انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: شکار بلدرچین
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
(2013-08-22 01:50 PM)greenaref نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آره به قول ما جنک ریپنوک بودن.چون هرچی جلو میرفتی ضایع میکردنت و میپریدنKhansariha (290).آقا آرش زمانی که میپریدن فقط دیده میشدن.فک کنم همون کاکلی بوده چون تو پخلی بودن.مشهد جایی نداره بلدرچین داشته باشه؟Khansariha (8)
(2013-08-22 07:15 AM)hellboy نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دقیقا همون بلدچینه
بلدرچین قدرت شنوایی خیلی کمی داره واسه همین تا شمارو نبینه نمیپره بیشتر توی زمین ینجه پیدا میشه و خیلیم سریع میدوه

این تا میدید میپرید.زمانی هم که میپرید تقریبا بزرگ معلوم میشد.ما به بلوچی به بلدر چین میگیم کرک.Khansariha (399)Khansariha (8)
حالا به نظر شما با توجه به این که تو پخلی گندم خشک دیده شدن آیا بلدرچینن؟Khansariha (8)
سلام دوست عزیز
این پرندهای که می گی بلدرچین هست اطراف مشهد توی پخلی گندم پنهان می شن
(2013-08-22 01:50 PM)greenaref نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آره به قول ما جنک ریپنوک بودن.چون هرچی جلو میرفتی ضایع میکردنت و میپریدنKhansariha (290).آقا آرش زمانی که میپریدن فقط دیده میشدن.فک کنم همون کاکلی بوده چون تو پخلی بودن.مشهد جایی نداره بلدرچین داشته باشه؟:



سلام و درود Khansariha (8)
من مشهد جايي ، بلدرچين نديدم ولي حتما هست . حالا تو مشهد نباشه تو استان پيدا ميشه . Khansariha (8)
با سلام خدمت دوستان واساتیدمحترم....................................................................​................................................................................​................................................................................​.............................. چندین روش برای شکاربلدرچین وجودداره که چندنمونه ازآنهارانام میبرم1-شکار باتیپچه وتور2-شکارباتوروسگ شکاری ویابدون سگ 3-شکار با ساچمه زنی و سگ شکاری.4-شکار با تیپچه و تفنگ.5- تله گذاری. که اینجا روش توروتیپچه رابیان میکنم............ بلدرچین - کرک- ورده-بد بده -وغیره اسامی که نقاط مختلف ایران بر روی این پرنده زیبا میگذارند بلدرچین یک پرنده مهاجره که اوایل بهار از سمت جنوب و بسمت شمال تا سیبری مهاجرت میکنه مهاجرت انها معمولا شبها و به صورت نقطه به نقطه انجام میشه به طوری که با گرم شدن تدریجی هوا به عرضهای بالاتر مهاجرت میکنن به طوری که در اوایل بهار در نقاطی مثل خوزستان و در اوایل تابستان در شمال ایران یافت میشه که البته عده ای هم تا روسیه و عدهای هم در ایران تابستان را سپری و در فصل سرد به نقاط گرم سیری مهاجرت میکنندمعمولا در نقطه ای مثل مازندران در اواخر بهار در دشتها پایین دست و در اواسط تابستان در ارتفاعات بالاتر از دو هزار متر یافت میشه .بلدرچین نر تا انجای که من اطلاعات دارم تعهدی در قبال فرزندان ندارد و همانند قرقاول با چندین ماده ممکنه امیزش کنه. .... شکار بلدرچین با تیپچه زمانی شروع میشه که بلدرچینهای ماده اون منطقه آماده جفت گیری هستند شما با تقلید صدا بلدرچین ماده به بلدرچین نر اعلام حضور میکنید و بلدرچین نر از روی جهت صدای مقلدصدا که در بعضی از موارد شاهد بودم که بالای یک کیلومتر بوده به سمت صدا جلب شده با توجه به اینکه صدای تیپچه . شاید از پنجاه متری برای ما قابل شنیدن نباشه بعد از حصول اطمینان از حضور بلدرچین نر که اون هم در جواب تقلید صدای شما با صدا و اهنگ متفاوتتر قویتر و مردانه تر جواب شما را میده که همان صدایه بد بده معروف است شما اقدام به پهن کردن تور در یک مکانی که بهتره ارتفاع علفها و چمنهای آن بیشتر از 30-40 سانتیمتر و کمتر 20سانتیمتر نباشه پهن میکنید (لازم به ذکر که لبهای تور باید بالا باشه که مانع ورود پرنده به زیر تور نشه )و تور را بین خود و پرنده قرار میدهید و پرنده نر را با تقلید صدای پرنده ماده که آن هم نیاز به تجربه و مهارت خاصی دارد به سمت خود میکشید البته نکته مهم این است که شما کاملا با لباس استتار بر روی زمین به سمت پرنده نر دراز کش شده اید وبا صدای پرنده نر جهت و فاصله را مشخص میکنید و پرنده نباید شما را ببینه و شما باید بتونید زیر تور راببینید تا از امدن پرنده زیر تور مطلع شوید و انقدر با پرنده نر سوال جواب میکنی تا پرنده بیاد زیر تور بعد خودتو بهش نشون میدی و اون با دیدن شما طبق عادت به صورت عمودی بلند میشه و به زیر تور میخوره و در داخل تور گیر میکنه چند نکته در مورد تور وجود داره که یکی اندازه چشمه تور که باید متناسب باشه و هنگام پهن کردن تور- نباید تور را کشید و محکم کرد چون اگر محکم باشه پرنده داخل تور گیر نمیکنه اصطلاحا نمی پیجه و بر میگرده.
