انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: انواع کارد ها و چاقوهای شکاری و چند کاره
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دوستان.نظرتون در مورد این چاقو چیه.[تصویر: 29476415788105652651.jpg][تصویر: 48642829009180461323.jpg]
اگه قدیمی نباشه به احتمال زیاد چینی هست. مشکل این مدل ها امکان شکساتن دسته و جدا شدنش از تیغه هست. یکی تو این سبک و البته با تجهیزات جانب خیلی بیشتر به اسم اسپانیایی تو ایسام برای فروش گذاشتند که 250 قیمت گذاری شده و ظاهرا تا 150 هم داده. ولی ظاهرش از این بهتره. شما خودتون توضیح می دادید بد نبود.
سلام و ارادتKhansariha (8)
من دقیقاً عین کارد فوق را داشتم که ردش کردم رفت، از معایب آن این بود که تیز نمیشد برای شکار مناسب نبود ولی برای دفاع و کارد سنگری بدک نبود ، تیغه و دسته یک تکه نبود ،یک پیچ آلن خور داشت که تیغه را به دسته متصل میکرد که گاهی شل میشد، سنگ تیز کنی که روی غلاف هست کیفیت پایینی داشت که هر تیغه ای را خراب میکرد در کل کیفیت پایینی داشت ولی ظاهرش قشنگ و برای دکور خوب بود.
سلام.ببخشید حق با شماست باید توضیح میدادم.معذرت.اینو یکی از دوستای بابام حدود 6سال پیش بهش داده بود و بابام هم دادش به من. مارکی چیزی نداره فقط روش نوشته استنلس استیل.Khansariha (8)بازم ممنونKhansariha (8)
آره.ظاهرش قشنگه.Khansariha (8)
[تصویر: botero-aitor-knives.jpg]

[تصویر: opinel-folding-knife.jpg]
سلام.من دقیقا چاقوی دومی رو دارم.واقا فرانسه هسستن؟Khansariha (8)
بله اين چاقوها واقعا فرانسه هستند و به نام opinel معروفند كه البته توسط شركت هاي مختلف ساخته مي شوند و برخي made in france را دارند و برخي به جاي كلمه made in از لغت معادل فرانسه استفاده مي كنند و اگر كلمه مدلmodel بود بدانيد كه اصل نيست
سه سوال:
1-مصقل از کجا ها میشه تهیه کرد توی تهران؟(مخصوصا مصقل ایران پتک)Khansariha (226)
2-همون چاقو دسته استخوانی که دارم دوباره اون تیکه شکستش(از دسته)کنده شد،قبلا بهش چسب 123 زده بودم و الان هم دوباره بهش چسب زدم(چسب قطره ای)ایا راهی داره که بشه به فلز زیرش چسباند تا کنده نشه؟Khansariha (172)
3-یک چاقو با تیغه استیل زد زنگ ژاپنی پیدا کردم(خیلی مودبانه و با اجازه از پدرم کش رفتم)ولی مشکلش اینه که دسته اش دستساز هست و 2 تا ورق الومینیوم را دو طرفش پرچ کردن،با این که چاقو بد دستی نیست و یکم زیبا هست اما بیش از هد دستش قلمی شده،برای دستش چه پیشنهادی دارین؟البته همین دسته قلمی باعث شده وزن خیلی خیلی کمی داشته باشه و به درد همراه بردن هنگام شکار میخورهKhansariha (256)Khansariha (256)Khansariha (256)
فعلا که سعیم بر این هست تا براش کاور درست کنم،ولی یک عکس از خودش(به شدت هم تیزه)
[تصویر: 13809866021.jpg]
از پدرم پرسیدم نمیخواهیدش؟؟؟گفت الان استفاده ازش نمیکنم و برای زبح کردن گوسفند هست و گذاشتمش کنارKhansariha (226)و منم گفتم هر موقع خواستین گوسفند زبح کنید بیاین ازم بگیرینش خخخخخخخخخخخخخخKhansariha (266)Khansariha (266)Khansariha (266)
فصل شکار شروع شده و من تازه افتادم دنبال جور کردن چاقو و ترازو و ... خخخخخ
متشکرKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
به نظرم برای چاقوی دسته استخونی خودت اگه میتونی پرچش کن و زیرش هم یکم چسب بزار دیگه به این راحتیا کنده نمیشه.
این چاقو هم براش دسته چوبی یا پلاستیکی بگیر که همه جا گیر میاد. البته باید اون ورق های دورش رو باز کنی.
لینک مرجع