شكل شمع بود و يه شيلنگ حدود 1.5 متري بهش وصل بود و سر ديگه ش والو داشت كه به والو چرخ متصل ميشد هرجا چرخ پنچر ميشد به راحتي هر دو چرخ رو ميشد باد زد البته هيچوقت تست نكردم تا ببينم چند بار فشار ميتونه ايجاد كنه چون بيشتر از 1.5 -1بار نياز نبود.ببخشيد افكارم مغشوشه!ممكنه حرفام خنده دار باشه ولي همه اينها از ذهنم عبور ميكنه
این موتورها هم با برق و هم با بنزین کار میکنند یعنی 2 مدل دارد. یادم است یک بنده خدایی چندین ماه پیش یک پست زده بود که میتوانست این کمپرسورها را بسازد بنام اقای محمدی حتی لینکش را هم برای تماس داده بود من با ایشان تلفنی صحبت کردم وی تحصیل کرده امریکا و بازنشته هوانیروز بود و چندین اختراع ثبت شده داشت.و خیلی مشتاق برای همکاری بود. و ادم خیلی معقولی به نظر میامد و حتی یک مدل از این کمپرسور را ساخته بود که 200 بار فشار باد تولید میکرد و ابعادش اندازه 2 عدد باطری ماشین بود. و من به ایشان گفتم ما 300 بار میخواهیم که ایشان گفت نمونه اولیه 1 میلیون تومان هزینه دارد اما تولید بعدی 500 تا 600 تومان میشود. که متاسفانه تلفن ایشان را گم کردم و دیگر تماس قطع شد. در این ضمینه ایشان خیلی فنی بود ببین شما در تاپیکها شمارهاش را پیدا میکنی. حتی در یک سایت و در یک لینک ایشان دستگاه خانگی شارژ گاز سی ان جی خود را که برای اتومبیل ساخته بود و ثبت اختراع هم شده بود اندازه بسیار کوچکی داشت را تبلیغ کرده بود. ایشان میتواند یک راهنمای خوب در این ضمینه باشد توی همان تاپیکی که در مورد کمپرسور یخچال دوستان نوشته بودن میشه تفنگ را باهاش باد کرد. یادم نیست کدام تاپیک بود
برای خنک کردن تلمبه میشه از فن های قوی هم استفاده کرد . نمیدونم . اما آیا دمای ایجاد شده از دمای CPU (پردازنده اصلی کامپیوتر) بالاتر میره که با استفاده از یک فن خنک کننده کوچیک و یک هدسینک دما رو در حد 20 تا 30 درجه نگه میداره ؟؟؟
که در صورت کارنکردن فن CPU در مدت 7ثانیه منفجر میشه ....

نظرتون چیه :-؟
جاوید جان برای تست سلامت و آبندی رینگ وپیستون سیلندر های موتور یک تبدیل سر شمعی که توسط شلنگ به یک مانومتر وصل است استفاده میشود
برای موتور سیکلت با پدال زدن باید تا 40 اتمسفر وبرای ماشین با استارت تا 50 اتمسفر باید برسد .
این فشار در موتورهای چیلر های تراکمی نیز تقریبا برابر است .
در ضمن یک شرکت خارجی سیستم شارژ سیلندر غواصی توسط موتور الکتریکی و جک را تولید کرده است .
تو سایت پیرامید ایر بنام FX II electric pump compressor.
به کوئل لوله مسی که در قاب فن موتور قرار گرفته (جهت خنک شدن هوای کمپرس شده) دقت کنید.
سلاااااااااام بر همه دوستان عزیز
اساتید فرمایش کردن که مسائل مربوط به کمپرسور رو توی این تاپیک مطرح کنیم نه تاپیک ساخت pcp
به روی چشم
خب خبر اول برای کسانی که تلمبه دستی دارن یه طرح رو از اینترنت گرفتم که خوشهالشون میکنه
(البته اگر جرات دارن به ترکیب تلمبه دست بزنن)
[تصویر: Dastsaz.jpg]
این طرح حدود 150 تومن برای قطعات نو خرج داره و برای کسانی که بتونن قطعات دست دوم پیدا کنن کمتر
از موتور کولر در این طرح استفاده شده که فراوونه و بقیه قطعات هم فراوونتر
فقط یه Pressure Switch میخواد که باید برای حد فشار بالای دستگاه قرار بگیره و در صورت رسیدن فشار به حد بیشینه موتور رو خاموش کنه
اگر روی گیجش رو ببینید حدود 230 بار رو شارژ کرده!!!!

یه طرح دیگه هم که دوستمون آقا مرتضی فرمودن هم توی نت وجود داره که کمپرسورش(سیلندر و پیستون) طراحی خودشو داره و با سرعت بالاتری(مهندسیش میشه دبی بالاتری) کار میکنه این طرحه:
[تصویر: open-back-3.jpg]
فشار کاریش 200 باره
[تصویر: fill-port.jpg]
گاز داغش روهم با آب خنک میکنه و آب رو با پروانه موتور خنک میکنه
[تصویر: coil-4.jpg]
طرح خیلی ساده وجالبیه و خیلی ارزونتر از اون کمپرسور چهار مرحله ای که میخوام بسازم در میاد و ساخت و تعمیرش سریعتر انجام میشه
و چند تا حسن دیگه هم داره
یکی اینکه میشه طرحشو بهینه کرد و از موتور 12 ولتی استفاده کنیم(البته اگر اون موتور خاص DC توی ایران پیدا بشه)
دوم اینکه وزن کمی داره و کاملا قابل حمل بوسیله یک نفره
و سوم اینکه Khansariha (256)
خب دوستان هرکس تلمبه داشت و خواست طرح اول رو بسازه بنده کمک میکنم و در خدمتم

با اشتیاق منتظر نظرات دوستان هستم
Khansariha (256)Khansariha (256)Khansariha (256)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
لینک مرجع