سلام من از روش دیگه ای شکارشون میکنم...
معمولا در فصل گندم قبل از درو در منطقه ما هست پیداشون میشه ...فرض کنید دو قطعه زمین زراعی هست که بینشون یه راه ماشین رو هست . در یک طرف راه در بین علفها کمین میزنم و صدای بلدرچین رو از طریق یک پلیر همراه در میارم و نرها که به سمتش جذب میشن به محض در اومدن از گندمزار و ورودش به داحل راه که قابل رویت باشه تفنگ بازی شکارشون میکنم ..
یا در یه مکان بلنتر که مشرف بر زمین زراعی باشه کمین و با تقلید صدا شکار میشن
Khansariha (48)Khansariha (219)
برای شکار بلدرچین با تیپچه معمولا صبح زود ویا غروب بهترین زمانه ولی اگر غروب تو یه منطقه بزنی فردا صبحش هرچی بلدرچینه دو بره مکان دیروزی جمع میشه و گاهی هم با هم مبارزه میکنن که خیلی جالبه .فرکانس صدای بلدرچین ماده شاید برای ما در فواصل زیاد قابل شنیدن نباشه ولی بلدرچین نر از فاصله دور متوجه صدا و جهت ان میشه و مکان تقریبی بلدرچین ماده ویا مقلد صدا را پیدا میکنه وبه سمت آن پرواز میکنه و تقریبا در فاصله نزدیکی میشینه و از بین علفها به سمت صدا حرکت میکنه گاها اتفاق افتاده که روی تور هم نشسته بعد از گیر کردن بلدرچین داخل تور به آرامی اونو از تور در میاری و داخل کیسه که معمولا از جنس پارچه است قرار میدی بلدرچین پاهایقدرتمندی داره و اگر درست اونو نگیری با یک جهش از مشت شما فرار میکنه در این روش فقط بلدرچین نر صید میشه و تاثیری در جمعیت و یابلدرچین ماده وجوجه بلدرچینها نداره در یک روز بسته به فصل ومنطقه شما ممکنه تعداد زیادی بلدرچین صید کنی گاها بلدرچین های داخل کیسه هم جواب شما را میدن و یا با هم مبارزه میکنن این روش توسط افغانها ابدا شده افغانها در زنده گیری شکار مهارت خاصی دارند وعلت ان هم علاقه انها به مبارزه حیوانات و شرط بندی روی اونهاست بلدرچین به دام افتاده زود اهلی میشه افغانها برای اینکه بلدرچن نر را برای مبارزه صید کنن به فکر تقلید صدای بلدرچن ماده افتادن که منجر به ساختن تیپچه شده است..................تیپچه از سه قسمت تشکیل شده قاشقک که تقریبا به شکل یک سه تار خیلی کوچک که با چوبهای مثل گردو-راش -ملچ- آبنوس تراشیده میشه -قسمت طبلک آن که معمولا از پوست دباغی شده سر .کله سبز ویا غاز تهیه شده و مهمترین بخش آن قلم که بهتر از استخوان بال غاز ویا یک لوله آلومنیمی ساخته میشه که ساختن این ابزار که بتونه صدای خوبی تولید کنه خیلی خیلی خیلی سخته و نیاز به تجربه بالا و آزمون خطا داره که اگر خوب ساخته بشه میتونی بلدرچینهای را که قبلا صید و رها کردی دوباره صید کنی ...........بلدرچین قدرت استتار بالای داره و در حالت عادی شما ممکن در چند سانتیمتری اون قرار بگیرید ولی متوجه اون نشین چون خوب استتار میکنه با سرو صدا و نزدیک شدن به سادگی پرواز نمیکنه به این دلیل اونو کرک میگن اسم دیگه او بد بده از اونجا میاد که بلدرچین نر با صدای تقریبا شبیه بد بده اعلام حضور میکنه .
سلام.من صدای بلدرچین ماده رو گیر آوردم.ولی مطمِن نیستم همینه یا نه.میخواستم از دوستانی که سوتش رو دارن یا صداشو شنیدن بپرسم صدایی که با هاش بلدرچین رو میگیرن همینه؟دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Khansariha (226)کسی نبود؟
سلام.با دانلود منیجر میاره.تو این سایت هم آپلود کردم ببینید میشه؟دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقل قول :با سلام .
دوست عزیز نمی تونم صدا را دانلود کنم که بشنوم.
بیا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شما صدای دارید از بلدرچین ماده؟یا با سوت صداشو در میارید؟Khansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
لینک مرجع